DARMOWY AUDYT SEO

Na czym polega real-time marketing?

5 min czytania
Na czym polega real-time marketing?
Kategoria Marketing

Czasami skutecznym sposobem na akcję marketingową jest wykorzystanie wydarzenia lub trendu, o którym jest aktualnie głośno w internecie. Szybka reakcja i trafiony pomysł na wpasowanie się tematyczne z pewnością zaskoczy Twoich odbiorców, pokaże ludzką twarz marki oraz to, że trzymasz rękę na pulsie. Tak właśnie działa udany real time marketing, gdzie najbardziej kreatywne pomysły stają się viralami i potrafią generować ogromne zasięgi bez konieczności wydawania małej fortuny.

Spis treści:

Real time marketing – co to?

Pojawiają się różne nazwy real-time marketing oraz real time marketing. Definicja jest identyczna, ponieważ te dwa pojęcia różnią się tylko sposobem zapisu (z dywizem oraz bez). Jest to strategia wykorzystująca bieżące wydarzenia ze świata kultury, sportu, show-biznesu, polityki, a czasami również wynikająca z działań innych marek. Istotny jest refleks; trzeba reagować szybko, ale nie impulsywnie. Całość akcji musi być przemyślana i spójna, chociażby z wartościami firmy. Gdy zapytamy kilku losowych marketerów o real time marketing, czym jest, a czym nie jest, każdy z pewnością zdefiniuje to zjawisko inaczej. Istnieją bowiem dwie główne szkoły real time marketingu: według założeń pierwszej powinno być to działanie spontaniczne, na podstawie niespodziewanych, bieżących wydarzeń; druga twierdzi, że tego typu działania warto zaplanować, np. przed stałymi świętami, czy wydarzeniami pewnymi. Albo radzą po prostu przygotować się na różne scenariusze.

Sprawdź: Wybór agencji reklamowej do social media

Czy można się przygotować?

Oczywiście można, jeżeli planujemy akcję RTM przed wydarzeniem, które na pewno się odbędzie. Przykładem mogą być mecze piłkarskie, którymi żyje cały kraj – w najprostszym rozwiązaniu mamy do przygotowania dwa scenariusze: przegrana lub wygrana. Marka podejmująca tego typu działanie powinna mieć przygotowane osobne schematy kampanii i komunikacji, którą opublikuje, kiedy wynik meczu będzie znany. Oczywiście podczas meczu może wydarzyć się szereg sytuacji nieoczekiwanych, jak np. piorunujący wynik (2:8), wtargnięcie kibica na murawę itd., wtedy Ci sprytniejsi, którzy zareagują najszybciej będą wygranymi, a ich akcja ma szansę na viral. W efekcie internauci pomogą w rozkręcaniu akcji poprzez user generated content i ich wszelkie odpowiedzi. Przykładem real time marketingu zaplanowanego może być premiera filmu “Król Lew” z roku 2019. Firmy prześcigały się w kreacjach nawiązujących do remake’u hitu, dopasowując koncepcję do własnej marki. W ten sposób social media zostały wręcz zalane przez największe koncerny – każdy chciał  wykorzystać głośną premierę i zgarnąć przy okazji kawałek tortu w postaci zwiększonych zasięgów.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Real time marketing 2020

Kluczem do sukcesu jest śledzenie trendów, bycie na bieżąco z wydarzeniami ze świata, otwarty umysł, elastyczne podejście do marketingu oraz umiejętność działania pod presją czasu. Istotnym jest fakt, że internauci są coraz bardziej wyczuleni na komunikację marek w internecie. W social mediach cenią sobie dialog, szybki przepływ informacji i poczucie humoru. Bycie tu i teraz idealnie wpasowuje się w obecności online w 2020 roku. W okresie pandemii wiele marek postanowiło wykorzystać strategię RTM, co zapewne wpływało pozytywnie na podniesienie na duchu wielu internautów zalanych gąszczem negatywnych informacji o koronawirusie. Przykładowo, marka BMW nawiązała do obowiązku noszenia maseczek ochronnych w kreacji z samochodem i napisem “maska chroni to, co najważniejsze” – prosty i czytelny przekaz, ale zarazem wyważony i pasujący do firmy, w końcu maska w samochodzie też jest bardzo ważna ;). Marki, chcąc pokazać odpowiedzialność, włączyły się również w propagowanie idei social distancing. McDonald’s, Żywiec i kilku innych wykorzystało motyw graficzny z własnego logotypu, ukazując popieranie zachowania odpowiedniej odległości między ludźmi. Idea #stayathome również nie została pominięta w RTM-owych kreacjach firm.

Sprawdź: Co to jest microcopy i jakie ma zalety?

Czy warto prowadzić działania RTM?

Najbardziej uniwersalną odpowiedzią jest ulubiona odpowiedź marketerów: „to zależy”. Z pewnością warto spróbować, ale nic na siłę – internauci są mocno wyczuleni na ściemę. Kluczem do sukcesu jest oryginalny content, o co dzisiaj niestety niełatwo, a także błyskotliwość komunikacji. Niestety trzeba mieć świadomość, że czasami pomysł na RTM może być zły i tego typu akcja może negatywnie odbić się na wizerunku marki, a w rezultacie – doprowadzić do kryzysu wizerunkowego. Jeżeli po spontanicznym wydarzeniu bardzo długo głowimy się nad ciekawym pomysłem na real time marketing, a inne marki zdążą szybciej zareagować, to lepiej sobie odpuścić niż publikować coś z bardzo opóźnionym zapłonem. Całość musi też wpasować się w cechy naszego produktu, jeśli pomysł będzie kompletnie oderwany od naszej marki, zaburzymy spójność i narazimy się na trudność poznawczą tego komunikatu. Jeżeli jednak twój real time marketing będzie oryginalny i ciekawy, to z pewnością możesz liczyć na zwiększone zainteresowanie Twoją marką, nowych fanów i być może większą sprzedaż.

Życzymy samych udanych kampanii, które staną się viralem i dzięki nim będzie głośno o twojej marce.

Skontaktuj się z naszą agencją SEO już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 9

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Jak ocenić skuteczność strategii marketingowej? Poznaj najważniejsze wskaźniki!
Jak ocenić skuteczność strategii marketingowej? Poznaj najważniejsze wskaźniki!
Jak określić, czy podejmowane działania są skuteczne? Współczynnik konwersji to tylko jeden z wielu istotnych wskaźników. Sprawdź, na co jeszcze zwrócić uwagę.
Krótka historia Internetu: od zimnej wojny do zakupów online
Krótka historia Internetu: od zimnej wojny do zakupów online
Zapraszamy na krótką podróż w czasie, która przypomni Ci, że Internet wcale nie jest z nami „od zawsze”, a świat online to nie tylko możliwości, ale też zagrożenia.
Jak zaangażować swoich odbiorców?
Jak zaangażować swoich odbiorców?
Zastanawiasz się, w jaki sposób zaangażować swoich odbiorców? Myślisz, że robisz już wszystko, aby do nich dotrzeć, ale nadal nie widzisz przychodów? Przeczytaj!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie