Zapytaj o ofertę
GSP Adwords – czym jest?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • GSP Adwords – czym jest?

GSP Adwords – czym jest?

5 min. czytania

O tym, że e-mail marketing to nadal wiodący kanał w pozyskiwaniu nowej grupy konsumentów wie niemal każdy. Jednak nie jest to zadanie proste ze względu na trudności w procesie uzyskiwania (w sposób całkowicie legalny) adresów mailowych od potencjalnych klientów oferowanych usług bądź produktów. Jak poradzić sobie z tą przeszkodą? Z odsieczą przybywa GSP AdWords. O tym, czym właściwie jest to narzędzie i jaki cel sobie stawia, przeczytasz w dalszej części wpisu.

Gmail Sponsored Promotions – promocja pełną parą

Pod pojęciem określanym jako GSP reklama kryje się sponsorowana forma promocji w Gmailu. Podstawowym celem jest nawiązanie relacji z nowymi klientami oraz rozwój więzi pomiędzy nimi. Choć początkowo z zasobów tej reklamy mogła korzystać wąska grupa osób, obecnie są one dostępne niemal dla każdego reklamodawcy. Jak to wygląda od technicznej strony? GSP AdWords posiada format typowy dla reklam interaktywnych pojawiających się na Gmailu. Pierwotnie są one zwinięte, jednak po kliknięciu rozwijają się i wizualnie prezentują podobnie do tradycyjnego listu elektronicznego. Przekazy reklamowe zawsze pojawiają się w skrzynkach docelowej grupy odbiorców. Po wdrożonych modyfikacjach możemy spotkać się z sytuacją, w której reklamy w Gmailu prezentują się w karcie nazywanej “Oferty Specjalne”. Taka forma promocji sprawia, że zarządzający firmą uiszczają dodatkowe opłaty.

Atrakcyjność wizualna GSP

GSP AdWords nie można odmówić nowatorskiego wyglądu, przez co nie pozostaje obojętna dla wielu użytkujących Gmaila. Mowa tu o dwóch filarach, które podnoszą atrakcyjność przekazu, czyli o teaserze i rozszerzonej opcji komunikatu reklamowego. Pierwszy z nich zawiera w sobie logo, konkretny temat, skrupulatny opis oraz nazwę marki. Jego przeznaczeniem jest zachęcenie użytkownika sieci do wykonania konkretnej aktywności w obrębie reklamy oraz zapoznanie się z całym jej contentem. Potencjał drugiego elementu upatrywany jest w funkcjonalności. Zwykle przybiera postać graficzną. Użytkownik po wykonaniu kliknięcia odpowiedniego odnośnika może zapisać daną ofertę bądź udostępnić ją dalej.

Dużym atutem reklamy GSP jest responsywność Oznacza to tyle, że internauta może przeglądać ją na różnym sprzęcie, bez wysiłku i zbędnej irytacji. Jakie jeszcze zalety gwarantuje promocja w Gmailu?

Efekty, których możesz spodziewać się po reklamie w Gmailu

Inwestycja w reklamę na Gmailu to strzał w dziesiątkę dla każdego przedsiębiorcy rozwijającego swoją działalność w sieci. Jej efektywność wzrasta jednak wraz z dokładną optymalizacją. Czego możesz spodziewać się po GPS AdWords? Przekonaj się!

  • Docierasz z komunikatem reklamowym do różnych adresatów.
  • Jesteś w stanie dopasować przekaz do preferencji określonego targetu za sprawą badań wdrożonych ze strony Google.
  • Zasilisz bazę swoich konsumentów.
  • Masz szansę poinformować swoją grupę docelową o nowościach oraz pojawiających się promocjach.
  • Niwelujesz nachalność we wdrażanej strategii reklamowej.
  • Uiszczasz opłaty za efekt, tj. za konkretne kliknięcie reklamy. Jeżeli użytkownik nie rozwinie przekazu promocyjnego, a ograniczy się tylko do przeczytania nagłówka, to nie będzie wytwarzać kosztów.
  • Unikatowa, urozmaicona forma komunikatu za pośrednictwem ciekawych szablonów w formie grafik, przekazów audiowizualnych czy tradycyjnych tekstów.
  • Mniejsze koszty w porównaniu do innych sposobów promocji Google Ads.

Już sama pula zalet, jakie niesie za sobą GSP reklama, przekonuje o wielofunkcyjności dostępnego narzędzia, dlatego warto przemyśleć tę opcję promocji własnej działalności w sieci.

Elastyczność to mocna strona GSP AdWords

Sporządzane kampanie reklamowe w Gmailu są uznawane za dość nowatorski sposób promocji. Dostępne są niemal dla każdego biznesmena realizującego określone usługi, sprzedającego produkty bądź prowadzącego e-sklep. Warto mieć na względzie fakt, że niektóre treści np. o charakterze wulgarnym i obraźliwym mogą zostać skategoryzowane jako niepożądane i niewłaściwe z perspektywy GSP AdWords.

Od czego by tu zacząć?

Kampanie GSP nie posiadają indywidualnego wariantu dotyczącego procesu ich tworzenia. Wystarczy, że zdecydujesz się na stworzenie tradycyjnej kampanii w Internecie, a potem przejdziesz do konkretnych ustawień i sposobów kierowania. Ostatecznie na etapie, w którym pojawia się kreator, dostępna jest opcja zbudowania reklamy przeznaczonej na platformę Gmail. Istnieje wiele wariantów bazujących na wyborze konkretnego pliku graficznego, pojedynczej promocji, rozmaitych produktów bądź niestandardowego sposobu przesyłania. Tak naprawdę formaty przekazów reklamowych na Gmailu gwarantują wiele możliwości, które można w odpowiedni sposób dopasowywać względem własnych preferencji.

Koszty przeznaczone na organizację takiego sposobu promocji rozliczane są zgodnie z celowością modelu Cost Per Click. Faktycznie, przedsiębiorca uiszcza opłaty wtedy, gdy użytkownik rozwinie przekaz reklamowy. Ponadto nie zostaje obciążony ze względu na dodatkowe sposoby interakcji. Statystycznie za wykonanie jednej aktywności w postaci kliknięcia reklamy GSP biznesmen płaci maksymalnie złotówkę.

Jeżeli jesteś ciekawy, czy ten sposób promocji sprawdzi się w przypadku Twojej działalności, koniecznie ją przetestuj! Mądrze zainwestuj w formę reklamy prowadzonej przez Ciebie firmy.

Skontaktuj się z naszymi specjalistami SEO i rozwijaj swój biznes!

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    LTV marketing
    LTV marketing
    Wartość klientów jest bardzo istotna w marketingu – aby ją ocenić, wykorzystuje się wskaźnik LTV. Warto wiedzieć, jakich informacji dostarcza ten parametr i w jaki sposób można go zwiększyć.
    ATL vs. BTL – czym się różnią?
    ATL vs. BTL – czym się różnią?
    Współczesny świat marketingu to prawdziwa Amazonka – łatwo się w nim zgubić. Do dwóch najpopularniejszych model zalicza się ATL i BTL. O co w nich chodzi?
    Na czym polega marketing rekomendacyjny?
    Na czym polega marketing rekomendacyjny?
    Marketing rekomendacyjny jest jednym z najlepszych sposobów na zwiększenie świadomości marki, a także na zbudowanie bazy lojalnych klientów. Dlaczego warto postawić na marketing polecający?
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.