Pozycjonowanie lokalne

DARMOWA KONSULTACJA SEO

    NEED real SEO?
    Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację SEO z naszym doradcą.

    Największym błędem każdego przedsiębiorstwa – niezależnie od tego, czy działa stacjonarnie, czy online – jest zaniedbanie działań związanych ze zwiększeniem widoczności strony internetowej w sieci. Internet to obecnie najlepsze miejsce na reklamę, dlatego nawet firmy, które świadczą usługi wyłącznie na miejscu, powinny zainteresować się tym tematem. Dla takich przedsiębiorstw idealnym rozwiązaniem będzie lokalne pozycjonowanie strony, które różni się od tego, czym jest pozycjonowanie globalne czy inaczej ogólne.

    Pozycjonowanie stron o charakterze lokalnym w sieci sprawia, że strona dociera do węższego grona odbiorców, jednak nie jest to wadą, tylko zaletą. Firma powinna być jak najlepiej widoczna w lokalnych wynikach wyszukiwania i ułatwiać potencjalnym klientom dotarcie do niej. Przedsiębiorstwa świadczące usługi w obrębie jednego miasta czy regionu jak najbardziej mogą stosować reklamy w formie banerów i plakatów, jednak ta strategia nigdy nie będzie tak skuteczna, jak pozycjonowanie regionalne.

    Czym jest ten rodzaj pozycjonowania stron i lokalne SEO? Do jakich biznesów najbardziej pasuje? Jakie elementy składają się na cały proces? Tego wszystkiego dowiesz się poniżej.

    Czym jest lokalne pozycjonowanie strony - czyli lokalne SEO?

    Lokalne pozycjonowanie strony to czynności, określane często również jako SEO lokalne, które mają zwiększyć widoczność biznesu w sieci. Na pierwszy rzut oka brzmi podobnie do definicji pozycjonowania ogólnego, jednak ogromną różnicą jest grupa docelowa oraz dobór słów kluczowych. Pozycjonowanie lokalne ma na celu docieranie do osób, które są zainteresowane produktem lub usługą dostępną w danym regionie. Regionem może być dzielnica, ulica czy województwo, jednak najczęściej witryny pozycjonuje się na nazwę miasta – chodzi o jak najlepszą widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania.

    pozycjonowanie lokalne stron internetowych

    Warto jednak wiedzieć, że pozycjonowanie lokalne stron nie polega wyłącznie na tym, aby treści bogate w frazy kluczowe zawierały tylko nazwę miasta, dzielnicy czy innego rejonu. Czasami wystarczy, że osoba zainteresowana daną usługą wpiszę w wyszukiwarce frazę bez określenia lokalizacji i otrzyma wyniki związane z miejscem, w którym się znajduje. Jest to możliwe dzięki takiej usłudze Google jak geolokalizacja. Wyszukiwarka określa kraj, miasto czy nawet dzielnicę za pomocą adresu IP lub GPS. Aby internauci mogli otrzymywać odpowiednie wyniki bez wpisywania lokalizacji, strona powinna nie tylko być zoptymalizowana pod frazy lokalne, ale również mieć swoją wirtualną wizytówkę Google w sieci, zawierającą dane adresowe.

    Pozycjonowanie lokalne – dla kogo?

    Pozycjonowanie o charakterze lokalnym ma swoją grupę docelową. Przede wszystkim jest ona mniejsza. Pozycjonowanie lokalne stron dociera do osób, które są zainteresowane daną usługą wyłącznie na terenie danego miasta. Przykładową frazą na pozycjonowanie regionalne może być „mechanik Gdańsk”. Takiej frazy użyją internauci, którzy będą zainteresowani usługami mechanika na terenie Gdańska. Za sprawą fraz kluczowych odnoszących się do danej lokalizacji wyszukiwarka Google może proponować użytkownikom bardziej precyzyjne wyniki, co znacznie wpłynie na widoczność strony.

    Mimo że grupa docelowa jest znacznie węższa, to lokalne pozycjonowanie strony na frazy dotyczące określonego regionu może skutecznie pozyskiwać klientów i przyczynić się do rozwoju przedsiębiorstwa. Mniejsze grono odbiorców nie oznacza gorszej skuteczności wprowadzanych działań i nie wpływa negatywnie na lokalne wyniki wyszukiwania – wręcz przeciwnie. Statystyki opublikowane przez Google mówią, że ok 78% użytkowników, przeglądając lokalne wyniki wyszukiwania, zdecyduje się na zakup. Oznacza to, że większość potencjalnych klientów stanie się klientami.

    pozycjonowanie lokalne - czym jest?

    Pozycjonowanie lokalne jest niezwykle skuteczne pod warunkiem, że wszystkie działania zostaną odpowiednio przeprowadzone. Najlepiej, jeśli zajmie się tym specjalista SEO.

    Pozycjonowanie regionalne

    Pozycjonowanie lokalne pozwala docierać do osób, które są zainteresowane usługami w danym regionie. Dlatego taka strategia sprawdzi się szczególnie dla małych i średnich firm, które działają na gruncie regionalnym. Mowa tutaj o wszelkiego rodzaju działalnościach usługowych, takich jak fryzjer, mechanik, hydraulik, elektryk, fizjoterapeuta, korepetytor, lekarz itp., a także o restauracjach, barach i kawiarniach. Osoba znajdująca się w Krakowie raczej nie będzie zainteresowana restauracją czy fryzjerem w Gdańsku. Jej celem będą firmy znajdujące się w pobliżu miejsca pobytu – oznacza to, że jest ona nastawiona właśnie na lokalne wyniki wyszukiwania.

    Małe i średnie firmy świadczące usługi w niedalekiej odległości od miejsca pobytu potencjalnego klienta powinny zatem poważnie podejść do lokalnego SEO. Takie rozwiązanie przyniesie więcej korzyści niż pozycjonowanie na frazy ogólne, przez które witryna internetowa firmy dociera do wszystkich internautów niezależnie od ich lokalizacji. To dlatego, że docieranie reklamą do wszystkich jest mniej skuteczne, niż docieranie do osób rzeczywiście zainteresowanych. Jeśli pozycjoner, zamiast skupić się na pozycjonowaniu lokalnym, będzie stosował frazy ogólne, cały proces się wydłuży, będzie bardziej kosztowny, a do tego czasochłonny. Lokalne biznesy to zazwyczaj małe firmy, które nie dysponują ogromnym budżetem i nie mogą sobie pozwolić na duże koszty działań marketingowych. Dlatego działania docierające do mniejszej grupy i lokalne SEO będą w takich sytuacjach doskonałym rozwiązaniem.

    pozycjonowanie lokalne

    Po co proponować usługę komuś, kto znajduje się kilkaset kilometrów od siedziby firmy i w żadnym wypadku nie opłaca mu się pokonywać tej trasy, aby skorzystać z usług tejże firmy? Takie działanie to strata pieniędzy oraz czasu, dlatego zdecydowanie lepiej postawić na pozycjonowanie regionalne. Nie bez przyczyny w marketingu tak dużo mówi się o określeniu grupy docelowej i analizowaniu jej potrzeb. Dzięki temu można dopasować strategię, formę komunikacji i wiele innych aspektów do konkretnych osób. Im bardziej precyzyjny profil klienta, tym skuteczniejszą reklamę można stworzyć. W pozycjonowaniu lokalnym stron internetowych jest podobnie. Nie warto zwracać się do klientów, którzy najprawdopodobniej nigdy nie skorzystają z usług firmy.

    Kiedy jeszcze sprawdzi się pozycjonowanie lokalne?

    Odpowiednia optymalizacja strony internetowej będzie doskonałym rozwiązaniem dla biznesów, które dopiero wchodzą na rynek, ale planują się rozwijać i w przyszłości docierać do klientów z całego kraju. Obecnie przedsiębiorcy muszą mierzyć się z ogromną konkurencją w każdej branży. Małej firmie, która dopiero zaczyna swoją działalność i nie jest znana wśród konsumentów, trudno będzie wygrać z konkurencją. W takim przypadku lepiej zacząć od promowania się w lokalnych wynikach wyszukiwania i zdobyć silną pozycję w mniejszym obszarze, a następnie stopniowo piąć się coraz wyżej i kierować reklamę do większego grona odbiorców. W tej sytuacji mowa o przedsiębiorstwach planujących świadczyć usługi w całym kraju, a nie tylko w obrębie jednego miasta.

    Branże, w których najlepiej sprawdza się pozycjonowanie lokalne to m.in.: gastronomia, mechanika samochodowa, inżynieria i budownictwo, hotelarstwo, edukacja, usługi fryzjerskie oraz usługi medyczne i farmaceutyczne. Wszystkie wymienione wyżej przykłady dotyczą branż świadczących usługi. A co ze sklepami stacjonarnymi powiązanymi z konkretną lokalizacją? Okazuje się, że tutaj również doskonale może sprawdzić się docieranie do potencjalnych klientów lokalnie, podobnie jak za pośrednictwem lokalnych gazet.

    pozycjonowanie lokalne - fryzjer

    Większość konsumentów w poszukiwaniu butów, odzieży, zabawek dla dzieci czy sprzętu sportowego będzie odwiedzała sklepy znajdujące się najbliżej miejsca zamieszkania. Jeśli strona WWW sklepu znajdującego się w Warszawie będzie wyświetlała się osobom mieszkającym we Wrocławiu, może mieć to konsekwencję w postaci wysokiego współczynnika odrzuceń. Jeśli odbiorca odwiedzi daną stronę, następnie zorientuje się, że lokalizacja sklepu mu nie odpowiada, bardzo szybko opuści taką witrynę. Google niechętnie promuje strony z dużym współczynnikiem odrzuceń, ponieważ uznaje je za mało wartościowe. Pozycjonowanie lokalne stron pozwala uniknąć takiej sytuacji.

    Dlaczego warto stosować pozycjonowanie lokalne - czyli o widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania

    Lokalne pozycjonowanie strony to rodzaj strategii marketingowej, której celem jest pozyskiwanie nowych klientów i najprościej mówiąc – zarabianie większej ilości pieniędzy. Niektóre sposoby promowania firmy oraz jej usług wiążą się z dużymi kosztami, na które lokalnej firmy po prostu nie stać. Pozycjonowanie fraz kluczowych odnoszących się do konkretnego regionu to jedna z najtańszych metod reklamowania swojej marki zarówno w sieci, jak i poza nią.

    Odpowiednio przeprowadzony proces sprawi, że strona internetowa firmy będzie wyświetlała się na wysokiej pozycji w rankingu Google, dzięki czemu będzie mogła docierać do wielu zainteresowanych osób. Wysoka pozycja strony to podstawa to tego, aby pozyskiwać nowych klientów z sieci. Większość internautów korzysta wyłącznie z pierwszej strony wyników wyszukiwania w wyszukiwarkach internetowych. Im dalej od pierwszych dziesięciu miejsc w rankingu, tym mniejsze szanse będzie miała firma na pozyskanie klienta.

    lokalne pozycjonowanie stron w wyszukiwarce googl

    Oprócz tego pozycjonowanie lokalne pomaga budować profesjonalny wizerunek marki w wyszukiwarce Google oraz mediach społecznościowych. Większa liczba odwiedzin strony znajdującej się na wysokich pozycjach spowodowana jest nie tylko tym, że użytkownicy Internetu wolą sięgać po to, co najłatwiej dostępne. Powodem wzrostu wyświetleń jest również duża renoma. Największą cieszą się firmy, których wizytówka w postaci strony internetowej znajduje się na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania. Internauci zdają sobie sprawę, że Google promuje wartościowe witryny, a do tego uważają, że firma, która korzysta z usług pozycjonera czy agencji SEO w ramach pozycjonowania lokalnego, jest bardziej profesjonalna i odnoszą to również do świadczonych przez nią usług.

    Co jeszcze warto wiedzieć o pozycjonowaniu lokalnym?

    Pozycjonowanie lokalne stron to również strategia, której korzyści będą widoczne przez długi czas. W przypadku pozycjonowania na frazy ogólne po zaprzestaniu działań pozycja strony zacznie się obniżać ze względu na ogromną konkurencję i jej działania. Rywalizowanie o pierwszą pozycję w rankingu Google jest znacznie trudniejsze na rynku krajowym czy globalnym. Tam, gdzie występuje pozycjonowanie lokalne, konkurencja jest dużo mniejsza, ponieważ o pierwsze miejsca w rankingu Google na rynku lokalnym, będą walczyły tylko firmy z danego regionu, a nie z całej Polski czy nawet świata. To daje znacznie większe szanse na sukces, a co więcej – pozwala utrzymać wysoką pozycję jeszcze przez długi czas po zakończeniu działań pozycjonera.

    skuteczne pozycjonowanie lokalne - pomoc agencji seo

    Pozycjonowanie lokalne to skuteczna strategia marketingowa, która pozwala docierać do zainteresowanych osób, buduje wizerunek eksperta, a tym samym – generuje większe zyski, umożliwia szybki rozwój firmy i ułatwia osiąganie założonych celów biznesowych.

    Dlaczego jeszcze warto postawić na pozycjonowanie lokalnych stron? Dlatego, że jest to jedna z najtańszych metod promowania małego biznesu, a jej efekty można zauważyć w bardzo krótkim czasie. Firmy, które świadczą swoje usługi wyłącznie na terenie jednego miasta czy dzielnicy bez wątpienia powinny przyjrzeć się bliżej tej strategii i poważnie zastanowić się nad jej wdrożeniem, aby wybić się na rynku lokalnym.

    Pozycjonowanie lokalne – od czego zacząć?

    Pozycjonowanie lokalne stron tak naprawdę niewiele różni się od pozycjonowania krajowego czy globalnego. W obu przypadkach konieczne jest wybranie specjalisty, który zajmie się daną witryną. Jeśli jesteś właścicielem firmy i zależy Ci na wysokiej pozycji strony, ale nie masz doświadczenia w pozycjonowaniu, nie ryzykuj. Zdecydowanie lepiej nawiązać współpracę ze specjalistą, który będzie wiedział, co zrobić, aby efekty pojawiły się w krótkim czasie, a także, jakich technik należy unikać.

    Wybór specjalisty od SEO nie należy do łatwych zadań. Jak to w każdej branży, czasami można trafić na osoby nie do końca kompetentne. Decydując się na usługę, jaką jest pozycjonowanie lokalne, może się to niestety skończyć dużymi kłopotami. Osoba niedoświadczona może nieświadomie zastosować praktyki zakazane przez Google, czego konsekwencją będzie duży spadek pozycji w rankingu. Zdarza się również tak, że pozycjoner wymaga dużych pieniędzy, w zamian za błyskawiczne efekty. Jeśli spotkasz na swojej drodze specjalistę, który zapewnia Cię, że Twoja strona internetowa pojawi się na pierwszym miejscu po kilku dniach, nie nawiązuj z nim współpracy. Efekty SEO lokalnego rzeczywiście pomogą pojawić się szybciej niż w przypadku kierowania reklamy do całego kraju, jednak nikt nie może obiecać, że stanie się to w ciągu kilku dni.

    kwiaciarnia - jak pozycjonować lokalnie?

    Kolejne kroki będą należały do pozycjonera, którego wybierzesz, lub do Ciebie, jeśli jednak zdecydujesz się działać samodzielnie.

    Znajdź odpowiednie frazy kluczowe

    Pozycjonowanie lokalne, oraz każde inne, kładzie nacisk na frazy kluczowe. To dzięki nim internauci mogą znaleźć odpowiedzi na lokalne zapytania. Fraza kluczowa powinna zawierać element nazywający dany region lub miasto, jednak ważna jest też pozostała część całej frazy. Wszystko, co nie jest nazwą miasta czy innej lokalizacji, należy dobierać tak, jak w przypadku pozycjonowania ogólnego. Najważniejsza jest analiza zachowań internautów. Trzeba sprawdzić, jakie frazy kluczowe są popularne, czyli czego najczęściej szukają internauci w wyszukiwarce; nie ma sensu używać tych, których nikt nie szuka, bo będzie to po prostu nieskuteczne. Nawet jeśli strona WWW zyska pierwszą pozycję, nie zwiększy to ilości zapytań, ponieważ nikt do takiej witryny nie będzie docierał.

    Oprócz tego warto wykonać analizę konkurencji. Chodzi o firmy, które znajdują się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Ich działania są skuteczne, dlatego warto je sprawdzić i również przełożyć na pozycjonowanie lokalne. Istnieje wiele profesjonalnych narzędzi do analizowania słów kluczowych oraz sprawdzania konkurencji. Niektóre z nich są darmowe, inne płatne, jednak nie cena jest tu największą przeszkodą. Takich narzędzi trzeba po prostu umieć używać. Specjalista w dziedzinie SEO nie będzie miał z tym problemu, ale osoba niedoświadczona i niezajmująca się pozycjonowaniem lokalnym na co dzień może sobie nie poradzić z tym zadaniem.

    Jako że pozycjonowanie lokalne stron internetowych składa się również z klasycznej optymalizacji, warto przed wprowadzeniem działań przeprowadzić audyt SEO, który przeanalizuje aktualną sytuację witryny. Pozwoli to sprawdzić, jakie błędy na niej występują i co trzeba zmienić, aby była ona dostosowana do wymagań wyszukiwarki i mogła walczyć o najlepszą pozycję w rankingu Google. Następnym krokiem jest oczywiście naprawienie wszelkich błędów, które wykaże raport z audytu SEO. Czasami zdarza się tak, że strona wymaga całkowitej przebudowy, a czasem wystarczy tylko kilka drobnych zmian. Od aktualnego stanu strony będzie zależeć, ile czasu zajmie pozycjonowanie lokalne. Im więcej błędów zawiera strona, tym więcej czasu będzie musiał poświęcić na ich naprawę pozycjoner.

    Pozycjonowanie lokalne on-site

    Działania związane z pozycjonowaniem lokalnym stron można podzielić na te wykonywane na stronie oraz te wykonywane poza nią. Do pierwszych zalicza się wszystkie podstawowe czynności SEO, jakie wykonuje się zawsze, niezależnie od rodzaju pozycjonowania. Na początku warto zadbać o przyjazne adresy URL, mapę strony, poprawność działania pliku robots.txt, a także usunąć elementy, które spowalniają ładowanie witryny. Następnie należy zoptymalizować stronę pod kątem wybranego regionu lub miasta, aby wyszukiwarka mogła przypisać jej konkretną lokalizację.

    Głównym zadaniem jest nasycenie treści, wykorzystując do tego lokalne frazy kluczowe, aby trafnie odpowiadać na lokalne zapytania klientów. Nie dotyczy to wyłącznie tekstu na stronie głównej i bloga. Frazy kluczowe z nazwą miasta czy regionu muszą się znaleźć w adresach URL, meta opisach i meta tytułach, nagłówkach, tytułach podstron, znacznikach ALT zdjęć i innych elementów graficznych oraz oczywiście w tekstach na stronie, w sekcji „o mnie” lub „o firmie”. Pozycjonowanie lokalne on-site polega również na stworzeniu sekcji z danymi teleadresowymi firmy. Powinny się tam znaleźć przede wszystkim: adres firmy oraz dane do kontaktu. Warto pamiętać, aby w każdym miejscu w sieci publikować dokładnie takie same dane (również wizytówka Google musi być spójna). Dzięki temu wyszukiwarka będzie mogła dopasować lokalizację do danej firmy.

    Pozycjonowanie lokalne on-site

    Kolejny ważny element związany z pozycjonowaniem lokalnym to linkowanie wewnętrzne, czyli umieszczanie odnośników z jednej podstrony do drugiej. Takie działanie pozwala dłużej utrzymać użytkowników na stronie, a także ułatwia im poruszanie się po niej. Warto wspomnieć, że im dłużej internauta korzysta z danej witryny, tym lepiej z punktu widzenia SEO, inaczej mówiąc, długi czas przebywania na stronie pozytywnie wpływa na pozycjonowanie. Taka sytuacja to znak dla wyszukiwarki, że strona jest wartościowa dla odbiorców i warto proponować ją też innym.

    Content marketing

    Pozycjoner nie może również zapominać o tym, aby dostosować stronę do wymagań użytkowników; jest to istotny element znacząco wpływający na pozycjonowanie lokalne (a także na każde inne). Witryna musi być dla nich atrakcyjna, w przeciwnym wypadku bardzo szybko z niej zrezygnują. Co więcej, jeśli strona internetowa będzie prezentowała niską jakość, to odbiorcy skojarzą to z jakością usług. Będą postrzegali firmę jako nieprofesjonalną i niewartą zaufania. Optymalizacja strony pod kątem wrażeń użytkowników dotyczy zarówno wizualnych, jak i technicznych aspektów. Oznacza to, że witryna musi po prostu dobrze wyglądać oraz sprawnie działać.

    nowi klienci w sklepie dzięki pozycjonowaniu lokalnemu

    Do kwestii wizualnych zalicza się przede wszystkim atrakcyjny i profesjonalny wygląd strony głównej oraz wszystkich podstron, umieszczenie ważnych informacji na pierwszym planie, odpowiednie formatowanie tekstu uwzględniającego frazy kluczowe, a także umieszczenie nagłówków informujących o zawartości danej podstrony. Kwestie techniczne to natomiast dbałość o: przejrzystą strukturę strony, szybkość ładowania się zawartości oraz responsywność, czyli zdolność do przystosowania się do rozdzielczości innych urządzeń mobilnych. Są to podstawowe aspekty, o które trzeba zadbać zarówno podczas pozycjonowania strony w określonej lokalizacji, jak i ogólnie.

    Szczególnie ważny jest ostatni aspekt, czyli responsywność strony. Niektórzy dostosowują witrynę jedynie do rozdzielczości komputerów czy laptopów. Jest to ogromny błąd. Coraz więcej użytkowników używa smartfonów, aby korzystać z Internetu i tym samym często za ich pomocą rozpoczyna wyszukiwanie lokalne. Według statystyk opublikowanych na stronie searchengineland.com 88% użytkowników smartfonów szuka informacji za pomocą fraz lokalnych.

    Oprócz tego pozycjonowanie lokalne on-site to również tworzenie wartościowego contentu. Im więcej treści na stronie, tym więcej możliwości, aby umieścić frazy kluczowe. Rozbudowana strona jest też bardziej wartościowa dla Google, co oczywiście pomaga w uzyskaniu wysokiej pozycji. Czym może być content na stronie internetowej? Mogą to być treści na stronie głównej, sekcja „o mnie” lub „o firmie”, odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, poradniki, a także artykuły eksperckie. Niezależnie od tego, jakiego rodzaju będzie to treść, musi być ona wartościowa i unikalna. Duplikaty na stronie nie są mile widziane przez Google, również, jeśli chodzi o pozycjonowanie strony lokalnie.

    Pozycjonowanie lokalne off-site

    Pozycjonowanie lokalne off-site to czynności, które mają doprowadzić stronę na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, ale wykonywane są poza jej obrębem. Jednym z najważniejszych elementów jest pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych. Im więcej odnośników prowadzi na stronę internetową, tym większe szanse ma ona na wysoką pozycję. Chodzi o autorytet i opinie innych. Jeśli wiele osób mówi o danej witrynie i odsyła do niej internautów, dla Google jest ona bardziej wartościowa. Ważne jest jednak to, aby linki były wartościowe, czyli pochodziły z wiarygodnych stron. Dla lokalnych stron liczą się przede wszystkim linki o charakterze lokalnym, czyli takie, które pochodzą z serwisów informacyjnych lub stron powiązanych tematycznie odnoszących się do tego samego miasta czy regionu.

    Doskonałym sposobem jest tworzenie artykułów eksperckich i publikowanie ich właśnie na portalach ogłoszeniowych danego miasta. Treści muszą być oczywiście wartościowe dla czytelnika oraz zawierać link do strony internetowej danej firmy.

    wyszukiwanie lokalne sklepów

    W ramach działań związanych z pozycjonowaniem lokalnym stron internetowych warto też udzielać się na wszelkich (lokalnych) forach branżowych i serwisach tematycznych, przy czym również trzeba pamiętać, aby publikowane treści były wartościowe. W przeciwnym razie zostaną uznane za spam. Oprócz tego do działań off-site zalicza się również dodanie profilu działalności do katalogu firm. Ważne jest umieszczenie tam aktualnych danych teleadresowych, tożsamych z tymi, które znajdują się na stronie internetowej firmy, dzięki czemu wyszukiwanie lokalne stanie się dużo łatwiejsze dla potencjalnego klienta.

    Ważne są opinie użytkowników poszukujących Twoich usług

    Google dba o to, aby promować wyłącznie te witryny, które są użyteczne dla internautów. Z tego względu na ranking lokalnych wyników wpływ mają również opinie klientów. Pozytywne komentarze na temat świadczonych przez firmę usług mają pośredni i bezpośredni wpływ na sukces przedsiębiorstwa. Takie opinie są wartościowe z punktu widzenia SEO, ponieważ są odbierane pozytywnie przez boty wyszukiwarki, co w następstwie wspiera lokalny biznes. Wysoka pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania natomiast przyczynia się do zwiększenia widoczności, pozyskania nowych klientów i wreszcie – do generowania lepszych zysków. Z tego względu jest to wpływ pośredni.

    skuteczne pozycjonowanie lokalnych biznesów w internecie

    Bezpośredni wpływ na sukces przedsiębiorstwa mają natomiast dlatego, że dobre opinie na temat produktu czy usługi często przekonują niezdecydowanych konsumentów do zakupu. Im więcej pozytywnych komentarzy, tym lepiej dla firmy. Warto zachęcać swoich lokalnych klientów do pozostawiania opinii i dzielenia się swoimi wrażeniami na temat usług i przebiegu współpracy. Można to zrobić, oferując klientom rabat, darmowego e-booka czy wartościowy poradnik w zamian za podzielenie się opinią. Warto wiedzieć, że Google często na pierwszych pozycjach wyświetla strony firm z wysoką średnią wszystkich ocen. Dlatego, aby wspierać proces powiązany z pozycjonowaniem lokalnym, trzeba zadbać nie tylko o to, aby opinie na temat usług firmy się pojawiały, ale również, aby były pozytywne. Tutaj oczywiście wiele zależy od jakości świadczonych usług i wszystkiego, co ma związek z obsługą klienta. Na lokalne pozycjonowanie strony znacząco wpływa także pozytywna relacja pomiędzy podmiotem świadczącym usługi, a podmiotem korzystających z tych usług. Warto robić wszystko, aby klient był zadowolony i mógł podzielić się pozytywną opinią w sieci.

    Trzeba jednak pamiętać, że nie da się w pełni odpowiedzieć na potrzeby każdego konsumenta, dlatego prawdopodobnie pojawią się również negatywne komentarze. Pamiętaj, że usuwanie nieprzychylnych opinii nie jest dobrym rozwiązaniem, ponieważ zmniejsza wiarygodność firmy źle wpływa na lokalny biznes. Oprócz tego z negatywnych opinii można wyciągnąć wiele wniosków i dowiedzieć się, co należy poprawić. Dobrym rozwiązaniem jest też odpowiadanie na komentarze – zarówno te pozytywne, jak i negatywne. Jeśli będzie się to odbywało w obrębie strony, to również dobrze wpłynie na pozycjonowanie lokalne witryny. Dodatkowa, unikalna treść zawsze jest wartościowa dla botów wyszukiwarki.

    Google Moja Firma – czym jest i jak wpływa na lokalne SEO?

    Jedną z najważniejszych kwestii dotyczących lokalnego SEO jest Google Moja Firma, czyli bezpłatne narzędzie, które pozwala stworzyć wirtualną wizytówkę Google firmy działającej lokalnie. Wygenerowana wizytówka, którą w łatwy sposób można zarządzać, jest doskonałym sposobem na zaprezentowanie swojej działalności (nazwy, danych teleadresowych, świadczonych usług, godzin otwarcia, opinii itp.) w sieci. Dzięki niej zwiększają się szanse na to, że strona internetowa firmy wyświetli się w wynikach wyszukiwania na lokalne frazy kluczowe, a internauci będą mogli zobaczyć adres i inne ważne dane firmy.

    wyszukiwanie lokalne sklepów w internecie

    Narzędzie Google Moja Firma, prościej mówiąc wizytówka Google, umożliwia również udostępnianie zdjęć oraz umieszczanie odnośnika do strony WWW. Z tego rozwiązania powinien korzystać każdy przedsiębiorca, któremu zależy na pojawieniu się w lokalnych wynikach wyszukiwania. Utworzenie wirtualnej wizytówki za pomocą narzędzia od Google w jeszcze większym stopniu pomoże algorytmom wyszukiwarki powiązać firmę z daną lokalizacją. Odpowiednio stworzona i zoptymalizowana wizytówka Google będzie wyświetlała się nie tylko po wpisaniu przez internautów nazwy firmy, ale również na adres czy nazwę produktu, którego zdjęcie znajduje się w galerii produktów. Pozwoli to również na dotarcie do nowych użytkowników. Narzędzie to wpływa zatem pozytywnie na lokalne pozycjonowanie strony, a oprócz tego pozwala na przeglądanie statystyk dotyczących: fraz, na które najczęściej wyświetla się wirtualna wizytówka danej firmy; liczby wyświetleń na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych; liczby wyświetleń zdjęć oraz zachowań internautów. Te informacje można znaleźć w panelu statystyk.

    Oprócz tego Google Moja Firma wpływa w inny sposób na pozycjonowanie lokalne stron. Narzędzie pozwala na dodawanie opinii oraz ocen na temat działalności danej firmy. Jak już wiesz, jest to bardzo ważne, jednak strona internetowa nie jest jedynym miejscem, gdzie klienci mogą podzielić się swoimi doświadczeniami. Dzięki swojej funkcjonalności wizytówkę Google możesz wykorzystać jako świetne miejsce na opinie osób, które skorzystały z usług firmy. Pozwala to potencjalnym klientom w łatwy sposób zweryfikować, czy warto nawiązać współpracę z przedsiębiorstwem znajdującym się w konkretnym regionie, czy raczej nie.

    wizytówka GMF - lokalne wyszukiwanie

    Utworzenie wirtualnej wizytówki za pomocą Google Moja Firma nie tylko jest korzystne z punktu widzenia SEO, ale również zwiększa wiarygodność firmy w oczach internautów. Dopasowanie do wymagań wyszukiwarki oraz dbałość o pozytywne opinie i wrażenia odbiorców wspierają pozycjonowanie lokalne i wpływa na lokalne wyniki wyszukiwania, które pomagają zwiększyć widoczność witryny w sieci.

    Jak dokonać założenia profilu w Google Moja Firma?

    Zarówno utworzenie, jak i zarządzanie profilem działalności za pomocą tego narzędzia jest dość proste. Potrzebne do tego będzie oczywiście konto Google. Wystarczy wejść w zakładkę Google Moja Firma w mapach Google, kliknąć przycisk „Dodaj swoją firmę do Google”, a następnie wykonywać wszystkie polecenia. Dużą uwagę trzeba zwrócić na umieszczanie danych teleadresowych, określonej lokalizacji, która może zostać umieszczona jako pinezka na mapie Google, oraz innych informacji o firmie. Jak zostało wspomniane wcześniej, dane te muszą być takie same w każdym miejscu w sieci. W przeciwnym wypadku boty Google będą miały problem z przypisaniem firmy do konkretnej lokalizacji w mapach Google, co nie będzie korzystne dla procesu lokalnego pozycjonowania.

    pozycjonowanie na mapie google

    Wirtualna wizytówka powinna zawierać takie informacje, jak: nazwa i opis firmy, adres, numer telefonu, adres e-mail, godziny otwarcia, zakres świadczonych usług, odnośnik do strony WWW, profesjonalne fotografie, opinie klientów. Im lepiej wypełniona wizytówka, tym lepsze lokalne SEO i większa szansa na sukces przedsiębiorstwa. Ważne dane i informacje oraz możliwość zadawania pytań, czy umieszczania komentarzy to kwestie, które wpływają na wrażenia internauty oraz pozytywnie działają na odbiór firmy przez roboty wyszukiwarki Google. Dzięki temu przeprowadzanie pozycjonowania lokalnego jest znacznie łatwiejsze, a sama wizytówka Google – dużo bardziej czytelna i przyjazna dla klientów. Natomiast lokalizacja umieszczona na mapie Google pozwala na wygodniejsze dotarcie do żądanego miejsca.

    Po umieszczeniu wszystkich danych i zakończeniu tworzenia wizytówki konieczna będzie jeszcze weryfikacja firmy, która może zostać zrealizowana na kilka sposobów. Po zakończeniu etapu weryfikacji wizytówka powinna być już widoczna w sieci, przy okazji wyszukiwania lokalnych stron.

    Pozycjonowanie lokalne stron a blog firmowy

    Istotnym elementem lokalnego pozycjonowania jest optymalizacja strony, czyli dopasowanie jej do wymagań wyszukiwarki, co przełoży się na lepsze wyniki wyszukiwania. Jednym z tych wymagań jest to, aby strona stale była aktualizowana oraz rozszerzana o nowe, wartościowe treści. Temu wymaganiu można sprostać dzięki opiniom użytkowników czy treściom na stronie, jednak to nie wystarczy, aby skutecznie walczyć o pierwsze miejsca w organicznych wynikach wyszukiwania. Najlepszym sposobem na to, aby regularnie i bez ograniczeń tworzyć nowe treści, jest prowadzenia bloga firmowego. Wartościowy content to obecnie jedno z najpotężniejszych narzędzi pozytywnie wpływających na lokalne SEO, dlatego jest stałym elementem lokalnego pozycjonowania. Obecnie większość firm, którym zależy na docieraniu do jak największej liczby odbiorców, prowadzi bloga na swojej stronie internetowej.

    wyniki wyszukiwania lokalnego - potencjalni klienci

    Taka strategia ma wiele zalet, jeśli chodzi o lokalne pozycjonowanie strony. Przede wszystkim tworzenie unikalnej i wartościowej treści – jak zostało wspomniane wcześniej – jest dobrze postrzegane przez boty wyszukiwarki Google. Im bardziej witryna się rozszerza, tym większe są szanse na zwiększenie widoczności strony internetowej. Oprócz tego artykuły na blogu to oczywiście doskonałe miejsce na umieszczanie lokalnych słów kluczowych, czyli wpłynięcia na wyniki wyszukiwania. Do pozycjonowania bloga doskonale sprawdzają się frazy kluczowe z długiego ogona, czyli składające się z kilku słów. Dzięki nim można docierać do osób, które szukają odpowiedzi na konkretne pytanie.

    Blog a content marketing

    Rola bloga w procesie pozycjonowania lokalnego stron to również zatrzymywanie użytkowników dłużej na stronie. Jeśli treść zainteresuje czytelnika, to z chęcią przeczyta on cały tekst, dzięki czemu wyszukiwarka Google otrzyma sygnał, że strona jest wartościowa. Im dłużej internauta przebywa w obrębie strony, tym lepiej. Pozycjonowanie za pomocą bloga firmowego wpływa oczywiście nie tylko na SEO, ale również na wrażenia odbiorców. Eksperckie artykuły to doskonały sposób na budowanie profesjonalnego wizerunku firmy, a także na prowadzenie dialogu z potencjalnymi klientami.

    Jednak aby prowadzenie bloga okazało się skutecznym narzędziem marketingowym i wartościowym elementem procesu pojawienia się witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania, trzeba spełnić kilka warunków. Przede wszystkim treść musi być unikalna, czyli nie może być kopią całości ani fragmentu innego tekstu. Co więcej, nie dotyczy to wyłącznie treści poza obrębem bloga, ale również artykułów wcześniej już opublikowanych w obrębie strony. Duplikaty nie są mile widziane przez wyszukiwarkę Google, dlatego na pewno nie wpłyną dobrze na lokalne pozycjonowanie strony – zamiast efektu w postaci lepszego miejsca w rankingu, mogą wręcz zaszkodzić i zesłać stronę na niższą pozycję.

    usługi a zapytania lokalne

    Aby pozycjonowanie miało jak najlepszy wpływ na wyniki wyszukiwania, musi być zachowana wysoka wartość merytoryczna. Publikowane artykuły muszą być przydatne z punktu widzenia czytelnika. W przeciwnym wypadku skończy się to wysokim współczynnikiem odrzuceń – jeśli treść nie będzie zawierała żadnej wartości, odbiorca zrezygnuje z czytania i szybko opuści taką witrynę. Duża liczba odrzuceń nie wpływa dobrze na pozycjonowanie lokalne stron. Treść na blogu powinna odpowiadać na pytania internautów i kreować wizerunek eksperta. To pozwoli firmie zdobyć zaufanie klientów.

    A skąd czerpać pomysły na tematy artykułów? Do tego można wykorzystać proste narzędzia do analizowania fraz najczęściej wyszukiwanych przez internautów. Trzeba sprawdzić, jakie pytania kierują oni do wyszukiwarki. Oprócz tego warto regularnie przeglądać komentarze oraz pytania zadawane przez odbiorców np. poprzez wirtualną wizytówkę w Google. Dzięki nim można w łatwy sposób dowiedzieć się, co najbardziej interesuje klientów, a tym samym – wpłynąć pozytywnie na lokalne pozycjonowanie strony.

    Ile trwa lokalne pozycjonowanie stron internetowych?

    Pozycjonowanie stron w sieci to proces, który składa się z wielu różnych etapów. Niektóre z nich mogą być naprawdę czasochłonne, dlatego całość może trwać kilka lub nawet kilkanaście miesięcy. W przypadku pozycjonowania lokalnego można liczyć raczej na tę pierwszą opcję, ponieważ pozycjonowanie na frazy zawierające nazwę miasta lub regionu trwa zazwyczaj krócej. Przyczyną tego jest przede wszystkim mniejsza konkurencja. Na lokalne frazy pozycjonuje się znacznie mniej stron niż na frazy ogólne, które wykorzystuje cały kraj. Im mniej firm walczy o pierwsze pozycje w rankingu wyszukiwarki, tym łatwiej wygrać i osiągnąć zamierzony cel.

    Jednak pomimo tego, że pozycjonowanie lokalne trwa stosunkowo krótko, to nie jest możliwe, aby precyzyjnie określić czas przeprowadzania procesu czy oczekiwania na efekty. Pozycjonowanie lokalne może wyglądać zupełnie inaczej w przypadku dwóch różnych witryn internetowych. Wszystko to dlatego, że pozycja strony zależy od wielu różnych czynników, na które niekiedy ani pozycjoner, ani właściciel witryny nie mają wpływu. Takim czynnikiem jest przede wszystkim konkurencja, a właściwie jej działania. Wcześniej zostało wspomniane, że w pozycjonowaniu lokalnym stron konkurencja jest znacznie mniejsza niż w przypadku pozycjonowania ogólnego. Jest to fakt, jednak konkurencja nadal istnieje, a co więcej, prawdopodobnie również inwestuje w pozycjonowanie strony o charakterze lokalnym. Jeśli działania innych firm będą skuteczniejsze, to miejsce w rankingu może się szybko zmienić. Z większą konkurencją będą musieli liczyć się przedsiębiorcy działający w popularnej branży. Im bardziej niszowa, tym łatwiej uzyskać lepszą widoczność strony w TOP 10 Google.

    Frazy kluczowe – trzeba je wziąć pod uwagę

    Znaczenie ma również dobór lokalnych fraz kluczowych. Jest to kwestia, na którą trzeba zwrócić dużą uwagę. Tak naprawdę cały proces pozycjonowania lokalnego opiera się na doborze słów kluczowych, ponieważ to dzięki nim użytkownicy Internetu mogą znaleźć daną stronę w sieci. Dlatego frazy kluczowe należy dobierać za pomocą specjalnych narzędzi SEO, które badają zachowania internautów oraz popularność danych fraz. Słowa, które mają bardzo niski współczynnik wyszukiwań, pozwolą szybko wpłynąć na wyniki wyszukiwania witryny w rankingu organicznym. Nie przyniesie to jednak żadnych innych korzyści, ponieważ nikt nie będzie takich fraz szukał. Natomiast na bardzo popularne frazy kluczowe trudniej będzie o skuteczne pozycjonowanie stron.

    potencjalni klienci w wyszukiwarkach internetowych

    Oprócz tego czynnikiem, który decyduje o tym, jak szybko widoczne będą efekty lokalnego pozycjonowania, jest obecny stan strony internetowej. Im więcej błędów i elementów, które wymagają przebudowy, tym dłużej będzie trwał cały proces i tym dłużej trzeba będzie czekać na pierwsze efekty. Znacznie ma również historia witryny. Zazwyczaj strony, które istnieją już w sieci od wielu lat, szybciej można doprowadzić na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Wyjątkami są jednak witryny, które w ciągu swojego długiego istnienia otrzymały karę od wyszukiwarki za stosowanie niedozwolonych technik pozycjonowania, czyli tzw. Black Hat SEO. W takiej sytuacji odbudowanie zaufania i przekonanie botów Google, że strona jest godna zaufania, będzie wymagało sporo czasu. Problemem mogą być również błędy niedoświadczone pozycjonera, których trzeba będzie długo się pozbywać, przez co proces pozycjonowania lokalnego się wydłuży.

    Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne?

    W związku z tym, że pozycjonowanie lokalne stron wymaga mniejszego nakładu pracy, usługa będzie również tańsza niż w przypadku pozycjonowania szerokiego. Mniejsza konkurencja przekłada się na mniejszą trudność pozycjonowania, dlatego właściciel witryny zapłaci mniej za pracę pozycjonera. Jednak tak samo, jak w przypadku czasu trwania procesu, nie można określić dokładnej kwoty. Ceny wahają się od kilkuset złotych, do kilku tysięcy złotych za miesiąc. Trzeba wziąć pod uwagę umiejętności pozycjonera; im lepszy specjalista, tym jego usługi będą droższe. Oprócz tego pozycjonerzy lub agencje, które zajmują się pozycjonowaniem na co dzień, mają do dyspozycji profesjonalne narzędzia, dzięki którym wdrażane działania są skuteczniejsze. Niektóre z nich są płatne, co należy wziąć pod uwagę. Pomimo tego, że pozycjonowanie lokalne jest nieco łatwiejsze, wciąż jest to skomplikowany proces, który wymaga wiedzy i doświadczenia. Wysokie kwoty za usługę są zatem uzasadnione.

    ile kosztuje pozycjonowanie lokaln

    Na to, ile pieniędzy dokładnie właściciel strony będzie musiał przeznaczyć na pozycjonowanie, mają wpływ czynniki podobne do tych wymienionych wyżej (dotyczących czasu trwania pozycjonowania). Im większa popularność branży i konkurencja oraz im więcej błędów na stronie, tym usługa będzie droższa, ponieważ pozycjoner będzie musiał włożyć w proces więcej wysiłku. Trzeba jednak pamiętać, że mimo wszystko pozycjonowanie lokalne stron uważane jest za jedną z najtańszych metod promowania marki i pozyskiwania klientów. Środki, które przedsiębiorca musi przeznaczyć na usługę, to tylko niewielka część tego, co może zarobić firma dzięki dużej widoczności w sieci. Oznacza to, że inwestycja nie tylko się zwraca, ale również generuje większe zyski w przyszłości.

    Jeśli natomiast budżet firmy nie pozwala na wysokie koszty związane z pozycjonowaniem, najlepiej jeszcze przed rozpoczęciem działań pozycjonera określić kwotę, jaką przedsiębiorstwo jest w stanie przeznaczyć na usługę pozycjonowania lokalnego. Dzięki temu specjalista SEO będzie mógł dopasować strategie i narzędzia do środków, jakimi dysponuje dana firma. Przedsiębiorcy, którzy są zainteresowani pozycjonowaniem lokalnym, to raczej właściciele małych biznesów czy spółek z ograniczoną odpowiedzialnością. W ich przypadku określenie budżetu jest szczególnie istotne. Wiele takich osób decyduje się na samodzielne zwiększanie widoczności w sieci. Czy takie rozwiązanie bardziej się opłaca? Oczywiście pozycjonowanie strony „na własną rękę” to brak kosztów za pracę specjalisty. Ale nie oznacza to, że kosztów nie będzie wcale. Właściciel witryny będzie musiał zapłacić za specjalistyczne narzędzia do przeprowadzenia audytów SEO i UX, analizy słów kluczowych, analizy konkurencji oraz do monitorowania zmian pozycji strony i skuteczności wprowadzanych działań. Oprócz tego trzeba wziąć pod uwagę koszty za tworzenie wartościowego contentu SEO.

    koszt pozycjonowania lokalnego google

    Jak widzisz, samodzielnie pozycjonowanie lokalne również może być kosztowne, a do tego bardzo łatwo można popełnić błąd, którego skutki będziesz odczuwać przez długi czas. Nie warto ryzykować otrzymaniem kary i dużym spadkiem pozycji, bo po prostu się to nie opłaca. Trzeba wziąć też pod uwagę to, że niektóre działania SEO muszą być wykonywane regularnie. Niewielu właścicieli firm ma na to czas, ponieważ prowadzenie własnej działalności wiąże się z wieloma obowiązkami. Wynajęcie pozycjonera, który zajmuje się pozycjonowaniem na cały etat, to zazwyczaj lepsze rozwiązanie.

    Decydując się na współpracę z wykwalifikowanym specjalistą, nie zapomnij o tym, aby sprecyzować cele, jakie chcesz osiągnąć dzięki pozycjonowaniu lokalnemu. Nie każdemu właścicielowi witryny zależy na tym samym. Niektórzy walczą jedynie o wysoką pozycję, inni o wyższy współczynnik konwersji, a jeszcze inni o zbudowanie profesjonalnego wizerunku marki. Od celów, jakie chce osiągnąć firma, również będzie zależała wysokość ceny za usługę.

    Firmy z kilkoma miejscami świadczenia usług

    W przypadku firmy, do której przypisana jest tylko jedna lokalizacja, frazy kluczowe z nazwą miasta lub regionu można umieszczać w adresach URL, opisach obrazów i innych danych strukturalnych. W takiej sytuacji możliwości jest naprawdę sporo i w bardzo łatwy sposób można nasycić stronę, wykorzystując lokalne frazy kluczowe. A co w przypadku, gdy strona świadczy swoje usługi w kilku miejscach? Czy wtedy również można wdrożyć pozycjonowanie lokalne? Oczywiście, że tak. Jednak niektóre czynności będą wyglądały nieco inaczej. Przede wszystkim pozycjoner będzie miał mniejsze możliwości np. ze względu na to, że nie będzie mógł umieszczać nazwy lokalizacji w danych strukturalnych.

    Karygodnym błędem jest umieszczanie nazw kilku miast w jednym nagłówku, tytule strony, meta danych czy treści SEO. Takie rozwiązanie z pewnością przyniesie efekt odwrotny od zamierzonego. Przede wszystkim nie sprzyja to pozycjonowaniu lokalnemu, ponieważ jest źle odbierane przez boty Google, a do tego wygląda to nieatrakcyjnie i nienaturalnie dla odbiorców.

    Gdy do jednej firmy przypisanych jest kilka lokalizacji, konieczne będzie utworzenie kilku oddzielnych podstron, które będą dedykowane poszczególnym miastom lub regionom. W takiej sytuacji w adresach URL poszczególnych podstron mogą, a nawet powinny, znajdować się lokalne frazy. W takim przypadku trzeba zadbać o odnośniki do każdej podstrony, a nie wyłącznie do strony głównej. Istotne jest również tworzenie oryginalnego contentu na każdą z podstron. Ogromnym błędem jest wykorzystywanie tej samej treści, zmieniając jedynie frazę lokalną. Wyszukiwarka Google uzna to za duplikat, a to – jak już wiesz – nie sprzyja pozycjonowaniu lokalnemu.

    pozycjonowanie lokalne stron internetowych

    Podstrony dla poszczególnych miast powinny zawierać wszystkie ważne informacje oraz dane teleadresowe dla konkretnej lokalizacji. Im więcej istotnych informacji będzie zawierała podstrona, tym bardziej wartościowa będzie ona dla wyszukiwarki.

    Niektórzy decydują się na inne rozwiązanie i zamiast tworzyć kilka podstron w obrębie jednej strony, tworzą osobne domeny dla poszczególnych miast lub regionów. Takie rozwiązanie ma zarówno wady, jak i zalety. Zaletą jest łatwiejsze pozycjonowanie lokalne oraz to, że porażka wizerunkowa lub kara nałożona na jedną z domen nie będą wpływały negatywnie na pozostałe. Wadą są natomiast znacznie większe koszty. Tak naprawdę przedsiębiorca będzie musiał zapłacić za pozycjonowanie kilku różnych stron. Dlatego takie rozwiązanie nie będzie dobre dla każdej firmy. Decydując się na osobne podstrony dla każdego z miast, można liczyć na to, że wzrost widoczności całej domeny będzie wpływał pozytywnie na widoczność poszczególnych podstron. Oznacza to, że wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania można osiągnąć znacznie niższym kosztem niż w przypadku zakładania kilku niezależnych od siebie stron.

    Sprawdź również naszą ofertę na:
    Oceń tekst
    Średnia ocen 4.9/5 - Liczba ocen: 50
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.