Reklama display należy do najczęściej wybieranych sposobów na promocję marki w internecie. Nawet w obliczu pojawiania się coraz nowszych metod marketingu ta sprawdzona technika wciąż cieszy się sporą popularnością, zapewniając przy tym pewną efektywność. Aby reklamy displayowe były skuteczne, konieczne będzie zdobycie wiedzy na temat ich przygotowania i roli w strategii marketingowej.
To pojęcie, które jest obecne w świecie marketingu online od pierwszych lat rozwoju internetu. Początkowo reklamy displayowe występowały głównie w formie statycznych banerów na stronach internetowych – pierwsze takie działanie marketingowe wdrożono już w 1994 roku. Obecnie wybór form przekazu stał się znacznie większy, jednak podstawowa idea reklamy display pozostaje bez zmian: to graficzna treść, która po kliknięciu przekierowuje do strony z ofertą firmy. Taka metoda promowania firmy może zarówno przyciągać nowych klientów poprzez nakłonienie do podjęcia określonych działań, jak i budować świadomość marki. Reklamy displayowe mogą występować w postaci statycznych grafik, animacji, a także klipów wideo. Ich zadaniem jest zachęcenie użytkownika do odwiedzenia danej witryny internetowej, zapoznania się z ofertą sklepu, zarejestrowanie się na portalu społecznościowym czy dokonanie dowolnej innej czynności online.
Kampanie displayowe przewidują umieszczenie takiej reklamy w różnych miejscach na stronie internetowej. Standardowo stosuje się niewielkie, prostokątne banery, jednak możemy spotkać się także z treściami zajmującymi całe tło witryny. Kampania displayowa zakłada udostępnienie przez konkretną stronę miejsca na reklamę – w zamian za określoną opłatę firmy marketingowe lub systemy takie jak Google Ads mogą wykorzystać tę przestrzeń do promowania usług lub produktów konkretnych podmiotów.
Obecnie w wielu przypadkach tego typu strategie są wdrażane z wykorzystaniem Google, które stanowi pośrednika pomiędzy właścicielem strony a reklamodawcą. Warto przy tym wspomnieć o najczęściej wykorzystywanych modelach rozliczeń za publikację tego typu reklam:
Reklamy displayowe wykorzystywane są w praktycznie każdej branży – jednym z ich atutów jest spora uniwersalność. Z odpowiednim projektem możemy zareklamować praktycznie dowolny towar, a jeśli zdołamy zainteresować użytkowników ofertą, mamy szansę znacznie zwiększyć współczynnik konwersji. Czy taka technika marketingowa jest opłacalna? Choć niektóre strategie mogą być bardziej efektywne, do zalet reklam displayowych należą niskie koszty w parze z dość dużym zasięgiem. Wystarczy spojrzeć na liczbę reklam wyświetlanych na różnych stronach internetowych, blogach czy witrynach sklepów online: według danych HubSpot treści z Google Ads mogą docierać nawet do 90% internautów na całym świecie.
Pojęcie „reklama displayowa” to ogólne określenie na ten typ treści marketingowych. Możemy jednak wyróżnić kilka różnych typów reklam display – oto zestaw opcji dostępnych w Google Ads.
Reklamy displayowe są bardzo opłacalnym sposobem promocji usług i produktów w internecie – to główny czynnik, który stoi za ich niesłabnącą popularnością. Jakie korzyści płyną z wyboru takiej metody promocji? Oto najważniejsze zalety reklamy displayowej.
Artykuł powstał we współpracy ze stronami: stylishery.com, travelloma.com
Spodobał Ci się artykuł? Oceń go! Masz stronę internetową i chciałbyś wreszcie zacząć zarabiać? Zapraszamy na konsultację z naszymi analitykami SEO! Na spotkaniu dowiesz się, jak pozycjonowanie może wspomóc Twój biznes.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.