Audyt oraz badania UX

Wyjd藕 naprzeciw oczekiwaniom Twoich klient贸w

Nasza oferta audytu oraz bada艅 UX to rozwi膮zanie dla os贸b poszukuj膮cych kompleksowych us艂ug z zakresu marketingu internetowego.

Szeroko zakrojona analiza domeny pod k膮tem do艣wiadcze艅 u偶ytkownika, pozwala na uzyskanie odpowiednich informacji na temat u偶yteczno艣ci serwisu oraz odczu膰 os贸b, kt贸re go odwiedzaj膮. Dzi臋ki tym niezwykle cennym informacjom, mo偶liwe staje si臋 doskona艂e dopasowanie witryny do potrzeb klient贸w ko艅cowych, a tym samym poprawa konwersji oraz zwi臋kszenie przychod贸w ze sprzeda偶y.

Autor: Max Kapita艅czyk

UX Researcher, a wcze艣niej jeden z team leader贸w dzia艂u SEO w Grupie iCEA. W swojej pracy szczeg贸lny nacisk k艂adzie na zrozumienie potrzeb oraz bol膮czek u偶ytkownik贸w.

Specjalizuje si臋 w optymalizacji witryn pod k膮tem UX, opiniowaniu interfejs贸w ale ma r贸wnie偶 do艣wiadczenie programistyczne w j臋zykach skryptowych, co pozwala mu dopasowa膰 rozwi膮zania do uwarunkowa艅 technologicznych. Na co dzie艅 prowadzi moderowane badania jako艣ciowe i analizuje oraz dopasowuje strony naszych klient贸w do oczekiwa艅 u偶ytkownik贸w ko艅cowych. Mi艂o艣nik literatury wojennej i wielki fan w艂oskiej kuchni.

Nieska konwersja?

Negatywne opinie o witrynie?

Porzucone koszyki??

Zadbaj o UX swojej strony!

UX, czyli User Experience?

u偶yteczno艣膰

(funckjonalno艣膰, ergonomiczno艣膰, 艂atwo艣膰 w obs艂udze / 艂atwo艣膰 osi膮gni臋cia celu, brak frustracji u偶ytkownika)

atrakcyjno艣膰

(mi艂y wygl膮d, po偶膮danie przez klient贸w)

dostarczanie pozytywnych emocji

(produkty wzbudzaj膮ce u艣miech na twarzy w trakcie u偶ytkowania)

Co wchodzi w sk艂ad us艂ugi UX?

W sk艂ad oferowanych przez nas us艂ug UX wchodzi: audyt oraz badanie.

S膮 to dwa w pe艂ni niezale偶ne dzia艂ania, b臋d膮ce doskona艂ym rozwi膮zaniem dla firm, kt贸rym zale偶y na dopasowaniu oferty do oczekiwa艅 odbiorc贸w. Zar贸wno audyt jak i badanie UX pozwalaj膮 na odkrycie przyczyn niepo偶膮danych zachowa艅 u偶ytkownik贸w, niskiej konwersji, a tym samym – niesatysfakcjonuj膮cej sprzeda偶y. Us艂ugi te mo偶na 艂膮czy膰, do czego zach臋camy, ale audyt i badanie to niezale偶ne od siebie analizy, uzupe艂niaj膮ce si臋 wzajemnie, ale skupiaj膮ce si臋 na innych aspektach i owocuj膮ce innymi wnioskami.

Audyt UX

  • Prowadzony przez specjalist臋 ds. UX,
  • Wnioski generuje analityk,
  • Audyt UX wie艅czy raport z analizy oraz lista rekomendowanych zmian.

Etapy audytu UX:

  1. Analiza serwisu za pomoc膮 Google Analitics oraz Hotjara/Yandexa
  2. Analiza stron konkurencji
  3. Analiza heurystyczna serwisu
  4. Analiza tre艣ci publikowanych na stronie
  5. W臋dr贸wka poznawcza

Etapy audytu UX:

  1. Analiza serwisu za pomoc膮 Google Analitics oraz Hotjara/Yandexa
  2. Analiza stron konkurencji
  3. Analiza heurystyczna serwisu
  4. Analiza tre艣ci publikowanych na stronie
  5. W臋dr贸wka poznawcza

Audyt UX

  • Prowadzony przez specjalist臋 ds. UX,
  • Wnioski generuje analityk,
  • Audyt UX wie艅czy raport z analizy oraz lista rekomendowanych zmian.

Audyt czy badanie UX?

Jakie s膮 podobie艅stwa, a jakie r贸偶nice mi臋dzy audytem a badaniem UX? Celem obu us艂ug jest poprawa wra偶e艅 u偶ytkownik贸w odwiedzaj膮cych dan膮 stron臋 WWW, co przek艂ada si臋 na wy偶sz膮 konwersj臋, a nawet sprzeda偶. R贸偶nice le偶膮 g艂贸wnie w zakresie prowadzonych analiz. Audyt bazuje na pracy specjalisty UX, kt贸ry dok艂adnie sprawdza dan膮 stron臋 pod k膮tem nawigacji, tre艣ci oraz architektury. Badanie UX skupia si臋 z kolei na do艣wiadczeniach u偶ytkownik贸w, kt贸rzy s膮 rekrutowani do udzia艂u w badaniach wed艂ug skrupulatnie dobranych kryteri贸w.

Podczas audytu UX

nasz specjalista, korzystaj膮c z zaawansowanych narz臋dzi, przeprowadza:

analiz臋 heurystyczn膮: polega na analizie interfejsu z uwzgl臋dnieniem ustalonych zasad (heurystyk) dotycz膮cych projektowania strony. W trakcie audytu korzystamy z 10 heurystyk Nielsena i Molicha,

w臋dr贸wk臋 poznawcz膮: polega na analizie strony WWW lub e-sklepu z punktu widzenia potencjalnych zachowa艅 u偶ytkownika,

analiz臋 konkurencji, kt贸ra pozwala na por贸wnanie i dopracowanie domeny klienta pod k膮tem UX wzgl臋dem stron konkurencji.

analiz臋 danych systemowych i map ciep艂a (GA + Hotjar).

Podczas badania UX

Podczas badania UX specjalista tworzy plan badawczy, kt贸ry nast臋pnie realizowany jest przez osoby bior膮ce udzia艂 w badaniu. Warto podkre艣li膰 tu, wspomniane ju偶 wcze艣niej, elementarne sk艂adowe tego procesu, do kt贸rych zaliczy膰 nale偶y:

wybranie metody badania oraz przygotowanie odpowiedniego scenariusza,

wybranie uczestnik贸w, kt贸rzy znajduj膮 si臋 w grupie odbiorc贸w docelowych dla konkretnej strony WWW lub e-commerce,

opracowanie wynik贸w i wyci膮gni臋cie skonkretyzowanych wniosk贸w dotycz膮cych u偶yteczno艣ci oraz funkcjonalno艣ci badanej domeny.

Korzy艣ci p艂yn膮ce z oferty UX

Dopracowanie domeny pod k膮tem u偶yteczno艣ci dla klienta oraz funkcjonalno艣ci

Dopracowanie domeny pod k膮tem u偶yteczno艣ci dla klienta oraz funkcjonalno艣ci

Dopracowanie domeny pod k膮tem u偶yteczno艣ci dla klienta oraz funkcjonalno艣ci

FAQ

Badanie UX jest bardziej z艂o偶onym procesem od audytu UX. Wymaga wybrania metody badania, przygotowania scenariusza oraz przeprowadzenia rekrutacji uczestnik贸w, kt贸rzy odpowiadaliby 艣ci艣le okre艣lonym kryteriom. Wszystkie te etapy, a tak偶e samo przeprowadzenie badania, zajmuj膮 o wiele wi臋cej czasu ni偶 przeprowadzenie audytu UX.
Podczas badania UX warto korzysta膰 z informacji pozyskanych podczas audytu UX, mi臋dzy innymi z danych pozyskanych za pomoc膮 Google Analytics oraz Hotjara/Yandexa. Wa偶ne s膮 r贸wnie偶 informacje z analizy konkurencji czy tre艣ci, dlatego te偶 zaleca si臋 wykonanie audytu UX w pierwszej kolejno艣ci, a p贸藕niej badania UX.
Sam audyt czy badanie UX nie gwarantuj膮 podniesienia skuteczno艣ci strony. Wszystko zale偶y od tego, czy klient zdecyduje si臋 na wdro偶enie rekomendowanych zmian, zaleconych na podstawie uzyskanych podczas bada艅 i audytu informacji na temat u偶yteczno艣ci strony.
Poza profesjonalnym audytem i badaniem UX warto przeprowadzi膰 kompleksowy audyt SEO domeny, a w przypadku sklep贸w online dodatkowo audyt e-commerce. Bardzo wa偶n膮 kwesti膮 jest r贸wnie偶 dog艂臋bna analiza konkurencji, aby wiedzie膰, jakie dzia艂ania z zakresu marketingu internetowego wykorzystuj膮 inne firmy z bran偶y. Informacje pozyskane w tych audytach pozwol膮 na dopracowanie strony pod k膮tem UX, sprzeda偶owym oraz SEO i na jej lepsze wypozycjonowanie w wyszukiwarce oraz zainteresowanie wi臋kszej liczby odbiorc贸w.