Zapytaj o ofertę

Co warto wiedzieć o certyfikacie Google Ads?

6 min czytania
Co warto wiedzieć o certyfikacie Google Ads?
Kategoria SEM

Kiedy Google uznaje Cię za eksperta w danej dziedzinie, zyskujesz na atrakcyjności w oczach internautów. Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne, dlatego zaopatrzenie się w certyfikat Google Ads wzmacnia wiarygodność prowadzonej działalności, zwłaszcza z perspektywy potencjalnego pracodawcy. Posiadana certyfikacja to sygnał, że “znasz się na rzeczy” w segmencie związanym z kierowaniem i przeprowadzaniem kampanii reklamowych.

Nie ma wątpliwości, że certyfikat Google Adsto konieczność dla agencji marketingowych, które chcą być odbierane jako eksperckie. Czym właściwie jest wskazana forma akredytacji? Jak zdobyć potwierdzenie swoich zawodowych zdolności? O tym wszystkim przeczytasz w naszym artykule.

Spis treści:

Czym jest certyfikat Google Ads?

Certyfikat Google Ads to profesjonalne potwierdzenie wiedzy i umiejętności w zakresie płatnych kampanii, wydawane przez firmę Google. Taka akredytacja przyznawana jest osobom, które udowodnią biegłość w zakresie podstawowych oraz zaawansowanych funkcji Google Ads. Jak? Oczywiście poprzez zdanie egzaminu.

Co daje certyfikat Google Ads?

Osoba, która uzyska certyfikat, może określać się certyfikowanym specjalistą w dziedzinie reklamy online. Taki tytuł to doskonały sposób na pokazanie potencjalnym klientom, że rzeczywiście mają do czynienia z kimś, kto zna się na rzeczy. Trzeba jednak pamiętać, że certyfikaty mają swoją datę ważności. Po roku konieczne jest ich odnowienie, czyli ponowne zdanie egzaminu z danego obszaru. Google podkreśla, że jeśli certyfikat stracił swoją ważność, do czasu ponownego zdania testu nie można określać się jako certyfikowany specjalista.

Inną korzyścią jest oczywiście zdobyta wiedza, która przekłada się na większą skuteczność, a tym samym lepszą reputację. Do egzaminu trzeba się przygotować – ważna jest wiedza teoretyczna oraz praktyczne doświadczenie w pracy z Google Ads – certyfikat można osiągnąć tylko wówczas, gdy udowodni się taką wiedzę i umiejętności.

Warto też wspomnieć, że certyfikaty mają znaczenie przy ubieganiu się agencji o status Partnera Google. Jednym z wymagań jest to, że co najmniej połowa pracowników agencji, zajmujących się kampaniami klientów, musi mieć certyfikat z każdej kategorii.

Lider wśród wyszukiwarek zadbał o to, aby wiedza każdego mistrza strategii Google Ads nie poszła na marne i w zanadrzu oferuje sześć certyfikatów obejmujących szczegółowe zagadnienia.

Certyfikat Google Ads z reklamy w sieci wyszukiwania

Wyspecjalizowana wiedza z konkretnego rodzaju reklamy to kolejny czynnik wpływający na solidną markę i pozytywny odbiór jej wizerunku. Mowa o zapoznaniu się z obszarem zagadnień, które kryje w sobie certyfikat Google Ads z reklamy w sieci wyszukiwania. Pytania, których możesz się spodziewać, odnoszą się do pożądanych aktywności dotyczących procesu tworzenia tego rodzaju kampanii, umiejętnego korzystania ze zautomatyzowanych funkcji m.in. ze Smart Bidding bądź Audience Solutions. Egzamin w zakresie realizowania kampanii w sieci wyszukiwania to także sprawdzian z segmentów obejmujących kreowanie świadomej marki i zwiększanie ruchu organicznego w witrynie.

Certyfikat Google Ads z reklam displayowych

Reklamy displayowe, choć mogą przybierać różne postacie (formę graficzną, tekstową czy audiowizualną), mają jeden cel – zwrócić uwagę potencjalnego klienta i zachęcić go do zakupowej aktywności. Świetnie sprawdzają się przy kampaniach retargetingowych, dlatego znajomość niuansów z ich zakresu jest na wagę złota. Sukcesywne podejście do egzaminu w tym obszarze to dowód na to, że jesteś świadom etapów tworzenia kampanii w sieci reklamowej Google oraz wiesz, jak przełożyć uzyskane informacje na grunt praktyczny, a tym samym zrealizować określone cele biznesowe.

Certyfikat Google Ads z reklam audiowizualnych

Coraz większą efektywnością odznaczają się reklamy, które przyjmują formę wideo. W końcu nic tak nie przykuwa uwagi, jak dynamicznie zmieniające się obrazy. Sprawdzenie zagadnień dotyczących wdrażania tego rodzaju kampanii, dostępnych form reklamowych w serwisie YouTube, to marketingowa podstawa dla eksperta.

Certyfikat z reklam mobilnych w obszarze Google Ads

O responsywności i istocie urządzeń mobilnych można byłoby rozprawiać godzinami. Wraz z postępem technologicznym pojawiają się kolejne sposoby na dotarcie do grupy zainteresowanych odbiorców w sieci. Aplikacje to kolejny patent w pozyskiwaniu lojalnego grona konsumentów treści. Właśnie dlatego wzrasta potrzeba zapoznania się z tematem kształtowania kampanii w aplikacjach. Jak tworzyć przekazy reklamowe spełniające wymogi urządzeń mobilnych? To pytanie, którego możesz spodziewać się na drodze pozyskiwania akredytacji Google.

Certyfikat z reklam w zakresie Zakupów Google

Wszystko, co wiesz na temat tworzenia oraz optymalizacji kampanii produktowych pod kątem zwiększenia zasięgu i ruchu organicznego, będzie niezbędne dla potwierdzenia znajomości, których oczekuje Google Ads certyfikat. Znajomość Google Merchant Center może okazać się strzałem w dziesiątkę!

Certyfikat odnoszący się do pomiaru efektywności reklam Google Ads

Budowanie kampanii od podstaw to nie wszystko. Prawdopodobnie doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, że aby plan został zrealizowany pomyślnie, należy skrupulatnie przeanalizować uzyskane rezultaty. W tym przypadku weryfikowana jest umiejętność posługiwania się narzędziem, jakim jest Google Analytics. Z tym wiąże się także sprawdzenie, czy skutecznie radzisz sobie z monitoringiem kampanii wraz z wyciąganiem rzetelnych wniosków.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Jak zdobyć certyfikat Google Ads?

Certyfikat Google Ads można uzyskać online za darmo. Należy utworzyć konto na platformie Skillshop Google, znaleźć zakładkę Certyfikaty, a następnie wybrać jedną z dostępnych opcji.

Jak zdobyć certyfikat Google Adsskillshop.withgoogle.com

Można od razu przystąpić do testu lub w pierwszej kolejności przerobić materiały udostępniane przez Google czy zdać sprawdzian wiedzy (nie jest on obowiązkowy).

Wybór opcji przed rozpoczęciem testuskillshop.withgoogle.com, certyfikat z reklamy w sieci wyszukiwania

Testy składają się z 49-50 pytań, a limit czasowy to 75 minut. Aby zdać egzamin i uzyskać certyfikat, trzeba odpowiedzieć poprawnie na 80% pytań. Wyjątkiem jest Certyfikat Google Ads z reklamy aplikacji, gdzie do uzyskania pozytywnego wyniku wystarczy odpowiedzieć poprawnie na 70% pytań. W przypadku otrzymania negatywnego wyniku do testu można przystąpić ponownie po odczekaniu jednego dnia. Certyfikat dostępny jest w 22 językach, w tym w języku polskim.

Dlaczego certyfikat jest ważny?

Posiadany Google AdWords certyfikat to szansa dla Ciebie, aby zmienić oblicze własnej marki. Współczesny klient chce mieć dowód na to, że zaoferowana zostanie mu specjalistyczna pomoc.

Certyfikat Google Ads to profesjonalna akredytacja od firmy Google. Jeśli zajmujesz się prowadzeniem kampanii, jest to najlepszy sposób na uzyskanie tytułu specjalisty, a także na zdobycie podstawowej czy też zaawansowanej wiedzy – testy nie są banalne, dlatego trzeba się do nich przygotować. Jeśli natomiast stoisz po drugiej stronie barykady i szukasz specjalisty do prowadzenia kampanii, certyfikat Google jest jednym z czynników, którym powinieneś kierować się przy wyborze agencji czy freelancera.

Udowodnij, że posiadasz umiejętności, którymi wyróżnisz się na tle konkurencji. Zacznij przygotowania do egzaminu z Google Ads już dziś!

Masz pytania? Agencja SEO z Poznania chętnie na nie odpowie!

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 4.9/5 | Liczba ocen: 17

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Co to jest SEM (Search Engine Marketing)?
Co to jest SEM (Search Engine Marketing)?
Na czym polega Search Engine Marketing? Czym różni się od SEO? Dlaczego warto wykorzystać tę koncepcję w swojej strategii? Dowiedz się, co to jest SEM!
Kampania Discovery Google Ads
Kampania Discovery Google Ads
Kampania Discovery Google Ads to nietypowy sposób na dotarcie do nowych użytkowników oraz na remarketing. Czym jest taka forma reklamy i czy się sprawdza?
Jak prawidłowo przeprowadzić optymalizację Google Ads?
Jak prawidłowo przeprowadzić optymalizację Google Ads?
Google Ads jest obecnie jednym z niezbędnych narzędzi do tworzenia płatnych reklam w sieci. Kliknij, a dowiesz się, jak zwiększyć konwersję.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę