Zapytaj o ofertę
Jakie wyróżniamy kanały sprzedaży internetowej?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Jakie wyróżniamy kanały sprzedaży internetowej?

Jakie wyróżniamy kanały sprzedaży internetowej?

5 min. czytania

Świadomy przedsiębiorca wie, że aby przypodobać się wymagającemu klientowi, powinien wdrażać kampanię marketingową na szeroką skalę. W tym celu niezbędne okazują się różne kanały sprzedaży pojawiające się w sieci. Jakie metody promocji umożliwiają wygenerowanie dużych zysków i przyciągają grono zainteresowanych konsumentów? O tym przekonasz się dzięki lekturze artykułu poświęconego wskazanej tematyce.

Internet skuteczniejszy od telewizji?

Dlaczego warto postawić na kanały sprzedaży internetowej? Powód jest prosty. Coraz więcej klientów jest zainteresowanych zakupem produktu w sieci. W ten sposób konsumenci oszczędzają czas, a nawet pieniądze. Dla zarządzających e-sklepami takie przedsięwzięcie przynosi również wiele korzyści. Nie trzeba poświęcać większej części budżetu na działania promocyjne oraz można dokładniej sprecyzować grupę klientów, dzięki czemu reklama okazuje się bardziej efektywna.

Jakie kanały sprzedaży możemy wyróżnić?

Niezależnie od tego, na jaki kanał sprzedaży ostatecznie się zdecydujesz, warto zadbać o podstawowe narzędzie wspomagające proces zakupowy – sklep internetowy. Największym plusem zarządzania platformą e-sprzedażową jest całkowita kontrola nad formą dostawy, sposobem płatności, opisem produktów wraz z towarzyszącymi im fotografiami, jak też zamieszczonymi danymi kontaktowymi.

Choć zazwyczaj zakłada się, że tworzenie serwisów wymaga nakładów czasu, pracy i zaangażowania w dalszy rozwój, to przekonujące stają się późniejsze rezultaty. Jeżeli brakuje Ci motywacji, możesz zdecydować się na wybór oprogramowania w modelu SaaS. Wówczas za zarządzanie platformą odpowiadać będzie dostawca systemu. To nic innego jak stworzony od podstaw sklep internetowy wymagający wyłącznie uruchomienia określonej personalizacji dodawania produktów. Zespół ekspertów z obszaru programowania w tym przypadku staje się całkowicie zbędny. Atutem są niskie koszty korzystania z abonamentu, dlatego warto wziąć pod uwagę to rozwiązanie.

Pomysłem na wdrożenie kolejnych czynności w sektorze e-sprzedaży jest przeprowadzenie transakcji zakupowych na różnego rodzaju internetowych tablicach ogłoszeniowych. Przykładem jest Facebook Marketplace, gdzie można zamieszczać różnego rodzaju produkty. To nie jest jednak kompleksowe narzędzie pozwalające na pełen wgląd w ofertę asortymentu, lecz środek służący celom kontaktowym, pomiędzy dwiema stronami – sprzedającym a kupującym.

Receptą na sukces jest intrygująca reklama

W XXI wieku trudno zaciekawić klienta, trafić w jego gust bądź pozwolić mu na chwilę refleksji. Nie jest to jednak niewykonalne. Aby przykuć uwagę wymagającego konsumenta, trzeba zaopatrzyć się we właściwe kanały sprzedaży e-commerce. Jakie miejsca okazują się pożądanym źródłem prowadzenia działań marketingowych?

Facebook Ads i nie tylko…

Nie sposób pominąć rosnącej rangi mediów społecznościowych w prowadzeniu e-sprzedaży. Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii marketing internetowy staje się coraz istotniejszym narzędziem w biznesie. Jeżeli zależy Ci na błyskawicznych rezultatach, to reklamowanie marki na platformie Facebook może okazać się strzałem w dziesiątkę. Precyzując miejsce zamieszkania, wiek, zainteresowania grupy docelowej, dotrzesz z przekazem do właściwych klientów Twojej firmy. Facebook Ads doskonale sprawdza się przy organizacji zaawansowanych kampanii marketingowych.

SEO & Google Ads – niewykorzystany potencjał reklamowy

Często utożsamiane ze sobą kanały sprzedażowe łączy jedynie pojawianie się rezultatów w odpowiedzi na konkretne zapytania w postaci fraz. W przypadku Google AdWords reklamodawca płaci za konkretne wyniki wyszukiwania przez internautów wpisujących określone słowa kluczowe. SEO to naturalne, bezpłatne pozyskiwanie ruchu w witrynie, bazujące na kompleksowym procesie dążącym do uplasowania platformy sprzedażowej na samym szczycie rankingu Google.

Blogi jako źródło wiedzy eksperckiej

Blog to idealne uzupełnienie platform sprzedażowych. Warto o nim wspomnieć przy tematyce obejmującej kanały sprzedaży rodzaje. Jeżeli zamieszczasz na nim artykuły poradnikowe, budujesz wizerunek eksperta w danej dziedzinie. To korzystnie wpływa na wzmocnienie zaufania klientów względem oferowanych produktów. Dobrym sposobem na znalezienie się w gronie najlepszych sprzedawców konkretnej branży jest nawiązanie współpracy ze znanym specjalistą. Głoszone przez niego komunikaty wywierają niemały wpływ na niezdecydowanych klientów.

Allegro, Amazon i OLX wciąż na topie!

Popularnością wciąż cieszą się portale aukcyjne, takie jak Allegro, Amazon czy OLX. W zasobach Allegro możemy znaleźć praktycznie wszystkie rodzaje produktów. Działanie podejmowane w jego obszarze można zaliczyć do skutecznych, ponieważ nie wymagają zbyt dużych nakładów finansowych. Argumentem przemawiającym na niekorzyść serwisu sprzedażowego są naliczane prowizje za wszelkiego rodzaju powzięte akcje (już za samo wystawienie towaru). Konkurencja rynkowa powoduje, że sprzedawcy znajdują się pod przysłowiową “ścianą” i są zmuszeni do inwestycji w specjalne reklamy na Allegro, aby wyróżnić się z tłumu.

Sprzedaż na Amazonie wydaje się nieco bardziej…przepisowa. Przedsiębiorcy przestrzegają polityki firmy, ponieważ każde odstępstwo jest karane banem. W konsekwencji pojawiają się na portalu oferty cieszące się wysoką jakością.

Dywersyfikacja kanałów, czyli misz-masz w promocji firmy

W dobie zintensyfikowanej rywalizacji na rynku korzystanie wyłącznie z jednego kanału sprzedażowego wydaje się nierozsądne. Aby utrzymać poziom sprzedaży na zadowalającym poziomie oraz przyciągnąć uwagę nowych klientów, należy podjąć się aktywności w różnych serwisach sprzedażowych. Promocja powinna odznaczać się dużym stopniem integracji i wpisywać się w zakres określonych wcześniej celów przedsiębiorcy.

Nasi specjaliści wytłumaczą Ci wszystkie zagadnienia z zakresu pozycjonowania. Zapraszamy do kontaktu!

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Dlaczego szum informacyjny jest szkodliwy?
    Dlaczego szum informacyjny jest szkodliwy?
    Szum informacyjny tworzą nieograniczona ilość komunikatów, niska wartość merytoryczna, niespójność i przestarzały content. Czym jeszcze się wyróżnia?
    Agencja SEM – czym się zajmuje?
    Agencja SEM – czym się zajmuje?
    Promowanie marki w Internecie jest coraz trudniejsze. Warto więc wiedzieć, czym zajmuje się agencja SEM i jak może Ci pomóc osiągnąć sukces w sieci!
    Czym jest engagement marketing?
    Czym jest engagement marketing?
    Engagement marketing to świetny sposób na rozwijanie marki. Warto więc wiedzieć, na czym polega i dlaczego warto wykorzystać go w swojej strategii!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.