Zapytaj o ofertę
Guest Blogging – wszystko co powinieneś wiedzieć
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Guest Blogging – wszystko co powinieneś wiedzieć

Guest Blogging – wszystko co powinieneś wiedzieć

5 min. czytania

Pierwszy blog został założony w 1990 roku przez Tima Bernersa-Lee. Były to początki tworzenia internetowego pamiętnika, w którym autorzy i autorki dzielili się swoimi przemyśleniami. Chociaż była to forma prywatna, z czasem zaczęło się ją wykorzystywać w celach marketingowych. I nagle stało się – blogi to obecnie środek do napędzania biznesu.

Blogosfera stworzyła nowe narzędzia i metody komunikacji, a jedną z nich stał się guest blogging, czyli publikowanie gościnne. Dowiedz się, czym jest, jakie ma wady oraz zalety, a także jak wykorzystać jego potencjał w prowadzeniu własnej strony internetowej!

Czym jest Guest Blogging?

Najprościej rzecz ujmując, wpisy gościnne to teksty przygotowywane przez Ciebie dla innego bloga. Możesz również zapraszać gości do przygotowania treści na Twoją stronę. Jakie są jego zalety i wady? Jak wykorzystać guest posting? Jak promować bloga w ten sposób? Przyjrzymy się temu na tych dwóch płaszczyznach.

Publikowanie gościnne jest również jedną ze strategii inbound marketingu. Jest to szereg działań obejmujących tworzenie profesjonalnej witryny internetowej z angażującymi treściami. Mówiąc wprost: im więcej oferujesz odbiorcom, tym łatwiej ich do siebie przekonasz. Najważniejszą zaletą marketingu przychodzącego jest skierowanie na konkretną grupę odbiorców.

Guest Posting u kogoś

Najważniejszym celem publikowania na blogu innego autorstwa jest zbudowanie pozycji wśród konkurencji. Twoja obecność zostaje zauważona, w wyniku czego masz możliwość zaprezentowania się jako autorytet w danej dziedzinie. Jakie blogi wybierać? Po pierwsze te, które są związane z branżą lub mają podobną grupę docelową. Jednak nie tylko – przeanalizuj potrzeby i zainteresowania swoich odbiorców. Warto jednak starać się unikać bezpośredniej konkurencji. W tym celu wykorzystaj wskaźniki takie jak DR (Domain Rating) czy UR (URL Rating).

Zalety

  • Zwiększenie bazy linków,
  • możliwość dotarcia do większej grupy odbiorców,
  • zbudowanie świadomości marki,
  • pozycjonowanie się jako ekspert i budowanie autorytetu.

Wady

  • Brak bezpośredniego dostępu do powiadomień i komentarzy,
  • konieczność poświęcenia czasu na wysokiej jakości artykuł,
  • brak wpływu na jego odbiór.

Guest Posting u nas

W tym przypadku chodzi o rozbudowanie ilości różnorodnych wpisów na własnej stronie. Dzięki temu powiększa się baza wyszukiwanych fraz, co sprawia, że wyszukiwarki internetowe mogą w łatwiejszy sposób Cię odnaleźć. Przede wszystkim chodzi jednak o promocję bloga – warto więc zastanowić się nad tym, kogo zaprosisz do stworzenia tekstu.

Zalety

  • Budowanie bazy wartościowych wpisów,
  • promowanie własnej strony,
  • oszczędność czasu,
  • zwiększanie zaufania i budowanie wspólnoty.

Wady

  • Budowanie wizerunku eksperta przez autora z zewnątrz,
  • promowanie strony poza witryną,
  • kreacja konkurencji.

Niezależnie od tego, czy tworzymy wpis dla kogoś, czy zapraszamy do stworzenia treści na naszego bloga ważnym zagadnieniem jest – poza wyjątkową treścią – jej długość. W wielu przewodnikach SEO pojawia się hasło „2000 znaków”. Jaka powinna być więc optymalna długość tekstu? Oczywiście nie ma na to jednej odpowiedzi. Tekst powinien przede wszystkim odpowiadać intencji i być ciekawy. W tym celu musisz przeanalizować potrzeby czytelników i starać się do nich dopasować.

Jak stworzyć tekst na wpis gościnny?

Jeśli tworzysz wpis jako autor gościnny, to najważniejsza jest treść. Musi być ona oryginalna oraz wysokiej jakości. To ona będzie zachęcać potencjalnych odbiorców do skorzystania z Twojej strony. Po przygotowaniu wpisu należy zaanchorować link w formie „dofollow” – jest to sygnał dla robotów wyszukiwarek, które będą odwiedzać stronę. Pod kątem SEO powinno się zwrócić uwagę na zoptymalizowany anchor – jest to fragment linku zawierający słowa bądź frazy kluczowe. Cały ten proces pozytywnie wpływa na widoczność w sieci, gdyż algorytmy plasują Cię wyżej w rankingach wyszukiwania.

Dodatkowo, zanim wybierzesz bloga, z którym nawiążesz współpracę, musisz przeanalizować i zapoznać się z jego zawartością oraz sprawdzić, jaki jest na nim ruch. Szkoda Twojego czasu na tworzenie treści w miejscu, które nie jest odwiedzane. Co więcej, musisz w pewnym stopniu dopasować swój język do innych odbiorców, aby zostać przez nich zaakceptowanym.

Nie zapomnij jednak o sobie – postaw na subtelną autopromocję. Umieszczając wpis gościnny, postaraj się w naturalny, nienarzucający się sposób wspomnieć o swoim blogu. W końcu Twoim celem jest promocja siebie, a także własnych pomysłów. Jeśli masz taką możliwość, staraj się odpowiadać na komentarze do Twojego wpisu, wykaż zaangażowanie i zainteresowanie odbiorcami. W ten sposób staniesz się bardziej przystępny.

Wykorzystaj siłę social mediów

Dziś użytkownicy korzystają z wielu kanałów komunikacyjnych. Jeśli prowadzimy bloga, warto jest wesprzeć go postami na Facebooku, Twitterze bądź Instagramie. Na każdym z profili można udostępniać linki zwrotne ułatwiające dotarcie do pożądanych miejsc. Jest to ogromne narzędzie dla marketingu cyfrowego, które zwiększa ruch na naszych kanałach.

Jako bloger jesteś częścią blogosfery – sięgnij więc do swojej społeczności. Pozwoli to na podtrzymanie stałego ruchu na stronie, a także wniesie wartościowy wkład do Twojej reputacji. Jednym z najprostszych sposobów komunikacji są właśnie media społecznościowe – udostępniając swoje posty na różnych platformach, zwiększysz swoją widoczność w sieci.

Facebook – post zachęcający do odwiedzenia bloga na profilu PysznieczyprzepysznieFacebook – post zachęcający do odwiedzenia bloga na profilu Pysznieczyprzepysznie

Podsumowanie

Guest Blogging jest zabiegiem niezwykle ciekawym, pozwalającym urozmaicić treści na stronie. Jest również metodą promocyjną nie tylko dla prywatnych autorów, ale również firm i przedsiębiorstw. Warto jest jednak sięgnąć do tej możliwości w przemyślany sposób, tworząc bazę ciekawych autorów, blogów, a także kalendarium wpisów. Pamiętaj, że jest to strategia długofalowa, która pozwala na rozwój obecności w sieci, zyskanie zaufania odbiorców, buduje nową społeczność, a także wpływa znacząco na ruch na stronie.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    User-agent – co to i jakie ma zastosowanie?
    User-agent – co to i jakie ma zastosowanie?
    Dzięki user-agent możesz dowiedzieć się, z jakich systemów korzystają Twoi odbiorcy. Sprawdź zatem, czym jest ten kod i jak go wykorzystać!
    Błąd 403 – jak naprawić? Co oznacza?
    Błąd 403 – jak naprawić? Co oznacza?
    Pojawienie się błędu 403 na Twojej stronie może mieć wiele przyczyn. Powinieneś jak najszybciej rozwiązać ten problem!
    Google sandbox effect – czym jest?
    Google sandbox effect – czym jest?
    Eksperci w zakresie SEO chętnie debatują nad efektem tzw. piaskownicy. Czy to jeden z branżowych mitów? Jakie są realia? Warto sprawdzić.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.