Wszystko, co musisz wiedzieć na temat lokalnego SEO

Wszystko, co musisz wiedzieć na temat lokalnego SEO

Lisa Fotios/pexels.com

Jeśli chcesz stworzyć skuteczną promocję w swojej lokalnej firmie, postaw na działania SEO. Prawdopodobnie już wiesz, że optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to najlepszy sposób na przyciągnięcie ruchu organicznego do Twojej witryny. Jednak zareklamowanie swojej firmy w okolicy jest innym rodzajem SEO. Jeśli prowadzisz tradycyjną firmę, to lokalne SEO będzie Ci pomocne bardziej niż jakiekolwiek inne działania.

W tym artykule postaramy się wyjaśnić, na czym polega lokalne SEO i jakie powinieneś podjąć działania, aby osiągnąć sukces w swojej firmie stacjonarnej.

Czym jest lokalne SEO?

Jak sama nazwa wskazuje, optymalizacja strony internetowej jest prowadzona z myślą o lokalnych wyszukiwaniach, które są powiązane z konkretną lokalizacją. Lokalne SEO wykorzystuje terytorialne słowa kluczowe wraz z innymi taktykami, aby budować Twoją markę, zwiększać ruch organiczny i poprawiać jej pozycję w rankingu wyszukiwarek. Musisz wiedzieć, że kiedy ktoś wyszukuje lokalną firmę, to wyszukiwarka dopasowuje jego żądanie do lokalnych słów kluczowych w witrynie firmy, aby zapewnić najlepsze wyniki. Tego typu wyszukiwania mają szczególne znaczenie w przypadku usług oferowanych przez firmę głównie w określonej lokalizacji, a nie przez Internet. Obecnie dużo produktów można zamówić przez Internet, jednak w przypadku fryzjera czy mechanika użytkownikowi zależy raczej na tym, aby znaleźć coś w pobliżu swojego miejsca zamieszkania.

Okazuje się, że aż 82% użytkowników urządzeń mobilnych stosuje wyszukiwania lokalne, a ponad połowa z nich zawsze zdecyduje się odwiedzić wyświetlony lokal. Dlatego Twoja firma nie znajdzie się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, jeśli nie używa lokalnych słów kluczowych i odpowiednich taktyk SEO.

Sprawdź: TOP 9 wskazówek dotyczących optymalizacji treści pod kątem lokalnych wyszukiwań

Kto powinien zainteresować się lokalnym SEO?

Lokalne SEO jest skierowane do wszystkich przedsiębiorców, którzy działają w określonej lokalizacji i fizycznie posiadają swoją siedzibę firmy. Na promowaniu lokalnego biznesu powinny się skupić wszystkie firmy, które prowadzą stacjonarną działalność, takie jak:

  • salony fryzjerskie i kosmetyczne;
  • kwiaciarnie;
  • restauracje i inne punkty gastronomiczne;
  • warsztaty samochodowe;
  • hotele;
  • specjaliści prowadzący swoje lokalne biura, np. stolarz czy adwokat.

Firmy działające w większych miastach szczególnie powinny zainteresować się działaniami lokalnego SEO, ponieważ jest tam większa konkurencja niż w mniejszych miejscowościach.

Jak zoptymalizować stronę WWW pod kątem lokalnego SEO?

  1. Zoptymalizuj stronę internetową firmy i jej metadane.
  2. Stosuj lokalne schematy.
  3. Korzystaj z Google Moja Firma do zarządzania witryną.
  4. Odpowiednio dostosuj nazwę firmy, adres i numer telefonu w witrynie, aby pasowały do informacji umieszczonych w Google Moja Firma.
  5. Postaw na kompatybilność witryny z urządzeniami mobilnymi.
  6. Pomyśl o długich frazach kluczowych, które są częściej stosowane przy lokalnych wyszukiwaniach.
  7. Skonfiguruj pod kątem lokalizacji swoje media społecznościowe.
  8. Popracuj nad otrzymywaniem recenzji od innych klientów.
Sprawdź: Wszystko o pozycjonowaniu lokalnym

Jakie korzyści możesz czerpać z lokalnego SEO?

Pamiętaj, że jeśli prowadzisz lokalną firmę i chcesz zaistnieć w swojej branży oraz stać się bardziej zauważalny, to powinieneś zainwestować w pozycjonowanie lokalne, ponieważ jest ono niezwykle ważne. Korzystanie z tego typu działań niesie za sobą wiele korzyści, na przykład:

  • pomaga zwiększyć ruch na stronie;
  • umożliwia wyróżnienie witryny na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania;
  • Twoja firma znajdzie się na mapach Google;
  • dzięki SEO łatwiej znaleźć Twoją firmę;
  • zaoszczędzisz na innych formach reklamy;
  • Twoja firma stanie się bardziej widoczna od konkurencji;
  • pomaga budować wartość Twojej marki.

Czy agencja SEO może Ci pomóc?

Z pewnością niektóre działania lokalnego SEO możesz zastosować samemu, ponieważ okazują się dość proste. Jednak wiedza o tym, jak poprawnie je wdrożyć i upewnienie się, że każdy aspekt lokalnej układanki SEO jest wykonywany zgodnie z zasadami Google, to osobna kwestia do rozważenia. Musisz wiedzieć, że jeśli wszystko nie zostanie w taki sposób wykonane, jak wymaga tego Google, może to spowodować narastające problemy, które są niezwykle trudne do naprawienia.

Źródło: fauxels/pexels.com

Niestety samodzielne działania mogą doprowadzić do tego, że Twoja witryna nie będzie wyświetlana w prawidłowy sposób lub jej pozycja nie zajmie nawet pierwszej strony w wynikach wyszukiwania. Musisz również nadążyć za wszystkimi zmianami wprowadzanymi przez Google w celu ulepszenia swojego lokalnego SEO. Jeżeli nie jesteś w stanie tego zapewnić swojej witrynie, najlepiej skontaktuj się z doświadczoną agencją SEO. Specjaliści z przyjemnością wykonają dla Ciebie działania związane z lokalnym SEO Twojej witryny.

Sprawdź: Optymalizacja lokalnej strony docelowej – 10 skutecznych porad

Podsumowanie

Jeśli prowadzisz swoją lokalną firmę i chcesz zaistnieć na rynku, to nie możesz bagatelizować działań lokalnego SEO. Dzięki temu staniesz się bardziej rozpoznawalny w swoim mieście czy też regionie i pozyskasz grono wiernych klientów, którzy docenią to, że mogli Cię znaleźć w wynikach wyszukiwania.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Najważniejsze techniki SEO, które przydadzą się w każdej strategii

    Najważniejsze techniki SEO, które przydadzą się w każdej strategii

    Okazuje się, że większa część przedsiębiorców nadal nie wie, jak rozwinąć swoją stronę internetową, jednak my mamy na to sposób. Sprawdź jaki!
    Czy przejrzystość treści na stronie internetowej wpływa na SEO?

    Czy przejrzystość treści na stronie internetowej wpływa na SEO?

    Zastanawiasz się, jak zaangażować odbiorców i jednocześnie wpłynąć na SEO swojej witryny? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej.
    iCEA PRIME, czyli SEO na miarę naszych czasów!

    iCEA PRIME, czyli SEO na miarę naszych czasów!

    Zobacz, dlaczego stare podejście do SEO nie ma szans w zmieniającej się branży, jak udaje nam się trzymać rękę na pulsie i w jaki sposób skorzystasz na tym jako nasz klient.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.

        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę