Chcesz wypróbować Google Analytics 4, ale obawiasz się, że nie podołasz tak rozbudowanej strukturze narzędzia? Potrzebujesz wskazówek przed instalacją pełnej wersji programu? Dobrym rozwiązaniem będzie dla Ciebie konto demonstracyjne! W tym artykule dowiesz się, jak działa konto demo GA4 oraz poznasz najważniejsze korzyści jego użytkowania.
Konto demonstracyjne Google Analytics 4 to w pełni funkcjonalne konto, do którego możesz mieć dostęp, jeśli jesteś użytkownikiem Google. Narzędzie oferuje jedną usługę Universal Analytics i dwie usługi Google Analytics 4. Dzięki niemu możesz analizować rzeczywiste dane, badać ruch na swojej stronie internetowej i testować poszczególne funkcje systemu.
Pewnie zastanawiasz się, dlaczego warto założyć konto demo, skoro pełna wersja narzędzia jest bezpłatna. Prawda jest taka, że konfiguracja narzędzia nie jest prosta. Jeśli jeszcze nie jesteś pewien co do jego użyteczności lub chcesz szybko sprawdzić, jak GA4 poradzi sobie z analizą ruchu na Twojej stronie internetowej, skorzystanie z wersji demo jest najlepszym rozwiązaniem.
Uzyskanie dostępu do konta demonstracyjnego Google Analytics jest bardzo łatwe. Na początku musisz zalogować się do usługi, klikając link dostępny na stronie https://support.google.com/analytics/answer/6367342?hl=en#access&zippy=%2Cin-this-article.
support.google.com – linki do tworzenia konta demonstracyjnego GA4
Jeśli masz już konto Google, zostaniesz poproszony o zalogowanie się na nie. Jeśli go nie posiadasz, będziesz musiał je najpierw utworzyć.
Klikając link na stronie Support Google, wyrazisz zgodę na wykonanie jednej z dwóch czynności związanych z Twoim kontem Google.
Pamiętaj, że konto demonstracyjne Google Analytics 4 wlicza się do maksymalnej liczby kont Analytics, jakie możesz utworzyć w ramach jednego konta Google. Obecnie limit to 100 kont na jeden profil Google.
Google Analytics – strona główna narzędzia GA4
Jeśli zamierzasz założyć konto demonstracyjne w Google Analytics 4, interesują Cię pewnie źródła danych gromadzonych w tym narzędziu. Informacje pochodzą z Google Merchandise Store i Flood-It!.
Google Merchandise Store to witryna e-commerce, która oferuje produkty marki Google. Dane z serwisu są zbierane i zapisywane na koncie Google Analytics 4. Jakie informacje obejmują?
Flood-It! jest natomiast grą mobilną, którą możesz pobrać z Google Play. Usługa Google Analytics 4 zawiera raporty obejmujące kluczowe dane z aplikacji:
Wykorzystując konto demonstracyjne, możesz sprawdzić, jak wygląda prezentacja kluczowych statystyk z witryny e-commerce i aplikacji mobilnej. W ten sposób zdecydujesz, czy pełna wersja narzędzia przyda Ci się w Twojej strategii. Jak korzystać z konta demo Google Analytics 4? Zaraz Ci wytłumaczę.
Jako że konto demonstracyjne pokazuje rzeczywiste dane o ruchu i zdarzeniach w serwisie, możesz je wykorzystać podczas następujących działań:
Jaki widzisz, konto demonstracyjne zapewnia dostęp do najważniejszych danych analitycznych o witrynie i jej efektywności. Dzięki niemu możesz bliżej zapoznać się ze strukturą narzędzia, ocenić jego przydatność i nauczyć się je wykorzystywać w pracy, operując na rzeczywistych statystykach. Z pewnością zgodzisz się, że kluczowa wiedza zawsze pochodzi z doświadczenia. Koniecznie wykorzystaj więc konto demo GA4 przed zainstalowaniem pełnej wersji narzędzia.
Ważną kwestią jest to, że możesz korzystać z konta demo tylko w roli przeglądającego. Oznacza to, że masz dostęp do następujących działań:
Mimo że dane w Google Analytics 4 demo są nieco ograniczone, wciąż prezentują właściwą strukturę i możliwości narzędzia. Dzięki temu możesz poznać jego funkcjonalności i zdecydować, czy warto angażować się w założenie pełnego konta. Pamiętaj jednak, że wersja demonstracyjna ma kilka istotnych ograniczeń:
Korzystając z konta demonstracyjnego jako przeglądający, masz nieco ograniczone uprawnienia. Niemniej jednak, przeglądając podstawowe raporty o wydajności witryny czy aplikacji, możesz szybko nauczyć się korzystać z narzędzia, co przyniesie korzyści, kiedy już zdecydujesz się na płatną wersję.
Skorzystałeś z konta demonstracyjnego? Uznałeś Google Analytics 4 za narzędzie warte wdrożenia do swojej strategii? Próbna wersja narzędzia z pewnością nie będzie Ci już potrzebna. Jak zatem usunąć dostęp do konta demonstracyjnego?
Pamiętaj, że zawsze możesz ponownie uzyskać dostęp do konta demonstracyjnego, logując się na nie, tak jak to opisałam na początku artykułu. Jeśli jednak zdecydowałeś się na użytkowanie pełnej wersji Google Analytics, konto demo z pewnością nie będzie Ci już potrzebne. Po przejściu na Google Analytics 4 uzyskasz dostęp do pełnych raportów i możliwość modyfikowania danych według własnych preferencji, co z pewnością rozszerzy wiedzę zdobytą podczas użytkowania konta demonstracyjnego.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.