Wszystkie firmy działające na rynku online starają się przyciągnąć jak najwięcej potencjalnych klientów. Współcześnie wykorzystuje się w tym celu wiele kreatywnych narzędzi. W marketingu internetowym, który polega w głównej mierze na pozyskiwaniu klientów przez Internet, często usłyszeć można o tzw. leadzie sprzedażowym.
W tym artykule dowiesz się, na czym właściwie polega generowanie leadów sprzedażowych oraz w jaki sposób skutecznie zwiększyć ich ilość w swojej firmie.
Zanim dowiesz się, w jaki sposób zdobyć większą ilość leadów, to musisz zrozumieć, na czym polega sam proces ich generowania. Otóż to nic innego, jak pozyskiwanie danych kontaktowych od potencjalnych klientów. Leady to najczęściej adresy e-mail lub numery telefonów.
Zatem lead to potencjalny klient, czyli osoba czy też firma, która jest zainteresowana konkretnym produktem lub usługą i prawdopodobnie w niedalekiej przyszłości postanowi skorzystać z oferty, a następnie sfinalizuje transakcję. Generowanie leadów to przełożenie standardowych procesów sprzedażowych i komunikacyjnych na kontakt online z potencjalnymi klientami.
Pamiętaj, że lead generuje konkretna osoba, która poprzez wypełnienie podanego na stronie sklepu internetowego formularza kontaktowego wykazała zainteresowanie Twoim produktem lub usługą.
Lead generation jest ważnym aspektem działań działu marketingu. Chodzi głównie o budowanie listy leadów, czyli osób gotowych do zakupu danego produktu lub usługi. W skrócie, jest to proces polegający na pozyskiwaniu i zarządzaniu leadami, który przekłada się na zainteresowanie konsumenta produktami firmy oraz na konkretne decyzje zakupowe.
Staraj się tworzyć unikalne oferty na swojej stronie, które będą zawierały różnego rodzaju quizy. Czasem wystarczy zwykły newsletter oferujący rabat poprzez podanie adresu e-mail. Jest to najlepszy sposób na otrzymanie leadów w postaci imienia i nazwiska oraz numeru telefonu czy adresu e-mail. Nic więcej nie potrzebujesz, aby rozpocząć konwersję, dlatego twórz swoje unikalne oferty na stronie WWW i czekaj na efekty!
Staraj się być na bieżąco ze swoją grupą odbiorców na portalach społecznościowych. Możesz postarać się również ułatwić innym kontakt z Tobą, więc w tym celu dodaj na swojej stronie formularz kontaktowy, dzięki któremu będziesz mógł skontaktować się z potencjalnym klientem. Bądź aktywny na Twitterze, zamieszczaj wyskakujące okna z CTA na swojej stronie. Jednak pamiętaj, że nie wystarczy wykonanie tylko tych czynności – należy mieć osobę, która będzie to na bieżąco monitorować.
Pamiętaj, że dzięki reklamom również możesz pozyskać dużą ilość leadów sprzedażowych. Wystarczy, że użytkownik kliknie link, a Ty już dostajesz konkretne dane na jego temat.
Odnosi się on do procesu zakupowego ludzi, dzięki któremu firmy mogą pozyskiwać swoje leady. Jeśli zastosujesz go w swojej witrynie, to możesz pomóc w zwiększeniu na niej konwersji. Najważniejsze to zaangażować odbiorcę w postaci CTA i wyskakujących zachęt. Wystarczy, że zainteresujesz potencjalnych klientów swoją firmą, a lejek sprzedażowy zacznie działać.
Staraj się tworzyć takie treści na swojej stronie WWW, które będą odpowiadały na pytania użytkowników. Tylko w ten sposób będziesz mógł ich zaangażować i dotrzeć do większej ilości osób, a przede wszystkim zdobyć leady. Pamiętaj, że musisz budować, promować i angażować swoją publiczność, aby zostać uznanym za eksperta w danej branży.
Każdy użytkownik internetu poszukuje rozwiązania swojego problemu lub odpowiedzi na nurtujące go pytania. Dlatego postaraj się uzyskać swój cel w postaci leadów i zdobądź je, dodając na stronie formularz kontaktowy z Twoją firmą. Za jego pośrednictwem będą mogli dowiedzieć się więcej o rozwiązaniu danego problemu.
Pamiętaj, że wszystkie uzyskane leady sprzedażowe przez dział marketingu lub firmę zewnętrzną powinny ostatecznie trafić do działu sprzedaży Twojej firmy. Jednak przed tym leady muszą zostać przetworzone i przeanalizowane za pomocą konkretnego narzędzia online. Tylko w ten sposób możesz zwiększyć swoją sprzedaż i tworzyć lepsze strategie sprzedażowe.
Mamy nadzieję, że teraz już wiesz, w jaki sposób dotrzeć do swojej grupy docelowych odbiorców i pozyskać z nich leady. Postaraj się nawiązywać cenne kontakty z osobami, które mają potencjał na stworzenie konwersji w witrynie sklepu internetowego Twojej firmy.
Jednak musisz wiedzieć, że nie ma jednej, sprawdzonej metody, dzięki której proces generowania leadów będzie bardziej wydajny. Najważniejsza jest ciężka praca i ciągła analiza danych. Wyłącznie wtedy będziesz mógł dotrzeć do swoich potencjalnych klientów i osiągnąć zamierzone cele.
Masz pytania? Agencja SEO Poznań Grupa iCEA chętnie na nie odpowie!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.