Czym jest SEO i jak właściwie działa?

Czym jest SEO i jak właściwie działa?

SHVETS production / pexels.com

Zanim zaczniesz dobrze pozycjonować swoją stronę WWW, najpierw musisz zadbać o prawidłową strategię, a żeby ją stworzyć, potrzebna Ci będzie pewna wiedza na temat samego działania SEO.

Jeżeli chcesz zrozumieć optymalizację pod kątem wyszukiwarek i jej główny cel, to musisz najpierw zrozumieć podstawy wyszukiwania Google. Poniżej przedstawimy najważniejsze zagadnienia dotyczące pozycjonowania, które są niezbędne do skonstruowania wartościowej strategii SEO.

Na czym polega SEO?

SEO, a inaczej Search Engine Optimization, skupia się na przyciąganiu organicznego ruchu z wyszukiwarek do Twojej witryny. Jest to proces, który ma na celu poprawić widoczność Twojej strony WWW w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Jeżeli zadbasz o niego, to osoby zaczną odwiedzać Twoją witrynę, ponieważ będzie się ona wyświetlała w odpowiedzi na konkretne zapytania. Poniżej przygotowaliśmy dla Ciebie zestaw niezbędnych informacji na temat SEO, które musisz zrozumieć zanim podejmiesz konkretne działania.

  1. Optymalizacja treści

Musisz pamiętać, że Google chce zapewnić swoim użytkownikom jak najlepsze wrażenia podczas korzystania z wyszukiwarki. Dlatego Google preferuje strony internetowe z dużą ilością wartościowych treści. Nowości są równie ważne, ponieważ algorytm chce pokazywać użytkownikom najbardziej aktualne wyniki wyszukiwań.

Najważniejsze jednak jest to, aby roboty wyszukiwarek potrafiły przeczytać i zaindeksować Twoją treść na stronie. Jeżeli Google nie będzie w stanie zrozumieć treści w witrynie, to nie będzie jej pokazywało dalej. Może to spowodować spadek pozycji w wynikach wyszukiwania.

Najważniejszą częścią optymalizacji treści jest badanie słów kluczowych. Zacznij od zebrania danych o frazach, które są istotne dla Twojej witryny. Stale analizuj słowa, które są wpisywane w pasek wyszukiwania przez użytkowników i staraj się dobierać najbardziej pasujące do Twojej branży i treści.

Jeżeli już przeprowadziłeś badanie słów kluczowych, to teraz kolejnym krokiem jest uporządkowanie zebranych danych w mapę słów kluczowych. Polega to na systematycznym przypisywaniu 1-2 słów do każdej strony w Twojej witrynie. Następnie możesz rozpocząć wdrażanie słów kluczowych w tytule, adresie URL, nagłówkach, obrazach i oczywiście w samym tekście. Pamiętaj, aby nie umieszczać słów kluczowych tam, gdzie nie pasują one naturalnie. Algorytm Google wychwytuje nieprawidłowości i może nałożyć na Twoją witrynę karę za upychanie na siłę słów kluczowych. Dlatego umiar to podstawa!

  1. Indeksowanie

Indeksowanie jest procesem dodawania stron internetowych do wyszukiwarki. Google jest bardzo dużą cyfrową kartoteką zawierającą miliony witryn. Dzięki temu, gdy ktoś wpisze frazę w polu wyszukiwania, Google znajdzie najbardziej trafne i najwyższej jakości strony, które według niego mają być prezentowane na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

  1. Link building

Najważniejszym i jednocześnie najbardziej niezrozumiałym działaniem SEO jest budowanie linków. Link building jest procesem pozycjonowania, który polega na zdobywaniu linków z innych stron WWW. Najprościej mówiąc, jest to odnośnik, który przekierowuje na Twoją witrynę z innych źródeł. Pamiętaj, że Google stale analizuje linki w witrynach, dlatego sprawdzaj, na jakich stronach się znajdujesz. Jeśli Twoja witryna polega tylko na linkach spamujących, to nie licz na to, że algorytm skieruje do Ciebie odbiorców.

Czym jest techniczne SEO?

Jeżeli chcesz znaleźć się na wysokiej pozycji wyszukiwania w Google, to musisz pomyśleć o technicznej stronie SEO, które obejmuje:

  1. Błędy na stronie WWW

Najbardziej znany jest błąd 404. Pojawia się on, gdy użytkownik kliknie link, przenoszący do strony, która została usunięta lub ma uszkodzony adres URL. Nie pozostawia użytkownikowi żadnej innej opcji niż powrót do poprzedniej strony lub całkowite opuszczenie witryny. Pamiętaj, że zbyt wiele błędów 404 może mieć negatywny wpływ na Twój ranking wyników wyszukiwania.

Źródło: Andrea Piacquadio / pexels.com

  1. Szybkość strony

Okazuje się, że szybkość strony internetowej wpływa na wiele czynników. Opóźniać pracę witryny mogą linki do przekierowanych stron, zbyt wiele plików JavaScript, za duże obrazy oraz hosting witryny. Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia użytkownika, Google stale analizuje szybkość ładowania się strony, dlatego jeżeli nie zadbasz o to, to nie znajdziesz się na wysokiej pozycji w rankingu wyszukiwań.

  1. Zduplikowane treści na stronie

Pamiętaj, że wyszukiwarki mogą działać tylko na danych, które są w stanie zrozumieć. W niektórych przypadkach trzeba pomóc wyszukiwarkom i dać im instrukcję, jak przeglądać i wyświetlać konkretne strony. Jeżeli masz problem ze zduplikowaną treścią w swojej witrynie lub zauważysz, że inne strony Cię skopiowały, to powinieneś użyć tagu kanonicznego, aby poinformować roboty wyszukiwarki, którą stronę powinny indeksować. Jeżeli nie wykonasz tego działania, to możesz liczyć się z karą nałożoną przez Google.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że pomogliśmy Ci zrozumieć, na czym polega SEO i jak prawidłowo wdrożyć swoje pierwsze działania. Jeżeli nadal będziesz potrzebował pomocy, to może warto zatrudnić profesjonalną agencję SEO?

Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania! Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO! Czekamy na Ciebie!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 2
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak tworzyć przyjazne linki do strony?

    Jak tworzyć przyjazne linki do strony?

    Czym są przyjazne linki i jak je tworzyć? Dlaczego odpowiednie adresy URL przekładają się na pozycję witryny w sieci i jej widoczność? Sprawdźmy.
    Jak zoptymalizować stronę małej firmy pod kątem lokalnych wyszukiwań?

    Jak zoptymalizować stronę małej firmy pod kątem lokalnych wyszukiwań?

    Prowadzisz stronę internetową swojego lokalnego biznesu? Sprawdź, co zrobić, aby lepiej pozycjonowała się w sieci i przyciągała nowych klientów!
    Jakie są różnice pomiędzy pozycjonowaniem on – site a off – site?

    Jakie są różnice pomiędzy pozycjonowaniem on – site a off – site?

    Nie wiesz, czy pozycjonowanie jest w stanie odmienić życie Twojej strony internetowej? Może chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat pozycjonowania? Przeczytaj ten artykuł.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.