Media społecznościowe jako źródło potencjalnych klientów

Media społecznościowe jako źródło potencjalnych klientów

Pixabay / pexels.com

Wiele firm postrzega media społecznościowe jako idealne miejsce do promowania swojej działalności i zdobywania klientów. Trudno się z tym nie zgodzić. Jednak wielu twórcom błędnie wydaje się, że reklama umieszczona na tych serwisach sprawi, że klienci nagle wykupią cały Twój asortyment. Problem polega na tym, że trudno określić, ile czasu upłynie, zanim zaczniesz czerpać z tych kampanii faktyczne zyski. Istnieje wielu ekspertów od mediów społecznościowych, którzy tłumaczą, jak pozyskać klientów tymi kanałami. Oto kilka najważniejszych wskazówek:

Strategia

Na samym początku musisz opracować jak najlepszą strategię. Nie możesz po prostu tworzyć profili i liczyć, że osiągniesz dzięki temu sukces. W ten sposób zmarnujesz tylko swój czas, który mógłbyś przeznaczyć na inne formy promowania marki w sieci. Skorzystaj więc z poniższego przewodnika, aby maksymalnie wykorzystać swoje możliwości.

Określ swoją grupę docelową:

  • mężczyźni i kobiety,
  • wiek: 18 – 60 lat,
  • poszukują najbardziej korzystnych ofert w sieci,
  • chcą skorzystać z najlepszych promocji,
  • próbują odnaleźć konkretne produkty,
  • mają określony budżet.

Ustal, jak do nich dotrzeć?

  • wybierz najlepsze platformy: Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, YouTube itp.,
  • pamiętaj, aby wybrać od 2 do 3 najbardziej skutecznych platform, posiadanie większej liczby nie zawsze jest najlepszą metodą.
  • załóż bloga, aby dać się poznać potencjalnym klientom.

Co pisać na blogu?

  • stwórz listę tematów i treści, którymi interesuje się Twoja grupa docelowa,
  • zrób listę pytań lub problemów, które mają Twoi potencjalni klienci,
  • dostosuj swoje treści do tych pytań i problemów, aby pokazać, że zależy Ci na odbiorcach,
  • zdecyduj, czy chcesz odpowiadać na konkretne pytania, czy poruszać popularne tematy.

Jakie treści umieszczać w mediach społecznościowych?

  • Określ, czego powinny dotyczyć Twoje treści. Jak kreatywny, zabawny lub wpływowy powinieneś być? Oceń to na podstawie preferencji swojej grupy docelowej.
  • Zastanów się, jakie treści będą najczęściej udostępniane. Musisz publikować zdjęcia na Pintereście, Facebooku i Instagramie. Na Twitterze powinieneś jednak udostępniać artykuły, blogi i inne

Jak pozyskać klientów z mediów społecznościowych?

Jeśli posiadasz już firmowe konto w mediach społecznościowych czas zastanowić się nad tym, w jaki sposób zgromadzić wokół siebie jak największe grono odbiorców, którzy staną się Twoimi klientami.

Skoncentruj się na „Shareability”

Problemem obecnych czasów jest to, że zbyt wiele firm publikuje nudne treści. To, że sprzedajesz buty, nie oznacza, że musisz pisać wyłącznie o butach. Poruszaj tematy nowych technologiach, linii odzieżowych lub twórz zabawne treści, gdyż najlepsze to te, które mają najwięcej udostępnień, polubień i pozytywnych komentarzy. Pamiętaj, że najważniejsze jest rozszerzanie marki, zwiększanie świadomości i generowanie zainteresowania klientów.

Unikaj ryzykownych tematów, takich jak polityka czy religia

Nie ulega wątpliwościom, że poruszanie wyżej wymienionych tematów wiąże się z ogromnym odzewem publiczności. Należy jednak zwrócić uwagę, że powstałe dyskusje nie mają zazwyczaj pozytywnego wydźwięku i prowadzą do sporów, które z pewnością nie są Twoim celem. Nawet jeśli widzisz, że temat podejmują nawet większe marki, lepiej z tego zrezygnuj. W 99% zaszkodzi Ci to bardziej, niż przyniesie jakiekolwiek korzyści. Bez względu na to, jakie obejmujesz stanowisku i w co wierzysz, pamiętaj, że jesteś firmą i musisz działać profesjonalnie.

Źródło: Peter C / pexels.com

Bądź aktywny w mediach społecznościowych

Pamiętaj, że publikowanie treści to nie wszystko. Musisz być aktywny, udostępniać i komentować treści innych osób za pomocą swojego konta na Facebooku, Instagramie lub stronie Google+. Warto też śledzić działania innych użytkowników, odpowiadać na ich komentarze i udzielać się w ważnych dyskusjach.

Media społecznościowe to coś więcej niż narzędzie marketingu

Media społecznościowe to doskonałe narzędzie sprzedaży bezpośredniej i marketingu. Po pierwsze – masz treść, którą udostępniasz, czyli prowadzisz marketing masowy. Po drugie – generujesz zaangażowanie i zachęcasz do interakcji, która w głównej mierze dotyczy sprzedaży bezpośredniej. Nie myśl jednak, że sama obecność w mediach społecznościowych zagwarantuje Ci świetne wyniki. Jest to bowiem bardzo złożona metoda marketingowa, który wymaga wiele czasu, aby mogła przynieść jakiekolwiek efekty.

Reklama wciąż jest ważna

Nie zapominaj o wykorzystaniu reklam! Dobra promocja na LinkedIn i Facebooku jest świetna dla kampanii B2B i B2C. Pamiętaj jednak, aby nie przesadzać z ich ilością. Wybierz jeden ze swoich blogów i udostępniaj go na określonym portalu. Kieruj swoje reklamy na grupę docelową i za ich pomocą odpowiadaj na pytania odbiorców. Wykorzystuj hasła typu “Zastanawiasz się nad zakupem najlepszych butów do biegania? Mamy coś dla Ciebie!”, lub “Sprawdź, jakie buty do biegania będą dla Ciebie najlepsze!”.

Dlaczego to działa?

Jeśli odpowiednio zadbasz o swoją aktywność w mediach społecznościowych, stworzysz wysokiej jakości treści na stronach docelowych, wejdziesz w relacje z użytkownikami i będziesz regularnie dostosowywać swój content do ich potrzeb i preferencji – możesz liczyć na sukces swojej marki! Twoim zadaniem jest zwrócenie uwagi grupy docelowej i przedstawienie jej swojej oferty. Systematycznie sprawdzaj więc swoje wyniki, aby wiedzieć, co działa najlepiej, a co wymaga poprawy. Pamiętaj, raz stworzona strategia nie będzie wiecznie skuteczna. Wraz z postępem technologicznym Ty również musisz się rozwijać. Nie czekaj więc i rozpocznij swoją kampanię marketingową już dziś!

Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Na kroki wstecz, szkoda czasu – strategiczne wykorzystanie budżetu marketingowego, w walce z recesją

    Na kroki wstecz, szkoda czasu – strategiczne wykorzystanie budżetu marketingowego, w walce z recesją

    Gdy w drodze powrotnej złapie nas deszcz, a pod ręką mamy parasol, nie przebywamy całej drogi wstecz, lecz dalej idziemy przed siebie. Podobnie jest z recesją!
    Utrzymywanie klientów – w jakim celu? Dlaczego nie jest proste? Co muszę zrobić, aby tego dokonać?

    Utrzymywanie klientów – w jakim celu? Dlaczego nie jest proste? Co muszę zrobić, aby tego dokonać?

    Wiedziałeś, że niektóre badania wskazują iż niemal 50% dochodu sklepu w danym okresie, pochodzi od niespełna 20% wszystkich klientów – zainteresowany? Czytaj dalej!
    Jak stworzyć skuteczną kampanię w mediach społecznościowych?

    Jak stworzyć skuteczną kampanię w mediach społecznościowych?

    Stworzenie dobrej kampanii w mediach społecznościowych to nie lada wyzwanie, jednak dzięki naszym wskazówkom na pewno będzie łatwiej. Przekonaj się!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.