Zapytaj o ofertę

Jak generować większą ilość leadów sprzedażowych?

5 min czytania
Jak generować większą ilość leadów sprzedażowych?
Kategoria Pozycjonowanie

Wszystkie firmy działające na rynku online starają się przyciągnąć jak najwięcej potencjalnych klientów. Współcześnie wykorzystuje się w tym celu wiele kreatywnych narzędzi. W marketingu internetowym, który polega w głównej mierze na pozyskiwaniu klientów przez Internet, często usłyszeć można o tzw. leadzie sprzedażowym.

W tym artykule dowiesz się, na czym właściwie polega generowanie leadów sprzedażowych oraz w jaki sposób skutecznie zwiększyć ich ilość w swojej firmie.

Spis treści:

Czym jest lead sprzedażowy?

Zanim dowiesz się, w jaki sposób zdobyć większą ilość leadów, to musisz zrozumieć, na czym polega sam proces ich generowania. Otóż to nic innego, jak pozyskiwanie danych kontaktowych od potencjalnych klientów. Leady to najczęściej adresy e-mail lub numery telefonów.

Zatem lead to potencjalny klient, czyli osoba czy też firma, która jest zainteresowana konkretnym produktem lub usługą i prawdopodobnie w niedalekiej przyszłości postanowi skorzystać z oferty, a następnie sfinalizuje transakcję. Generowanie leadów to przełożenie standardowych procesów sprzedażowych i komunikacyjnych na kontakt online z potencjalnymi klientami.

Pamiętaj, że lead generuje konkretna osoba, która poprzez wypełnienie podanego na stronie sklepu internetowego formularza kontaktowego wykazała zainteresowanie Twoim produktem lub usługą.

Lead generation jest ważnym aspektem działań działu marketingu. Chodzi głównie o budowanie listy leadów, czyli osób gotowych do zakupu danego produktu lub usługi. W skrócie, jest to proces polegający na pozyskiwaniu i zarządzaniu leadami, który przekłada się na zainteresowanie konsumenta produktami firmy oraz na konkretne decyzje zakupowe.

Jak zwiększyć ilość leadów w swojej firmie?

Twórz unikalne oferty

Staraj się tworzyć unikalne oferty na swojej stronie, które będą zawierały różnego rodzaju quizy. Czasem wystarczy zwykły newsletter oferujący rabat poprzez podanie adresu e-mail. Jest to najlepszy sposób na otrzymanie leadów w postaci imienia i nazwiska oraz numeru telefonu czy adresu e-mail. Nic więcej nie potrzebujesz, aby rozpocząć konwersję, dlatego twórz swoje unikalne oferty na stronie WWW i czekaj na efekty!

Bądź aktywny w mediach społecznościowych

Staraj się być na bieżąco ze swoją grupą odbiorców na portalach społecznościowych. Możesz postarać się również ułatwić innym kontakt z Tobą, więc w tym celu dodaj na swojej stronie formularz kontaktowy, dzięki któremu będziesz mógł skontaktować się z potencjalnym klientem. Bądź aktywny na Twitterze, zamieszczaj wyskakujące okna z CTA na swojej stronie. Jednak pamiętaj, że nie wystarczy wykonanie tylko tych czynności – należy mieć osobę, która będzie to na bieżąco monitorować.

Korzystaj z płatnych reklam typu PPC

Pamiętaj, że dzięki reklamom również możesz pozyskać dużą ilość leadów sprzedażowych. Wystarczy, że użytkownik kliknie link, a Ty już dostajesz konkretne dane na jego temat.

Lejek sprzedażowy

Odnosi się on do procesu zakupowego ludzi, dzięki któremu firmy mogą pozyskiwać swoje leady. Jeśli zastosujesz go w swojej witrynie, to możesz pomóc w zwiększeniu na niej konwersji. Najważniejsze to zaangażować odbiorcę w postaci CTA i wyskakujących zachęt. Wystarczy, że zainteresujesz potencjalnych klientów swoją firmą, a lejek sprzedażowy zacznie działać.

Generuj dużą ilość treści na stronie

Staraj się tworzyć takie treści na swojej stronie WWW, które będą odpowiadały na pytania użytkowników. Tylko w ten sposób będziesz mógł ich zaangażować i dotrzeć do większej ilości osób, a przede wszystkim zdobyć leady. Pamiętaj, że musisz budować, promować i angażować swoją publiczność, aby zostać uznanym za eksperta w danej branży.

Uzyskaj konkretny cel

Każdy użytkownik internetu poszukuje rozwiązania swojego problemu lub odpowiedzi na nurtujące go pytania. Dlatego postaraj się uzyskać swój cel w postaci leadów i zdobądź je, dodając na stronie formularz kontaktowy z Twoją firmą. Za jego pośrednictwem będą mogli dowiedzieć się więcej o rozwiązaniu danego problemu.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Największe zalety generowania leadów sprzedażowych

  • Zmniejszenie kosztów reklamy i promocji marki
  • Większa skuteczność działań promocyjnych i generowanie sprzedaży
  • Zwiększenie liczby potencjalnych klientów.

Podsumowanie

Pamiętaj, że wszystkie uzyskane leady sprzedażowe przez dział marketingu lub firmę zewnętrzną powinny ostatecznie trafić do działu sprzedaży Twojej firmy. Jednak przed tym leady muszą zostać przetworzone i przeanalizowane za pomocą konkretnego narzędzia online. Tylko w ten sposób możesz zwiększyć swoją sprzedaż i tworzyć lepsze strategie sprzedażowe.

Mamy nadzieję, że teraz już wiesz, w jaki sposób dotrzeć do swojej grupy docelowych odbiorców i pozyskać z nich leady. Postaraj się nawiązywać cenne kontakty z osobami, które mają potencjał na stworzenie konwersji w witrynie sklepu internetowego Twojej firmy.

Jednak musisz wiedzieć, że nie ma jednej, sprawdzonej metody, dzięki której proces generowania leadów będzie bardziej wydajny. Najważniejsza jest ciężka praca i ciągła analiza danych. Wyłącznie wtedy będziesz mógł dotrzeć do swoich potencjalnych klientów i osiągnąć zamierzone cele.

Masz pytania? Agencja SEO Poznań Grupa iCEA chętnie na nie odpowie!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 12

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Jak zmienić link do strony? O czym należy pamiętać przy zmianach adresów URL?
Jak zmienić link do strony? O czym należy pamiętać przy zmianach adresów URL?
Chciałbyś zmienić nazwę strony na krótszą? Dowiedz się, na co powinieneś zwrócić uwagę podczas tej zmiany, aby zachować osiągniętą pozycję w wyszukiwarce.
Do czego służą Schema.org?
Do czego służą Schema.org?
Schema.org to w pewnym sensie wspólny język dla wyszukiwarek internetowych. Nie wszyscy właściciele stron jednak z niego korzystają. Czy to dobrze?
Subdomena – co to jest?
Subdomena – co to jest?
Na skuteczność strony internetowej wpływa wiele czynników. Warto więc wiedzieć, do czego służy subdomena i dlaczego warto ją wykorzystać!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę