Zapytaj o ofertę
Jak nauczyć się Google Analytics 4? Skorzystaj z konta demonstracyjnego!
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Jak nauczyć się Google Analytics 4? Skorzystaj z konta demonstracyjnego!

Jak nauczyć się Google Analytics 4? Skorzystaj z konta demonstracyjnego!

6 min. czytania

Chcesz wypróbować Google Analytics 4, ale obawiasz się, że nie podołasz tak rozbudowanej strukturze narzędzia? Potrzebujesz wskazówek przed instalacją pełnej wersji programu? Dobrym rozwiązaniem będzie dla Ciebie konto demonstracyjne! W tym artykule dowiesz się, jak działa konto demo GA4 oraz poznasz najważniejsze korzyści jego użytkowania.

Jak działa konto demonstracyjne Google Analytics 4?

Konto demonstracyjne Google Analytics 4 to w pełni funkcjonalne konto, do którego możesz mieć dostęp, jeśli jesteś użytkownikiem Google. Narzędzie oferuje jedną usługę Universal Analytics i dwie usługi Google Analytics 4. Dzięki niemu możesz analizować rzeczywiste dane, badać ruch na swojej stronie internetowej i testować poszczególne funkcje systemu.

Pewnie zastanawiasz się, dlaczego warto założyć konto demo, skoro pełna wersja narzędzia jest bezpłatna. Prawda jest taka, że konfiguracja narzędzia nie jest prosta. Jeśli jeszcze nie jesteś pewien co do jego użyteczności lub chcesz szybko sprawdzić, jak GA4 poradzi sobie z analizą ruchu na Twojej stronie internetowej, skorzystanie z wersji demo jest najlepszym rozwiązaniem.

Jak uzyskać dostęp do konta demonstracyjnego?

Uzyskanie dostępu do konta demonstracyjnego Google Analytics jest bardzo łatwe. Na początku musisz zalogować się do usługi, klikając link dostępny na stronie https://support.google.com/analytics/answer/6367342?hl=en#access&zippy=%2Cin-this-article.

support.google.com – linki do tworzenia konta demonstracyjnego GA4support.google.com – linki do tworzenia konta demonstracyjnego GA4

Jeśli masz już konto Google, zostaniesz poproszony o zalogowanie się na nie. Jeśli go nie posiadasz, będziesz musiał je najpierw utworzyć.

Klikając link na stronie Support Google, wyrazisz zgodę na wykonanie jednej z dwóch czynności związanych z Twoim kontem Google.

  • Konto demo zostanie automatycznie dodane do Twojego konta Google Analytics, jeśli takowe posiadasz.
  • Jeśli nie masz konta Google Analytics, zostanie ono utworzone, bezpośrednio powiązane z Twoim kontem Google oraz dołączone do konta demonstracyjnego GA4.

Pamiętaj, że konto demonstracyjne Google Analytics 4 wlicza się do maksymalnej liczby kont Analytics, jakie możesz utworzyć w ramach jednego konta Google. Obecnie limit to 100 kont na jeden profil Google.

Google Analytics – strona główna narzędzia GA4Google Analytics – strona główna narzędzia GA4

Dane na koncie demonstracyjnym – skąd pochodzą?

Jeśli zamierzasz założyć konto demonstracyjne w Google Analytics 4, interesują Cię pewnie źródła danych gromadzonych w tym narzędziu. Informacje pochodzą z Google Merchandise Store i Flood-It!.

Google Merchandise Store to witryna e-commerce, która oferuje produkty marki Google. Dane z serwisu są zbierane i zapisywane na koncie Google Analytics 4. Jakie informacje obejmują?

  • Dane o źródłach ruchu – informacje o tym, skąd pochodzą użytkownicy witryny, które obejmują zarówno ruch organiczny, ruch z płatnych wyników wyszukiwania, jak i ruch z sieci reklamowych.
  • Dane o zaangażowaniu – informacje o zachowaniach użytkowników na stronie, które obejmują m. in. adresy URL przeglądanych stron oraz sposoby, w jakie odbiorcy wchodzą w interakcję z zawartością serwisu.
  • Dane o transakcjach – informacje o transakcjach realizowanych w witrynie Google Merchandise Store.

Flood-It! jest natomiast grą mobilną, którą możesz pobrać z Google Play. Usługa Google Analytics 4 zawiera raporty obejmujące kluczowe dane z aplikacji:

  • Metryki – obliczane są na podstawie istniejących parametrów i obejmują, takie dane jak średni przychód na aktywnego użytkownika czy średni czas zaangażowania.
  • Dane o zdarzeniach – informacje o interakcjach użytkowników i działaniach, takich jak ukończenie poziomu czy zresetowanie gry.
  • Dane e-commerce – informacje dotyczących zakupów w aplikacji.

Konto demo GA4 – jak z niego korzystać?

Wykorzystując konto demonstracyjne, możesz sprawdzić, jak wygląda prezentacja kluczowych statystyk z witryny e-commerce i aplikacji mobilnej. W ten sposób zdecydujesz, czy pełna wersja narzędzia przyda Ci się w Twojej strategii. Jak korzystać z konta demo Google Analytics 4? Zaraz Ci wytłumaczę.

Jako że konto demonstracyjne pokazuje rzeczywiste dane o ruchu i zdarzeniach w serwisie, możesz je wykorzystać podczas następujących działań:

  • analizy raportów ze sklepu e-commerce i aplikacji mobilnej;
  • realizacji podstawowych badań:
    • identyfikacji kanału generującego największą liczbę użytkowników w witrynie,
    • określenia faktycznej liczby użytkowników serwisu,
    • analizy konwersji na poszczególnych stronach.
  • eksploracji ścieżki użytkowników od wejścia na stronę aż do jej opuszczenia;
  • filtrowania wyników na podstawie wybranych kryteriów;
  • analizy danych pochodzących z integracji Google Ads i Google Search Console.
  • porównywania danych w zakresie różnych dat;
  • segmentowania informacji za pomocą niestandardowego filtrowania;
  • tworzenia własnych pulpitów nawigacyjnych, raportów i modeli atrybucji.

Jaki widzisz, konto demonstracyjne zapewnia dostęp do najważniejszych danych analitycznych o witrynie i jej efektywności. Dzięki niemu możesz bliżej zapoznać się ze strukturą narzędzia, ocenić jego przydatność i nauczyć się je wykorzystywać w pracy, operując na rzeczywistych statystykach. Z pewnością zgodzisz się, że kluczowa wiedza zawsze pochodzi z doświadczenia. Koniecznie wykorzystaj więc konto demo GA4 przed zainstalowaniem pełnej wersji narzędzia.

Ograniczenia na koncie demonstracyjnym

Ważną kwestią jest to, że możesz korzystać z konta demo tylko w roli przeglądającego. Oznacza to, że masz dostęp do następujących działań:

  • analizy raportów i tworzenia konfiguracji,
  • modyfikowania danych w raportach (np. filtrowania, dodawania wymiarów i tworzenia segmentów),
  • tworzenia osobistych zasobów takich jak niestandardowe raporty.

Mimo że dane w Google Analytics 4 demo są nieco ograniczone, wciąż prezentują właściwą strukturę i możliwości narzędzia. Dzięki temu możesz poznać jego funkcjonalności i zdecydować, czy warto angażować się w założenie pełnego konta. Pamiętaj jednak, że wersja demonstracyjna ma kilka istotnych ograniczeń:

  • usługi z zakresu Universal Analytics nie obejmują raportu Eksploratora użytkownika,
  • usługi z zakresu Google Analytics 4 nie obejmują funkcji eksportu raportów ani eksploracji,
  • brak możliwości wyświetlania wymiaru identyfikatora urządzenia,
  • brak funkcji Eksploracja użytkownika w menu głównym Eksploracji,
  • brak możliwości połączenia konta z interfejsem Analytics Reporting API.

Korzystając z konta demonstracyjnego jako przeglądający, masz nieco ograniczone uprawnienia. Niemniej jednak, przeglądając podstawowe raporty o wydajności witryny czy aplikacji, możesz szybko nauczyć się korzystać z narzędzia, co przyniesie korzyści, kiedy już zdecydujesz się na płatną wersję.

Jak usunąć konto demonstracyjne?

Skorzystałeś z konta demonstracyjnego? Uznałeś Google Analytics 4 za narzędzie warte wdrożenia do swojej strategii? Próbna wersja narzędzia z pewnością nie będzie Ci już potrzebna. Jak zatem usunąć dostęp do konta demonstracyjnego?

  1. Zaloguj się do Google Analytics.
  2. Wybierz zakładkę Administracja.
  3. W menu Konto wybierz opcję Zarządzanie dostępem do konta.
  4. Kliknij Usuń mnie.

Pamiętaj, że zawsze możesz ponownie uzyskać dostęp do konta demonstracyjnego, logując się na nie, tak jak to opisałam na początku artykułu. Jeśli jednak zdecydowałeś się na użytkowanie pełnej wersji Google Analytics, konto demo z pewnością nie będzie Ci już potrzebne. Po przejściu na Google Analytics 4 uzyskasz dostęp do pełnych raportów i możliwość modyfikowania danych według własnych preferencji, co z pewnością rozszerzy wiedzę zdobytą podczas użytkowania konta demonstracyjnego.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    9 − 6 =

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    GA4 – FAQ (najważniejsze pytania i odpowiedzi)
    GA4 – FAQ (najważniejsze pytania i odpowiedzi)
    Google Analytics 4 to dość skomplikowane narzędzie. W tym artykule znajdziesz odpowiedzi, które rozwieją wszystkie Twoje wątpliwości.
    Google Analytics 4 względem Universal Analytics (GA3) – porównanie
    Google Analytics 4 względem Universal Analytics (GA3) – porównanie
    Google Analytics 4 daje wiele nowych możliwości. Warto więc wiedzieć, czym nowa wersja narzędzia różni się od Universal Analytics.
    Co to jest Behavior Flow Report i do czego służy jego weryfikacja?
    Co to jest Behavior Flow Report i do czego służy jego weryfikacja?
    Obserwacja zachowań osoby odwiedzającej stronę WWW pozwala zrozumieć, jakimi treściami się interesuje. Jaką rolę odgrywa w tym Behavior Flow Report?
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.