Zapytaj o ofertę

Czy URL grafiki ma wpływ na SEO?

5 min czytania
Czy URL grafiki ma wpływ na SEO?
Kategoria Pozycjonowanie

Zarówno witryna WWW, jak i obrazy mają swoje wyjątkowe adresy. Po ich wpisaniu w zasoby sieci użytkownik zostaje przekierowany do zawartości danej strony. Zarządzający e-sklepem zapominają o tym, że chociaż treść rządzi SEO , to grafiki wciąż odgrywają pierwszoplanowe role. Czym wyróżnia się adres URL obrazka? Jakie czynności należy podjąć, aby odpowiednio zoptymalizować grafiki? Odpowiedź na te pytania znajdziesz w przygotowanym przez nas artykule.

Spis treści:

Adres URL – podstawy, które powinien znać każdy

Sam akronim URL pochodzi od anglojęzycznych wyrażeń – Uniform Resource Locator, a to w przełożeniu na polski oznacza ujednolicony lokalizator zasobów. Jego działanie polega na lokalizacji plików o różnym rozszerzeniu w Internecie. Jakie elementy składają się na adres URL? Jest ich pięć: protokół, nazwa domeny, ścieżki do pliku, zapytania i kotwica.

Gdzie szukać URL grafiki?

Aby odszukać URL grafiki znajdującej się w witrynie, wystarczy kliknąć prawym przyciskiem myszy (w systemie Windows) bądź dwoma palcami na gładziku (wariant dla Apple), ewentualnie dłużej przytrzymać klawisz CTRL, następnie kliknąć, aby pojawiło się menu kontekstowe. Kolejnym krokiem będzie wybór jednej z opcji: “Otwórz obraz w nowej zakładce”, który powinien umożliwiać wgląd w parametry zdjęcia i tym samym jego URL.

Czy URL zdjęcia ma wpływ na SEO?

URL do obrazka to cenna wskazówka dla algorytmów, które na jego podstawie definiują lokalizację określonej strony internetowej, jednocześnie nawigują na nią zainteresowanego użytkownika. O co zatem należy zadbać, aby pozycjonowanie z uwzględnieniem grafik przyniosło spodziewane rezultaty? Sprawdź w dalszej części wpisu!

Przejrzysty adres URL

Jedna z zasad, która dotyczy zarówno stron internetowych, jak i grafik, jest kierowanie się poprawnością w budowie adresu URL. Jeżeli zostanie on skonstruowany zgodnie z wymogami Google, to korzystnie wpłynie na trafność wyboru strony przez internautów oraz pozytywnie zaczną postrzegać go zmieniające się algorytmy wyszukiwarki. Ważne, aby zaimplementować frazy kluczowe, które mają dużą wartość w procesie weryfikacji botów. Przykładowo, jeżeli adres URL zamieszczonej na stronie fotografii zawiera słowa kluczowe, np. “misie pluszowe dla dzieci”, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że pojawi się w rezultatach wyszukiwania grafik. To również cenna wskazówka przy wyszukiwaniach głosowych.

Większy ruch organiczny – krótka instrukcja obsługi adresów URL

Jeżeli jednym z Twoich głównych celów jest zintensyfikowanie ruchu na stronie, musisz postępować według wymogów Google. Już wiesz, co to jest URL obrazka, pora teraz zapoznać się ze zbiorem wskazówek odnośnie do zasad konstruowania unikatowych adresów.

Zasada numer 1. Im prościej, tym lepiej. Pamiętaj, że struktura adresu nie może być zawiła i skomplikowana. Bardziej wartościowe okazuje się wykorzystywanie słów dopasowanych do profilu strony.

Zasada numer 2. Interpunkcja jest ważna, także przy konstrukcji adresów URL. Nikt nie lubi chaosu w konstrukcji, również roboty indeksujące. Zadbaj o to, aby wszystko było czytelne i rozdzielone kropkami bądź kreskami.

Zasada numer 3. Krótko, zwięźle i na temat. Im dłuższe adresy URL, tym mniejsza efektywność w ich indeksowaniu.

Zasada numer 4. Nie tylko w zrozumieniu tego, URL obrazka co to dla SEO, lecz względem każdego elementu posiadającego unikatowy adres, istnieje konieczność wyposażenia we frazy kluczowe.

Zasada numer 5. Potraktuj jako zbędne daty i dane liczbowe. Z reguły takie odnośniki są dłuższe, a co za tym idzie…konieczność ich ręcznej modyfikacji podczas przeprowadzanych aktualizacji.

Adresy URL obrazów to dodatkowa pomoc dla algorytmów, które sprawniej oceniają zawartość strony oraz jej tematykę. Jesteśmy przekonani, że każdemu przedsiębiorcy prowadzącemu e-sklep zależy na większej widoczności zamieszczanych fotografii i większej efektywności ich wyszukiwania za pośrednictwem Google.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Związek URL grafik i SEO

Rozstrzygnęliśmy już, że zarówno obrazy, jak i adresy URL mają znaczenie w procesie pozycjonowania. Teraz przedstawimy Ci powody, dla których warto wykorzystać potencjał tworzonych grafik.

  • Znakomitej jakości zdjęcia zamieszczane w witrynie idą w parze z bardziej pozytywną percepcją upowszechnianych treści, dzięki czemu internauci chętniej pozostają na stronie oraz kontynuują proces zakupowy.
  • Profit w postaci dodatkowego źródła ruchu organicznego.
  • Uskutecznienie zamieszczanych komunikatów na stronie WWW. Połączenie dobrze przygotowanego URL grafiki wraz z podpisami oraz tagami wyposażonymi w słowa kluczowe zwiększają jej adekwatność dopasowań do kierowanych zapytań.

Coś więcej o optymalizacji zdjęć na stronach WWW

Choć mogłoby wydawać się, że adres URL grafik pozornie nie ma większego znaczenia, to rzeczywistość ma nieco inny wymiar. Wyszukiwarki chętnie biorą pod uwagę rozmiar obrazów, zastosowane tagi (atrybut alt, którego rolą jest opisywanie wizualnych elementów w formie tekstu) oraz format zamieszczanych fotografii.

Jak zdążyłeś zauważyć, w SEO znaczenie ma każdy, nawet najmniejszy detal, dlatego, aby znaleźć się w czołówce najczęściej wyszukiwanych stron, nie można poprzestać na jednorazowej czynności. Zadbaj o to, aby adresy URL spełniały oczekiwania algorytmów oraz użytkowników sieci.

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 12

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Czy intencja wyszukiwania użytkowników jest ważna?
Czy intencja wyszukiwania użytkowników jest ważna?
Jeśli zapewnisz odbiorcom swojej strony to, czego oczekują, możesz liczyć na ich zadowolenie oraz swój sukces. Tak działa intencja wyszukiwania.
Trailing slash – co to jest?
Trailing slash – co to jest?
Jak niepozorny ukośnik może zepsuć pozycję Twojej strony? Opowiadamy o trailing slash, jego prawidłowym zastosowaniu i możliwych błędach w optymalizacji.
Czym jest plik .htaccess i jak wpływa na pozycjonowanie stron?
Czym jest plik .htaccess i jak wpływa na pozycjonowanie stron?
Jeśli zarządzasz stroną internetową, musisz wiedzieć, czym jest plik .htaccess, aby uniknąć niepożądanych błędów w zakresie konfigurowania działań serwera.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę