Zapytaj o ofertę
Marketing B2B – kompleksowy plan działania
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Marketing B2B – kompleksowy plan działania

Marketing B2B – kompleksowy plan działania

7 min. czytania

Obszar marketingu business to business (B2B) rozwija się w zaskakującym tempie. Niemniej jednak może okazać się sporym wyzwaniem. Rozmawiasz bowiem z poważnymi organizacjami i próbujesz rozwiązać ich problemy. Najważniejszą częścią marketingu B2B jest to, że powinien on przemawiać do członków danej firmy znajdujących się na każdym szczeblu – od managera do stażysty. Aby to osiągnąć, musisz obrać odpowiednią strategię. Jak to zrobić? Czytaj dalej!

Marketing B2B - co to takiego?

Marketing B2B to działania polegające promowaniu usługi lub produktu innej firmie, a nie bezpośredniemu konsumentowi. Marketing biznesowy różni się więc od tradycyjnego B2C między innymi tym, jak pozycjonujesz swoje oferty. Musisz udoskonalić swój przekaz, aby przemawiał do kilku różnych pracowników danej organizacji. Ponadto ważne jest, aby zobaczyli oni realny zwrot ze swoich inwestycji. Bez tego Twoja kampania nie ma sensu.

Firmy B2B mają jeden cel: pokazać innym, że potrafią rozwiązywać różne problemy. Niezależnie od tego, w jakim obszarze działa firma B2B, podstawowe założenie jest takie samo: jeśli rozpoczynasz marketing B2B, Twoim celem jest przyciągnięcie określonego zespołu zainteresowanych ludzi – strategia musi to uwzględniać.

Rodzaje strategii marketingowych B2B

Pod wieloma względami strategie B2B są bardzo podobne do marketingu B2C. Mają bowiem jeden cel: sprzedać. Największy kontrast między B2B i B2C dotyczy sposobu wdrażania strategii.

Istotną różnicą między nabywcą B2B a nabywcą B2C jest również sposób, w jaki każdy z nich podejmuje decyzję o zakupie. Podczas marketingu B2B najważniejszymi aspektami będą koszty i zwrot z inwestycji (ROI). W przeciwieństwie do tego, marketing B2C dociera do kupujących, którzy biorą pod uwagę znacznie więcej determinantów zakupu, nie tylko cenę. Równie zachęcające mogą być np. trendy i popularność.

Należy też pamiętać, że chociaż strategie marketingowe bardzo się różnią, techniki B2B i B2C często mają wiele wspólnego. Na przykład promocja w mediach społecznościowych jest coraz ważniejsza dla obu typów kupujących.

Content Marketing B2B

Content marketing to podstawa działania w internecie. Dotyczy to każdego rodzaju działań marketingowych. W obecnych czasach wszystko, od filmów z YouTube po post na Instagramie, stanowi treść. Marki walczą o sukces w niezwykle konkurencyjnym obszarze, a możliwości, jakie oferuje content marketing, są zróżnicowane i interesujące.

Nie da się ukryć, że content marketing bardzo dobrze sprawdza się w strategiach marketingowych B2B. Blogowanie, reklamy w mediach społecznościowych, oficjalne dokumenty i e-booki, szkolenia internetowe, filmy z YouTube, kampanie e-mailowe, infografiki, poradniki i wiele innych… to wszystko może działać na Twoją korzyść.

B2B SEO

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) jest nadal bardzo ważna. Dlaczego? Ano dlatego, że użytkownicy B2B, tak jak zwykli konsumenci, wciąż szukają w Internecie rozwiązań swoich problemów. Jak znajdą to, co oferujesz? Będą wpisywać określone słowa kluczowe. Dlatego też potrzebujesz SEO.

Badanie słów kluczowych i optymalizacja treści pod ich kątem jest niezwykle ważna i dotyczy każdej strategii marketingowej.

Pamiętaj jednak, że SEO to znacznie więcej niż tylko najistotniejsze frazy i strony wyników wyszukiwania (SERP). Istnieje wiele innych technicznych aspektów optymalizacji, które są równie ważne i mogą mieć wpływ na Twoją pozycję w wyszukiwarce.

 

Aby Twoja strategia marketingu B2B odniosła sukces, użytkownicy muszą Cię znaleźć. Problemy takie jak powolna strona internetowa, wysokie współczynniki odrzuceń, uszkodzone linki i niezabezpieczona witryna mogą mieć bardzo szkodliwy wpływ na Twoją pozycję na liście wyników wyszukiwania. Korzystanie z najlepszych metod optymalizacyjnych i utrzymywanie technicznych aspektów witryny w normie może mieć ogromny wpływ zarówno na ruch na stronie, jak i wyniki sprzedażowe.

Social Media Marketing B2B

Obecnie zaangażowanie w media społecznościowe jest jedną z najskuteczniejszych metod marketingu B2B. Nie tylko może wypromować markę w danej branży, ale też wzmocni relacje między markami a kupującymi.

Inne strategie marketingowe B2B

Istnieje wiele innych strategii marketingowych B2B, które mogą wznieść Twoją markę na wyższy poziom. Oto niektóre z nich:

  • Remarketing – znany również jako retargeting, jest skierowany do użytkowników w Twojej witrynie, którzy nie kupili Twoich produktów.
  • Event Marketing – buduj relacje z kupującymi poprzez wspólne wydarzenia.
  • Video Marketing – bardzo skuteczny na rynku B2B. Filmy to szybki i łatwy sposób na uzyskanie informacji o marce, usłudze lub produkcie, dlatego wielu klientów skłania się ku nim przed podjęciem decyzji o zakupie.
  • PPC – kierowanie reklam do właściwych nabywców może bardzo korzystnie wpłynąć na Twoje wyniki. PPC pozwala to zrobić.
  • Referencje – powiązanie marki uznaną firmą lub afiliacja mogą zdobyć zaufanie kupujących i zachęcić ich do zakupu.
  • SEO – większość klientów B2B zaczyna od wyszukiwania odpowiedzi na swoje pytania w Internecie. Upewnij się, że zajmujesz wysoką pozycję w takich wynikach.

Najlepsza strategia – jak ją stworzyć?

Dobra strategia to podstawa. Zastosuj się więc do poniższych wskazówek, aby utworzyć i wykonać plan marketingowy, który korzystnie wpłynie na rozwój Twojej marki!

    1. Określ swoją grupę docelową

Musisz wiedzieć, komu sprzedajesz. Określ więc dokładnie, kim są Twoi docelowi odbiorcy i opisz ich za pomocą wielu różnych kryteriów. Dzięki temu będziesz mógł tworzyć treści dostosowane do ich potrzeb i oczekiwań.

    1. Zdefiniuj swoje cele

Musisz wiedzieć, co tak naprawdę chcesz osiągnąć. Ustal więc konkretny cel, pracuj nad nim i często kontroluj postępy w jego obszarach.

    1. Zadbaj o dobrą organizację

Dobra organizacja sprawi, że będziesz w stanie optymalnie wykorzystać wszystkie zasoby niezbędne podczas kampanii marketingowej. Dokładnie przemyśl więc wszelkie kroki, które planujesz postawić w kierunku swojego celu i dobrze zaplanuj ich realizację, a będziesz miał pewność, że w pełni wykorzystujesz swój potencjał.

    1. Zbadaj swoją pozycję SEO

Ustal, jak wygląda Twoja pozycja w wyszukiwarce i jak prezentujesz się pod względem technicznym. Czy Twoja witryna działa sprawnie? Czy odpowiednio wykorzystujesz wszelkie działania optymalizacyjne? Czy tworzysz wystarczającą ilość wysokiej jakości treści? Koniecznie musisz poznać odpowiedzi na tego typu pytania.

    1. Analizuj swoje działania

Regularnie sprawdzaj swoje wyniki, aby wiedzieć, co działa dobrze i przynosi efekty, a co wymaga poprawy. Dzięki temu szybko skorygujesz ewentualne błędy i będziesz mógł rozwijać się w kierunku, który przynosi największe korzyści.

Podsumowanie

Marketing B2B wymaga naprawdę wiele pracy i poświęcenia. Jest to jednak wysiłek wart swojej ceny, gdyż może przynieść fenomenalne efekty. Jeśli Twoim najbliższym celem jest optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek, możesz zgłosić się do nas. Z chęcią pomożemy Ci w tych działaniach, dzięki czemu będziesz mógł sprawnie osiągnąć swoje cele. W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Targetowanie kontekstowe — co to jest?
    Targetowanie kontekstowe — co to jest?
    Wybór metody kierowania reklamy ma ogromne znaczenie dla efektywności kampanii. Czym jest targetowanie kontekstowe? Czy jest skuteczne? Podpowiadamy!
    Jak generować większą ilość leadów sprzedażowych?
    Jak generować większą ilość leadów sprzedażowych?
    Leady sprzedażowe są obecnie niezbędne podczas tworzenia każdej dobrej strategii sprzedażowej firmy. Warto poznać zasady, których należy przestrzegać.
    Co to jest case study i jak je przygotować?
    Co to jest case study i jak je przygotować?
    Chcesz jak najlepiej zaprezentować rezultaty swojej pracy? Zależy Ci na przekonaniu klientów do skorzystania z Twoich usług? Mamy na to sposób!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.