Zapytaj o ofertę
Co warto wiedzieć o certyfikacie Google Ads?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Co warto wiedzieć o certyfikacie Google Ads?

Co warto wiedzieć o certyfikacie Google Ads?

6 min. czytania

Kiedy Google uznaje Cię za eksperta w danej dziedzinie, zyskujesz na atrakcyjności w oczach internautów. Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne, dlatego zaopatrzenie się w certyfikat Google Ads wzmacnia wiarygodność prowadzonej działalności, zwłaszcza z perspektywy potencjalnego pracodawcy. Posiadana certyfikacja to sygnał, że “znasz się na rzeczy” w segmencie związanym z kierowaniem i przeprowadzaniem kampanii reklamowych.

Nie ma wątpliwości, że certyfikat Google Adsto konieczność dla agencji marketingowych, które chcą być odbierane jako eksperckie. Czym właściwie jest wskazana forma akredytacji? Jak zdobyć potwierdzenie swoich zawodowych zdolności? O tym wszystkim przeczytasz w naszym artykule.

Czym jest certyfikat Google Ads?

Certyfikat Google Ads to profesjonalne potwierdzenie wiedzy i umiejętności w zakresie płatnych kampanii, wydawane przez firmę Google. Taka akredytacja przyznawana jest osobom, które udowodnią biegłość w zakresie podstawowych oraz zaawansowanych funkcji Google Ads. Jak? Oczywiście poprzez zdanie egzaminu.

Co daje certyfikat Google Ads?

Osoba, która uzyska certyfikat, może określać się certyfikowanym specjalistą w dziedzinie reklamy online. Taki tytuł to doskonały sposób na pokazanie potencjalnym klientom, że rzeczywiście mają do czynienia z kimś, kto zna się na rzeczy. Trzeba jednak pamiętać, że certyfikaty mają swoją datę ważności. Po roku konieczne jest ich odnowienie, czyli ponowne zdanie egzaminu z danego obszaru. Google podkreśla, że jeśli certyfikat stracił swoją ważność, do czasu ponownego zdania testu nie można określać się jako certyfikowany specjalista.

Inną korzyścią jest oczywiście zdobyta wiedza, która przekłada się na większą skuteczność, a tym samym lepszą reputację. Do egzaminu trzeba się przygotować – ważna jest wiedza teoretyczna oraz praktyczne doświadczenie w pracy z Google Ads – certyfikat można osiągnąć tylko wówczas, gdy udowodni się taką wiedzę i umiejętności.

Warto też wspomnieć, że certyfikaty mają znaczenie przy ubieganiu się agencji o status Partnera Google. Jednym z wymagań jest to, że co najmniej połowa pracowników agencji, zajmujących się kampaniami klientów, musi mieć certyfikat z każdej kategorii.

Lider wśród wyszukiwarek zadbał o to, aby wiedza każdego mistrza strategii Google Ads nie poszła na marne i w zanadrzu oferuje sześć certyfikatów obejmujących szczegółowe zagadnienia.

Certyfikat Google Ads z reklamy w sieci wyszukiwania

Wyspecjalizowana wiedza z konkretnego rodzaju reklamy to kolejny czynnik wpływający na solidną markę i pozytywny odbiór jej wizerunku. Mowa o zapoznaniu się z obszarem zagadnień, które kryje w sobie certyfikat Google Ads z reklamy w sieci wyszukiwania. Pytania, których możesz się spodziewać, odnoszą się do pożądanych aktywności dotyczących procesu tworzenia tego rodzaju kampanii, umiejętnego korzystania ze zautomatyzowanych funkcji m.in. ze Smart Bidding bądź Audience Solutions. Egzamin w zakresie realizowania kampanii w sieci wyszukiwania to także sprawdzian z segmentów obejmujących kreowanie świadomej marki i zwiększanie ruchu organicznego w witrynie.

Certyfikat Google Ads z reklam displayowych

Reklamy displayowe, choć mogą przybierać różne postacie (formę graficzną, tekstową czy audiowizualną), mają jeden cel – zwrócić uwagę potencjalnego klienta i zachęcić go do zakupowej aktywności. Świetnie sprawdzają się przy kampaniach retargetingowych, dlatego znajomość niuansów z ich zakresu jest na wagę złota. Sukcesywne podejście do egzaminu w tym obszarze to dowód na to, że jesteś świadom etapów tworzenia kampanii w sieci reklamowej Google oraz wiesz, jak przełożyć uzyskane informacje na grunt praktyczny, a tym samym zrealizować określone cele biznesowe.

Certyfikat Google Ads z reklam audiowizualnych

Coraz większą efektywnością odznaczają się reklamy, które przyjmują formę wideo. W końcu nic tak nie przykuwa uwagi, jak dynamicznie zmieniające się obrazy. Sprawdzenie zagadnień dotyczących wdrażania tego rodzaju kampanii, dostępnych form reklamowych w serwisie YouTube, to marketingowa podstawa dla eksperta.

Certyfikat z reklam mobilnych w obszarze Google Ads

O responsywności i istocie urządzeń mobilnych można byłoby rozprawiać godzinami. Wraz z postępem technologicznym pojawiają się kolejne sposoby na dotarcie do grupy zainteresowanych odbiorców w sieci. Aplikacje to kolejny patent w pozyskiwaniu lojalnego grona konsumentów treści. Właśnie dlatego wzrasta potrzeba zapoznania się z tematem kształtowania kampanii w aplikacjach. Jak tworzyć przekazy reklamowe spełniające wymogi urządzeń mobilnych? To pytanie, którego możesz spodziewać się na drodze pozyskiwania akredytacji Google.

Certyfikat z reklam w zakresie Zakupów Google

Wszystko, co wiesz na temat tworzenia oraz optymalizacji kampanii produktowych pod kątem zwiększenia zasięgu i ruchu organicznego, będzie niezbędne dla potwierdzenia znajomości, których oczekuje Google Ads certyfikat. Znajomość Google Merchant Center może okazać się strzałem w dziesiątkę!

Certyfikat odnoszący się do pomiaru efektywności reklam Google Ads

Budowanie kampanii od podstaw to nie wszystko. Prawdopodobnie doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, że aby plan został zrealizowany pomyślnie, należy skrupulatnie przeanalizować uzyskane rezultaty. W tym przypadku weryfikowana jest umiejętność posługiwania się narzędziem, jakim jest Google Analytics. Z tym wiąże się także sprawdzenie, czy skutecznie radzisz sobie z monitoringiem kampanii wraz z wyciąganiem rzetelnych wniosków.

Jak zdobyć certyfikat Google Ads?

Certyfikat Google Ads można uzyskać online za darmo. Należy utworzyć konto na platformie Skillshop Google, znaleźć zakładkę Certyfikaty, a następnie wybrać jedną z dostępnych opcji.

Jak zdobyć certyfikat Google Adsskillshop.withgoogle.com

Można od razu przystąpić do testu lub w pierwszej kolejności przerobić materiały udostępniane przez Google czy zdać sprawdzian wiedzy (nie jest on obowiązkowy).

Wybór opcji przed rozpoczęciem testuskillshop.withgoogle.com, certyfikat z reklamy w sieci wyszukiwania

Testy składają się z 49-50 pytań, a limit czasowy to 75 minut. Aby zdać egzamin i uzyskać certyfikat, trzeba odpowiedzieć poprawnie na 80% pytań. Wyjątkiem jest Certyfikat Google Ads z reklamy aplikacji, gdzie do uzyskania pozytywnego wyniku wystarczy odpowiedzieć poprawnie na 70% pytań. W przypadku otrzymania negatywnego wyniku do testu można przystąpić ponownie po odczekaniu jednego dnia. Certyfikat dostępny jest w 22 językach, w tym w języku polskim.

Dlaczego certyfikat jest ważny?

Posiadany Google AdWords certyfikat to szansa dla Ciebie, aby zmienić oblicze własnej marki. Współczesny klient chce mieć dowód na to, że zaoferowana zostanie mu specjalistyczna pomoc.

Certyfikat Google Ads to profesjonalna akredytacja od firmy Google. Jeśli zajmujesz się prowadzeniem kampanii, jest to najlepszy sposób na uzyskanie tytułu specjalisty, a także na zdobycie podstawowej czy też zaawansowanej wiedzy – testy nie są banalne, dlatego trzeba się do nich przygotować. Jeśli natomiast stoisz po drugiej stronie barykady i szukasz specjalisty do prowadzenia kampanii, certyfikat Google jest jednym z czynników, którym powinieneś kierować się przy wyborze agencji czy freelancera.

Udowodnij, że posiadasz umiejętności, którymi wyróżnisz się na tle konkurencji. Zacznij przygotowania do egzaminu z Google Ads już dziś!

Masz pytania? Agencja SEO z Poznania chętnie na nie odpowie!

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 4.9/5 . Liczba ocen: 17
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Google display network – czyli jak najlepiej wykorzystać kampanie reklamowe?
    Google display network – czyli jak najlepiej wykorzystać kampanie reklamowe?
    Jak działa Google Display Network? Czym są reklamy elastyczne? Jak opracować skuteczną kampanię w sieci reklamowej? Dowiesz się w niniejszym artykule!
    Nowy podatek od reklamy: kto będzie musiał go zapłacić?
    Nowy podatek od reklamy: kto będzie musiał go zapłacić?
    Na tym świecie pewne są podobno tylko dwie rzeczy, a jedną z nich są podatki. Zobacz, kogo dotknie nowy podatek od reklamy i dlaczego wywołał on falę prawdziwego oburzenia.
    Jak zaprojektować baner reklamowy, żeby w niego klikano?
    Jak zaprojektować baner reklamowy, żeby w niego klikano?
    Dopracowanie grafik, optymalizacja to kroki kluczowe podczas tworzenia banerów reklamowych. Sprawdź, o czym powinieneś pamiętać, by zwrócić uwagę odbiorców.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.