Zapytaj o ofertę

Jakie wyróżniamy kanały sprzedaży internetowej?

5 min czytania
Jakie wyróżniamy kanały sprzedaży internetowej?
Kategoria Marketing

Świadomy przedsiębiorca wie, że aby przypodobać się wymagającemu klientowi, powinien wdrażać kampanię marketingową na szeroką skalę. W tym celu niezbędne okazują się różne kanały sprzedaży pojawiające się w sieci. Jakie metody promocji umożliwiają wygenerowanie dużych zysków i przyciągają grono zainteresowanych konsumentów? O tym przekonasz się dzięki lekturze artykułu poświęconego wskazanej tematyce.

Spis treści:

Internet skuteczniejszy od telewizji?

Dlaczego warto postawić na kanały sprzedaży internetowej? Powód jest prosty. Coraz więcej klientów jest zainteresowanych zakupem produktu w sieci. W ten sposób konsumenci oszczędzają czas, a nawet pieniądze. Dla zarządzających e-sklepami takie przedsięwzięcie przynosi również wiele korzyści. Nie trzeba poświęcać większej części budżetu na działania promocyjne oraz można dokładniej sprecyzować grupę klientów, dzięki czemu reklama okazuje się bardziej efektywna.

Jakie kanały sprzedaży możemy wyróżnić?

Niezależnie od tego, na jaki kanał sprzedaży ostatecznie się zdecydujesz, warto zadbać o podstawowe narzędzie wspomagające proces zakupowy – sklep internetowy. Największym plusem zarządzania platformą e-sprzedażową jest całkowita kontrola nad formą dostawy, sposobem płatności, opisem produktów wraz z towarzyszącymi im fotografiami, jak też zamieszczonymi danymi kontaktowymi.

Choć zazwyczaj zakłada się, że tworzenie serwisów wymaga nakładów czasu, pracy i zaangażowania w dalszy rozwój, to przekonujące stają się późniejsze rezultaty. Jeżeli brakuje Ci motywacji, możesz zdecydować się na wybór oprogramowania w modelu SaaS. Wówczas za zarządzanie platformą odpowiadać będzie dostawca systemu. To nic innego jak stworzony od podstaw sklep internetowy wymagający wyłącznie uruchomienia określonej personalizacji dodawania produktów. Zespół ekspertów z obszaru programowania w tym przypadku staje się całkowicie zbędny. Atutem są niskie koszty korzystania z abonamentu, dlatego warto wziąć pod uwagę to rozwiązanie.

Pomysłem na wdrożenie kolejnych czynności w sektorze e-sprzedaży jest przeprowadzenie transakcji zakupowych na różnego rodzaju internetowych tablicach ogłoszeniowych. Przykładem jest Facebook Marketplace, gdzie można zamieszczać różnego rodzaju produkty. To nie jest jednak kompleksowe narzędzie pozwalające na pełen wgląd w ofertę asortymentu, lecz środek służący celom kontaktowym, pomiędzy dwiema stronami – sprzedającym a kupującym.

Receptą na sukces jest intrygująca reklama

W XXI wieku trudno zaciekawić klienta, trafić w jego gust bądź pozwolić mu na chwilę refleksji. Nie jest to jednak niewykonalne. Aby przykuć uwagę wymagającego konsumenta, trzeba zaopatrzyć się we właściwe kanały sprzedaży e-commerce. Jakie miejsca okazują się pożądanym źródłem prowadzenia działań marketingowych?

Facebook Ads i nie tylko…

Nie sposób pominąć rosnącej rangi mediów społecznościowych w prowadzeniu e-sprzedaży. Jeżeli zależy Ci na błyskawicznych rezultatach, to reklamowanie marki na platformie Facebook może okazać się strzałem w dziesiątkę. Precyzując miejsce zamieszkania, wiek, zainteresowania grupy docelowej, dotrzesz z przekazem do właściwych klientów Twojej firmy. Facebook Ads doskonale sprawdza się przy organizacji zaawansowanych kampanii marketingowych.

SEO & Google Ads – niewykorzystany potencjał reklamowy

Często utożsamiane ze sobą kanały sprzedażowe łączy jedynie pojawianie się rezultatów w odpowiedzi na konkretne zapytania w postaci fraz. W przypadku Google AdWords reklamodawca płaci za konkretne wyniki wyszukiwania przez internautów wpisujących określone słowa kluczowe. SEO to naturalne, bezpłatne pozyskiwanie ruchu w witrynie, bazujące na kompleksowym procesie dążącym do uplasowania platformy sprzedażowej na samym szczycie rankingu Google.

Blogi jako źródło wiedzy eksperckiej

Blog to idealne uzupełnienie platform sprzedażowych. Warto o nim wspomnieć przy tematyce obejmującej kanały sprzedaży rodzaje. Jeżeli zamieszczasz na nim artykuły poradnikowe, budujesz wizerunek eksperta w danej dziedzinie. To korzystnie wpływa na wzmocnienie zaufania klientów względem oferowanych produktów. Dobrym sposobem na znalezienie się w gronie najlepszych sprzedawców konkretnej branży jest nawiązanie współpracy ze znanym specjalistą. Głoszone przez niego komunikaty wywierają niemały wpływ na niezdecydowanych klientów.

Allegro, Amazon i OLX wciąż na topie!

Popularnością wciąż cieszą się portale aukcyjne, takie jak Allegro, Amazon czy OLX. W zasobach Allegro możemy znaleźć praktycznie wszystkie rodzaje produktów. Działanie podejmowane w jego obszarze można zaliczyć do skutecznych, ponieważ nie wymagają zbyt dużych nakładów finansowych. Argumentem przemawiającym na niekorzyść serwisu sprzedażowego są naliczane prowizje za wszelkiego rodzaju powzięte akcje (już za samo wystawienie towaru). Konkurencja rynkowa powoduje, że sprzedawcy znajdują się pod przysłowiową “ścianą” i są zmuszeni do inwestycji w specjalne reklamy na Allegro, aby wyróżnić się z tłumu.

Sprzedaż na Amazonie wydaje się nieco bardziej…przepisowa. Przedsiębiorcy przestrzegają polityki firmy, ponieważ każde odstępstwo jest karane banem. W konsekwencji pojawiają się na portalu oferty cieszące się wysoką jakością.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Dywersyfikacja kanałów, czyli misz-masz w promocji firmy

W dobie zintensyfikowanej rywalizacji na rynku korzystanie wyłącznie z jednego kanału sprzedażowego wydaje się nierozsądne. Aby utrzymać poziom sprzedaży na zadowalającym poziomie oraz przyciągnąć uwagę nowych klientów, należy podjąć się aktywności w różnych serwisach sprzedażowych. Promocja powinna odznaczać się dużym stopniem integracji i wpisywać się w zakres określonych wcześniej celów przedsiębiorcy.

Nasi specjaliści wytłumaczą Ci wszystkie zagadnienia z zakresu pozycjonowania. Zapraszamy do kontaktu!

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 7

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Czym jest lokowanie produktu?
Czym jest lokowanie produktu?
Ukryta reklama przekazująca wartości marki, produktów lub usług to skuteczne narzędzie marketingowe. Na czym polega ta forma promocji? Co ją wyróżnia?
Krótka historia Internetu: od zimnej wojny do zakupów online
Krótka historia Internetu: od zimnej wojny do zakupów online
Zapraszamy na krótką podróż w czasie, która przypomni Ci, że Internet wcale nie jest z nami „od zawsze”, a świat online to nie tylko możliwości, ale też zagrożenia.
Jak dopasować styl komunikacji do Twojej marki?
Jak dopasować styl komunikacji do Twojej marki?
Każda branża rządzi się swoimi prawami. To, co w jednej będzie sukcesem, w innej okaże się porażką. Przeczytaj, jak zbudować komunikację, która będzie mówić głosem Twoich klientów.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę