Pozycjonowanie Łódź

Bezpłatny audyt

    NEED real SEO?
    Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację SEO z naszym doradcą.

    Pozycjonowanie stron to termin, którym określa się szereg czynności związanych z optymalizacją wybranej strony internetowej pod kątem widoczności w wynikach wyszukiwarek internetowych. Jest to niezwykle istotne, ponieważ indeksacja opracowanych w strategii SEO fraz na topowych pozycjach ma bezpośrednie przełożenie na ilość wejść na witrynę. W ten sposób nie tylko podwieszka się grono potencjalnych klientów, ale również można budować świadomość marki w Internecie i co najważniejsze: trafia się z ofertą bezpośrednio do zainteresowanych użytkowników. Optymalizacja stron internetowych ma wiele wariantów, z których warto wymienić między innymi pozycjonowanie lokalne, które zwiększa widoczność wybranej strony w konkretnym mieście, województwie lub kraju.

    Czym jest pozycjonowanie?

    Pozycjonowanie stron internetowych to nierozłączna część współczesnego internetu i jest bezpośrednio skorelowane z wyszukiwarkami, których na całym świecie jest minimum kilkadziesiąt. Najważniejsza z punktu widzenia użyteczności i popularności jest wyszukiwarka Google, która jest wiodącym dostawcą treści w naszym kraju i skupia w swoich zasobach praktycznie cały ogólnodostępny Internet. Google korzysta ze swojego autorskiego algorytmu oraz robotów, które codziennie indeksują setki tysięcy stron internetowych w poszukiwaniu nowych witryn bądź w celu aktualizacji już dostępnych treści.

    Czy firma może funkcjonować w internecie bez pozycjonowania?

    Każde przedsiębiorstwo może działać w internecie bez pozycjonowania, nie jest to jednak rozwiązanie optymalne dla żadnej z nich. Firma mająca swój portal lub sklep, która dysponuje wspaniałą i dopracowaną w najmniejszych szczegółach witryną, nie będzie generować satysfakcjonujących zysków bez obecności klientów, podobnie jak wspaniały plac zabaw na zupełnym pustkowiu.

    Co to oznacza? Że jedyny sens istnienia w internecie bez optymalizacji strony SEO mają portfolio lub witryny, które służą wyłącznie w celu niezwiązanym bezpośrednio z zarobkami. Mogą to być strony firmowe dostępne np. wyłącznie dla kontrahentów, witryny dedykowane dla wąskiej i wybranej grupy odbiorców, a także portfolia powstałe wyłącznie w celu zwiększenia profesjonalizmu danej firmy.

    Różnice pomiędzy SEO a pozycjonowaniem

    W Polsce sformułowanie SEO oraz pozycjonowanie strony internetowej używa się zamiennie, tak naprawdę jednak te dwa terminy dość mocno się różnią. W ramach SEO przeprowadza się wszelkie procesy on-site, czyli bezpośrednio na stronie internetowej, np. stworzenie przyjaznej treści bądź linkowanie wewnętrzne czy też optymalizacja kodu źródłowego. Pozycjonowanie z kolei polega uwzględnieniu również działań off-site, czyli realizowanych poza wybraną witryną w postaci głównie linkowania zewnętrznego. Tak naprawdę jednak pozycjonowanie internetowe w Polsce oznacza całkowicie kompleksowe działanie i cały szereg procesów związanych z poprawą pozycji danej strony i zawiera się w niej zarówno działania on-site, jak i off-site.

    Dlaczego warto pozycjonować stronę internetową lokalnie?

    Dlaczego warto pozycjonować stronę internetową lokalnie?

    Jak już wiemy, bez pozycjonowania strony bardzo ciężko funkcjonować we współczesnym internecie wszystkim witrynom, które generują sprzedaż w swoim sklepie on-line. Jest jednak odmiana SEO w postaci pozycjonowania lokalnego, które jest dedykowane dla firm sprzedających swoje towary bądź usługi stacjonarnie w wybranym mieście, regionie lub województwie, nie tylko za pośrednictwem strony internetowej.

    Rozwiń

    Na Local SEO powinny zdecydować się wszystkie stacjonarne sklepy oraz punkty usługowe, które chcą zostać zauważone przez osoby korzystające z wyszukiwarki w Google, zawężające swoje wyniki do konkretnego miasta. Z reguły oznacza to, iż chcą to miejsce odwiedzić osobiście. Warto im je przybliżyć i podsunąć w wynikach wyszukiwarki. Zazwyczaj ludzie wpisują frazy kluczowe takie jak:

    • sklep dziecięcy Kraków krowodrza
    • “poprawki krawieckie Łódź
    • “dyżur nocny Gdańsk dentystyka”
    • dobry fryzjer w Częstochowie
    • “apteka całodobowa Wadowice”
    • “weterynarz 24h Warszawa centrum”
    • i wiele, wiele innych.

    Zazwyczaj wyniki w postaci listingu oraz mapy obejmują wyłącznie firmy obecne w danym mieście, co zdecydowanie ułatwia wybranie przez internautę tej właściwej. Dzięki temu może do niej dotrzeć pieszo bądź samochodem czy też komunikacją miejską, a nie czekać na wysyłkę realizowaną z innego miasta. Z tego typu rozwiązań korzystają wszyscy ci, którzy chcą zakupić towar lub zlecić usługę bezpośrednio i “na miejscu”, często nawet mimo nieco wyższej ceny. Bardzo często z wyszukiwania lokalnego korzysta się także w sytuacjach awaryjnych, np. w razie uszkodzenia instalacji elektrycznej w domu, w przypadku nagłej awarii komputera niezbędnego w pracy czy też w razie niepokojących objawów zdrowotnych ze strony domownika lub zwierzaka.

    Pozycjonowanie lokalne, czy standardowa optymalizacja?

    Pozycjonowanie lokalne umożliwia internaucie wyszukanie naszej konkretnej strony po wpisaniu wybranego przez nas miasta, dlatego otwiera szereg różnych możliwości dla wybranej działalności. Na krajowe pozycjonowanie powinny zdecydować się wszystkie firmy, które realizują sprzedaż lub działalność usługową w całym kraju i nie podlegają żadnej rejonizacji, nie mają sprzedaży bezpośredniej oraz własnego punktu usługowego. W ich przypadku pozycjonowanie lokalne nie ma żadnego sensu.

    Inaczej jest w przypadku, gdy nasza firma realizuje sprzedaż zarówno w internecie, jak i stacjonarnie bądź też wyłącznie stacjonarnie. Wówczas pozycjonowanie w obszarze lokalnym ma duży sens i warto to wykorzystać dla swoich własnych celów biznesowych. Pozycjonowanie lokalne w Łodzi jest idealnym wyborem dla gabinetów lekarskich i medycznych, np. stomatologii czy też chirurgii, a także dla fryzjerów, sklepów z produktami, których nie da się sprzedawać wysyłkowo czy też dla działalności, które wymagają osobistych odwiedzin, np. dla klubów sportowych lub dyskotek czy też wesołych miasteczek. W ich przypadku lokalne pozycjonowanie w Łodzi pozwoli na wyświetlenie się wyników wyłącznie u osób, które podczas wpisywania danej frazy wpisują także miasto lub region.

    Wpływ pozycjonowania lokalnego na działalność gospodarczą

    Lokalne pozycjonowanie SEO w Łodzi ma ogromny wpływ na każdą działalność gospodarczą w tym mieście i może zupełnie zmienić jej losy i opłacalność. Współcześni internauci traktują wyszukiwarkę Google jako podstawowe źródło informacji ze świata, kraju i własnego miasta, dlatego jest dla nich zdecydowanie najważniejszą witryną w całej sieci. Wiele osób wykorzystuje jej zasoby do przeszukiwania punktów stacjonarnych w obrębie własnego rodzinnego miasta lub miejscowości, do której się dopiero przeprowadzili. Właśnie dlatego pozycjonowanie lokalne:

    • zwiększa liczbę klientów odwiedzających wybrany sklep lub punkt usługowy czy też informacyjny,
    • wpływa pozytywnie na wizerunek firmy w sieci dzięki możliwości pozostawienia oceny przez klienta,
    • znacznie zwiększa dochody z działalności gospodarczej,
    • zwiększa zaangażowanie w Social Mediach,
    • pozycjonowanie lokalne w Łodzi umożliwia dalszy rozwój i ekspansję na kolejne miasta lub dzielnice w tym mieście.

    Skuteczne pozycjonowanie www

    Skuteczne pozycjonowanie www

    Pozycjonowanie www polega na poprawie jej widoczności w wyszukiwarce Google i łączy się z szeregiem różnych procesów on-site oraz off-site, czyli wykonywanych bezpośrednio na naszej stronie oraz poza nią, na serwisach trzecich. Aby pozycjonowanie strony miało sens, powinno być efektywnie przeprowadzone przez najlepszych pozycjonerów, którzy doskonale znają działanie witryny Google i wszelkie jej tajniki – a jest co poznawać.

    Rozwiń

    Ocena strony przez wyszukiwarkę giganta z Mountain View jest wynikiem działania bardzo skomplikowanego i utajnionego algorytmu Google, który dokonuje oceny wszystkich ogólnodostępnych stron i bierze pod uwagę nawet najmniejsze i pozoru mało istotne szczegóły, które mogą zdefiniować jej ranking, czyli pozycję w wyszukiwarce po wpisaniu przez internautę danej frazy kluczowej.

    Trzy podstawowe działania botów Google

    Cały proces pozycjonowania w Google przebiega w trzech podstawowych etapach. Pierwszym etapem jest dotarcie robota Google bezpośrednio na daną witrynę. Bot przeszukuje w trybie ciągłym całą sieć i odwiedza zarówno świeże i dopiero uruchomione strony internetowe, jak i te już zindeksowane w celu odszukania jakichkolwiek zmian w jej treści. Robot działa automatycznie, nie jest sterowany przez pracowników Google, a jego działania są skryptowane i zaplanowane.

    Kolejnym procesem jest indeksowanie, czyli pobieranie najbardziej istotnych danych przez robota Google. Ocenia on na bieżąco ich przydatność oraz jakość. Indeksuje zarówno treści, w tym teksty, opisy, nagłówki i wszelkie meta-dane, a także obrazy i ewentualne pliki, które mogą mieć wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce.

    Ostatnim etapem jest nadanie witrynie oceny, czyli generowanie Page Rankingu, który definiuje jej widoczność na tle konkurencji. Firma Google ocenia w swoim algorytmie wszelkie szczegóły i stale analizuje konkurencyjność danej strony i jej przydatność dla internautów wpisujących wybraną frazę.

    Co zatem zrobić, aby pozycjonowanie strony www było skuteczne i zgodne z oczekiwaniami?

    • wyznacz sobie cele możliwe do osiągnięcia,
    • obserwuj, analizuj i sprawdzaj na bieżąco wyniki i reaguj w porę na jakiekolwiek błędy i zaniechania,
    • wybieraj agencje SEO z wieloletnim doświadczeniem i obecne na rynku pozycjonowania www od wielu lat,
    • nastaw się na długie działania rozłożone w czasie – efekty SEO nie przychodzą z dnia na dzień,
    • wysokie inwestycje w SEO nie zawsze się opłacają, warto dokonać dogłębnej analizy swojego biznesu pod kątem opłacalności,
    • kontroluj działania za pomocą ogólnodostępnych narzędzi SEO.

    Od czego zależy skuteczność działań pozycjonowania SEO?

    Warto wiedzieć, że pozycjonowaniem nazywamy nie jeden, a wiele specjalistycznych procesów, które mają na celu zwiększenie naszej pozycji w Google. Aby jednak skuteczność naszych działań była satysfakcjonująca, wszystkie etapy powinny być w pełni zaplanowane i dopasowane do konkretnej działalności, a nawet rodzaju strony czy też konkurencyjności.

    Podstawowy wpływ na skuteczność pozycjonowania SEO ma właśnie konkurencja, od której zależy nasza obecność w listingu Google. W przypadku fraz najbardziej popularnych i obleganych, np. dotyczących odzieży, motoryzacji bądź sprzętu AGD i RTV, musimy nastawić się na nieco niższą pozycję niż oczekiwaną bądź na drastyczne zwiększenie kosztów i/lub dłuższe działania i znacznie obszerniejszą umowę z agencją SEO. Niestety, przedostanie się do pierwszych miejsc we frazach ogólnikowych i krótkich, takich jak “samochody używane” bądź “ubrania damskie” jest w zasadzie niemożliwe, gdyż zajmują je największe sklepy oraz firmy, które mogą przeznaczać na pozycjonowanie praktycznie nieograniczone środki finansowe.

    Duży wpływ na skuteczność ma także prawidłowe zaplanowanie wszelkich prac przez firmę SEO bądź we własnym zakresie, jeśli zdecydujemy się na pozycjonowanie samodzielne. Ogromne znaczenie ma wybór prawidłowych słów kluczowych i ich zgodność ze stanem faktycznym i zawartością witryny, a także dopracowanie cech technicznych.

    Nie można zapomnieć także o tym, że na skuteczność pozycjonowania strony WWW wpływa nawet przeszłość witryny oraz jej silnik. Ingerowanie w kod źródłowy autorskich silników wyprodukowanych wyłącznie pod jeden, konkretny sklep bądź firmę, jest bardzo trudne i wymagające względem agencji SEO, dlatego nie wszystkie się tego podejmują bądź oczekują za to sowitego wynagrodzenia. Inaczej sprawa się ma w przypadku ogólnodostępnych CMSów, takich jak WordPress czy też Shoper, które są proste w obsłudze i fabrycznie dostosowane do realizacji pozycjonowania www.

    Pozycjonowanie SEO Łódź

    Pozycjonowanie SEO Łódź

    Pozycjonowanie SEO w Łodzi to bardzo długi, często także kosztowny i pracochłonny proces, który warto sobie odpowiednio uporządkować jeszcze przed podjęciem pierwszych prac lub podpisaniem umowy z agencją SEO. Działanie w pośpiechu w przypadku optymalizacji strony internetowej jest bardzo złym doradcą, gdyż z reguły kończy się wieloma przykrymi niespodziankami, często takimi, które pojawiają się już pod koniec współpracy. Warto ich uniknąć za wszelką cenę i wybierać takie rozwiązania, które okażą się efektywne na dłuższą metę i nie będę wymagały jakichkolwiek modyfikacji na etapie realizacji.

    Rozwiń

    Przygotuj szczegółowy plan przed rozpoczęciem faktycznych działań

    Brak planu działania to domena niedoświadczonych pozycjonerów. Niestety, rzadko kończy się to dobrze bez wstępnego przygotowania planu w formie checklisty. Doskonałym wyborem w przypadku samodzielnego pozycjonowania firmy w Łodzi jest przygotowanie arkusza zawierającego wszelkie kroki niezbędne do zrealizowania podczas optymalizacji SEO i uzupełnianie go na bieżąco wykonanymi już czynnościami. Wiele osób wybiera checklistę z pustymi rubrykami do uzupełnienia uwag, dzięki czemu możemy dokładnie rozpisać cały proces i rozbić go na czynniki pierwsze, bez pomijania jakiegokolwiek etapu.

    W przypadku agencji SEO jest nieco inaczej. Stworzeniem odpowiedniej strategii działania zajmują się zawodowi pozycjonerzy i stratedzy, którzy wspólnie opracowują kolejne kroki niezbędne do przeprowadzenia efektywnego pozycjonowania SEO. Profesjonaliści zatrudnieni w znanych i lubianych agencjach SEO doskonale znają realia tego rynku, analizują również jego przyszłość, a także starają się rozpoznać wybraną branżę. Dzięki temu mogą dopasować kroki pod konkretną działalność, a nie realizować etapy ogólne, które powinny sprawdzić się dobrze we wszystkich gałęziach przemysłu czy handlu, mogą być jednak błędne w przypadku konkretnej firmy.

    Podstawowy etap pozycjonowania SEO w Łodzi to audyt

    Nie zapomnij o audycie SEO! Ten proces jest kluczowy w przypadku pozycjonowania stron, gdyż umożliwia rozpoznanie obecnego stanu witryny pod kątem SEO i ułatwia zaplanowanie dalszych strategii. Audyt SEO polega na dogłębnej i bardzo szczegółowej analizie wszelkich czynników, które mogą mieć wpływ na pozycję strony we wiodącej wyszukiwarce Google, dlatego jego pominięcie może nie tylko spowolnić cały proces, lecz także podnieść jego cenę oraz zmniejszyć efektywność i zarazem także zwiększyć ryzyko popełnienia błędów. Właśnie z tego powodu większość agencji SEO nie podejmuje się współpracy bez audytu.

    W ramach audytu SEO ocenie podlega działanie strony on-site oraz czynniki zewnętrzne off-site, a analizie podlegają wszelkie czynniki oceniane przez robota i algorytm Google. Działania analizy on-site obejmują między innymi przekierowania, adresy URL i kanoniczne, grafiki i ich alty, linkowanie wewnętrzne oraz obecność odpowiedniej ilości prawidłowo zastosowanych nagłówków. Ocena obejmuje także szybkość działania strony i jej design oraz User Experience, a także obecność reklam stron trzecich czy też przygotowanie plików robots.txt i sitemap.xml.

    Audyt SEO off-site obejmuje między innymi bardzo popularną analizę konkurencji oraz ocenę linków prowadzących do naszej strony umieszczonych na innych domenach, a także wskaźników SEO czy też zaangażowanie w Social Mediach.

    Dlaczego audyt jest tak istotny?

    Połączenie wszystkich etapów audytu SEO sprawia, że w efekcie firma zajmująca się pozycjonowaniem strony lokalnie może przygotować dopracowaną w najmniejszych szczegółach strategię dalszych działań. Z reguły audyt jest pierwszą czynnością wykonywaną przez każdą firmę zajmującą się optymalizacją i zazwyczaj zajmuje nie więcej niż kilka dni. Warto jednak wiedzieć, że nie wszystkie agencje podchodzą do tego tematu z odpowiednio dużym zaangażowaniem. Wiele z nich w celu oszczędności stara się uprościć audyt SEO do niezbędnego minimum, np. oceniając wyłącznie słowa kluczowe i nagłówki, zapominając jednak o kodzie źródłowym strony i sprawdzeniu logów serwera. Prawidłowo przeprowadzony audyt stanowi dla agencji pewnego rodzaju drogowskaz, który może przyspieszyć wszelkie prace, zmniejszyć ryzyko wystąpienia jakichkolwiek błędów, a także obniżyć nieco koszty.

    Jak pozycjonować lokalny sklep internetowy?

    Jak pozycjonować lokalny sklep internetowy?

    Pozycjonowanie stron internetowych to gra warta świeczki, jednak wymarzony efekt w postaci jednego z miejsc w TOP3 osiągną wyłącznie takie firmy, które nie będą popełniać żadnych błędów. Jest ich niestety bardzo wiele, a wszystkie mają ogromny wpływ na powodzenie naszych działań. Z reguły dobre agencje z ugruntowaną pozycją na rynku potrafią się ich wystrzec i uniknąć.

    Rozwiń

    W pozycjonowaniu liczy się każdy szczegół

    Pozycjonowanie to bardzo skomplikowany proces, dostępny w zasadzie wyłącznie dla najlepszych i ambitnych pozycjonerów, którzy chcą poszerzać swoją wiedzę. Zmiany w algorytmie Google mogą zupełnie zmienić bieg działań i sprawić, że część z nich stanie się nie tyle niepotrzebna, co także niebezpieczna.

    Warto tu przytoczyć sprawę link-buildingu. Algorytm firmy Google do niedawna oceniał jako bardziej wartościową tę stronę, do której prowadziła jak największa ilość linków z domen zewnętrznych. Witryny z największymi zasobami linków zwrotnych były stawiane na najwyższych pozycjach i mogły osiągać w krótkim czasie pierwsze miejsca w najpopularniejszych frazach. Firma Google zmieniła jednak te zasady. Algorytm zwraca teraz szczególnie dużą uwagę na jakość linków zewnętrznych prowadzących do naszej strony, czyli na ich atrakcyjność względem wyszukiwarki, nie zaś na ich ilość. Obecnie najbardziej wartościowe są linki znajdujące się na serwisach dobrze ocenianych przez Google, najlepiej takich, które znajdują się na pierwszych kilku stronach najbardziej popularnych fraz kojarzonych z Twoim sklepem stacjonarnym lub online.

    Co to oznacza? Że z dniem zmiany sposobu działania algorytmu przestały istnieć wszelkie farmy linków, które skupiały w swoich zasobach wyłącznie hiperłącza i nie były w jakikolwiek sposób wartościowe dla wyszukiwarki Google. Obecnie umieszczenie na tego typu witrynach linków do naszej strony może wiązać się z bardzo dużym obniżeniem naszej pozycji, a nawet całkowitym usunięciem jej z rankingu.

    Wykorzystaj najważniejsze narzędzia SEO

    W branży SEO warto wykorzystać wszelkie dostępne narzędzia po to, aby zmniejszyć ryzyko popełnienia błędów, monitorować zrealizowane już działania, a także zwiększać ich efektywność i skuteczność. Na rynku SEO znajdziemy szereg różnych aplikacji, które są dla pozycjonerów najważniejszą bronią w walce z niską pozycją w wyszukiwarce Google, nie wszystkie są jednak niezbędne.

    • Senuto, Ahrefs, Semstorm

    Senuto to potężne i w pełni polskie narzędzie, które charakteryzuje się wieloma funkcjonalnościami i precyzją zbieranych danych. Dzięki Senuto możemy przeanalizować słowa kluczowe (w bazie znajduje się ich ponad 20 milionów) i dopasować je do wybranej strony, a także zautomatyzować proces codziennego lub cotygodniowego sprawdzania naszej pozycji w wybranych słowach kluczowych. Ponadto można za jego pomocą dokonać dogłębnej analizy działań stron konkurencyjnych i ocenić ich widoczność pod konkretnymi frazami. To jednak tylko niewielki wycinek z setek różnych możliwości, jakie daje aplikacja Senuto. Podobnymi cechami charakteryzuje się polskie narzędzie konkurencyjne Semstorm oraz zagraniczne Ahrefs.

    • Google Search Console, Google Keyword Planner, Google Speed Insights

    W zasobach marki Google znajdziemy wiele narzędzi interesujących z punktu widzenia SEO. Należy do nich między innymi Search Console, darmowe narzędzie służące do prezentowania podstawowych danych na temat witryny i jej obecności w wyszukiwarce. Pozwala na dokładne sprawdzenie ruchu i jego przepływu. Keyword Planner to z kolei urządzenie do wyszukiwania odpowiednich słów kluczowych. Mimo, iż narzędzie to zostało zaprojektowane z myślą o Google Ads, to jest szeroko stosowane także przez specjalistów podczas pozycjonowania strony internetowej. Z kolei dzięki Speed Insights możemy dokonać dogłębnej analizy szybkości działania strony oraz jej kompatybilności z wybranymi urządzeniami mobilnymi i nie tylko. Program na bieżąco informuje o wszelkie błędach w wyświetlaniu i o opóźnieniach, informuje także o działaniach, które mogą pozytywnie wpłynąć na szybkość ładowania strony i jej responsywność.

    Czy warto pozycjonować się lokalnie w Google?

    Czy warto pozycjonować się lokalnie w Google?

    Pozycjonowanie lokalne odznacza się najwyższą możliwą efektywnością w zakresie lokalnym, zapewnia zwiększenie widoczności naszej strony w wynikach w Google z frazą nazwy miasta, a także poprawia wizerunek naszej strony względem innych. Takie rozwiązanie ma jednak szereg innych zalet, które zdecydowanie warto poznać bliżej i zastanowić się nad wdrożeniem pozycjonowania lokalnego Google własnej firmy.

    Rozwiń

    Jakie są zalety pozycjonowania lokalnego względem reklamy zewnętrznej?

    Niewielu przedsiębiorców ma świadomość tego, ile poprawna optymalizacja strony pod kątem SEO jest w stanie zmienić w funkcjonowaniu współczesnego biznesu. Do niedawna standardową formą marketingu był banery, reklamy displayowe, sampling oraz reklamy umieszczane na środkach lokomocji, podczas gdy obecnie największą popularnością cieszy się reklama internetowa. Większość właścicieli mniejszych i większych przedsiębiorstw jako marketing internetowy rozumie wyłącznie artykuły sponsorowane bądź reklamy w postaci billboardów czy boxów, podczas gdy tak naprawdę podstawowym działaniem marketingowym powinno być pozycjonowanie lokalne. Wśród podstawowych atutów tego rozwiązania względem innych sposobów marketingu warto wymienić:

    • Minimalne nakłady finansowe

    Optymalizacja sklepu lokalnie wymaga znacznie mniejszych funduszy niż w przypadku reklamy standardowej. Wynajem największych bilbordów umieszczonych w centrach dużych miast lub obiektów kulturalnych i sportowych należy do bardzo kosztownych, a osiągane w ten sposób wyniki wcale nie muszą równoważyć poniesionych nakładów. Pozycjonowanie lokalne w Łodzi wymaga uiszczania comiesięcznej opłaty bądź z góry ustalonej stawki, która jest wielokrotnie niższa niż w przypadku reklamy zewnętrznej, dlatego do zrównoważenia nakładów wystarczy tylko w niewielkim stopniu podnieść wyniki sprzedażowe.

    • Niewielka konkurencja w niektórych branżach

    Reklama internetowa ma ogromną przewagę względem standardowej reklamy bannerowej na polu konkurencyjności. Na słupach ogłoszeniowych oraz najbardziej obleganych lokalizacjach reklamy zewnętrznej z reguły panuje bardzo duży chaos, a kierowcy, przechodnie bądź pasażerowie rzadko zwracają na nie odpowiednio dużą uwagę. Co to oznacza? Że mimo wynajmu szczególnie dogodnej lokalizacji w największych polskich miastach, zyski wcale nie muszą być zadowalające. Ogromny natłok reklam sprawia, że większość osób staje się na nie uodporniona i nie zwraca uwagi na nową kreację. Wyszukiwanie lokalne w Google, np. frazą “dentysta Łódź” sprawia, że każdy internauta staje się potencjalnym klientem, gdyż w tej danej chwili poszukuje oferowanych przez Twoją firmę produktów lub usług. Tym samym trafia ona wyłącznie do najbardziej zainteresowanych osób,

    • Zawsze pozytywny odbiór

    We współczesnym świecie reklamy zewnętrzne są bardzo źle oceniane przez przechodniów, kierowców i pasażerów oraz osoby postronne, dlatego coraz więcej firm się z nich wycofuje na rzecz pozycjonowania lokalnego. Co więcej, w niektórych państwach lokalizacja reklam zewnętrznych jest ściśle określona w prawie, co wiele mówi na temat ich natarczywości i złego wpływu na otoczenie.

    • Trafiasz do osób szczerze zainteresowanych Twoją marką

    W przeciwieństwie do innych form działań marketingowych, pozycjonowanie lokalne w Łodzi umożliwia dotarcie Twojej oferty wyłącznie do osób, które jej aktywnie poszukują. Co to oznacza? Internauta, wpisując w Google np. frazę “tanie jedzenie łódź” oczekuje pojawienia się w wynikach restauracji oferujących tanie dania w Łodzi. Pojawienie się tam naszego sklepu z pewnością spowoduje w nim wyłącznie pozytywne skojarzenia i zostanie zapamiętany już na zawsze.

    • Pozycjonowanie lokalne ma zasięg w całym mieście

    Jeden billboard, choćby był umieszczony w najlepszej lokalizacji w mieście, przyciągnie wyłącznie klientów, którzy są w jego bliskim otoczeniu. W ten sposób tak naprawdę można dotrzeć tylko do osób podróżujących po danej ulicy lub takich, którzy często robią zakupy w wybranej galerii handlowej. Pozycjonowanie lokalne obejmuje dosłownie całe miasto i dociera do wszystkich ludzi, którzy poszukują w nim konkretnej usługi lub towaru.

    Ile trwa pozycjonowanie lokalne i optymalizacja?

    Ile trwa pozycjonowanie lokalne i optymalizacja?

    Pozycjonowanie lokalne to długi, złożony i bardzo skomplikowany proces, którego wykonanie pozwoli nam osiągnąć wybrane przez siebie cele. Cele z kolei mogą się różnić zależne od branży, konkurencyjności oraz zakresu wykonanych prac, z reguły jednak wszyscy oczekują pierwszej pozycji w wybranych frazach kluczowych. Nie zawsze jednak jest to możliwe, dlatego często optymalnym wyborem okazuje się obniżenie oczekiwań – lepiej się pozytywnie zaskoczyć, niż niemiło rozczarować. W przypadku pozycjonowania lokalnego w Łodzi to porzekadło ma szczególnie duży sens, gdyż osiągnięcie pozycji niżej niż TOP1 lub TOP3 jest wynikiem nieprawidłowych działań ze strony pozycjonera.

    Rozwiń

    Jakich efektów oczekujemy od pozycjonowania?

    Większość osób jako wymarzony “efekt” ocenia wyłącznie osiągnięcie pierwszych pozycji w Google, podczas gdy tak naprawdę w pozycjonowaniu online możemy mówić o wielu różnych efektach pobocznych, które mogą zupełnie zmienić losy firmy – nawet pomimo jej nieco niższej pozycji w Google niż ta zakładana. Warto wyróżnić takie efekty jak:

    • Dobry wizerunek firmy wśród klientów. Efekt ten ma ogromne znaczenie w kwestii jej transparentności oraz bezpieczeństwa w oczach internautów. Nieznana firma na dalekich pozycjach w wyszukiwarce rzadko generuje sprzedaż (konwersje), gdyż z natury ostrożni klienci oceniają ją jako nieprofesjonalną i niebezpieczną.
    • Większe zaangażowanie w Social Media. Warto wiedzieć, że we współczesnym handlu lokalnym i ogólnokrajowym Social Media mają szczególnie duże znaczenie. Facebook oraz Instagram są dla wielu firm podstawowym kanałem kontaktu z obserwującymi, za którego pomocą mogą na bieżąco informować o nowych produktach dostępnych w ofercie lub o bieżącej wyprzedaży. Zbudowanie dużej bazy obserwujących bez pozycjonowania lokalnego w Łodzi jest nie tyle trudne, co niemożliwe.
    • Wzrost wejść na stronę z organicznych wyników wyszukiwania Google. To nadrzędny cel dla każdej agencji SEO, który wiąże się bezpośrednio z jakością wykonanych prac i jest to jednocześnie cel, na który najdłużej się czeka. Dotarcie do TOP10 jest dla wielu sklepów internetowych czy też lokalnych ostatecznym krokiem, na który czekają z utęsknieniem.
    • Wzrost zarobków. Dla każdej firmy najważniejsze jest osiąganie coraz większych zysków, które mogą przyspieszyć kolejne inwestycje, ułatwić zatrudnienie kolejnych pracowników bądź też zupełnie zmienić skalę działalności. Osiąganie większych zysków jest bezpośrednio związane z liczbą klientów trafiających na naszą stronę internetową, a pozycjonowanie sklepu lokalnego ma na to zdecydowanie największy wpływ.

    Kiedy osiągniemy satysfakcjonujące wyniki?

    Osiągnięcie satysfakcjonujących wyników w procesie pozycjonowania strony ciężko ująć w konkretnym zakresie czasowym, gdyż zależy od szeregu różnych zmiennych, mających wpływ na wyniki i ich jakość. Zazwyczaj jednak optymalizacja SEO wiąże się z wielomiesięcznym oczekiwaniem na skutki, przez co wielu przedsiębiorców rozpoczynających swoją działalność w sieci może oceniać te działania jako nieefektywne. Zupełnie tak nie jest – czas osiągnięcia dobrych wyników bardzo ciężko sprecyzować, można jednak podać pewne widełki, które nie są jednak wiążące.

    • Pierwsze efekty pojawią się już po około 4 tygodniach, kiedy to robot oraz algorytm Google skutecznie zaindeksują całą witrynę i wszelkie zmiany w jej obrębie wykonane przez agencję SEO bądź samodzielnie. Podstawowym skutkiem będzie między innymi większa ilość zaindeksowanych podstron w wyszukiwarce Google, co wcale nie musi przekładać się na większą liczbę kliknięć oraz sprzedaży w danym sklepie. Co więcej, świeżo zaindeksowane strony mogą pojawić się bardzo daleko.
    • Po kolejnych 8 tygodniach możemy zauważyć pierwsze organiczne wejścia na stronę i pierwsze realne zapytania o ofertę oraz okazjonalną sprzedaż w sklepie stacjonarnym bądź internetowym wygenerowaną bezpośrednio dzięki wyższej pozycji i obecności w Google. Z reguły wiąże się to z większym “życiem” w sklepie, nie oznacza jednak osiągnięcia zysków, które zupełnie zmienią sposób funkcjonowania danej firmy.
    • Około pół roku to czas, po którym możemy dokonać pierwszych ocen procesu pozycjonowania sklepu lokalnego. Wtedy też pojawią się realne zyski oraz znaczny wzrost zapytań o ofertę dzięki coraz wyższej pozycji w Google. To czas, na który czeka z utęsknieniem wielu przedsiębiorców, który niestety w niektórych przypadkach może wydłużyć się nawet do jednego roku. Małe fundusze, ogromna konkurencja oraz szczególnie popularne słowa kluczowe i asortyment mogą znacznie spowolnić pozycjonowanie www.

    Optymalizacja pod lokalne pozycjonowanie stron internetowych w Łodzi

    Optymalizacja pod lokalne pozycjonowanie stron internetowych w Łodzi

    Optymalizacja strony internetowej to bardzo wymagające zadanie, które jest szczególnie czułe nawet na najmniejsze i z pozoru najmniej najmniejsze szczegóły. Wśród wielu etapów pozycjonowania warto wyróżnić wybór prawidłowych słów kluczowych, które stanowią fundamentalne i pierwszorzędne działanie dla każdej agencji SEO. To od nich zależy powodzenie dalszych etapów prac, a także na nich spoczywa największa odpowiedzialność względem skuteczności oraz efektywności.

    Rozwiń

    Warto przyłożyć szczególnie dużą uwagę do słów kluczowych

    Najważniejszym etapem pozycjonowania SEO jest zawsze wybór prawidłowych fraz kluczowych, które umożliwiają dotarcie do Twojej witryny lub sklepu stacjonarnego zainteresowanym osobom. Słowa kluczowe, a właściwie całe frazy oraz wyrażenia, składają się z jednego lub kilku słów, które internauci wpisują w belkę wyszukiwania w Google. Agencja SEO musi wybrać do pozycjonowania lokalnego w Łodzi takie słowa, które wygenerują jak największą liczbę wejść oraz korzyści w postaci konwersji.

    • Słowa kluczowe muszą być w pełni zgodne z prawdziwą działalnością gospodarczą

    Wielu początkujących pozycjonerów stawia na jak największą liczbę słów kluczowych specjalnie po to, aby przyciągnąć klienta na stronę w celu wygenerowania absolutnie bezwartościowego i iluzorycznego ruchu. To ogromny błąd, który bardzo często spotyka się z karami ze strony Google, wśród których można wymienić znaczne obniżenie Page Ranku bądź całkowite usunięcie całej firmy z listingu. Algorytm Google bez udziału człowieka jest w stanie rozpoznać, czy realna zawartość strony jest bezpośrednio skorelowana z frazami kluczowymi. Dla robota pierwszym sygnałem ostrzegawczym będzie obniżenie się czasu przebywania na stronie, zmniejszenie liczby wyświetleń na osobę oraz podwyższenie współczynnika odrzuceń. Spełnienie tych założeń oznacza, że internauci wchodząc na stronę poprzez wyszukanie konkretnej frazy nie otrzymali na niej tego, czego oczekiwali wpisując konkretne wyrażenie.

    • Słowa kluczowe powinny być jak najbardziej sprecyzowane i jak najdokładniejsze

    W pozycjonowaniu lokalnym w Łodzi znakomicie sprawdzają się frazy kluczowe z długim ogonem, tzw. long tail, które mają wiele przewag nad krótkimi i zwięzłymi frazami kluczowymi, oczywiście mają jednak także kilka wad. Wejście na stronę poprzez frazę “krawiec od garniturów trzyczęściowych łódź” z reguły kończy się konwersją lub kontaktem i dokładnym zapoznaniem się z ofertą naszego punktu krawieckiego, podczas gdy sformułowanie “krawiec łódź” mogą zastosować także internauci, którzy chcą skrócić spodnie bądź zwęzić koszulę, niekoniecznie chcą od podstaw zlecić uszycie gotowego garnituru.

    • Na jakie parametry warto zwracać uwagę podczas wyboru słów kluczowych?

    Słowa kluczowe to dla większości agencji SEO podstawowe działanie, które ma bezpośredni wpływ na dalsze efekty pozycjonowania strony internetowej, dlatego w środowisku SEO panuje kilka parametrów, którymi ocenia się przydatność danej frazy. Jest to między innymi liczba wyszukań konkretnej frazy oraz prognozowana ilość kliknięć i koszt każdego kliknięcia, a także jej konkurencyjność. Krótkie frazy na bardzo popularne usługi i towary są zajęte przez firmy z nieograniczonym budżetem, dlatego pojawienie się w TOP3 frazą “ubrania damskie” jest praktycznie niemożliwe, dlatego warto fundusze przeznaczyć na bardziej skonkretyzowane frazy.

    Załóż firmowego bloga!

    Na każdej sklepowej stronie, np. produktowej lub kategorii, możemy zastosować tylko kilkanaście lub najwyżej kilkadziesiąt różnych słów kluczowych, które będą prawidłowo powiązane z realną zawartością danej podstrony. Co więcej, nie będzie można ich dodawać w przyszłości w już istniejących tekstach, gdyż nastąpi ich przesyt. Odpowiedzią na ten problem jest założenie firmowego bloga, na którym będzie można publikować treści nasycone nowymi słowami kluczowymi. Warto, aby artykuł był dłuższy niż 3000 znaków ze spacjami i był napisany profesjonalnie, dla internauty. Sztuczne zapychanie tekstu frazami kluczowymi jest bardzo źle oceniane przez algorytm Google, dlatego należy znać umiar i traktować je jako uzupełnienie tekstu, a nie jego podstawową funkcję.

    Sklep internetowy w Łodzi - pełna optymalizacja

    Sklep internetowy w Łodzi - pełna optymalizacja

    Pełna i kompleksowa optymalizacja sklepu w Łodzi polega na spełnieniu wszelkich wytycznych algorytmu Google. Wiemy już dokładnie jakie słowa kluczowe wybierać i czym się kierować przy ich zastosowaniu, musimy jednak dowiedzieć się również co zrobić, aby efekt optymalizacji strony internetowej mógł spełnić wszelkie nasze nadzieje i oczekiwania.

    Rozwiń

    Zadbaj o User Experience swojej strony

    Dobry User Experience, w skrócie UX wchodzący w skład działań WebDesign, to doświadczenia internauty wynikające z odwiedzenia naszej strony internetowej. Pod tym sformułowaniem kryje się szereg różnych parametrów, które mają wpływ na to, czy dany internauta pozostanie na wybranej stronie na znacznie dłużej. Jeśli spełnimy jego wymagania i nasza strona wpadnie w jego gust, w efekcie otrzymamy dłuższy średni czas przebywania na stronie, podwyższy się także liczba stron na sesję, a obniży się natomiast współczynnik odrzuceń. Dla firmy Google oznacza to jedno – stronę, którą warto podnieść znacznie wyżej w rankingu, gdyż odwiedzający ją czytelnicy zaangażowali się w jej przeglądanie, jest zatem bardziej wartościowa. W User Experience wlicza się między innymi czas ładowania strony, jej design, łatwość obsługi oraz intuicyjność czy też przejrzystość.

    Nie można zapomnieć o dopasowaniu designu strony do odbiorcy

    Wizualny projekt strony, czyli User Interface (UI), powinien być idealnie dostosowany do charakterystyki klienta docelowego i z tym zagadnieniem wielu przedsiębiorców ma zdecydowanie największy problem. Istotny jest między innymi:

    • wiek osoby zainteresowanej naszymi usługami,
    • jego oczekiwania względem danej strony,
    • rodzaj sprzedawanego towaru bądź usługi,
    • czasami także grupa społeczna.

    Te parametry podpowiedzą nam dokładnie jak zaprojektować design strony, aby przedstawiciel wybranej grupy docelowej pozostał na niej jak najdłużej. Sklep, który zajmuje się sprzedażą akcesoriów ogrodowych i sadzonek, powinien mieć jasną i jak najbardziej spójną kolorystykę, dużą ilość zielonych akcentów oraz roślinnych grafik, a także prostą obsługę, dedykowaną dla nieco starszej grupy klientów. Z kolei podczas optymalizacji sklepu w Łodzi zajmującego się sprzedażą akcesoriów szkolnych warto postawić na kolorowe grafiki, zdjęcia uśmiechniętych dzieci oraz motywujące do nauki hasła.

    Nieco inaczej jest w przypadku np. gabinetu dentystycznego. W tym przypadku dobrym wyborem okażą się kolory kojarzące się z czystością i higieną, np. biel, bardzo jasny błękit oraz zieleń, a także profesjonalne teksty oraz zdjęcia jak najwyższej jakości. Z kolei strona kancelarii notarialnej powinna charakteryzować się elegancją i luksusem, a nawet przepychem. Warto w jej przypadku zastosować ciemne barwy, minimalistyczny design oraz profesjonalne zdjęcia ze środowiska prawniczego.

    Inne zagadnienia warte szczególnej uwagi w optymalizacji strony pod kątem SEO

    Optymalizacja SEO w Łodzi łączy się z wieloma szczegółowymi pracami, których wykonanie ma podstawowy wpływ na dalsze etapy prac. W przypadku działań on-site związanych z optymalizacją strony warto wymienić dopracowanie meta-tagów, w tym title oraz meta-desc. To bardzo istotne kwestie z punktu widzenia SEO.

    Meta-Title to tytuł danej podstrony, który pojawia się bezpośrednio w wynikach Google i stanowi podstawowy wyróżnik naszej strony na tle innych. Tytuł powinien zawierać wszelkie istotne informacje z punktu widzenia internauty i dokładnie opisywać to, co znajduje się na wybranej podstronie. Warto umieścić w nim najbardziej pożądane słowo kluczowe bądź frazę. Bezpośrednio pod tytułem znajduje się link do naszej witryny, który powinien być jak najprostszy i jak najbardziej przyjazny dla użytkownika.

    Meta-desc z kolei to bardzo krótki opis, który znajduje się tuż pod linkiem prowadzącym do naszej podstrony. Warto w nim również umieścić jedną lub dwie frazy kluczowe, lecz nie wtrącać ich na siłę, a także opisać precyzyjnie to, co się na niej znajduje. Dobrym pomysłem okazuje się CTA, czyli Click To Action, w formie krótkiego słowa lub wyrażenia zachęcającego do wejścia na stronę.

    Jakie usługi SEO oferowane są w Łodzi?

    Jakie usługi SEO oferowane są w Łodzi?

    W każdym większym mieście znajdziemy minimum kilka dużych i mniejszych agencji SEO, które zajmują się szeroko pojętym pozycjonowaniem stron i witryn. Firmy te dzielą się na godne zaufania i polecenia, a także na te o znacznie gorszej reputacji wśród dotychczasowych klientów. Większość z nich bez większych problemów zrealizuje wszystkie podstawowe założenia SEO, w tym optymalizację strony, ingerencję w kod źródłowy czy jej wygląd, lecz także bardziej profesjonalne i nietypowe prace dedykowane tylko do konkretnych branż. Warto dowiedzieć się od wybranej agencji, czy oferuje poszczególne usługi SEO w Łodzi i czy będzie w stanie wykonać wszystkie zadania w prawidłowy sposób.

    Rozwiń

    Kompleksowe pozycjonowanie

    Pozycjonowanie lokalne w Łodzi wymaga wdrożenia wszelkich możliwych procedur SEO, tylko wtedy ostateczny efekt będzie satysfakcjonujący i spełni wszelkie oczekiwania danej firmy. Wielu właścicieli mniejszych i większych biznesów stara się szukać oszczędności i realizuje proces optymalizowania SEO patrząc wyłącznie na kwestię kosztów i wysokości inwestycji. Nie jest to prawidłowe rozwiązanie. Pełen efekt pozycjonowania można uzyskać tylko wtedy, gdy wszystkie kroki zostaną spełnione jednocześnie i będą mogły ze sobą prawidłowo współpracować.

    Google Moja Firma

    Agencje SEO działające w Łodzi mogą między innymi w naszym imieniu stworzyć i wdrożyć wizytówkę w Google Moja Firma. Wizytówka ta jest kluczowym aspektem działań SEO, gdyż bez niej pokazanie wizerunku firmy w wynikach wyszukiwania oraz na mapie nie byłoby możliwe.

    Wśród korzyści wizytówki firmowej w Google warto wymienić między innymi jej większą wiarygodność w oczach algorytmu giganta z Mountain View. W trakcie rejestrowania Mojej Firmy będzie trzeba potwierdzić jej istnienie pod danym adresem, w tym celu firma Google wysyła listownie kod PIN autoryzujący daną lokalizację. Dzięki temu unika się nielegalnych i nieetycznych działań np. konkurencji. Witryna należąca do firmy zarejestrowanej w Google automatycznie stanie się dla algorytmu bardziej wiarygodna, na czym zyska jej pozycja w wynikach wyszukiwania.

    Założenie wizytówki nie jest tak trudne, może być jednak czasochłonne w przypadku, gdy chcemy osiągnąć nieco lepsze wyniki. Podstawowe dane, takie jak numer telefonu, konkretny adres czy też nazwa firmy, to dane wymagane podczas zakładania konta, warto je jednak rozszerzyć o kolejne informacje, które mogą poprawić opinię o naszej firmie. Warto zrobić kilka zdjęć lokalu oraz produktów, a także sporządzić długi opis i przedstawić klientom zalety działalności. Większość firm zajmujących się pozycjonowaniem lokalnym w Łodzi z pewnością wykona to w najlepszy możliwy sposób, mając na uwadze głównie działanie SEO.

    Warto zadbać o artykuły i stronę merytoryczną

    Wielu przedsiębiorców prowadzących biznes stacjonarnie nie ma najmniejszego pojęcia o tym, że treści na stronie mają pierwszorzędne znaczenie w kwestii SEO. Warto na każdej podstronie produktowej oraz informacyjnej umieścić różnorodne teksty pisane bezpośrednio pod optymalizację, które zawierają optymalną ilość słów kluczowych wybranych przez pozycjonera. Teksty rzędu 3000 znaków ze spacjami warto umieścić na podstronach dotyczących historii firmy czy jej aktualnego przesłania, na nieco dłuższe można się pokusić w przypadku artykułów blogowych.

    Większość agencji SEO w Łodzi dysponuje zapleczem copywriterów, czyli osób zajmujących się zawodowo pisaniem tekstów, którzy mogą przygotować teksty na podstawie wytycznych pozycjonerów, czyli osób wybierających słowa kluczowe oraz treści. Copywriterzy w trakcie przygotowywania tekstów stosują odpowiednie nagłówki, a także nasycają tekst wybranymi frazami w żądanej ilości. Jakie efekty przynosi dobrze zaplanowana treść na stronie?

    • zwiększenie zaangażowania internauty, który z chęcią przeczyta wybrany tekst w trakcie wizyty na naszej stronie,
    • bardziej profesjonalny wizerunek całej firmy,
    • treść nasycona frazami kluczowymi ma podstawowy wpływ na widoczność strony w wyszukiwarce Google,
    • możliwość poprawy wyników sprzedażowych dzięki tekstom nakłaniającym do zakupu,
    • duży wpływ na preferencje zakupowe internautów,
    • możliwość zbudowania znacznie większej rzeczy obserwujących w Social Mediach.

    Jaką firmę SEO w Łodzi wybrać?

    Jaką firmę SEO w Łodzi wybrać?

    Proces wyboru odpowiedniej agencji SEO może być tak samo angażujący, jak przeprowadzenie całego pozycjonowania www samodzielnie. Na rynku znajdziemy zarówno firmy z ugruntowaną pozycją, które mają za sobą jak nie setki, to tysiące realizacji zakończonych pełnym sukcesem, a także zatrudniają wielu specjalistów od konkretnych działań. Niestety wśród tego typu agencji znajdziemy także te, których zdecydowanie nie warto polecać. Mogą się składać z jednej bądź kilku osób bez konkretnej specjalizacji, które nie mają wykształcenia oraz doświadczenia w wybranej gałęzi pozycjonowania SEO.

    Rozwiń

    Firma SEO powinna być elastyczna

    Pozycjonowanie strony www to bardzo szerokie zagadnienie, w którym zawierają się dziesiątki różnych etapów mających ogromny wpływ na SEO. Pominięcie którejkolwiek z nich może, choć wcale nie musi, znacznie pogorszyć wyniki lub całkowicie zniweczyć wszelkie starania. Właśnie z tego powodu warto zadbać o to, aby wybrana agencja SEO w Łodzi była w pełni elastyczna. Powinna na bieżąco reagować na wszelkie zmiany w algorytmie Google, a także dopasować jej działania do rodzaju wykonywanej działalności. Bardzo często etapy pozycjonowania sklepu lokalnego z ofertą części komputerowych różnią się od tych, które należy przeprowadzić podczas pozycjonowania sklepu spożywczego.

    Słowa kluczowe powinny pasować do naszej działalności i charakteryzować się przemyślaną formą, nie powinny być także narzucone odgórnie jeszcze przed podjęciem współpracy. Wiele firm z niskiej półki może także gwarantować osiągnięcie bardzo wysokich pozycji, co nie zawsze jest możliwe. Zazwyczaj oznacza to przyciąganie klienta na siłę obietnicami bez pokrycia.

    Liczą się także szczegółowe warunki współpracy

    Umowa z agencją SEO powinna być krótka i zwięzła, a także jak najbardziej sprecyzowana. Wiele stron zapisanych małym druczkiem z reguły oznacza, iż wybrana firma współpracuje na bardzo sprecyzowanych zasadach, a także z pewnością przewiduje wiele jednostronnych kar umownych spowodowanych np. jej zerwaniem przez firmę zlecającą. Dobre agencje SEO stosują krótki okres wypowiedzenia, a także przekazują bezpośredni kontakt do osoby opiekującej się pozycjonowaniem SEO naszej firmy. Warto także, aby wybrana agencja oferowała minimalne rabaty – zbyt duże upusty sięgające 99% przez pierwsze kilka miesięcy współpracy powinny być dla nas dużym znakiem ostrzegawczym.

    Skuteczne pozycjonowanie samodzielnie czy z agencją?

    Podstawowym błędem wielu osób decydujących się na pozycjonowanie sklepu www przez agencję jest brak wykonania dogłębnego researchu na temat wszelkich działań, które wchodzą w jego zakres. Warto bowiem wiedzieć, że optymalizację strony można przeprowadzić zarówno samodzielnie, jak i z wyspecjalizowaną firmą zajmującą się tym procesem zawodowo od wielu lat.

    Główną przewagą pozycjonowania samodzielnego jest cena. Przeprowadzenie większości prac we własnym zakresie jest w zasadzie darmowe, lecz łączy się z ogromną odpowiedzialnością i stałym zwiększaniem swojej wiedzy, często także tej najbardziej specjalistycznej. Algorytm Google jest bardzo czuły na wszelkie błędy i zaniedbania ze strony pozycjonera, które w skrajnych przypadkach mogą, choć wcale nie muszą, obniżyć pozycję naszej witryny lub całkowicie usunąć ją z listingu poprzez nałożenie trudnej do usunięcia kary. Często także własnoręczne pozycjonowanie strony www nie jest darmowe – należy bowiem przeznaczyć dużą ilość czasu na zgłębianie wiedzy i odsunąć wówczas inne zajęcia na bok. Nie zawsze się to opłaca.

    Zaletą pozycjonowania sklepu internetowego www za pośrednictwem agencji SEO jest pełen profesjonalizm działań i brak potrzeby przyswajania wiedzy na ten temat przez właściciela danej witryny. Przy z góry ustalonej stawce jednorazowej bądź w ramach abonamentu można uzgodnić zakres działania i oddać pozycjonowanie w całości jednej, wybranej agencji, która samodzielnie wykona wszelkie czynności związane z poprawą pozycji w listingu Google. To wygodne, lecz nieco droższe rozwiązanie, zazwyczaj jednak bardzo się opłaca z biznesowego punktu widzenia.

    Oceń tekst

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Bezpłatny audyt

      Powiedz nam jaki zakres usług Cię interesuje,
      a skontaktujemy się w odpowiednim dla Ciebie terminie

        Jeżeli chciałbyś dołączyć do naszego zespółu, ale masz wątpliwości - skontaktuj się z nami.
        Wypełnij formularz kontaktowy: