Pixabay / pexels.com
Wiele firm postrzega media społecznościowe jako idealne miejsce do promowania swojej działalności i zdobywania klientów. Trudno się z tym nie zgodzić. Jednak wielu twórcom błędnie wydaje się, że reklama umieszczona na tych serwisach sprawi, że klienci nagle wykupią cały Twój asortyment. Problem polega na tym, że trudno określić, ile czasu upłynie, zanim zaczniesz czerpać z tych kampanii faktyczne zyski. Istnieje wielu ekspertów od mediów społecznościowych, którzy tłumaczą, jak pozyskać klientów tymi kanałami. Oto kilka najważniejszych wskazówek:
Na samym początku musisz opracować jak najlepszą strategię. Nie możesz po prostu tworzyć profili i liczyć, że osiągniesz dzięki temu sukces. W ten sposób zmarnujesz tylko swój czas, który mógłbyś przeznaczyć na inne formy promowania marki w sieci. Skorzystaj więc z poniższego przewodnika, aby maksymalnie wykorzystać swoje możliwości.
Jeśli posiadasz już firmowe konto w mediach społecznościowych czas zastanowić się nad tym, w jaki sposób zgromadzić wokół siebie jak największe grono odbiorców, którzy staną się Twoimi klientami.
Problemem obecnych czasów jest to, że zbyt wiele firm publikuje nudne treści. To, że sprzedajesz buty, nie oznacza, że musisz pisać wyłącznie o butach. Poruszaj tematy nowych technologiach, linii odzieżowych lub twórz zabawne treści, gdyż najlepsze to te, które mają najwięcej udostępnień, polubień i pozytywnych komentarzy. Pamiętaj, że najważniejsze jest rozszerzanie marki, zwiększanie świadomości i generowanie zainteresowania klientów.
Nie ulega wątpliwościom, że poruszanie wyżej wymienionych tematów wiąże się z ogromnym odzewem publiczności. Należy jednak zwrócić uwagę, że powstałe dyskusje nie mają zazwyczaj pozytywnego wydźwięku i prowadzą do sporów, które z pewnością nie są Twoim celem. Nawet jeśli widzisz, że temat podejmują nawet większe marki, lepiej z tego zrezygnuj. W 99% zaszkodzi Ci to bardziej, niż przyniesie jakiekolwiek korzyści. Bez względu na to, jakie obejmujesz stanowisku i w co wierzysz, pamiętaj, że jesteś firmą i musisz działać profesjonalnie.
Źródło: Peter C / pexels.com
Pamiętaj, że publikowanie treści to nie wszystko. Musisz być aktywny, udostępniać i komentować treści innych osób za pomocą swojego konta na Facebooku, Instagramie lub stronie Google+. Warto też śledzić działania innych użytkowników, odpowiadać na ich komentarze i udzielać się w ważnych dyskusjach.
Media społecznościowe to doskonałe narzędzie sprzedaży bezpośredniej i marketingu. Po pierwsze – masz treść, którą udostępniasz, czyli prowadzisz marketing masowy. Po drugie – generujesz zaangażowanie i zachęcasz do interakcji, która w głównej mierze dotyczy sprzedaży bezpośredniej. Nie myśl jednak, że sama obecność w mediach społecznościowych zagwarantuje Ci świetne wyniki. Jest to bowiem bardzo złożona metoda marketingowa, który wymaga wiele czasu, aby mogła przynieść jakiekolwiek efekty.
Nie zapominaj o wykorzystaniu reklam! Dobra promocja na LinkedIn i Facebooku jest świetna dla kampanii B2B i B2C. Pamiętaj jednak, aby nie przesadzać z ich ilością. Wybierz jeden ze swoich blogów i udostępniaj go na określonym portalu. Kieruj swoje reklamy na grupę docelową i za ich pomocą odpowiadaj na pytania odbiorców. Wykorzystuj hasła typu “Zastanawiasz się nad zakupem najlepszych butów do biegania? Mamy coś dla Ciebie!”, lub “Sprawdź, jakie buty do biegania będą dla Ciebie najlepsze!”.
Jeśli odpowiednio zadbasz o swoją aktywność w mediach społecznościowych, stworzysz wysokiej jakości treści na stronach docelowych, wejdziesz w relacje z użytkownikami i będziesz regularnie dostosowywać swój content do ich potrzeb i preferencji – możesz liczyć na sukces swojej marki! Twoim zadaniem jest zwrócenie uwagi grupy docelowej i przedstawienie jej swojej oferty. Systematycznie sprawdzaj więc swoje wyniki, aby wiedzieć, co działa najlepiej, a co wymaga poprawy. Pamiętaj, raz stworzona strategia nie będzie wiecznie skuteczna. Wraz z postępem technologicznym Ty również musisz się rozwijać. Nie czekaj więc i rozpocznij swoją kampanię marketingową już dziś!
Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.