Czym jest pozycjonowanie lokalne
Trudno wyobrazić sobie przedsiębiorstwo, którego działalność nie byłaby oparta na dążeniu do odniesienia sukcesu w swojej branży. Tego typu idea towarzyszyła i nam, gdy Grupa iCEA debiutowała na rynku w 2007 roku, jako jednoosobowa działalność gospodarcza. Nie każdy jednak chce od razu zawojować cały świat czy chociażby kraj. Są firmy, które wolą działać lokalnie, a naszym zadaniem i wyzwaniem dla mnie osobiście jest wspieranie ich w prowadzonej działalności, pomoc w dotarciu do klientów końcowych oraz w zwiększaniu ruchu w gronie lokalnych odbiorców. Przedsiębiorstwa te skupiają się na danym mieście, w którym chcą osiągnąć jak najlepsze wyniki sprzedaży i dotrzeć do jak największej liczby klientów. Właśnie do takich przedsiębiorstw skierowane jest pozycjonowanie lokalne. To proces, który jest bliźniaczo podobny do tradycyjnie rozumianego pozycjonowania. Opiera się na tych samych zasadach co ono, ale skupia się na promowaniu stron z wykorzystaniem fraz zawierających lokalizację (najczęściej miasto), w której działa dany biznes.
Z doświadczenia wiem, że pozycjonowanie lokalne najczęściej interesuje niewielkie przedsiębiorstwa, które świadczą swoje usługi na terenie jednego miasta lub województwa. Jest to opcja idealna między innymi dla właścicieli salonów kosmetycznych i fryzjerskich, kawiarni i restauracji, a także jednoosobowych działalności gospodarczych lub niewielkich przedsiębiorstw, które świadczą usługi elektryczne, hydrauliczne czy stolarskie.