Jak linkowanie zewnętrzne wpływa na stronę internetową?

Jak linkowanie zewnętrzne wpływa na stronę internetową?

Elina Fairytale/pexels.com

Samo stworzenie bogatej treści na swojej stronie internetowej nie gwarantuje Ci, że znajdzie się ona na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Najprawdopodobniej pozostałe witryny działają w ten sam sposób. Jeśli chcesz przekonać algorytmy wyszukiwarek do swojej witryny, pomyśl o prawidłowym linkowaniu zewnętrznym, czyli pozyskiwaniu linków z innych stron. Linki zewnętrzne nadal uznawane są za ważny czynnik rankingowy wyszukiwarek.

W tym artykule wyjaśnimy, czym są linki zewnętrzne, dlaczego są one tak ważne, a także jak wpływają na SEO strony.

Na czym polegają linki zewnętrzne?

Linki zewnętrzne to linki do Twojej witryny pojawiające się na innych stronach. Linkowanie zewnętrzne jest procesem, który polega na pozyskiwaniu i umieszczaniu linków prowadzących z jednej witryny do drugiej. Można powiedzieć, że tym sposobem przekazuje się autorytet komuś innemu i sprawia, że strona internetowa zyskuje na wartości.

Poniżej przedstawiamy kilka ważnych informacji na temat linkowania zewnętrznego:

  1. Linkowanie zewnętrzne zwiększa widoczność strony WWW
  2. Pamiętaj, że dla wyszukiwarek najważniejszy jest użytkownik i zawsze starają się wyświetlać tylko najtrafniejsze wyniki dla jego zapytań. Linki zewnętrzne pomagają Google zrozumieć, jak trafna jest treść w Twojej witrynie w odniesieniu do konkretnego zapytania i popularności strony. Z pewnością mogą one poprawić pozycję Twojej witryny w rankingu.

  3. Zwiększa możliwość uzyskania backlinków
  4. Linkowanie zewnętrzne może Ci pomóc uzyskać z nich linki zwrotne. Jest to jedna z najlepszych technik zwiększania pozycji w rankingu wyników wyszukiwania.

  5. Poprawia wrażenia użytkowników
  6. Umieszczając linki w swojej witrynie, pomagasz użytkownikom dotrzeć do dodatkowych informacji, których mogą poszukiwać. Poprawia to wrażenia użytkowników i zachęcić ich do ponownego odwiedzenia Twojej witryny.

Sprawdź: Linki zwrotne w SEO – co warto o nich wiedzieć?

Co świadczy o wysokiej jakości linków zewnętrznych?

  • wiarygodność linkowanej witryny,
  • popularność witryny,
  • trafność treści na stronie z tekstem kotwicy,
  • naturalność języka,
  • liczba zastosowanych linków,

Jak znaleźć odpowiednie linki do swojej witryny?

Dzięki znalezieniu odpowiednich linków pasujących do treści na Twojej stronie możesz wpłynąć korzystnie na rozwój firmy. Linki sprawiają, że dokładność informacji na Twojej stronie wzrasta, a użytkownicy zaczynają czerpać z niej same potrzebne rzeczy.

Upewnij się, że dodajesz linki tylko z wiarygodnych źródeł. Link zewnętrzny musi być zgodny z treścią w witrynie. Nie twórz niepotrzebnych linków do witryn, które nie mają nic wspólnego z Twoją zawartością. Spowoduje to otrzymanie negatywnych recenzji od widzów i może wpłynąć na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

Warto przeszukać internet pod kątem odpowiednich tematów, które są powszechne w Twojej branży. Dostępne są też różne narzędzia, które pomogą Ci znaleźć odpowiednie linki do Twoich treści. Może warto się nimi zainteresować?

Sprawdź: Wiele linków zwrotnych z tej samej witryny – czy warto?

Na co zwrócić uwagę podczas generowania linków zewnętrznych?

  1. Twórz dobrej jakości treści
  2. Najłatwiejszym i najbardziej naturalnym sposobem na zdobywanie linków zwrotnych jest tworzenie dobrej jakości treści, które mogą odpowiadać bezpośrednio na pytania użytkowników. Zachęci to innych do umieszczania linków do Twojej witryny.

  3. Używaj opisowych tekstów kotwicy
  4. Tekst zakotwiczenia to tekst, który możesz kliknąć, aby przejść do innej witryny. Może on być używany w linkach wewnętrznych i zewnętrznych. Google sugeruje, aby używany na stronach internetowych tekst kotwicy był opisowy i dawał wyobrażenie, o czym jest strona.

    Należy utworzyć tekst kotwicy, który będzie zawierał odpowiednie słowa kluczowe. Dzięki temu Twoje treści pozostaną bezpośrednie i naturalne, co ostatecznie wpłynie na zwiększenie ruchu w Twojej witrynie.

  5. Nie stosuj zbyt dużej liczby linków w treści
  6. Zbyt wiele odnośników na stronie może być nietrafione z punktu widzenia użytkownika. Spróbuj umieścić linki do mniejszej liczby wysokiej jakości blogów i zwróć uwagę na optymalizację na stronie.

  7. Odwołuj się do najlepszych stron internetowych
  8. Linki zewnętrzne mają pomóc wyszukiwarkom zrozumieć, jak trafna jest Twoja witryna dla konkretnego zapytania. Pamiętaj, aby linkować tylko do zaufanych stron WWW, które pomogą odbiorcy poszerzyć dany temat, o którym wspomniałeś w swojej treści.

Jak linki zewnętrzne wpływają na SEO witryny?

Linki zewnętrzne są istotne z punktu widzenia SEO i należy zwrócić na nie szczególną uwagę. Jednak są one jednym z najtrudniejszych wskaźników do manipulowania. Z tego powodu dla wyszukiwarek jest to najlepszy sposób określania rankingów stron WWW.

Źródło: cottonbro/pexels.com

Linki zewnętrzne odgrywają ważną rolę podczas określania rankingu wyszukiwarek. Są one postrzegane przez wyszukiwarki jako zaufany czynnik, ponieważ sposób, w jaki ludzie mówią o Twojej marce i to, jak odnoszą się do witryny, mówi wiele o niej samej.

Sprawdź: Linki dofollow a nofollow. Czym się różnią?

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że już teraz znasz ideę linków zewnętrznych i wiesz, dlaczego powinieneś je stosować w swojej witrynie. Główna zasada stosowania linków zewnętrznych mówi, że im łatwiej jest pozyskać konkretny odnośnik, tym mniej jest on cenny. Staraj się więc szukać autorytetów, którym możesz zaufać.

Pamiętaj, że linki zewnętrzne są ważne podczas określania pozycji Twojej strony w rankingu wyszukiwarek. Pomagają one budować autorytet witryny i jej wiarygodność, co z kolei ułatwia proces zdobywania odbiorców.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 17
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Marketingowa debata: SEO kontra PPC

    Marketingowa debata: SEO kontra PPC

    SEO i PPC to narzędzia pozyskiwania ruchu organicznego i optymalizacji konwersji. Dowiedz się, jakie są różnice obu rozwiązań oraz ich wady i zalety.
    Trzy sposoby uatrakcyjnienia SEO – narzędzia weryfikacji słów kluczowych

    Trzy sposoby uatrakcyjnienia SEO – narzędzia weryfikacji słów kluczowych

    Jak odpowiednio dobrać słowa kluczowe? Jakich narzędzi do tego użyć? Zobacz, co musisz wiedzieć o keywordach!
    Możliwości funkcjonowania w sieci. SaaS w kontekście badania słów kluczowych. Część 2

    Możliwości funkcjonowania w sieci. SaaS w kontekście badania słów kluczowych. Część 2

    Czym są słowa kluczowe oraz jakie są ich rodzaje? W jaki sposób odkryć intencje użytkowników, aby móc świadomie zaplanować strategię pozycjonowania SEO?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę