Zapytaj o ofertę
Czy URL grafiki ma wpływ na SEO?
5 min. czytania

Czy URL grafiki ma wpływ na SEO?

Zarówno witryna WWW, jak i obrazy mają swoje wyjątkowe adresy. Po ich wpisaniu w zasoby sieci użytkownik zostaje przekierowany do zawartości danej strony. Zarządzający e-sklepem zapominają o tym, że chociaż treść rządzi SEO , to grafiki wciąż odgrywają pierwszoplanowe role. Czym wyróżnia się adres URL obrazka? Jakie czynności należy podjąć, aby odpowiednio zoptymalizować grafiki? Odpowiedź na te pytania znajdziesz w przygotowanym przez nas artykule.

Adres URL – podstawy, które powinien znać każdy

Sam akronim URL pochodzi od anglojęzycznych wyrażeń – Uniform Resource Locator, a to w przełożeniu na polski oznacza ujednolicony lokalizator zasobów. Jego działanie polega na lokalizacji plików o różnym rozszerzeniu w Internecie. Jakie elementy składają się na adres URL? Jest ich pięć: protokół, nazwa domeny, ścieżki do pliku, zapytania i kotwica.

Gdzie szukać URL grafiki?

Aby odszukać URL grafiki znajdującej się w witrynie, wystarczy kliknąć prawym przyciskiem myszy (w systemie Windows) bądź dwoma palcami na gładziku (wariant dla Apple), ewentualnie dłużej przytrzymać klawisz CTRL, następnie kliknąć, aby pojawiło się menu kontekstowe. Kolejnym krokiem będzie wybór jednej z opcji: “Otwórz obraz w nowej zakładce”, który powinien umożliwiać wgląd w parametry zdjęcia i tym samym jego URL.

Czy URL zdjęcia ma wpływ na SEO?

URL do obrazka to cenna wskazówka dla algorytmów, które na jego podstawie definiują lokalizację określonej strony internetowej, jednocześnie nawigują na nią zainteresowanego użytkownika. O co zatem należy zadbać, aby pozycjonowanie z uwzględnieniem grafik przyniosło spodziewane rezultaty? Sprawdź w dalszej części wpisu!

Przejrzysty adres URL

Jedna z zasad, która dotyczy zarówno stron internetowych, jak i grafik, jest kierowanie się poprawnością w budowie adresu URL. Jeżeli zostanie on skonstruowany zgodnie z wymogami Google, to korzystnie wpłynie na trafność wyboru strony przez internautów oraz pozytywnie zaczną postrzegać go zmieniające się algorytmy wyszukiwarki. Ważne, aby zaimplementować frazy kluczowe, które mają dużą wartość w procesie weryfikacji botów. Przykładowo, jeżeli adres URL zamieszczonej na stronie fotografii zawiera słowa kluczowe, np. “misie pluszowe dla dzieci”, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że pojawi się w rezultatach wyszukiwania grafik. To również cenna wskazówka przy wyszukiwaniach głosowych.

Większy ruch organiczny – krótka instrukcja obsługi adresów URL

Jeżeli jednym z Twoich głównych celów jest zintensyfikowanie ruchu na stronie, musisz postępować według wymogów Google. Już wiesz, co to jest URL obrazka, pora teraz zapoznać się ze zbiorem wskazówek odnośnie do zasad konstruowania unikatowych adresów.

Zasada numer 1. Im prościej, tym lepiej. Pamiętaj, że struktura adresu nie może być zawiła i skomplikowana. Bardziej wartościowe okazuje się wykorzystywanie słów dopasowanych do profilu strony.

Zasada numer 2. Interpunkcja jest ważna, także przy konstrukcji adresów URL. Nikt nie lubi chaosu w konstrukcji, również roboty indeksujące. Zadbaj o to, aby wszystko było czytelne i rozdzielone kropkami bądź kreskami.

Zasada numer 3. Krótko, zwięźle i na temat. Im dłuższe adresy URL, tym mniejsza efektywność w ich indeksowaniu.

Zasada numer 4. Nie tylko w zrozumieniu tego, URL obrazka co to dla SEO, lecz względem każdego elementu posiadającego unikatowy adres, istnieje konieczność wyposażenia we frazy kluczowe.

Zasada numer 5. Potraktuj jako zbędne daty i dane liczbowe. Z reguły takie odnośniki są dłuższe, a co za tym idzie…konieczność ich ręcznej modyfikacji podczas przeprowadzanych aktualizacji.

Adresy URL obrazów to dodatkowa pomoc dla algorytmów, które sprawniej oceniają zawartość strony oraz jej tematykę. Jesteśmy przekonani, że każdemu przedsiębiorcy prowadzącemu e-sklep zależy na większej widoczności zamieszczanych fotografii i większej efektywności ich wyszukiwania za pośrednictwem Google.

Związek URL grafik i SEO

Rozstrzygnęliśmy już, że zarówno obrazy, jak i adresy URL mają znaczenie w procesie pozycjonowania. Teraz przedstawimy Ci powody, dla których warto wykorzystać potencjał tworzonych grafik.

  • Znakomitej jakości zdjęcia zamieszczane w witrynie idą w parze z bardziej pozytywną percepcją upowszechnianych treści, dzięki czemu internauci chętniej pozostają na stronie oraz kontynuują proces zakupowy.
  • Profit w postaci dodatkowego źródła ruchu organicznego.
  • Uskutecznienie zamieszczanych komunikatów na stronie WWW. Połączenie dobrze przygotowanego URL grafiki wraz z podpisami oraz tagami wyposażonymi w słowa kluczowe zwiększają jej adekwatność dopasowań do kierowanych zapytań.

Coś więcej o optymalizacji zdjęć na stronach WWW

Choć mogłoby wydawać się, że adres URL grafik pozornie nie ma większego znaczenia, to rzeczywistość ma nieco inny wymiar. Wyszukiwarki chętnie biorą pod uwagę rozmiar obrazów, zastosowane tagi (atrybut alt, którego rolą jest opisywanie wizualnych elementów w formie tekstu) oraz format zamieszczanych fotografii.

Jak zdążyłeś zauważyć, w SEO znaczenie ma każdy, nawet najmniejszy detal, dlatego, aby znaleźć się w czołówce najczęściej wyszukiwanych stron, nie można poprzestać na jednorazowej czynności. Zadbaj o to, aby adresy URL spełniały oczekiwania algorytmów oraz użytkowników sieci.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 12
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Co zmieniło się w algorytmie Google w 2021 roku? – przegląd zmian
    Co zmieniło się w algorytmie Google w 2021 roku? – przegląd zmian
    Page Experience, MUM czy Link Spam - poznaj najważniejsze aktualizacje algorytmu Google w 2021 i dowiedz się, jak wpłynęły na SEO oraz indeksację stron.
    Wyszukiwanie głosowe – czym jest i jak dokonać optymalizacji strony pod kątem voice search?
    Wyszukiwanie głosowe – czym jest i jak dokonać optymalizacji strony pod kątem voice search?
    Czym jest wyszukiwanie głosowe? Jak wpływa na SEO? Czy voice search to przyszłość marketingu internetowego? Czytaj dalej i poznaj odpowiedzi na te pytania.
    Deep link – co to jest?
    Deep link – co to jest?
    Co to jest deep link? Jak wpływa na pozycjonowanie stron internetowych. Czy ma związek z UX? Wszystkiego dowiesz się w niniejszym artykule!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.