Duże miasta zwykle oferują wiele możliwości i szeroki wybór usług. Często są to jednoosobowe działalności – takie osoby muszą być wielozadaniowe. Niezbędne jest więc wsparcie, które zapewni im pozyskiwanie coraz większej grupy nowych klientów, a zatem marketing internetowy. Część z nich z pewnością trafi do usługodawcy z polecenia, do innych zaś trzeba dotrzeć samemu. Tu właśnie pojawia się lokalne pozycjonowanie Wrocław.
W sieci trwa nieustanna walka o zdobycie jak najlepszej pozycji w wynikach wyszukiwania. Temu właśnie służy pozycjonowanie stron we Wrocławiu. Z czasem i wraz z algorytmem Opos opracowanym przez Google pojawiła się dodatkowa potrzeba pozycjonowania lokalnego, która zapewnia użytkownikom uzyskanie dokładniejszych wyników jak najbliżej lokalizacji, w której się znajdują.
Praktycznie każdy użytkownik korzysta z funkcji lokalizacji użytkownika lub danych usług w pobliżu, gdyż jest to znaczna oszczędność czasu. Z tego powodu, jeśli swoją stronę internetową nakierujesz na pozycjonowanie we Wrocławiu, idealnie odpowiesz na potrzeby potencjalnych klientów, a także pozwolisz im na wybranie najbardziej trafnych wyników.
Pozycjonowanie lokalne sprawdza się lepiej niż ogólne w przypadku biznesów wymagających dojazdu do klienta. Nic więc dziwnego, że pozycjonowanie stron internetowych zdobywa coraz większą popularność.
Niestety rośnie także konkurencja. Szczególnie trudno skutecznie pozycjonować się na topowe słowa kluczowe, dlatego warto rozważyć pozycjonowanie za pomocą long tail i inne techniki, które pomogą dotrzeć usługodawcom do potencjalnych klientów.
Najważniejsze jest, aby rozpocząć pozycjonowanie strony WWW we Wrocławiu jak najwcześniej. Najczęściej klikalne są pozycje z TOP10 wyszukiwania, a te znajdujące się na 2, 3 czy 4 są zwyczajnie pomijane.
Chcąc wdrożyć pozycjonowanie stron internetowych Wrocław, warto znaleźć wyspecjalizowaną firmę SEO. Współpraca z dobrą agencją SEO pomoże zapewnić lepsze efekty.
Za lokalnym pozycjonowaniem przemawia kilka korzyści i faktów – ze strony usługodawcy, świadczącego usługi wchodzące w proces pozycjonowania stron internetowych, jak i potencjalnego klienta.
Pozycjonowanie lokalne pozwala na dużą oszczędność czasu. Podobnie jest z wizytówkami Google, które wyświetlają jeszcze przed wynikami organicznymi. Oglądając wizytówkę lokalną danego usługodawcy, widzimy, skąd prowadzi swoją działalność. Możemy wyznaczyć trasę dojazdu na mapach Google, sprawdzić, w jakich godzinach wykonuje usługi i szybko nawiązać kontakt.
Pozycjonowanie stron internetowych ma sens, jeśli chodzi o ograniczanie kosztów wykonywanych usług. Dotyczy to zarówno klienta, jak i przedsiębiorcy.
Wiele osób woli przyjechać na miejsce i osobiście odebrać towar czy porozmawiać o usłudze, a pozycjonowanie strony internetowej czy sklepu online na Wrocław daje im taką możliwość. Dzięki statusowi zaufanej firmy i widoczności w wynikach wyszukiwarki Google można zdobyć grono potencjalnych klientów.
Pozycjonowanie stron internetowych Wrocław sprawia również, że firma, którą wybierze klient, lepiej orientuje się w lokalnym rynku. Znajomość terenu, jego specyfiki czy konkretnych osób to ogromna zaleta przedsiębiorców działających lokalnie.
Pozycjonowanie stron dla danej lokalizacji przyniesie znacznie lepsze efekty niż pozycjonowanie ogólne. Duże znaczenie ma tutaj lokalizacja, którą wybierze usługodawca. Może okazać się, że nikt inny nie świadczy podobnych usług na tym terenie i samoistnie firma stanie się liderem w danej branży.
Trudno pozycjonować się ogólnie na całą Polskę w przypadku usług wykonywanych stacjonarnie. Jedynym rozwiązaniem jest postawienie na lokalne promowanie. Oferta pozycjonowania na całą Polskę może bez przeszkód być kierowana przez sklepy oferujące sprzedaż wysyłkową, nie zaś przez usługodawców stacjonarnych.
Pozycjonowanie strony www to wielowymiarowe działanie, które nie tylko trwa, ale także wymaga wiele pracy. Jak w ogóle wygląda proces pozycjonowania?
Bez znaczenia, w jakim miejscu prowadzimy działalność – pozycjonowanie Wrocław niczym nie będzie się różniło od pozycjonowania strony w innych miastach Polski.
Na samym początku warto określić, na jakim etapie znajduje się firma, jej witryna internetowa oraz sklep.
Warto pamiętać, że pozycje witryn także ulegają zmianom. Dlatego dobrze zanotować wyniki z kilku tygodni i odpowiednio je podpisać.
Przy pomocy niektórych narzędzi można zbadać, na jakie frazy kluczowe pozycjonuje się dana strona WWW. Ogólnie ważna jest sama analiza konkurencji, przynajmniej w najbliższym otoczeniu.
Warto nastawić się na pozycjonowanie Wrocław, które sprawi, że strona będzie pojawiała się w wynikach lokalnych, a tym samym pojawią się nowi klienci. Trzeba także odpowiednio zaplanować budżet.
Konkurencja jest tak duża, stron tak wiele, a dobrze zbudowanych pod pozycjonowanie lokalne Wrocław witryn tak mało, że trzeba liczyć się z tym, że wydatki na zdobycie lepszej pozycji w wyszukiwarce będą spore.
Trzeba również pamiętać o tym, że pozycjonowanie to proces, który trwa, szkoda jest go szybko kończyć, bo będą to źle wydane pieniądze. Przeczekaj okres pierwszych kilku miesięcy, aby później cieszyć się coraz lepszymi wynikami. Kampania pozycjonowania sklepu we Wrocławiu czy strony WWW będzie wymagała czasu, ale tylko wtedy przyniesie rezultaty.
Warto również na początku kampanii określić, czy chcemy pozycjonować się dokładnie na Wrocław, czy też jego najbliższą okolicę, a może konkretne dzielnice. Mieszkańcy obrzeży miasta i mniejszych miasteczek często skarżą się na niedostateczną ilość usług – tym samym można im zapewnić usługi w ich miejscu zamieszkania.
Krok, którego nie warto pomijać, to analiza konkurencji. Pomoże Ci nie tylko w poznaniu rywali, ale podsunie również pomysły na to, jakie podjąć działania, żeby zapewnić skuteczne pozycjonowanie strony WWW należącej do Ciebie.
Pozycjonowanie ogólne jest bardziej kosztowne i czasochłonne, dlatego dobrze zacząć od pozycjonowania lokalnego, a następnie je rozszerzyć. Wiele osób woli przyjść na miejsce i osobiście obejrzeć produkty, zapłacić gotówką i zabrać zamówiony towar.
Bliskość sklepu internetowego wywołuje większe zaufanie, dlatego skuteczne pozycjonowanie stron WWW Wrocław jest tak ważne. Niektórym klientom zależy także na szybkości realizacji zamówienia. Zamiast oczekiwać na przesyłkę, wolą sami podjechać po towar.
Obecnie jest wiele towarów, których nie można dostać stacjonarnie, a jedynie za pośrednictwem sklepów internetowych. Stąd też potrzeba pozycjonowania sklepu online we Wrocławiu, aby łatwiej było do niego dotrzeć zainteresowanym klientom.
W przypadku SEO i późniejszego pozycjonowania strony internetowej bardzo ważne jest zapewnienie odpowiedniej ilości tekstów w witrynie i wzbogacenie ich odpowiednimi słowami kluczowymi. Oprócz nich ważne jest dodanie pożądanej lokalizacji, właściwe opisanie grafik czy filmików. Do każdego z nich można dodać miasto, na terenie którego wykonuje się usługi.
Oprócz tego bardzo ważne jest zaznaczenie lokalizacji w stopce strony i w zakładce kontakt. To jedno z miejsc, które powinno być najbardziej dopracowane. Bardzo ważne jest również dokładne opisanie lokalizacji, w której znajduje się sklep.
Najlepiej pobrać specjalną mapkę, dzięki której klienci zorientują się, w którym punkcie w mieście znajduje się sklep lub udostępnić widok z Google Maps.
Warto założyć wizytówkę sklepu i podać tam wszystkie najważniejsze informacje. Oprócz pojawiania się nad wynikami organicznymi w wyszukiwarce, lokalizacje poszukiwanych sklepów wyświetlają się na mapie w postaci przypiętych pinezek w Google Maps.
Przemawia za tym co najmniej kilka aspektów. Po pierwsze, pozycjonowanie lokalne Wrocław przejawia się w algorytmie wyszukiwarki Google. Z założenia wyszukiwarka ma ułatwiać dostarczanie trafnych wyników internautom. Wiąże się to nie tylko z korzyściami, jakie będzie miał z tego użytkownik, ale także z konkurowaniem między firmami, co z kolei opłaca się Google.
Algorytmy Google ciągle się zmieniają i nigdy do końca nie wiadomo, jakimi prawami się rządzą, dlatego, jeśli Twoje usługi odbywają się konkretnie na danym terenie, to warto to zaznaczyć.
Warto pozycjonować się lokalnie także ze względu na oszczędność czasu i kosztów. Szybszy dojazd i mniejsze zużycie paliwa będą korzystne zarówno dla przedsiębiorcy, jak i jego klientów.
Coraz więcej firm przekonuje się o korzyściach pozycjonowania lokalnego, ale część z nich z pewnością jeszcze nie wpadła na ten pomysł. To bardzo dobra okazja, aby rozgościć się na danym terenie (tym samym w branży marketingu internetowego) i utrudnić innej firmie wejście tam ze swoją ofertą.
Ponadto pozycjonowanie strony WWW lokalne jest znacznie tańsze niż na całą Polskę.
Long tail to rozbudowane frazy wpisywane przez użytkowników. Wyszukiwarka docenia coraz częściej umieszczanie ich na stronie, bo w momencie, gdy użytkownik szuka bardzo konkretnej rzeczy, może być już na krótszej drodze do sfinalizowania swoich zamierzeń i dokonania zakupu czy zamówienia usługi.
SEO, czyli optymalizacja, jest elementem składowym pozycjonowania. Bez odpowiedniego przygotowania witryny nie ma sensu rozpoczynać działań w wyszukiwarce. Nawet nowa strona internetowa może wymagać pewnych zmian przed wdrożeniem działań z zakresu pozycjonowania lokalnego na Wrocław.
Większość specjalistów twierdzi, że proces ten powinien trwać co najmniej rok, aby można było zobaczyć wyniki i przekonać się do tej metody. Rozpoczęte pozycjonowanie nie powinno się kończyć.
Aby sklep lub strona internetowa była dobrze widoczna w wyszukiwarce Google, potrzebna jest optymalizacja. W pierwszej kolejności wykonuje się audyt strony, który praktycznie zawsze wykazuje pewne niedociągnięcia. Kolejnym elementem w pozycjonowaniu stron jest rozpisanie harmonogramu prac nad poprawą jakości witryny.
W zależności od zakresu potrzebnych zmian i złożoności danej witryny czy sklepu zmiany te mogą potrwać kilka tygodni.
Po pewnym czasie lub gdy np. dodajesz do sklepu nowe produkty, ponownie warto sięgnąć po porady z zakresu SEO i przygotować ich opisy we właściwy sposób. Wyszukiwarka oraz robot Google lubią nowości – premiują strony, na których regularnie pojawiają się nowe elementy. Trendy także się zmieniają, dlatego co pewien czas mogą być potrzebne większe zmiany z zakresu optymalizacji i wprowadzenia nowinek na stronę.
Optymalizacja stron internetowych zarówno pod pozycjonowanie lokalne, jak i ogólne obejmuje w dużej mierze pracę nad strukturą strony, porządkowaniem linków, a także tekstem znajdującym się na danej witrynie. Bez dobrych treści nie będzie możliwości, aby zdobyć wysoką pozycję strony w lokalnych wynikach wyszukiwania.
Za treściami kryją się także reklamy, filmiki na YouTube czy ikonografiki, na których często znajdują się informacje w formie tekstu. Dlatego składnikiem pozycjonowania sklepu online we Wrocławiu powinny być dobrze opracowane treści.
Bardzo ważne jest również przygotowanie w odpowiedni sposób zakładki z kontaktem oraz stopki, w której może znajdować się adres.
Warto na nowo opracować mapę witryny, która na pewno ułatwi poruszanie się po serwisie. Być może okaże się, że kilka kategorii bądź produktów jest na tyle do siebie zbliżonych, że warto umieścić je na jednej podstronie.
Coraz powszechniejsze są strony typu one-page, gdzie na jednej witrynie wyświetlają się wszystkie elementy i zakładki. Sklepy jednak zwykle powstają w standardowej konwencji, z podziałem na kategorie i podstrony. Łatwiej umieścić na takich stronach więcej treści. Warto przygotować oddzielnie zakładkę pod bloga i regularnie publikować na nim wpisy.
Sklep internetowy pozycjonuje się podobnie do zwykłych stron internetowych. Potrzebna jest duża ilość słów kluczowych z dodaną lokalizacją, ale nie tylko.
Pełna optymalizacja sklepu internetowego powinna zakładać przede wszystkim przejrzystość strony oraz kategorii i dostępnych produktów. Bardzo ważne jest ich właściwe posegregowanie i opisanie. Linki URL powinny być proste, warto zawrzeć w nich nazwę kategorii, nazwę produktu oraz symbol konkretnego modelu.
Optymalizacja oraz pozycjonowanie stron internetowych we Wrocławiu powinny składać się zarówno z działań on-page, jak i off-page.
Działania on-page i off-page są bardzo odmienne, jednak wspólnie prowadzą do tego samego celu. Po pewnym czasie warto wykonać audyt, który sprawdzi, czy wdrożone działania poprawiły jakość pozycjonowanej strony.
Należą do nich m.in.:
Dobra agencja powinna zaproponować rozwiązania nastawione na pozycjonowanie sklepów internetowych. Warto poprosić o spersonalizowaną ofertę, w której znajdą się dostępne opcje, symulacja budżetu oraz efektów. Dzięki temu dowiesz się, ile kosztuje pozycjonowanie stron.
Agencja, którą bierzesz pod uwagę, powinna przedstawić portfolio klientów, z którymi pracowała do tej pory, a także efekty, jakie udało jej się osiągnąć w poszczególnych kampaniach np. pod względem widoczności w wynikach wyszukiwania Google. Należy pytać o kampanie konkretnie z zakresu SEO i pozycjonowania we Wrocławiu.
Można kierować się opiniami i referencjami na stronie agencji SEO, ale nie tylko. Warto znaleźć opinie krążące w sieci, np. na forach czy w social mediach. Warto wczytywać się w opinie, a także zobaczyć, jak agencja odpowiada na słowa krytyki, jeśli takie się pojawiają.
Pod tym względem można kierować się lokalizacją, jednak niekoniecznie. Agencje SEO działają na terenie całej Polski. Spotkania można odbywać online lub spotkać się na neutralnym gruncie.
Jedno z częstszych pytań dotyczy tego, jaki jest cennik pozycjonowania. Ponadto warto określić: konkretne cele i kamienie milowe świadczące o postępach w kampanii, kto będzie się z Tobą kontaktował i jaką formę kontaktu preferują obie strony.
Ważne jest kto, komu i w jakim zakresie ma świadczyć usługi, jakie są terminy i zasady rozliczenia, forma raportowania wyników, a także wszelkie informacje dotyczące zachowania poufności.
Oczywiście zawsze można wycofać się z umowy podpisanej z agencją SEO. Jeśli zmieniają się plany biznesowe, osiągnięte efekty pozycjonowania nie są zadowalające i współpraca nie układa się najlepiej, warto rozważyć rezygnację z prowadzenia dalszych działań. Zwykle obowiązuje miesięczny okresy wypowiedzenia umowy.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.