Lokalni, czyli jak wdrożyć optymalizację SEO w swojej okolicy

Lokalni, czyli jak wdrożyć optymalizację SEO w swojej okolicy

Visual Tag Mx/pexels.com

Prowadzisz lokalny biznes i chcesz dotrzeć do nowych klientów? Postaw na widoczność internecie. Dowiedz się, jakie możliwości dają techniki lokalnego SEO.

Prowadzisz lokalny biznes i oferujesz ciekawe usługi bądź produkty w swoim mieście? Jeśli tak, to idealnym rozwiązaniem na promocję Twojego wizerunku jest sięgnięcie do strategii lokalnego pozycjonowania oraz optymalizacji strony internetowej. Dzięki temu zwiększysz swoje szanse na widoczność w organicznych wynikach SERP dla lokalnych klientów oraz dla tych, którzy podróżują i poszukują wyjątkowych ofert z odwiedzanych miejsc. Dowiedz się, od czego możesz zacząć.

Lokalne SEO – o co chodzi?

Jest to promocja strony internetowej w lokalnych wynikach wyszukiwania. Sięga się wówczas do strategii geolokalizacyjnych słów kluczowych. Wszelkie wyszukiwania są wtedy zawężone do danej grupy odbiorców związanych najczęściej z danym miastem. Jest to więc sposób na personalizowanie wyników SERP.

Jak to wygląda w praktyce?

  • około 46% wyszukiwań dotyczy lokalnych firm i sklepów,
  • 1 na 3 osoby wyszukuje miejsce, które ma zamiar odwiedzić,
  • blisko połowa klientów wybiera się do sklepu w ciągu jednego dnia od wyszukiwania,
  • 80% wyników lokalnych jest konwertowanych.
Sprawdź: Jakie korzyści wynikają z pozycjonowania strony?

Pozycjonowanie

Kto powinien sięgnąć po tę strategię?

Lokalne SEO nie różni się krokami od standardowych czynności, gdzie głównymi krokami jest analiza i dobór słów kluczowych, treść, linkowanie oraz aspekty techniczne związane z funkcjonowaniem strony. Tym, co odróżnia charakter lokalny od globalnego, jest przede wszystkim zawężona grupa docelowa oraz obszar. Celem jest promocja lokalnych biznesów, małych i średnich firm, które oferują konkurencyjne usługi i produkty w danym mieście. Mowa więc między innymi o usługach medycznych, gastronomicznych, rozrywkowych, kulturalnych, usługowych (np. fryzjer, piekarnia, księgarnia, kwiaciarnia, szewc).

Google ma możliwość zweryfikowania naszej lokalizacji i na jej podstawie może proponować dane strony. Dlaczego jest to takie ważne? Jeśli wpiszemy dane hasło, np. kuchnia włoska, to dostaniemy wyniki z naszego miasta, a nie z Włoch. Dzięki temu klienci są w stanie dotrzeć w interesujące ich miejsce, a my zwiększamy swoją szansę na lepszą sprzedaż. Tutaj warto pamiętać o wykorzystywanym przez Google Algorytmie Gołąb. Jak w takim razie wpływać na swoją widoczność w sieci?

Optymalizacja on-site

Są to wszystkie działania, których podejmujemy się w obrębie struktury naszej strony. Należy więc:

1. Określić grupę docelową

Pierwszym i najważniejszym krokiem jest określenie naszego modelowego odbiorcy. Należy zastanowić się, kto będzie chciał skorzystać z naszych usług i dlaczego. Określenie klientów pozwoli na zaplanowanie dalszych kroków, a także pomoże Ci dostosować język wypowiedzi do potencjalnych odbiorców.

Źródło: Vojtech Okenka/pexels.com

2. Wykonać analizę słów kluczowych

Sięgnij po analizę swojej konkurencji i określ, które słowa i hasła kluczowe odnoszą się do Twojej działalności. Nie kopiuj ich, bądź oryginalny. Następnie umieść je w tagach oraz nagłówkach, a także w obrębie samej treści. Polecaną w tym przypadku opcją są również działania rich snippets, czyli dodanie danych strukturalnych do adresu strony firmowej, aby w Google wyświetlały się jej wyróżnione fragmenty.

