Marketing internetowy ma za zadanie przyciągnąć na stronę internetową możliwie jak najwięcej klientów. Aktualnie właściciele witryn ofertowych i e-commerce posiadają wiele narzędzi do tego, aby skutecznie realizować działania marketingowe w sieci. Jednak dobrze zoptymalizowana technicznie witryna to nie wszystko. Bardzo ważną kwestią jest budowanie lojalności oraz utrzymanie klienta. Za przykład mogą posłużyć newslettery oraz reklamy e-mailowe lub powiadomienia generowane przez aplikacje na smartfony.
Równie ważną kwestią jest zaangażowanie klienta w witrynę. Do realizacji tego celu doskonale nadają się powiadomienia web push. Czym są? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w niniejszym artykule.
Powiadomienia (notyfikacje) web push to nic innego, jak wszelkiego rodzaju okienka pojawiające się po wejściu użytkownika na stronę, która posiada takie rozwiązanie. Najczęściej stosowane notyfikacje web push to:
Jednak powiadomienia tego typu możemy wykorzystać także do przeciwdziałania porzucaniu koszyka w sklepie oraz do opuszczenia serwisu poprzez uruchomienie kolejnej karty w przeglądarce. Taki zabieg ma na celu m.in. zmniejszenie współczynnika odrzuceń (Bounce Rate) i polega na wyświetlaniu informacji typu „Wróć do nas” lub „Zapraszamy ponownie” w miejscu meta title (krótkiego opisu kategorii wyświetlanego na karcie przeglądarki). Dzięki temu mamy szansę na powrót użytkownika na stronę.
Notyfikacje web push to bardzo dobre narzędzie z zakresu marketing automation służące do angażowania użytkowników oraz zachęcania do eksploracji serwisu. Musimy jednak pamiętać o kilku kwestiach:
Implementacja tego rozwiązania zależy od oprogramowania do zarządzania treścią (CMS). W przypadku systemów, takich jak WordPress wystarczy zainstalować wtyczkę oraz odpowiednio ją skonfigurować. Na platformie PrestaShop istnieją przeznaczone do tego moduły projektowane przez deweloperów oraz profesjonalne rozwiązania, które można zainstalować w swoim sklepie. Przykładowe wtyczki do zainstalowania w systemie WordPress:
Jak wiemy, powiadomienia web push to jeden z interesujących sposobów na zautomatyzowany marketing na naszym serwisie. Zarządzając swoją domeną, prędzej czy później pojawi się pytanie: czy w ten sposób mogę wesprzeć pozycjonowanie swojego serwisu?
Otóż notyfikacje web push nie posiadają bezpośredniego wpływu na SEO. To znaczy, że nie spowodują one wzrostu widoczności fraz kluczowych. Umieszczenie fraz w komunikatach wyświetlanych w powiadomieniach również nie będą miały znaczenia dla pozycjonowania. Jednak notyfikacje web push możemy jak najbardziej potraktować jako element wspierający działania SEO. Korzyści są następujące:
Reasumując, powiadomienia web push to bardzo dobre narzędzie do generowania dodatkowego ruchu oraz angażowania użytkowników na stronie. Dzięki nim możemy także zautomatyzować część procesów (np. okienko czatu Messenger znacznie odciąża obsługę sklepu w odpowiadaniu na najczęściej zadawane pytania). Trzeba jednak korzystać z nich w sposób przemyślany oraz z rozwagą. Gdy będziemy stosować się do tych zasad, możemy liczyć na zwiększone zaangażowanie użytkowników odwiedzających stronę.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.