Pozycjonowanie Wrocław

Bezpłatny audyt

    NEED real SEO?
    Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację SEO z naszym doradcą.

    Wrocław to jedno z najbardziej znanych i ciekawych polskich miast. Ma ponad 630 tysięcy mieszkańców, co plasuje je na 4. miejscu wśród najludniejszych aglomeracji Polski. Co za tym idzie, ma bardzo intensywnie rozwiniętą sieć różnego rodzaju usług, począwszy od gastronomii, przez bazę hotelową, a skończywszy na usługach typu strzyżenie psów, usługach kosmetycznych, hydraulicznych, elektrycznych czy naprawa okien. Wszystkie te usługi charakteryzuje jedno – skupiają się wokół Wrocławia i jego najbliższej okolicy. Duże miasta zwykle oferują wiele możliwości i szeroki wybór usług, które dostarczają rozrywki, pozwalają rozwijać hobby czy umożliwiają naprawę i konserwację sprzętów. Często są to jednoosobowe działalności, jak jest np. w przypadku wielu fachowców zajmujących się naprawami sprzętu AGD, układaniem glazury, remontami itp. Często takie osoby muszą być wielozadaniowe. Odpowiadają za realizację zleceń, księgowość i marketing. Niezbędne jest więc wsparcie, które zapewni im pozyskiwanie coraz większej grupy klientów. Część z nich z pewnością trafi do usługodawcy z polecenia, do innych zaś trzeba dotrzeć samemu. Tu właśnie pojawia się trudne zadanie – pozycjonowanie lokalne we Wrocławiu.

    Pozycjonowanie lokalne we Wrocławiu

    Pozycjonowanie lokalne we Wrocławiu

    Internet to żywa materia, która z pozoru jest spokojna, jednak w jej obrębie nieustannie zachodzą zmiany. W sieci trwa nieustanna walka o zdobycie jak najlepszej pozycji w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce. Temu właśnie służy pozycjonowanie stron internetowych we Wrocławiu. Z czasem i wraz z algorytmem Opos opracowanym przez Google pojawiła się dodatkowa potrzeba pozycjonowania lokalnego, która zapewnia użytkownikom uzyskanie dokładniejszych wyników jak najbliżej lokalizacji, w której się znajdują. Aktualizacja Opos pojawiła się we wrześniu 2016 roku i od razu sporo namieszała w wynikach Google. Praktycznie każdy użytkownik korzysta z funkcji lokalizacji. Ma to miejsce np. w przypadku używania nawigacji samochodowej, oznaczania miejsca wykonania danego zdjęcia, sprawdzania aktualnej pogody, odbierania paczki z paczkomatu itp. Podobnie dzieje się w przypadku korzystania z wyszukiwarki internetowej. Oczywiście można uwzględnić lokalizację we wpisywanej w wyszukiwarkę frazie, np. naprawa pralki Wrocław, ale można także wpisać samą frazę, a dzięki włączonej usłudze lokalizacji wyszukiwarka pokaże nam usługodawców znajdujących się najbliżej. Każdy zdecydowanie chętniej skorzysta z usługi w pobliżu, gdyż jest to znaczna oszczędność czasu. Z tego powodu pozycjonowanie witryn we Wrocławiu idealnie odpowiada na potrzeby użytkowników i pozwala na wybranie najbardziej trafnych wyników.

    Czas to pieniądz - zacznij pozycjonować jak najszybciej

    Czas to pieniądz - zacznij pozycjonować jak najszybciej

    Pozycjonowanie lokalne na Wrocław z pewnością nie należy do najłatwiejszych, jednak dzięki odpowiedniej wiedzy i umiejętnościom można rozpocząć skuteczne pozycjonowanie lokalne we Wrocławiu sklepu online, witryny internetowej, bloga, wizytówki Google czy strony na Facebooku. Pozycjonowanie lokalne sprawdza się lepiej niż ogólne w przypadku biznesów, które wymagają dojazdu do klienta. Nic więc dziwnego, że pozycjonowanie lokalne we Wrocławiu zdobywa coraz większą popularność. Niestety rośnie także konkurencja. Szczególnie trudno jest skutecznie pozycjonować się na topowe frazy, dlatego warto rozważyć pozycjonowanie za pomocą long tail i inne techniki, które pomogą dotrzeć usługodawcom do ich klientów.

    Rozwiń

    Najważniejsze jest, aby rozpocząć pozycjonowanie strony www we Wrocławiu jak najwcześniej. Konkurencja nie śpi i również robi wszystko, aby być jak najbardziej widoczna. Faktem jest, że dzięki internetowi staliśmy się nieco bardziej niecierpliwi. Po wpisaniu frazy, jaka nas interesuje, oczekujemy, że natychmiast otrzymamy trafne odpowiedzi na zapytania. Najczęściej klikalne są pozycje z TOP10 wyszukiwania, a te znajdujące się na 2, 3 czy 4 zwykle są zwyczajnie pomijane. Wśród ogromnej ilości usług nie jest więc łatwo wywalczyć tak dobrą pozycję. Chcąc wdrożyć pozycjonowanie we Wrocławiu, warto znaleźć wyspecjalizowaną firmę SEO. Współpraca z dobrą agencją SEO pomoże zapewnić lepsze efekty pozycjonowania na Wrocław. Jak pozycjonować się lokalnie, aby osiągnąć sukces?

    Dlaczego warto pozycjonować stronę internetową lokalnie?

    Dlaczego warto pozycjonować stronę internetową lokalnie?

    Za pozycjonowaniem lokalnym we Wrocławiu przemawia kilka korzyści i faktów. Należą do nich zarówno korzyści ze strony usługodawcy, jak i potencjalnego klienta.

    Oszczędność czasu

    Do jednej z zalet pozycjonowania strony www we Wrocławiu należy zaoszczędzony czas. Czas to cenna waluta, której nie da się kupić ani zastąpić niczym innym. Wszyscy żyjemy w pośpiechu – mamy coraz więcej obowiązków. Podobnie jest z klientami i usługodawcami. Podczas wybierania najlepszego fachowca często pytamy o pierwszy możliwy termin wykonania usługi, czas jej trwania i planowany czas dojazdu. Pozycjonowanie lokalne pozwala na dużą oszczędność czasu. Podobnie jest z wizytówkami Google, które wyświetlają jeszcze przed wynikami organicznymi. Oglądając wizytówkę lokalną danego usługodawcy, widzimy, skąd prowadzi swoją działalność, możemy wyznaczyć trasę dojazdu, sprawdzić, w jakich godzinach wykonuje usługi i szybko zadzwonić, napisać maila, czy przejść na jego stronę www. Osoba, która mieszka we Wrocławiu, z pewnością będzie mniej zainteresowana przedsiębiorcą, który wykonuje usługi czy prowadzi sklep na terenie Oleśnicy, Trzebnicy czy Środy Śląskiej. Mieszkając w tak dużej aglomeracji, jaką jest Wrocław, będzie liczyła na dostępność lokalnych wykonawców.

    Rozwiń

    Zaoszczędzone pieniądze

    Zaoszczędzony czas to także zaoszczędzone pieniądze. Usługodawcy oczywiście najczęściej przerzucają koszty dojazdu na swoich klientów i nie jest to żadna tajemnica. Do tego dochodzi amortyzacja sprzętu, np. vana, którym trzeba dowieźć towar na miejsce. Pozycjonowanie we Wrocławiu ma więc również sens, jeśli chodzi o ograniczanie kosztów wykonywanych usług. I dotyczy to zarówno klienta, jak i przedsiębiorcy.

    Większe zaufanie klientów

    Kolejną zaletą korzystania z usług wykonawców znajdujących się w pobliżu jest większe zaufanie klientów. Wiele osób lubi mieć świadomość, że przedsiębiorca ma swoją siedzibę, firmę czy sklep w niewielkiej odległości. Część osób woli przyjechać na miejsce i osobiście odebrać towar czy porozmawiać o usłudze, a pozycjonowanie strony www czy sklepu online na Wrocław daje im taką możliwość.

    Pozycjonowanie strony internetowej na Wrocław sprawia również, że firma, którą wybierze klient, lepiej orientuje się, co się dzieje na lokalnym rynku. Sprawdza się to bardzo dobrze np. w przypadku usług związanych z budownictwem. Lokalny wykonawca będzie w stanie podpowiedzieć inwestorowi, w której hurtowni są najlepsze materiały budowlane, kto może zostać kierownikiem budowy, a niekiedy nawet pomoże załatwić sprawy w pobliskim urzędzie. Znajomość terenu, jego specyfiki czy konkretnych osób to ogromna zaleta przedsiębiorców działających na lokalnym rynku.

    Większa szansa na zdobycie realnych klientów

    Pozycjonowanie lokalne we Wrocławiu przyniesie znacznie lepsze efekty niż pozycjonowanie ogólne. Często bowiem może się okazać, że klient mieszka zbyt daleko by do niego jechać i zlecenie okazało się opłacalne. Duże znaczenie ma tutaj lokalizacja, którą wybierze usługodawca. Może okazać się, że nikt inny nie świadczy podobnych usług na tym terenie i samoistnie stanie się liderem w danej branży we Wrocławiu. Pozycjonowanie szerokie niesie ze sobą zwykle również większe koszty. Trudno jest skutecznie pozycjonować się w najpopularniejszych branżach takich jak np. fryzjerstwo czy kosmetologia. Salonów kosmetycznych jest tak wiele, a niektóre z nich funkcjonują od bardzo dawna i mają już umocnioną pozycję w rankingu. Ponadto trudno jest pozycjonować się ogólnie na całą Polskę, w przypadku usług, które są typowo wykonywane stacjonarnie, jak to ma miejsce w przypadku fryzjerów czy kosmetyczek. Tutaj jedynym rozwiązaniem jest pozostawienie na lokalne promowanie. Na całą Polskę mogą bez przeszkód pozycjonować się sklepy oferujące sprzedaż wysyłkową, ale nie usługodawcy stacjonarni.

    Jak widać, efektów i zalet pozycjonowania we Wrocławiu jest tak wiele, że warto się nim zainteresować już na początku działalności. Po pewnym czasie Twój biznes stanie się rozpoznawalny w najbliższym sąsiedztwie, osiedlu, dzielnicy czy mieście i zaczniesz pozyskiwać coraz większą ilość klientów także z polecenia.

    Skuteczne pozycjonowanie www

    Skuteczne pozycjonowanie www

    Pozycjonowanie stron www to wielowymiarowe działanie, które nie tylko trwa, ale także wymaga wiele pracy. Stron internetowych dopasowanych do danej branży są tysiące i miliony, jak więc skutecznie pozycjonować witrynę www, aby dołączyć do grona najlepszych?

    Rozwiń
    • Zadbaj o SEO – SEO a pozycjonowanie to dwa różne pojęcia i warto o tym pamiętać. SEO to pewien etap działań skupiający się głównie na tych prowadzonych bezpośrednio na samej stronie – obejmuje m.in. audyt, rewizję linków URL, wyczyszczenie kodu HTML, dostosowanie widoku do urządzeń mobilnych itp. SEO ma to do siebie, że po pewnym czasie w dużym stopniu się kończy i trzeba rozpocząć wzmacnianie pozycji strony czy sklepu w wynikach organicznych.
    • Wykonaj audyt strony – bardzo ważnym elementem działań jest wykonanie audytu strony. Powierzchowny audyt można wykonać za pomocą narzędzi dostępnych za darmo w internecie, jednak zdecydowanie lepiej jest zlecić audyt agencji, która zajmie się tym w fachowy i kompleksowy sposób. Audyt witryny obejmuje dane takie jak szybkość ładowania witryny, ilość linków przekierowujących, czystość kodu, poprawne zbudowanie linków URL, responsywność itp.
    • Zastosuj zalecenia pozycjonera – pozycjoner już na pierwszy rzut oka będzie w stanie zobaczyć jakie błędy występują na stronie. Z pewnością zwróci uwagę na jej przejrzystość, szybkość ładowania i użyteczność. Coraz popularniejsze są również witryny typu one-page, które są nie tylko wygodniejsze, ale także wyglądają na bardziej nowoczesne. Powoli już do lamusa odchodzą strony z wieloma zakładkami i rozbudowaną mapą strony.
    • Zrewiduj zawartość strony – ważne jest także, aby obiektywnie przyjrzeć się prowadzonej witrynie. Być może znajdują się na niej nieaktualne informacje czy produkty, które należy skasować. Nie ma nic gorszego niż przedstawienie na stronie interesującego produktu, który właśnie się skończył albo nie ma go w aktualnej ofercie. Wtedy zainteresowany klient zacznie go szukać na stronach konkurencji. Podobnie jest z dotychczasowymi zdjęciami czy opisami. Być może warto zrobić nowe zdjęcia lepszej jakości i popracować nad nowymi treściami. Wyszukiwarka lubi nowe, świeże teksty i premiuje strony, na których opisy co jakiś czas się zmieniają.
    • Wybierz słowa kluczowe – bardzo ważnym elementem pracy nad pozycjonowaniem jest dobór odpowiednich słów kluczowych. Warto przy tym korzystać z odpowiednich narzędzi, ale także posiłkować się intuicją. Jako przedsiębiorca najlepiej wiesz, w jaki sposób mogą znaleźć Cię potencjalni klienci oraz czego od Ciebie oczekują.
    • Co możesz sam sprawdzić – jeśli trudno Ci ocenić, co może błędnie działać na Twojej stronie, to warto podrzucić ją kilku osobom lub zapytać współpracowników co o niej sądzą. Z pewnością znajdą się według nich elementy do poprawy, co będzie bardzo cenną wskazówką. Jeszcze lepiej jest poprosić o opinię na temat strony grupę odpowiadającą grupie docelowej, która będzie szukała usług na bazie pozycjonowania lokalnego we Wrocławiu. Sam możesz również sprawdzić, czy strona jest responsywna. Wystarczy wpisać adres pozycjonowanie sklepu czy strony internetowej w telefonie. Jeśli tekst, grafiki i inne elementy odpowiednio się zmniejszą i dostosują do okna wyszukiwarki w telefonie, to można mówić, że strona jest responsywna. To bardzo ważna cecha, która jest widocznie premiowana przez wyszukiwarkę.
    • Współpracuj z agencją SEO – trudno być dobrym we wszystkich dziedzinach. Nie zawsze także przedsiębiorca ma wystarczającą ilość czasu, aby zająć się działaniami marketingowymi. Warto więc nawiązać współpracę z zaufaną agencją SEO, która zajmuje się optymalizacją stron i pozycjonowaniem. Eksperci będą w stanie podpowiedzieć, jakie działania należy podjąć i jak skutecznie je wdrożyć. Warto już na samym początku ustalić zasady współpracy z agencją, a także sposób raportowania wyników i rozliczania się za kampanię. Zawsze dopytuj, które działania są w cenie, a za które trzeba dodatkowo zapłacić. Czym innym są koszta za pracę agencji, a czym innym wydatki związane z działaniami pozycjonującymi – np. opłaceniem kampanii w Google Ads.
    • Mierz wyniki i analizuj efekty – bardzo ważne jest, aby nie tylko działać, ale mierzyć efekty i wyciągać wnioski. Należy jednak być cierpliwym, bo pozycjonowanie wymaga czasu i determinacji, aby odczuć pierwsze korzyści. Jeśli jednak nie jesteśmy zadowoleni ze współpracy czy wyników to warto przeanalizować, co udało się osiągnąć, a czego nie, i na tej podstawie podejmować kolejne decyzje.

    Pozycjonowanie SEO we Wrocławiu

    Pozycjonowanie SEO we Wrocławiu

    Bez znaczenia, w jakim miejscu prowadzimy działalność, czy jest to mniejsza miejscowość, duże miasto jak Wrocław czy całe województwo, ważne jest, aby wdrożyć pozycjonowanie i SEO, jeśli klienci mają znaleźć oferowane usługi. Pozycjonowanie we Wrocławiu niczym nie będzie się różniło od pozycjonowania w innych miastach Polski.

    Na samym początku warto określić, na jakim etapie znajduje się Twoja działalność, a także prowadzona witryna oraz sklep. Warto zrobić screeny, na jakich pozycjach znajduje się Twoja witryna czy sklep online po wpisaniu wyszukiwanych fraz. Aby można było łatwiej określić postępy, niezbędne jest określenie pozycji wyjściowej. Warto pamiętać, że pozycje pozycjonowanych witryn we Wrocławiu także ulegają zmianom. Dlatego dobrze jest zanotować wyniki przez kilka tygodni i odpowiednio podpisać. Można także poprosić bliską nam osobę, aby ona również wpisała określone frazy i znalazła Twoją stronę. Takie screeny będą bardzo pomocne dla pozycjonera, który będzie mógł także zbadać witryny, które pojawiają się wyżej. Przy pomocy niektórych narzędzi można zbadać, na jakie frazy kluczowe pozycjonuje się dana strona www. Można zacząć walkę z tymi, które wyskakują wyżej lub pójść inną drogą i zastosować frazy long tail i być bardziej niezależnym od działań konkurencji. Ogólnie dobrze jest znać swoją konkurencję i wiedzieć co w trawie „piszczy”, przynajmniej w najbliższym otoczeniu.

    Rozwiń

    Następnie warto zastanowić się, jakie wyniki chcesz osiągnąć. Oczywiście trudno jest to zrobić, jeśli do tej pory nie miałeś do czynienia z pozycjonowaniem lub założyłeś nowy biznes i jeszcze nie wiesz, jaki jest jego potencjał. Warto jednak nastawić się na pozycjonowanie we Wrocławiu, które sprawi, że strona będzie pojawiała się w wynikach lokalnych, a klienci pojawią się z czasem. Warto także odpowiednio zaplanować budżet. Działania SEO i pozycjonowanie nie należą do tanich usług, jednak nie ma co spodziewać się dobrych wyników, wybierając najniższą możliwą stawkę oferowaną przez agencję SEO czy pozycjonera – freelancera. Opłaty dotyczą zarówno wykorzystania ich umiejętności, jak i użycia odpowiednich narzędzi czy opłat za uruchomienie kampanii. Konkurencja jest tak duża, stron tak wiele, a dobrze zbudowanych pod pozycjonowanie lokalne witryn tak mało, że trzeba liczyć się z tym, że wydatki na zdobycie lepszej pozycji w wyszukiwarce będą dość sporym kosztem. Oczywiście wydatki te w miarę jak będzie przybywało klientów, powinny być coraz mniej dokuczliwe, jednak warto zgromadzić kapitał przeznaczony na wynagrodzenie zleceniobiorców i opłacenie kampanii. Trzeba również pamiętać o tym, że pozycjonowanie to proces, który trwa, szkoda jest go rozpoczynać i szybko kończyć, bo będą to źle wydane pieniądze. Dlatego, jeśli nastawiasz się na tego typu działania, to warto patrzeć na wyniki kampanii w nieco dłuższej perspektywie. Wielu przedsiębiorców gubi pośpiech. Gdy nie zaobserwują szybkich wyników, zaczynają myśleć o porzuceniu kampanii. Trzeba jednak przeczekać okres pierwszych kilku miesięcy, aby móc później cieszyć się coraz lepszymi wynikami. Niestety kampania pozycjonowania sklepu we Wrocławiu czy strony www będzie wymagała czasu i determinacji, ale tylko wtedy przyniesie zadowolenie.

    Warto również na początku kampanii określić czy chcemy pozycjonować się dokładnie na Wrocław czy też jego najbliższą okolicę, a może konkretne dzielnice. Czasami nie warto zamykać się w obrębie jednego miasta i stworzyć sobie dodatkowe rynki zbytu. Zawsze można dodatkowo określić, że świadczysz usługi na terenie Wrocławia i okolicy w promieniu 15 km. Czasami takie okolice większego miasta mogą zapewnić większą ilość klientów niż reklamowanie się na samo duże miasto. Mieszkańcy obrzeży miasta i mniejszych miasteczek często skarżą się na niedostateczną ilość usług – tym samym można im zapewnić usługi w ich miejscu zamieszkania. Zawsze można doliczyć dodatkowe koszty przyjazdu i przerzucić je na klienta, ale zgodzić się do niego dojechać i wykonać usługę, dzięki czemu i tak będzie zadowolony. Infrastruktura drogowa sprawia, że coraz łatwiej jest dojechać do klientów, którzy mieszkają także w mniejszych miejscowościach.

    Jeśli już będziesz wiedział wszystkie te rzeczy – w jakim miejscu obecnie się znajdujesz, na jakich wynikach Ci zależy, jakim kosztem chcesz je osiągnąć, poznasz swoją konkurencję i nie zamkniesz się na usługi jedynie w jednym miejscu, to możesz przystąpić do nawiązania współpracy z agencją zajmującą się pozycjonowaniem stron we Wrocławiu. Czas jest ważny, ale podejmując współpracę, nie musisz się spieszyć. Wybierz dobrą i przede wszystkim uczciwą agencję SEO.

    Jak pozycjonować lokalny sklep internetowy?

    Jak pozycjonować lokalny sklep internetowy?

    Wydaje się, że sklep internetowy nie powinien być pozycjonowany lokalne, a na całą Polskę. Sklepy tego typu oferują bowiem wysyłkę praktycznie na całą Polskę, a nawet dalej, dlatego warto zdobyć ogólnopolski zasięg. Oczywiście to też jest ważne, ale pozycjonowanie ogólne jest jeszcze bardziej kosztowne i czasochłonne, dlatego dobrze jest zacząć od pozycjonowania lokalnego, a następnie je rozszerzyć. Wiele osób szczególnie kupując drogie towary czy nie mając całkowitego zaufania do sklepów internetowych, woli przyjść na miejsce i osobiście obejrzeć produkty, zapłacić gotówką i zabrać zamówiony towar. Bliskość sklepu internetowe wywołuje także większe zaufanie. Klient jest przekonany, że w razie problemów lepiej mu będzie zwrócić towar czy złożyć reklamację w sklepie pozycjonowanym lokalnie na Wrocław. Niektórym klientom zależy także na szybkości realizacji zamówienia. Często zdarza się, że zapominamy o ważnych uroczystościach i zamawiamy towar zbyt późno, aby przesyłka mogła dotrzeć przed planowaną imprezą, wyjazdem czy wydarzeniem. Zamiast więc oczekiwać na przesyłkę, klienci wolą sami podjechać po towar. Skraca to nie tylko termin dostarczenia produktu, ale także ogranicza koszty przesyłki. Obecnie wiele jest towarów, których nie można dostać stacjonarnie, a jedynie za pośrednictwem sklepów internetowych – to jedna z ich głównych zalet. Stąd też potrzeba pozycjonowania sklepu online we Wrocławiu, aby łatwiej było do niego dotrzeć zainteresowanym klientom.

    Rozwiń

    Pozycjonowanie sklepu we Wrocławiu warto rozpocząć od przyjrzenia się samej stronie www i jej zawartości. Liczy się każda treść na stronie. W przypadku SEO i późniejszego pozycjonowania bardzo ważne jest zapewnienie odpowiedniej ilości tekstów w witrynie, aby móc je wzbogacić odpowiednimi słowami kluczowymi. Oprócz słów kluczowych ważne jest dodanie do każdego z nich pożądanej lokalizacji np. paznokcie hybrydowe we Wrocławiu, opracowywanie skórek, piłowanie, malowanie i odżywianie paznokci Wrocław i okolice. Praktycznie do każdego słowa kluczowego można dodać lokalizację, co jest kluczowe dla pozycjonowania lokalnego. Nie bez znaczenia jest także właściwe opisanie grafik czy filmików. Do każdego z nich można dodać miasto, na terenie którego wykonuje się usługi.

    Oprócz tego bardzo ważne jest zaznaczenie lokalizacji w stopce strony i w zakładce kontakt. To jedno z miejsc internetowych, które powinno być najbardziej dopracowane. Klienci liczą na szybki kontakt z przedstawicielem Twojej firmy, szczególnie w trudnych sytuacjach. Dlatego warto zamieszczać tam aktualne numery telefonów, pod którymi będą mogli uzyskać niezbędne informacje. Bardzo ważne jest również dokładne opisanie lokalizacji, w której znajduje się sklep. Warto napisać nazwę miasta, podać dzielnice i szczegółowe wskazówki dojazdu. Warto napisać, czy w pobliżu znajduje się parking. Dla zmotoryzowanych klientów będzie to bardzo cenna informacja. Najlepiej jest także pobrać specjalną mapkę, dzięki której klienci zorientują się, w którym punkcie w mieście znajduje się sklep. Szczegółowe informacje dotyczące dojazdu pozwolą zaplanować podróż i zachęcą użytkownika do odwiedzin sklepu. Wiele punktów oprócz tego, że realizuje sprzedaż internetową, to także prowadzi sprzedaż na miejscu. Warto więc dokładnie opisać swoją lokalizację, aby z zakupów mogli skorzystać klienci, którzy przyjadą na miejsce.

    Warto założyć w Google wizytówkę sklepu i podać tam wszystkie najważniejsze informacje. Wizytówki Google są klasycznym przykładem pozycjonowania lokalnego. Oprócz pojawiania się nad wynikami organicznymi w wyszukiwarce to lokalizacje poszukiwanych sklepów wyświetlają się na mapie w postaci przypiętych pinesek. Przechodząc do Google Maps szybko można zobaczyć gdzie dany sklep się znajduje, a także sprawdzić jaka droga do niego prowadzi.

    Czy warto pozycjonować się lokalnie w Google?

    Oczywiście, że warto pozycjonować się lokalnie w Google. Przemawia za tym, co najmniej kilka aspektów. Z jednej strony wiążą się one z korzyściami dla samego przedsiębiorcy, z drugiej zaś korzystają na tym sami klienci. Po pierwsze pozycjonowanie lokalne promowane jest przez algorytmy wyszukiwarki Google. Ze swojego założenia wyszukiwarka ma ułatwiać dostarczanie trafnych wyników internautom. Wiąże się to nie tylko z korzyściami, jakie będzie miał z tego użytkownik, ale także konkurowaniem między firmami, co z kolei opłaca się Google. Z tej wyszukiwarki korzystają ludzie praktycznie na całym świecie i nie chce ona oddać władzy, stąd też troska o dobro użytkowników, ale też w pewien sposób realizowanie własnej polityki. Tak czy inaczej, wyszukiwarka już podnosi wyżej strony pozycjonujące się lokalnie, a nie wiadomo czy w przyszłości nie trzeba będzie jasno zdefiniować, gdzie chcemy reklamować swoje usługi, bo inaczej będzie to niemożliwe, a sklepy czy usługodawcy działający na całą Polskę nie będą spychani na dalsze pozycje w rankingu. Algorytmy Google ciągle się zmieniają i nigdy do końca nie wiadomo jakimi prawami się rządzą, dlatego jeśli Twoje usługi odbywają się konkretnie na danym terenie, to warto to zaznaczyć. Stad korzystne może być pozycjonowanie witryny www na Wrocław, jeśli działasz tylko tam.

    Warto pozycjonować się lokalnie także ze względu na oszczędność czasu i kosztów. Szybszy dojazd i mniejsze zużycie paliwa będą korzystne zarówno dla przedsiębiorcy, jak i jego klientów. Niekiedy zdarza się tak, że szukamy usługi czy towaru, bo jest nam potrzebny praktycznie natychmiast. Tak jest często z usługami lekarzy. Jeśli chcemy skorzystać z szybkiej wizyty lekarza, będziemy szukać albo takie usługodawcy, do którego można szybko dojechać, albo takiego, który świadczy usługi na miejscu. W tego typu sytuacjach bardzo ważny jest czas oczekiwania – chcemy uzyskać pomoc jak najszybciej. Innym przykładem są np. zapowiadane mrozy i ochłodzenie, podczas gdy mamy nieszczelne okna. Marzniemy, okna są nieszczelne, podkręcamy kaloryfery, ale to nadal może być za mało. Szukamy więc fachowca, który naprawia okna i znajduje się najbliżej nas. Kwestia wolnego terminu jest już do uzgodnienia, natomiast wiemy, że niekiedy wyszukany usługodawca zgodzi się przyjechać do klienta po godzinach czy w weekend, ale tylko ze względu na to, że ma blisko. Jeśli usługa miałaby zostać wykonana wiele kilometrów dalej, to czas oczekiwania, a także koszty usługi na pewno wzrosną. Korzystne dla obu stron jest więc pozycjonowanie lokalne.

    Co więcej, pozycjonując się lokalnie, walczymy ze znaną sobie konkurencją, a w przypadku małej ilości firm o podobnym profilu łatwiej jest osiągnąć zamierzone wyniki. Coraz więcej firm przekonuje się o korzyściach pozycjonowania lokalnego, ale część z nich z pewnością jeszcze nie wpadła na ten pomysł. To bardzo dobra okazja, aby rozgościć się na danym terenie i utrudnić innej firmie wejście tam ze swoją ofertą. Ponadto realizowanie pozycjonowania witryny we Wrocławiu jest znacznie tańsze niż na całą Polskę. Wówczas należy przebijać się przez gąszcz konkurencji, a także ogólne frazy są zdecydowanie bardziej kosztowne niż te dłuższe, ale wyspecjalizowane. Tu przechodzimy do sedna, czyli tworzenia tzw. long tail, czyli długich ogonów.

    Long taile to rozbudowane frazy, które wpisują użytkownicy. Wyszukiwarka docenia coraz częściej umieszczanie ich na stronie, bo w momencie gdy użytkownik szuka bardzo konkretnej rzeczy, może być już na krótszej drodze do sfinalizowaniu swoich zamierzeń i dokonania zakupu czy zamówienia usługi, a o to właśnie chodzi w pozycjonowaniu i uzyskiwaniu lepszych wyników. Taki klient, który szuka uszczegółowionej frazy, jest już na innym etapie drogi zakupowej niż ten, który dopiero zaczyna przeglądać dostępne oferty. Dlatego warto skupić się na tworzeniu long tail, bo przebicie się na tak popularne frazy jak” „naprawienie pralek Wrocław” czy „wymiana opon Wrocław”, może być już wręcz niemożliwe.

    Ile trwa pozycjonowanie lokalne i optymalizacja?

    Pozycjonowanie lokalne i optymalizacja to dwa działania, które praktycznie nigdy się nie kończą. Chociaż często uznaje się, że SEO (optymalizację) należy wykonać przed pozycjonowaniem i w momencie, gdy już je wykonamy, to SEO się kończy. Nic bardziej mylnego, bo SEO, czyli optymalizacja jest dalej elementem składowym pozycjonowania. Bez odpowiedniego przygotowania witryny nie ma sensu rozpoczynać działań w wyszukiwarce. Nawet nowa strona internetowa czy sklep pozycjonowany na Wrocław może wymagać pewnych zmian przed wdrożeniem działań z zakresu pozycjonowania lokalnego na Wrocław. Z kolei, gdy już zaczniemy pozycjonowanie, to nie dość, że jest to proces, na który trzeba patrzeć długofalowo, to gdy postanowimy go zakończyć, efekty zaczną się pogarszać i będziemy mogli wrócić do punktu wyjścia. Dlatego warto przemyśleć swoją decyzję o wprowadzeniu pozycjonowania, ponieważ większość specjalistów doradza, aby potrwało ono co najmniej rok, aby można było zobaczyć wyniki i przekonać się do tej metody. Rozpoczęte pozycjonowanie powinno więc nigdy się nie kończyć.

    Ponadto optymalizacja także jest procesem, który wymaga nieco czasu. W pierwszej kolejności wykonuje się audyt strony, który praktycznie zawsze wykazuje pewne niedociągnięcia. Kolejnym więc elementem jest rozpisanie harmonogramu prac nad poprawą jakości strony. Prace te wymagają czasu, ale często także zaangażowania wielu osób np. programisty, grafika, copywritera. Zgranie się terminarza tych wszystkich specjalistów może zająć nieco czasu. Każdy z nich musi przygotować swoją część pracy, którą następnie należy wdrożyć na stronie, i tak naprawdę wtedy należałoby wykonać drugi audyt, który tym razem powinien zakończyć się sukcesem i potwierdzić gotowość strony do skutecznego pozycjonowania. W zależności od zakresu potrzebnych zmian i złożoności danej witryny czy sklepu zmiany te mogą potrwać kilka tygodni.

    Co więcej, po pewnym czasie lub gdy np. dodajesz do sklepu nowe produkty, ponownie warto sięgnąć po porady z zakresu SEO i przygotować ich opisy we właściwy sposób. Ponadto wyszukiwarka i robot Google lubią nowości i premiują strony, na których co jakiś czas pojawiają się nowe elementy. Dlatego właśnie nie tylko pozycjonowanie, ale również SEO jest nieustannie trwającym procesem. Robot Google wciąż krąży po stronach internetowych i winduje do góry witryny, które zdobędą jego zaufanie. Dlatego warto nieustannie dokonywać optymalizacji, która pozwoli na znalezienie się wysoko w lokalnych wynikach wyszukiwania.

    Podsumowując – działania z zakresu SEO mogą zająć kilka tygodni, a następnie samo pozycjonowanie co najmniej kilka miesięcy. W trakcie nie wolno również zapominać o optymalizacji kolejnych kategorii czy opisów produktów. Trendy również się zmieniają, dlatego co jakiś czas mogą być potrzebne większe zmiany z zakresu optymalizacji i wprowadzenie nowinek na stronę. Warto więc co pół roku czy co rok podsumować dotychczasowe osiągnięcia i przekonać się, czy warto postawić na pozycjonowanie we Wrocławiu, czy zaniechać działania.

    Optymalizacja pod lokalne pozycjonowanie stron internetowych we Wrocławiu

    Optymalizacja pod lokalne pozycjonowanie stron internetowych we Wrocławiu

    Optymalizacja stron internetowych zarówno pod pozycjonowanie lokalne, jak i ogólne obejmuje w dużej mierze pracę nad strukturą strony, porządkowaniem linków, a także tekstem znajdującym się na danej witrynie. Wszyscy specjaliści od marketingu zgodnie przyznają, że określenie: „Content is king!” jest nadal aktualne i należy brać je na poważnie. Bez dobrych treści nie będzie możliwości, aby dobrze pozycjonować stronę czy sklep internetowy we Wrocławiu.

    Rozwiń

    Treści otaczają nas ze wszystkich stron, bo są nie tylko elementem, który możemy przeczytać, ale także za treściami kryją się reklamy, filmiki na YouTube czy ikonografiki, na których często znajdują się informacje w formie tekstu. Dlatego składnikiem pozycjonowania sklepu online we Wrocławiu powinny być bardzo dobrze opracowane treści. Co więcej, podczas audytu badana jest relacja skomplikowania kodu do zawartości witryny – obejmuje to m.in. ilość opublikowanej treści. Stosunek ilości kodu do zawartości witryny powinien być jak najwyższy, aby strona była stosunkowo prosta, ale opatrzona dużą ilością tekstu.

    Bardzo ważne jest również przygotowanie w odpowiedni sposób zakładki z kontaktem, a także stopki, w której także może znajdować się adres. Adres jest bardzo ważny, aby klienci mogli bez problemu dotrzeć do Twojej siedziby. Lokalizacja w prestiżowej czy rozpoznawalnej dzielnicy również może zadziałać na korzyść przedsiębiorcy.

    Warto również na nowo opracować mapę witryny, która na pewno ułatwi poruszanie się po serwisie. Być może okaże się, że kilka kategorii bądź produktów jest na tyle do siebie zbliżonych, że warto umieścić je na jednej podstronie.

    Coraz powszechniejsze są strony typu one-page, gdzie na jednej witrynie wyświetlają się wszystkie elementy i zakładki. W przypadku witryny przedstawiającej usługi jest to bardzo dobre rozwiązanie – tego typu witryny wyglądają na zdecydowanie bardziej nowoczesne. Sklepy jednak zwykle powstają w standardowej konwencji, z podziałem na kategorie i podstrony. Z kolei na tego typu stronach łatwiej jest umieścić więcej treści. Warto przygotować oddzielnie zakładkę pod bloga i regularnie publikować na nim wpisy. To nie tylko pozwoli zbudować pozycję lidera w danej kategorii, ale także wzmocni pozycjonowanie we Wrocławiu. Również wyszukiwarka Google lubi nowe treści, dzięki czemu wie, że strona jest aktualna i dalej działa.

    Sklep internetowy we Wrocławiu - pełna optymalizacja

    Sklep internetowy we Wrocławiu - pełna optymalizacja

    Optymalizacja sklepu internetowego we Wrocławiu zakłada szereg działań, dzięki którym można podnieść wynik w wyszukiwarce. Sklep internetowy pozycjonuje się podobnie do zwykłych stron internetowych. Potrzebna jest duża ilość słów kluczowych z dodaną lokalizacją, ale nie tylko. Praktycznie na każdej podstronie serwisu można wspomnieć, że istnieje możliwość odebrania zakupów stacjonarnie, w wyznaczonym miejscu.

    Rozwiń

    Pełna optymalizacja sklepu internetowego powinna zakładać przede wszystkim przejrzystość strony oraz kategorii i dostępnych produktów. Bardzo ważne jest ich właściwe posegregowanie i opisanie, aby każdy mógł znaleźć to, czego potrzebuje. Linki URL powinny być proste i warto zawrzeć w nich nazwę kategorii oraz nazwę produktu i symbol konkretnego modelu. Pełna optymalizacja sklepu internetowego we Wrocławiu powinna składać się zarówno z działań on-page, jak i off-page.

    • On – page SEO – to działania obejmujące wszystko to, co dzieje się bezpośrednio na stronie internetowej czy w sklepie online. Zaliczają się do tego głównie aspekty techniczne, takie jak poprawki w kodzie, poprawienie szybkości ładowania, dopisanie meta title i description, tekstów alternatywnych, a także tagów. Planując utworzenie nowej strony, warto wziąć pod uwagę liczne wyznaczniki dotyczące pozycjonowania i już na etapie planowania strony wziąć pod uwagę możliwość późniejszego pozycjonowania we Wrocławiu.
    • Off – page SEO – to wszystkie pozostałe działania, które mają miejsce w wyszukiwarce, na portalach, w social media, i które odbywają się poza stroną. Najczęściej działania te rozumiane są jako link building, jednak obejmują znacznie więcej różnych elementów. Należą do nich pozyskiwanie linków poprzez katalogi, tworzenie dodatkowych wizytówek przedsiębiorcy połączonych ze stroną internetową pozycjonowaną na Wrocław, umieszczanie wartościowych artykułów na portalach wydawców, promowanie filmików opisujących działalność, aktywność w social media, prowadzenie fanpage itp. Zakres działań off page jest bardzo szeroki.

    Jak widać działania on-page jak i off-page są bardzo odmienne, jednak wspólnie prowadzą do tego samego celu. Warto najpierw wdrożyć działania z zakresu SEO, aby późniejsze działania off-page były jeszcze bardziej skuteczne. Po pewnym czasie warto wykonać audyt, który sprawdzi, czy wdrożone działania poprawiły jakość pozycjonowanej strony.

    Jakie usługi SEO oferowane są we Wrocławiu?

    Jakie usługi SEO oferowane są we Wrocławiu?

    We Wrocławiu jak w każdym większym mieście w Polsce oferowany jest pełen zakres usług SEO i pozycjonowania sklepów i witryn we Wrocławiu, należą do nich m.in.:

    Rozwiń
    • Audyt – podstawą rozpoczęcia wszelkich działań pozycjonerskich jest audyt, który powinni zaproponować specjaliści z agencji SEO. Audyt powinien badać zarówno samą stronę, jak i jej otoczenie tj., jakość przychodzących linków czy serwera. Audyt pozwala sprawdzić, jak strona jest obecnie widoczna i co warto poprawić, aby móc ją dalej pozycjonować. Audyt warto wykonać zarówno na początku, jak i po wdrożeniu proponowanych rozwiązań.
    • Optymalizacja – kolejnym elementem jest optymalizacja wykonana według wskazań z audytu. Może obejmować zarówno wymianę zdjęć i grafik na obrazy lepszej jakości, jak i napisanie lub przeredagowanie tekstów znajdujących się na stronie. Działania optymalizacyjne obejmują zwykle akcje on-page, czyli bezpośrednio na stronie. Kluczowe może być wyczyszczenie kodu HTML, poprawne nazewnictwo nagłówków, skompresowanie strony, aby zajmowała mniej miejsca, uporządkowanie linków przychodzących, stworzenie responsywnej wersji strony, utworzenie poprawnej hierarchii nagłówków na stronie i wiele innych.
    • napisanie treści – jeśli myślimy o pozycjonowaniu we Wrocławiu, to należy zadbać, aby do każdej frazy kluczowej czy long tail dodać lokalizację. Ważne jest również, aby teksty zawarte na stronie nie były skopiowane. Użytkownicy i algorytm Google są wyczuleni na duplikację treści. Algorytm bez problemu zbada, gdzie treści pojawiły się wcześniej, a to może narazić przedsiębiorcę na przykre konsekwencje, w tym nałożenie filtra na stronie, problemy związane z kradzieżą i prawami autorskimi, a także spadek w wynikach wyszukiwania i utratę zaufania klientów. Dlatego lepiej jest przygotować mniej treści niż je skopiować.
    • Wykonanie grafik, zdjęć, wideo – użytkownicy bardzo dużą ilość informacji przyswajają poprzez obraz. Pośpiech towarzyszący w życiu codziennym również nie sprzyja wczytywaniu się w treści, a jedynie przejrzeniu zdjęć oferowanego produktu. Bezwzględnym wymogiem jest, aby zdjęcia znajdujące się na stronie były jak najlepszej jakości. Podobnie jest z filmikami i grafikami. Warto podpisywać wszystkie obrazy i nadać im atrybut ALT, czyli niewidoczny opis, który znajdzie się za to w kodzie HTML, a także zostanie odczytany osobom niewidomym.
    • Prace pozycjonerskie – prace pozycjonerskie to całość działań mająca za zadanie polepszyć wynik strony w wyszukiwarce. Składają się na nią np. pozyskiwanie wartościowych linków przychodzących, umieszczanie wizytówek w lokalnych katalogach czy content marketing i publikowanie artykułów na lokalnych portalach informacyjnych. Prace pozycjonerskie mają bardzo szeroki zakres, a ponadto obejmują także kontakt z klientem i dalsze rekomendacje.

    Jaką firmę SEO we Wrocławiu wybrać?

    Wybór firmy dostarczającej usługi SEO z pewnością nie należy do łatwych. Dobra agencja powinna zaproponować rozwiązania skrojone wprost na miarę Twojej firmy. Warto poprosić o spersonalizowaną ofertę, w której znajdą się proponowane rozwiązania i symulacja budżetu oraz efektów. Przedstawiamy więc najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi związane z wyborem najlepszej firmy SEO we Wrocławiu:

      1. Na jakie fakty warto zwrócić uwagę?

    Przede wszystkim warto dowiedzieć się, jakie doświadczenie i liczby przemawiają za daną agencją SEO. Ta, którą bierzesz pod uwagę co do ewentualnej współpracy, powinna móc przedstawić portfolio klientów, z którymi pracowała do tej pory, a także efekty, jakie udało jej się osiągnąć w poszczególnych kampaniach. Należy pytać o kampanie konkretnie z zakresu SEO i pozycjonowania we Wrocławiu. Warto też zapytać o doświadczenie konkretnych osób, które będą z Tobą współpracować. Niektóre z prac mogą być natchnieniem lub dostarczyć pomysłów na Twoją firmę.

      1. Czy kierować się opiniami na stronie agencji SEO?

    Można kierować się opiniami i referencjami na stronie agencji SEO, ale nie tylko. Warto znaleźć opinie krążące w sieci, np. na forach czy w social mediach. Warto wczytywać się w opinie, a także zobaczyć, jak agencja odpowiada na słowa krytyki, jeśli takie się pojawiają. Nie każda współpraca może zakończyć się owocnie, jednak warto wiedzieć, jak zleceniobiorca reaguje na niezadowolenie i czy odpowiednio opiekuje się swoimi klientami, także tymi byłymi.

      1. Czy wybierać lokalnie działającą agencję SEO?

    Pod tym względem można kierować się lokalizacją, jednak niekoniecznie. Agencje SEO zwykle działają na terenie całej Polski. Spotkania można odbywać online lub spotkać się na neutralnym gruncie. Niektóre agencje mają swoje filie w różnych miejscach, dzięki temu można także kierować się lokalizacją. Jeśli jednak jest do wyboru agencja działająca na skalę kraju i zdecydowanie lepsza niż lokalna oferująca pozycjonowanie we Wrocławiu, to lepiej skorzystać z usług tej znajdującej się nieco dalej.

      1. Co warto ustalić podczas współpracy?

    Przed rozpoczęciem współpracy warto ustalić jak najwięcej szczegółów. Szczególnie tych dotyczących kwestii finansowych. Warto również określić konkretne cele i kamienie milowe, które będą świadczyły o postępach w kampanii. Podczas współpracy warto też ustalić, kto będzie się z Tobą kontaktował i jaką formę kontaktu preferują obie strony. Warto również przygotować wszystkie dane, które będą potrzebne agencji – wszelkie loginy, hasła, dostępy, które mogą przydać się w trakcie prac nad stroną, a także prezentacje .pdf czy ulotki przedstawiające produkty i usługi.

      1. Podpisanie umowy z agencją SEO

    Podpisanie umowy z agencją SEO na pozycjonowanie sklepu czy witryny we Wrocławiu wymaga ustalenia odpowiednich zapisów. Umowa nie musi być rozbudowana, ale powinny znaleźć się w niej wszystkie najważniejsze elementy. Ważne jest, kto, komu i w jakim zakresie ma świadczyć usługi, jakie są terminy i zasady rozliczenia, forma raportowania wyników, a także wszelkie informacje dotyczące zachowania poufności. Niezbędnym elementem są także zapisy związane z RODO. W nagłych przypadkach, jak np. pandemia, agencje SEO w większości idą swoim klientom na rękę i mogą zmieniać niektóre zapisy w umowach, np. odroczyć działania i przełożyć je na inny, konkretny termin.

    1. Kiedy można się wycofać ze współpracy?

    Oczywiście zawsze można wycofać się z umowy podpisanej z agencją SEO. Jeśli zmieniają się plany biznesowe, osiągnięte efekty nie są zadowalające i współpraca nie układa się najlepiej, to warto rozważyć rezygnację z prowadzenia dalszych działań. Przed podjęciem decyzji należy jednak wrócić do umowy i sprawdzić zapisy dotyczące wypowiedzenia. Zwykle obowiązuje miesięczny okresy wypowiedzenia umowy.

    Oceń tekst

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Bezpłatny audyt

      Powiedz nam jaki zakres usług Cię interesuje,
      a skontaktujemy się w odpowiednim dla Ciebie terminie

        Jeżeli chciałbyś dołączyć do naszego zespółu, ale masz wątpliwości - skontaktuj się z nami.
        Wypełnij formularz kontaktowy: