Wszystko, co musisz wiedzieć na temat lokalnego SEO

Wszystko, co musisz wiedzieć na temat lokalnego SEO

Lisa Fotios/pexels.com

Jeśli chcesz stworzyć skuteczną promocję w swojej lokalnej firmie, postaw na działania SEO. Prawdopodobnie już wiesz, że optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to najlepszy sposób na przyciągnięcie ruchu organicznego do Twojej witryny. Jednak zareklamowanie swojej firmy w okolicy jest innym rodzajem SEO. Jeśli prowadzisz tradycyjną firmę, to lokalne SEO będzie Ci pomocne bardziej niż jakiekolwiek inne działania.

W tym artykule postaramy się wyjaśnić, na czym polega lokalne SEO i jakie powinieneś podjąć działania, aby osiągnąć sukces w swojej firmie stacjonarnej.

Czym jest lokalne SEO?

Jak sama nazwa wskazuje, optymalizacja strony internetowej jest prowadzona z myślą o lokalnych wyszukiwaniach, które są powiązane z konkretną lokalizacją. Lokalne SEO wykorzystuje terytorialne słowa kluczowe wraz z innymi taktykami, aby budować Twoją markę, zwiększać ruch organiczny i poprawiać jej pozycję w rankingu wyszukiwarek. Musisz wiedzieć, że kiedy ktoś wyszukuje lokalną firmę, to wyszukiwarka dopasowuje jego żądanie do lokalnych słów kluczowych w witrynie firmy, aby zapewnić najlepsze wyniki. Tego typu wyszukiwania mają szczególne znaczenie w przypadku usług oferowanych przez firmę głównie w określonej lokalizacji, a nie przez Internet. Obecnie dużo produktów można zamówić przez Internet, jednak w przypadku fryzjera czy mechanika użytkownikowi zależy raczej na tym, aby znaleźć coś w pobliżu swojego miejsca zamieszkania.

Okazuje się, że aż 82% użytkowników urządzeń mobilnych stosuje wyszukiwania lokalne, a ponad połowa z nich zawsze zdecyduje się odwiedzić wyświetlony lokal. Dlatego Twoja firma nie znajdzie się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, jeśli nie używa lokalnych słów kluczowych i odpowiednich taktyk SEO.

Kto powinien zainteresować się lokalnym SEO?

Lokalne SEO jest skierowane do wszystkich przedsiębiorców, którzy działają w określonej lokalizacji i fizycznie posiadają swoją siedzibę firmy. Na promowaniu lokalnego biznesu powinny się skupić wszystkie firmy, które prowadzą stacjonarną działalność, takie jak:

  • salony fryzjerskie i kosmetyczne;
  • kwiaciarnie;
  • restauracje i inne punkty gastronomiczne;
  • warsztaty samochodowe;
  • hotele;
  • specjaliści prowadzący swoje lokalne biura, np. stolarz czy adwokat.

Firmy działające w większych miastach szczególnie powinny zainteresować się działaniami lokalnego SEO, ponieważ jest tam większa konkurencja niż w mniejszych miejscowościach.

Jak zoptymalizować stronę WWW pod kątem lokalnego SEO?

  1. Zoptymalizuj stronę internetową firmy i jej metadane.
  2. Stosuj lokalne schematy.
  3. Korzystaj z Google Moja Firma do zarządzania witryną.
  4. Odpowiednio dostosuj nazwę firmy, adres i numer telefonu w witrynie, aby pasowały do informacji umieszczonych w Google Moja Firma.
  5. Postaw na kompatybilność witryny z urządzeniami mobilnymi.
  6. Pomyśl o długich frazach kluczowych, które są częściej stosowane przy lokalnych wyszukiwaniach.
  7. Skonfiguruj pod kątem lokalizacji swoje media społecznościowe.
  8. Popracuj nad otrzymywaniem recenzji od innych klientów.

Jakie korzyści możesz czerpać z lokalnego SEO?

Pamiętaj, że jeśli prowadzisz lokalną firmę i chcesz zaistnieć w swojej branży oraz stać się bardziej zauważalny, to powinieneś zainwestować w pozycjonowanie lokalne, ponieważ jest ono niezwykle ważne. Korzystanie z tego typu działań niesie za sobą wiele korzyści, na przykład:

  • pomaga zwiększyć ruch na stronie;
  • umożliwia wyróżnienie witryny na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania;
  • Twoja firma znajdzie się na mapach Google;
  • dzięki SEO łatwiej znaleźć Twoją firmę;
  • zaoszczędzisz na innych formach reklamy;
  • Twoja firma stanie się bardziej widoczna od konkurencji;
  • pomaga budować wartość Twojej marki.

Czy agencja SEO może Ci pomóc?

Z pewnością niektóre działania lokalnego SEO możesz zastosować samemu, ponieważ okazują się dość proste. Jednak wiedza o tym, jak poprawnie je wdrożyć i upewnienie się, że każdy aspekt lokalnej układanki SEO jest wykonywany zgodnie z zasadami Google, to osobna kwestia do rozważenia. Musisz wiedzieć, że jeśli wszystko nie zostanie w taki sposób wykonane, jak wymaga tego Google, może to spowodować narastające problemy, które są niezwykle trudne do naprawienia.


Źródło: fauxels/pexels.com

Niestety samodzielne działania mogą doprowadzić do tego, że Twoja witryna nie będzie wyświetlana w prawidłowy sposób lub jej pozycja nie zajmie nawet pierwszej strony w wynikach wyszukiwania. Musisz również nadążyć za wszystkimi zmianami wprowadzanymi przez Google w celu ulepszenia swojego lokalnego SEO. Jeżeli nie jesteś w stanie tego zapewnić swojej witrynie, najlepiej skontaktuj się z doświadczoną agencją SEO. Specjaliści z przyjemnością wykonają dla Ciebie działania związane z lokalnym SEO Twojej witryny.

Podsumowanie

Jeśli prowadzisz swoją lokalną firmę i chcesz zaistnieć na rynku, to nie możesz bagatelizować działań lokalnego SEO. Dzięki temu staniesz się bardziej rozpoznawalny w swoim mieście czy też regionie i pozyskasz grono wiernych klientów, którzy docenią to, że mogli Cię znaleźć w wynikach wyszukiwania.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Lokalni, czyli jak wdrożyć optymalizację SEO w swojej okolicy

    Lokalni, czyli jak wdrożyć optymalizację SEO w swojej okolicy

    Lokalne SEO – o co w nim chodzi? Jeśli jesteś właścicielem małego biznesu, postaw na lokalnych odbiorców. Dowiedz się, jak stworzyć strategię optymalizacji.
    Słowa kluczowe w SEO. Czym jest zjawisko kanibalizacji?

    Słowa kluczowe w SEO. Czym jest zjawisko kanibalizacji?

    Słowa kluczowe to podstawa strategii optymalizacji i pozycjonowania strony. O czym pamiętać, planując swoje działania? Czym jest zjawisko kanibalizacji?
    Jak w prosty sposób przeprowadzić audyt linków zwrotnych?

    Jak w prosty sposób przeprowadzić audyt linków zwrotnych?

    Audyt linków zwrotnych przydaje się podczas każdej kampanii linków, dlatego ważne, aby o nim pamiętać i przeprowadzić go w prawidłowy sposób.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.