Zapytaj o ofertę
Czym jest engagement marketing?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Czym jest engagement marketing?

Czym jest engagement marketing?

5 min. czytania

Stałe pozyskiwanie nowych klientów i zwiększanie sprzedaży jest dość trudne. Przedsiębiorcy dokładają wszelkich starań, aby ich marka wyróżniała się spośród innych firm i sukcesywnie rozwijała swoją działalność na wielu płaszczyznach. Skutecznym rozwiązaniem w tym zakresie jest engagement marketing. Na czym polega i dlaczego warto go wykorzystać?

Engagement marketing – co to takiego?

Engagement marketing to zestaw technik i strategii promocyjnych ukierunkowanych na zwiększanie udziału odbiorców w budowaniu marki. Celem tych działań jest stworzenie pozytywnych relacji z potencjalnymi klientami oraz zachęcenie ich do zaangażowania w życie firmy.

Współczesnemu konsumentowi zależy nie tylko na wysokiej jakości produktów i usług, ale też pozytywnych doświadczeniach podczas kontaktu z marką. Przedsiębiorcy powinni zatem zatroszczyć się o wszystkie etapy ścieżki zakupowej klientów, zapewnić im bezproblemowy dostęp do informacji oraz poprawić użyteczność produktów, aby korzystanie z nich było jak najłatwiejsze.

Engagement marketing jest bezpośrednio związany z marketingiem internetowym. To właśnie komunikacja sieciowa pozwoliła bowiem klientom łączyć się z markami oraz na bieżąco aktualizować informacje o ich działalności. Trzeba jednak pamiętać, że marketing cyfrowy jest niezwykle konkurencyjny, dlatego warto wybierać wyłącznie skuteczne i uczciwe metody rywalizacji, dzięki którym marka pokona swoich konkurentów.

Dlaczego warto zdecydować się na engagement marketing?

Wiedząc już, engagement marketing co to jest, warto poznać najważniejsze zalety wykorzystania go w swojej strategii promocyjnej. Okazuje się bowiem, że jest on jednym z najlepszych sposobów zwiększania sprzedaży we współczesnych przedsiębiorstwach. Trzeba jednak pamiętać, że engagement marketing wymaga niemałego zaangażowania oraz długoterminowej strategii reklamowej. Co więcej, ta forma marketingu zobowiązuje do regularnej optymalizacji strony internetowej oraz kompleksowych działań z zakresu budowania wizerunku marki w sieci. Zaangażowanie odgrywa wówczas kluczową rolę, gdyż pozwala nawiązać z klientami trwałe relacje, zachęcając ich tym samym do zakupu.

Przyjrzyjmy się jednak najważniejszym korzyściom, jakie niesie za sobą skuteczny engagement marketing.

Wysoki autorytet marki

Engagement marketing to świetny sposób na zwiększanie autorytetu marki w branży. Dzięki zastosowaniu skutecznych praktyk promocyjnych ruch w witrynie znacznie wzrasta, a współczynnik konwersji osiąga satysfakcjonujący poziom. Strona internetowa wysoko pozycjonuje się wówczas w wynikach wyszukiwania Google, zwiększając tym samym świadomość marki online oraz docierając do wielu nowych odbiorców.

Analiza rynku docelowego

Engagement marketing pozwala również uzyskać cenne informacje o potencjalnych klientach. Użytkownik podejmujący działania na stronie internetowej daje wgląd w swoje zachowanie, z którego można wywnioskować wiele istotnych dla strategii marketingowej danych.

Jednym z najskuteczniejszych sposobów analizy rynku docelowego jest aktywność w mediach społecznościowych. Odbiorcy najczęściej komentują tam bowiem posty i dzielą się swoimi spostrzeżeniami, które można następnie wykorzystać podczas konstruowania planu promocyjnego.

Skuteczna promocja

Engagement marketing korzystnie wpływa także na skuteczność optymalizacji strategii promocyjnej. Dzięki zaangażowaniu konsumentów znacznie łatwiej jest bowiem zidentyfikować skuteczne praktyki oraz wyeliminować błędy ograniczające rozwój marki.

W ramach tej koncepcji warto zastosować testy A/B, dzięki którym zidentyfikujemy najskuteczniejsze rozwiązania i wprowadzimy zmiany korzystnie wpływające na decyzje zakupowe klientów.

Engagement marketing pozwala także organicznie zwiększyć świadomość marki w sieci. Budując zaangażowanie odbiorców, zwiększamy bowiem popularność strony internetowej bez konieczności zastosowania płatnych środków reklamy. Co więcej, konsumenci związani z daną marką często dzielą się pozytywnymi doświadczeniami ze swoimi znajomymi, generując tym samym więcej możliwości biznesowych dla firmy. Oprócz zwiększania świadomości marki, engagement marketing wpływa również na pozytywne doświadczenia użytkowników z witryną, co w konsekwencji przyczynia się do lepszego pozycjonowania strony w wynikach wyszukiwania.

Jak wdrożyć engagement marketing?

Do strategii budowania zaangażowania odbiorców trzeba podejść kompleksowo, uwzględniając przy tym wszystkie obszary działalności marki. Należy pamiętać, że dzięki dbałości o wszelkie aspekty związane z wizerunkiem firmy w Internecie szanse na zwiększenie zaangażowania grupy docelowej znacznie rosną.

Warto więc skupić się na segmentacji rynku docelowego oraz dostosowaniu działań optymalizacyjnych do poszczególnych grup odbiorców. Na co zwrócić wówczas szczególną uwagę?

Ważne jest opracowanie skutecznej strategii content marketingu. Nie od dziś wiadomo, że to właśnie wysokiej jakości treści najbardziej angażują potencjalnych klientów, zachęcając ich tym samym do nawiązania z marką długotrwałej relacji. Jako że content marketing jest ściśle powiązany z SEO, nie można wówczas zapomnieć o wykorzystaniu właściwych słów kluczowych i optymalizacji strony pod kątem technicznym.

Ważne jest również, aby regularnie mierzyć efektywność podejmowanych działań i analizować informacje zwrotne od odbiorców. Dzięki temu żadne nieprawidłowości nie zostaną niezauważone, a optymalizacja skuteczności strategii marketingowej będzie o wiele łatwiejsza.

Dobrym pomysłem jest wówczas generowanie zaangażowania użytkowników w mediach społecznościowych. Komentarze, sekcje pytań i odpowiedzi oraz prywatne konwersacje przynoszą wiele informacji na temat wydajności strategii promocyjnej.

Podsumowanie

Jak widać, engagement marketing to dość złożona koncepcja. Niemniej jednak warto skupić się na budowie zaangażowania potencjalnych klientów, gdyż może okazać się to najlepszym sposobem na rozwijanie marki i zwiększanie przychodów.

Warto też pamiętać, że znacznie trudniej pozyskać nowych klientów niż utrzymać aktualnych. Dbałość o doświadczenia odbiorców i optymalizacja strategii marketingowej pod kątem ich zaangażowania powinna być więc priorytetem wszystkich właścicieli firm.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 2
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Jakie są funkcje ceny w marketingu?
    Jakie są funkcje ceny w marketingu?
    Cena stanowi jeden z elementów marketingu mix. Jej wpływ na rozwijający się biznes online jest naprawdę duży. Jaką jeszcze rolę odgrywa w sprzedaży?
    Retargeting – czyli jak zwiększyć swoją sprzedaż w sieci?
    Retargeting – czyli jak zwiększyć swoją sprzedaż w sieci?
    Chciałbyś zwiększyć swoją sprzedaż w sklepie internetowym, ale nie wiesz, jak to zrobić? Pomyśl o retargetingu! Wszystko wyjaśniamy w artykule.
    Shock advertising – po co stosuje się takie reklamy?
    Shock advertising – po co stosuje się takie reklamy?
    Im bardziej coś nas intryguje, tym większa szansa, że utrwali się w pamięci. Twórcy reklam chętnie implikują więc elementy wywołujące dreszczyk emocji.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.