Zarówno witryna WWW, jak i obrazy mają swoje wyjątkowe adresy. Po ich wpisaniu w zasoby sieci użytkownik zostaje przekierowany do zawartości danej strony. Zarządzający e-sklepem zapominają o tym, że chociaż treść rządzi SEO , to grafiki wciąż odgrywają pierwszoplanowe role. Czym wyróżnia się adres URL obrazka? Jakie czynności należy podjąć, aby odpowiednio zoptymalizować grafiki? Odpowiedź na te pytania znajdziesz w przygotowanym przez nas artykule.
Sam akronim URL pochodzi od anglojęzycznych wyrażeń – Uniform Resource Locator, a to w przełożeniu na polski oznacza ujednolicony lokalizator zasobów. Jego działanie polega na lokalizacji plików o różnym rozszerzeniu w Internecie. Jakie elementy składają się na adres URL? Jest ich pięć: protokół, nazwa domeny, ścieżki do pliku, zapytania i kotwica.
Aby odszukać URL grafiki znajdującej się w witrynie, wystarczy kliknąć prawym przyciskiem myszy (w systemie Windows) bądź dwoma palcami na gładziku (wariant dla Apple), ewentualnie dłużej przytrzymać klawisz CTRL, następnie kliknąć, aby pojawiło się menu kontekstowe. Kolejnym krokiem będzie wybór jednej z opcji: “Otwórz obraz w nowej zakładce”, który powinien umożliwiać wgląd w parametry zdjęcia i tym samym jego URL.
URL do obrazka to cenna wskazówka dla algorytmów, które na jego podstawie definiują lokalizację określonej strony internetowej, jednocześnie nawigują na nią zainteresowanego użytkownika. O co zatem należy zadbać, aby pozycjonowanie z uwzględnieniem grafik przyniosło spodziewane rezultaty? Sprawdź w dalszej części wpisu!
Jedna z zasad, która dotyczy zarówno stron internetowych, jak i grafik, jest kierowanie się poprawnością w budowie adresu URL. Jeżeli zostanie on skonstruowany zgodnie z wymogami Google, to korzystnie wpłynie na trafność wyboru strony przez internautów oraz pozytywnie zaczną postrzegać go zmieniające się algorytmy wyszukiwarki. Ważne, aby zaimplementować frazy kluczowe, które mają dużą wartość w procesie weryfikacji botów. Przykładowo, jeżeli adres URL zamieszczonej na stronie fotografii zawiera słowa kluczowe, np. “misie pluszowe dla dzieci”, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że pojawi się w rezultatach wyszukiwania grafik. To również cenna wskazówka przy wyszukiwaniach głosowych.
Jeżeli jednym z Twoich głównych celów jest zintensyfikowanie ruchu na stronie, musisz postępować według wymogów Google. Już wiesz, co to jest URL obrazka, pora teraz zapoznać się ze zbiorem wskazówek odnośnie do zasad konstruowania unikatowych adresów.
Zasada numer 1. Im prościej, tym lepiej. Pamiętaj, że struktura adresu nie może być zawiła i skomplikowana. Bardziej wartościowe okazuje się wykorzystywanie słów dopasowanych do profilu strony.
Zasada numer 2. Interpunkcja jest ważna, także przy konstrukcji adresów URL. Nikt nie lubi chaosu w konstrukcji, również roboty indeksujące. Zadbaj o to, aby wszystko było czytelne i rozdzielone kropkami bądź kreskami.
Zasada numer 3. Krótko, zwięźle i na temat. Im dłuższe adresy URL, tym mniejsza efektywność w ich indeksowaniu.
Zasada numer 4. Nie tylko w zrozumieniu tego, URL obrazka co to dla SEO, lecz względem każdego elementu posiadającego unikatowy adres, istnieje konieczność wyposażenia we frazy kluczowe.
Zasada numer 5. Potraktuj jako zbędne daty i dane liczbowe. Z reguły takie odnośniki są dłuższe, a co za tym idzie…konieczność ich ręcznej modyfikacji podczas przeprowadzanych aktualizacji.
Adresy URL obrazów to dodatkowa pomoc dla algorytmów, które sprawniej oceniają zawartość strony oraz jej tematykę. Jesteśmy przekonani, że każdemu przedsiębiorcy prowadzącemu e-sklep zależy na większej widoczności zamieszczanych fotografii i większej efektywności ich wyszukiwania za pośrednictwem Google.
Rozstrzygnęliśmy już, że zarówno obrazy, jak i adresy URL mają znaczenie w procesie pozycjonowania. Teraz przedstawimy Ci powody, dla których warto wykorzystać potencjał tworzonych grafik.
Choć mogłoby wydawać się, że adres URL grafik pozornie nie ma większego znaczenia, to rzeczywistość ma nieco inny wymiar. Wyszukiwarki chętnie biorą pod uwagę rozmiar obrazów, zastosowane tagi (atrybut alt, którego rolą jest opisywanie wizualnych elementów w formie tekstu) oraz format zamieszczanych fotografii.
Jak zdążyłeś zauważyć, w SEO znaczenie ma każdy, nawet najmniejszy detal, dlatego, aby znaleźć się w czołówce najczęściej wyszukiwanych stron, nie można poprzestać na jednorazowej czynności. Zadbaj o to, aby adresy URL spełniały oczekiwania algorytmów oraz użytkowników sieci.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.