Zapytaj o ofertę
Jak reklamować się na Twitterze?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Jak reklamować się na Twitterze?

Jak reklamować się na Twitterze?

4 min. czytania

Twitter cieszy się dużą popularnością wśród użytkowników sieci. Efektywnie wdrożona kampania reklamowa na wskazanej platformie daje duże pole do popisu.

Jakie podstawy znasz na temat reklam zamieszczanych na Twitterze? Dlaczego warto zainteresować się daną formą promocji marki? Znajdź odpowiedź w artykule!

Kampanie reklamowe tworzone w mediach społecznościowych są już dość powszechnym zjawiskiem. Choć pierwsze skojarzenia z promocją dotyczą takich kanałów, jak Facebook czy Instagram, to nie można bagatelizować potencjału, jaki niesie za sobą reklama na Twitter. Z naszego wpisu dowiesz się, jak wygląda przemyślana strategia promocyjna prowadzona na opisywanym kanale.

Prężna promocja na Twitterze

Na czym właściwie polega reklama Twitter? Początkowym etapem, z którym przyjdzie Ci się zmierzyć, jest utworzenie konta na platformie. Nie ma tu kategoryzowania kont na firmowe bądź prywatne, jak ma to miejsce w przypadku Instagrama czy Facebooka. Po założeniu profilu w serwisie przekierujesz się do panelu reklamowego. Skupia on w sobie kilka segmentów:

  • Creatives (Kreacje): miejsce, w którym pojawiają się upowszechnione posty oraz dane statystyczne.
  • Campaigns (Kampanie): dostęp do wszystkich prowadzonych przez Ciebie kampanii.
  • Analytics: Pozwala na gromadzenie i wnikliwy przegląd uzyskanych danych.
  • Tools (Narzędzia): zbiór instrumentów dostępnych w panelu kampanii Twitter.

Na start w rozwoju kampanii reklamowych

Kampanie reklamowe na Twitterze są wdrażane w sposób intuicyjny. Nie ma zbędnych frazesów bądź skomplikowanych procedur, których zrozumienie przysporzyłoby Ci trudności. Jeżeli dopiero zaczynasz promocję swojej marki w sieci, wybór tej platformy może okazać się marketingowym sukcesem. Prezentujemy w najprostszy sposób, krok po kroku, budowanie strategii promocyjnej.

  • I etap: po zalogowaniu się w serwisie Twitter następnym krokiem będzie przekierowanie na panel boczny, gdzie klikasz “More”, a potem “Twitter Ads”.
  • II etap: jeżeli wszystkie elementy na Twitter Ads wyświetliły się, czyli kraj, strefa czasowa oraz waluta, to przed Tobą decyzja dotycząca wyboru odpowiedniej pozycji. A potem wystarczy…kliknięcie “Let’s go”.
  • III etap: przed Tobą obranie konkretnego celu, jaki chcesz osiągnąć we wdrażanej kampanii. Wyodrębnione są trzy obszary: świadomość, zainteresowanie, konwersja. Każdy z nich zawiera w sobie określony cel, np. w obrębie świadomości dąży się do zwiększenia zasięgu, w przypadku zainteresowania punktem docelowym jest ekspozycja materiałów audiowizualnych, wzmożenia zaangażowania pod konkretnymi wpisami. Jeżeli chodzi o konwersję, misją staje się zintensyfikowanie określonej aktywności przez internautę.
  • IV etap: po dokonaniu decyzji dotyczącej celu pozostaje nazwanie kampanii, wybór odpowiedniego sposobu płatności, określenie budżetu, czasu trwania kampanii, a następnie kliknięcie przycisku “Next”.
  • V etap: dokonujesz doboru targetu, czyli określasz nazwę, czas ekspozycji przekazu reklamowego określonej grupy adresatów oraz ustalasz rodzaj oferty.
  • VI etap: rozpoczynasz przygodę z targetowaniem dostępnego dla nas zbioru reklamy, a właściwie koncentrujesz się na takich czynnikach demograficznych, jak: płeć, wiek, lokalizacja prezentowanych przekazów reklamowych oraz frazy kluczowe.
  • VII etap: na samym końcu staniesz przed wyborem materiału reklamowego. Choć istnieje możliwość doboru kilku tweetów zaangażowanych w rozwój kampanii, to jednak na samym początku zaleca się, aby dokonać wyboru maksymalnie dwóch odmiennych kreacji w formie testu. W ten sposób zweryfikujesz, która z dostępnych form komunikatu będzie najpełniej dopasowana względem Twojej grupy odbiorców.

Top korzyści tworzonych komunikatów reklamowych na Twitterze

Reklama Twitter to działanie pożądane z perspektywy użytkowników sieci internetowej. Jedną z czołowych zalet kampanii jest indeksowanie komunikatów umieszczanych w serwisie Google. Do puli kolejnych profitów warto zaliczyć niższe koszty wdrażanych kampanii, możliwość połączenia odmiennych modeli rozliczeń, dokładny pomiar skuteczności w obrębie aktywności marketingowych wraz ze skrupulatną analityką. Co ciekawe, na plus jest także mniejsza rozpoznawalność względem Facebooka czy Instagrama, ponieważ konkurencja nie napiera, co ułatwia znalezienie się na pierwszych miejscach w rywalizacji o status eksperta.

Tylko spokój i rozsądek Cię uratują

Zapoznaj się z tym, co może dać reklama na Twitter. Przeanalizuj frazy kluczowe wraz z wariantami dostosowanymi pod poszczególne preferencje odbiorców. Promowanie się we wskazanym serwisie społecznościowym na samym początku może kosztować Cię wiele nieudanych prób i szeregu testów. Jednak wytrwały proces weryfikacji pojawiających się błędów wraz z optymalizacją niosą za sobą wiele optymizmu w postaci zbudowania solidnej marki oraz zaistnienie w świadomości współczesnego użytkownika.

Miej oczy szeroko otwarte na pojawiające się trendy. Rozpocznij świadomą, konsekwentną strategię reklamową na Twitterze!

Zapraszamy do kontaktu z naszą agencją Grupa iCEA.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Czym się różni pozycjonowanie od Google Ads? Co wybrać?
    Czym się różni pozycjonowanie od Google Ads? Co wybrać?
    Reklama w Internecie to podstawa! Tak przynajmniej mówi każdy marketer. Czy wiesz jednak, czym różnią się od siebie dwa najpotężniejsze narzędzia marketingu sieciowego? Jeśli nie, zapraszamy do lektury.
    Jak tworzyć i do czego służy feed produktowy?
    Jak tworzyć i do czego służy feed produktowy?
    Feed produktowy jest niezbędny, jeśli zależy Ci na prowadzeniu skutecznych działań promocyjnych w e-commerce. Co to takiego? Podpowiadamy!
    Jak obniżyć CPC i CPM oraz zwiększyć rentowność Twojej kampanii?
    Jak obniżyć CPC i CPM oraz zwiększyć rentowność Twojej kampanii?
    Optymalizacja rentowności to najważniejszy aspekt każdej kampanii reklamowej. Warto więc wiedzieć, czym jest CPC i CPM oraz jak je obniżyć!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.