Visual Tag Mx/pexels.com
Prowadzisz lokalny biznes i chcesz dotrzeć do nowych klientów? Postaw na widoczność internecie. Dowiedz się, jakie możliwości dają techniki lokalnego SEO.
Prowadzisz lokalny biznes i oferujesz ciekawe usługi bądź produkty w swoim mieście? Jeśli tak, to idealnym rozwiązaniem na promocję Twojego wizerunku jest sięgnięcie do strategii lokalnego pozycjonowania oraz optymalizacji strony internetowej. Dzięki temu zwiększysz swoje szanse na widoczność w organicznych wynikach SERP dla lokalnych klientów oraz dla tych, którzy podróżują i poszukują wyjątkowych ofert z odwiedzanych miejsc. Dowiedz się, od czego możesz zacząć.
Jest to promocja strony internetowej w lokalnych wynikach wyszukiwania. Sięga się wówczas do strategii geolokalizacyjnych słów kluczowych. Wszelkie wyszukiwania są wtedy zawężone do danej grupy odbiorców związanych najczęściej z danym miastem. Jest to więc sposób na personalizowanie wyników SERP.
Jak to wygląda w praktyce?
Lokalne SEO nie różni się krokami od standardowych czynności, gdzie głównymi krokami jest analiza i dobór słów kluczowych, treść, linkowanie oraz aspekty techniczne związane z funkcjonowaniem strony. Tym, co odróżnia charakter lokalny od globalnego, jest przede wszystkim zawężona grupa docelowa oraz obszar. Celem jest promocja lokalnych biznesów, małych i średnich firm, które oferują konkurencyjne usługi i produkty w danym mieście. Mowa więc między innymi o usługach medycznych, gastronomicznych, rozrywkowych, kulturalnych, usługowych (np. fryzjer, piekarnia, księgarnia, kwiaciarnia, szewc).
Google ma możliwość zweryfikowania naszej lokalizacji i na jej podstawie może proponować dane strony. Dlaczego jest to takie ważne? Jeśli wpiszemy dane hasło, np. kuchnia włoska, to dostaniemy wyniki z naszego miasta, a nie z Włoch. Dzięki temu klienci są w stanie dotrzeć w interesujące ich miejsce, a my zwiększamy swoją szansę na lepszą sprzedaż. Tutaj warto pamiętać o wykorzystywanym przez Google Algorytmie Gołąb. Jak w takim razie wpływać na swoją widoczność w sieci?
Są to wszystkie działania, których podejmujemy się w obrębie struktury naszej strony. Należy więc:
Pierwszym i najważniejszym krokiem jest określenie naszego modelowego odbiorcy. Należy zastanowić się, kto będzie chciał skorzystać z naszych usług i dlaczego. Określenie klientów pozwoli na zaplanowanie dalszych kroków, a także pomoże Ci dostosować język wypowiedzi do potencjalnych odbiorców.
Sięgnij po analizę swojej konkurencji i określ, które słowa i hasła kluczowe odnoszą się do Twojej działalności. Nie kopiuj ich, bądź oryginalny. Następnie umieść je w tagach oraz nagłówkach, a także w obrębie samej treści. Polecaną w tym przypadku opcją są również działania rich snippets, czyli dodanie danych strukturalnych do adresu strony firmowej, aby w Google wyświetlały się jej wyróżnione fragmenty.
Tak, aby była czytelna, ale jednocześnie przykuwająca uwagę. Najważniejsza na stronie jest nasza oferta oraz dane kontaktowe. Zadbaj więc o intuicyjną nawigację po witrynie za pomocą menu okruszkowego. Dzięki temu będziesz w stanie zaprezentować swoją ofertę w czytelny sposób. W przypadku bardziej rozbudowanych usług możesz sięgnąć do kategorii produktów.
W tym przypadku mowa o działaniach poza naszą stroną, ale takich, które do niej prowadzą.
Największa wyszukiwarka na świecie, jaką jest Google, promuje witryny użyteczne dla internautów. W przypadku lokalnego SEO niezawodnym narzędziem okazuje się Google Moja Firma zintegrowane z mapami. Odpowiednia wizytówka będzie wyświetlana w wynikach SERP wraz z podstawowymi danymi, takimi jak adres, godziny otwarcia, zdjęcia, opinie i komentarze. Twoja strona jest wówczas znacznie bardziej czytelna, a ponadto współpracuje z robotami indeksującymi.
Blogi są wykorzystywane w kontekście linkowania. Możemy prowadzić swój własny, skorelowany ze stroną, na którym rozbudujemy naszą ofertę bądź też sięgnąć do możliwości oferowanych w obrębie guest bloggingu. Planując wpisy gościnne, należy mądrze wybrać stronę, tak aby była jak najbardziej autorytatywna. Dzięki temu zwiększa również swoją wartość.
Jedną z możliwości budowania linkowania zewnętrznego są social media, które posłużą również za platformę komunikacji z odbiorcami. Możesz na swoich kanałach publikować swoje produkty, wskazać ich zastosowanie, zaprezentować niebanalny wygląd, informować o nowościach czy organizować konkursy. Są to formy budowania zaufania oraz autorytetu w sieci, co jest niebywale ważne pod kątem Google. Dodatkowo możesz wykorzystać moc influencerów, którzy będą tworzyć odsyłacze do Twojej strony. Badania wskazują, że potencjalni klienci znacznie chętniej dokonują zakupu, jeśli jest on oferowany przez znaną im osobę. Sięgnij więc do możliwości, które oferuje Facebook, Instagram, Twitter czy TikTok.
Nie możesz również zapomnieć o urządzeniach mobilnych, takich jak smartfony czy tablety. Korzysta z nich każdy – w pracy, w domu, w podróży. Często jest tak, że będąc poza domem, pragniemy znaleźć wybrane miejsce. Szybko wówczas wyświetla nam się adres w Google Maps oraz wszelkie niezbędne informacje, które pozwalają nam dokonać oceny sytuacji. Dodatkowo Google po jednej ze swoich aktualizacji dokonał zmiany w procesie indeksowania – teraz pierwszym linkiem, który przechodzi weryfikację, jest ten ze strony responsywnej naszego urządzenia mobilnego.
Lokalne SEO jest wspaniałą strategię dla mniejszych firm i biznesów, które operują mniejszym budżetem. Jak widzisz, nie potrzeba wielkich nakładów finansowych, aby móc wpływać na pozycjonowanie strony w internecie. Nie zawsze potrzebna jest strategia, która zaznacza widoczność krajową bądź międzynarodową – bycie lokalnym może okazać się znacznie rozsądniejsze. Stwórz więc swoją e-wizytówkę i ciesz się dobrze prosperującym biznesem!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.