3. Zadbać o interfejs i design strony

Tak, aby była czytelna, ale jednocześnie przykuwająca uwagę. Najważniejsza na stronie jest nasza oferta oraz dane kontaktowe. Zadbaj więc o intuicyjną nawigację po witrynie za pomocą menu okruszkowego. Dzięki temu będziesz w stanie zaprezentować swoją ofertę w czytelny sposób. W przypadku bardziej rozbudowanych usług możesz sięgnąć do kategorii produktów.

Sprawdź: Jak wybrać najlepszą firmę marketingu internetowego?

Optymalizacja off-site

W tym przypadku mowa o działaniach poza naszą stroną, ale takich, które do niej prowadzą.

Google My Business oraz Google Maps

Największa wyszukiwarka na świecie, jaką jest Google, promuje witryny użyteczne dla internautów. W przypadku lokalnego SEO niezawodnym narzędziem okazuje się Google Moja Firma zintegrowane z mapami. Odpowiednia wizytówka będzie wyświetlana w wynikach SERP wraz z podstawowymi danymi, takimi jak adres, godziny otwarcia, zdjęcia, opinie i komentarze. Twoja strona jest wówczas znacznie bardziej czytelna, a ponadto współpracuje z robotami indeksującymi.

Firmowy blog i wpisy gościnne

Blogi są wykorzystywane w kontekście linkowania. Możemy prowadzić swój własny, skorelowany ze stroną, na którym rozbudujemy naszą ofertę bądź też sięgnąć do możliwości oferowanych w obrębie guest bloggingu. Planując wpisy gościnne, należy mądrze wybrać stronę, tak aby była jak najbardziej autorytatywna. Dzięki temu zwiększa również swoją wartość.

Media społecznościowe

Jedną z możliwości budowania linkowania zewnętrznego są social media, które posłużą również za platformę komunikacji z odbiorcami. Możesz na swoich kanałach publikować swoje produkty, wskazać ich zastosowanie, zaprezentować niebanalny wygląd, informować o nowościach czy organizować konkursy. Są to formy budowania zaufania oraz autorytetu w sieci, co jest niebywale ważne pod kątem Google. Dodatkowo możesz wykorzystać moc influencerów, którzy będą tworzyć odsyłacze do Twojej strony. Badania wskazują, że potencjalni klienci znacznie chętniej dokonują zakupu, jeśli jest on oferowany przez znaną im osobę. Sięgnij więc do możliwości, które oferuje Facebook, Instagram, Twitter czy TikTok.

Urządzenia mobilne

Nie możesz również zapomnieć o urządzeniach mobilnych, takich jak smartfony czy tablety. Korzysta z nich każdy – w pracy, w domu, w podróży. Często jest tak, że będąc poza domem, pragniemy znaleźć wybrane miejsce. Szybko wówczas wyświetla nam się adres w Google Maps oraz wszelkie niezbędne informacje, które pozwalają nam dokonać oceny sytuacji. Dodatkowo Google po jednej ze swoich aktualizacji dokonał zmiany w procesie indeksowania – teraz pierwszym linkiem, który przechodzi weryfikację, jest ten ze strony responsywnej naszego urządzenia mobilnego.

Podsumowanie

Lokalne SEO jest wspaniałą strategię dla mniejszych firm i biznesów, które operują mniejszym budżetem. Jak widzisz, nie potrzeba wielkich nakładów finansowych, aby móc wpływać na pozycjonowanie strony w internecie. Nie zawsze potrzebna jest strategia, która zaznacza widoczność krajową bądź międzynarodową – bycie lokalnym może okazać się znacznie rozsądniejsze. Stwórz więc swoją e-wizytówkę i ciesz się dobrze prosperującym biznesem!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Przewodnik po linkowaniu w procesie optymalizacji i pozycjonowania

    Przewodnik po linkowaniu w procesie optymalizacji i pozycjonowania

    Link building to podstawa pozycjonowania. Czym są linki i jak je pozyskiwać? Co zrobić w przypadku niedziałającego linku?
    Wybór słów kluczowych dla początkujących

    Wybór słów kluczowych dla początkujących

    Zastanawiasz się, jak wybrać efektywne słowa kluczowe? Nie wiesz, gdzie ich szukać? W tym artykule poznasz sekrety tworzenia skutecznej kampanii SEO!
    Optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych – dlaczego jest tak ważna?

    Optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych – dlaczego jest tak ważna?

    Optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych to jeden z najważniejszych aspektów każdej współczesnej strategii marketingowej. Czy wiesz jednak dlaczego?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.

        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę