Kryzys związany z COVID-19 zmienił to, jak pracujemy, jak robimy zakupy i jak się komunikujemy. SEO ma teraz ogromne znaczenie, gdyż powstaje coraz więcej firm prowadzących działalność internetową i każda z nich chce znaleźć się na szczycie wyników wyszukiwania.
Ponowny dobór strategii SEO może pomóc Twojej firmie rozwinąć się, gdy już wrócimy do normalności. Poprawisz swoją pozycję w wyszukiwarce i skierujesz swoje działania w kierunku generowania przychodów we wciąż bardzo niepewnych czasach.
Zasadniczym pytaniem, które powinieneś sobie zadać jest to, co teraz robić w zakresie SEO? Odpowiedź powinna być dostosowana do charakterystyki Twojej firmy, więc porada specjalistów z agencji SEO może okazać się szczególnie ważna. Jak jednak zacząć samodzielnie dbać o optymalizację treści? Oto kilka wskazówek:
Sprawdzaj najczęściej wyszukiwane frazy
Liczba internetowych wyszukiwań stale rośnie. Trudno się temu dziwić, gdyż w obecnych czasach większość ludzi spędza czas w domu, z dala od społeczności, które mogłyby udzielić odpowiedzi na nurtujące nas pytania.
Są jednak wyszukiwania, które notują obecnie znaczny wzrost w odniesienie do czasów sprzed COVID-19. Restauracje, handel detaliczny, małe firmy – wszyscy zostali boleśnie dotknięci skutkami pandemii, a SEO jest tym co może im pomóc wrócić do pełni sił.
Dla przykładu, lokale gastronomiczne muszą ponownie przemyśleć swoje cele związane z pojawianiem się w wyszukiwarkach. Wcześniej starały się przyciągnąć ludzi poszukujących niesamowitych doświadczeń kulinarnych, a teraz wykorzystują dostarczanie klientom posiłków prosto do ich domów lub spożywanie potraw na świeżym powietrzu. Restauracje muszą więc określić, jakie formy optymalizacji wykorzystać, aby zyskać wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania właśnie dla tych terminów i fraz.
Nawet jeśli Twoja firma działa głównie online, istnieje duże prawdopodobieństwo, że pandemia COVID-19 i zmiany, jakie przyniosła w sposobie życia i pracy, wpłyną na słowa kluczowe, których poszukują użytkownicy, w celu znalezienia ofert takich, jakie prezentuje Twoja marka.
Ponieważ liczba ogólnych wyszukiwań online szybko rośnie, warto zainwestować w SEO, aby jak najlepiej wykorzystać tę sytuację. Optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek od dawna jest bardzo ważnym elementem niemal każdej strategii obranej przez firmy działające w internecie. Dziś, bardziej niż kiedykolwiek, ma to ogromne znaczenie w rozwijaniu działalności i zdobywaniu klientów. Pamiętaj o tym, aby nie zostać daleko w tyle.
Dobierz odpowiednie słowa kluczowe
Twoja strategia SEO nie ma sensu bez odpowiednich słów kluczowych. Ich skuteczność jest zależna od popularnego aktualnie tematu. Na przykład teraz występuje znaczny wzrost wyszukiwań fraz, takich jak: COVID, koronawirus, lockdown, pandemia, korona, kwarantanna, izolacja itp. Musisz więc zbadać treści, uwzględniając przy tym słowa kluczowe, na które mogą mieć wpływ.
Ludzie bardzo często szukają w obecnych czasach opcji dostawy, nie tylko z restauracji, ale też innych miejsc. Uwzględniając bezpieczeństwo swoje i pracowników, z pewnością będą chcieli skorzystać z niestacjonarnych usług, takich jak szkolenia i kursy online, wirtualne wycieczki czy internetowe przeglądanie mieszkań. Być może konieczne będzie dostosowanie stron do panujących powszechnie standardów, aby przyciągać klientów i osiągać zyski, pomimo ograniczonych przez pandemię możliwości.
Twórz nowe treści
Jeśli jeszcze nie wdrożyłeś tego do swojej strategii marketingowej, content marketing jest doskonałą formą inwestycji w swój biznes po COVID.
Tworząc wartościowe treści na popularne tematy szybko zdobędziesz nowych odbiorców, zbudujesz silną reputację swojej marki i staniesz się ekspertem w kwestii rozwiązywania problemów swoich klientów. Pamiętaj też o uwzględnieniu wcześniej wyszukanych słów kluczowych.
Jeśli posiadasz już bazę wcześniej stworzonych treści, zwróć uwagę na to, czy wciąż są one aktualne. Jeśli nie, znajdź najważniejsze różnice, wyciągnij wnioski i zacznij pisać teksty dostosowane do panujących norm.
Możesz posłużyć się wieloma narzędziami, które pomogą Ci zdefiniować najbardziej pożądane przez użytkowników treści i określić, jakie tematy są obecnie najczęściej wyszukiwane. Da Ci to jasną instrukcję postępowania w kwestii tworzenia dobrego contentu.
Bądź rozsądny
Podczas optymalizowania swoich treści uważaj, aby użytkownicy nie odnieśli wrażenia, że wykorzystujesz aktualną trudną sytuację, robisz sobie z niej żarty i lekceważysz jej powagę. Zwróć uwagę na to, że to, co kiedyś mogło być zabawne, obecnie może przynieść zupełnie odwrotny skutek. Nawet najmniejsze błędy mogą poważnie zaszkodzić Twojej reputacji i postawić Twoją markę w niekorzystnym świetle.
Nie strasz swoich odbiorców. Zamiast tego twórz przyjazne, pokrzepiające treści, dzięki którym użytkownicy poczują się lepiej. Dzięki temu nie tylko zyskasz ich sympatię, ale też zwiększysz ruch w witrynach, gdyż będą do Ciebie stale powracać.
Zwróć uwagę na swoje call to action. Czy są one odpowiednie dostosowane do czasów, w jakich obecnie żyjemy? Wywierająca presję forma niektórych wezwań do działania jest czymś, czego zdecydowanie powinieneś unikać. Zamiast tego postaw na pozytywny wydźwięk swoich treści, który utrzyma zainteresowanie odbiorców i da im powód do rozpoczęcia dyskusji i udostępniania Twojej strony.
Kontroluj zachowania klientów
Zachowania konsumentów, szczególnie te związane z wyszukiwaniem, bardzo szybko się zmieniają pod wpływem pandemii koronawirusa. Musisz więc pamiętać, że sposób postępowania klientów w jednym miesiącu będzie się znacznie różnić w stosunku do poprzedniego i następnego. Musisz szybko aktualizować swoją wiedzę i dostosowywać się do nowych warunków.
Aby zachować dobry wizerunek, możesz wykorzystać narzędzia analityczne, które pozwolą Ci monitorować swoje treści, zachowania użytkowników i osiągane przez Twoją markę wyniki. Zatrudnienie agencji SEO może dodatkowo usprawnić ten proces i ułatwić Ci prowadzenie swojego biznesu.
Zadbaj o stronę w Google Moja Firma
Być może jeszcze tego nie słyszałeś, ale Google, w związku z pandemią, wprowadził kilka znaczących zmian w swojej ofercie Google Moja Firma. Nie tylko tymczasowo wstrzymano możliwość opiniowania usług przez klienta, ale także zwrócono uwagę na aktualizowanie godzin pracy czy warunków funkcjonowania podczas lockdownu.
Google Moja Firma to bardzo ważne narzędzie dla każdej firmy, choć w szczególności dla tych, które działają lokalnie. Niestety, wielu właścicieli wciąż wyznaje zasadę, że raz utworzone nie musi być już uzupełniane. Nic bardziej mylnego! Klienci wciąż poszukują aktualnych informacji o produktach i usługach, które planują zakupić. Pierwszym punktem, który zazwyczaj sprawdzają jest właśnie profil firmy w Google Moja Firma.
Narzędzie zapewnia jednak wiele przydatnych funkcji, których możesz użyć, aby poinformować konsumentów o wprowadzonych w związku z pandemią zmianach, ofertach specjalnych, aktualizacjach i innych ważnych kwestiach. Niektóre z nich to “tymczasowo zamknięte”, numer kontaktowy, linki do stron internetowych, “dodatkowe godziny”, opis firmy, kategorie, recenzje, Q&A czy zdarzenia.
Pamiętaj, że te funkcje istnieją, aby z nich korzystać. Jeśli nigdy nie zwracałeś uwagi na aktualizację swojego profilu w Google Moja Firma – koniecznie musisz to zmienić!
Jeśli potrzebujesz dodatkowego wsparcia w optymalizacji treści podczas pandemii, skontaktuj się z nami. Przedstawimy Ci najlepszą strategię, która pozwoli Twojej firmie przetrwać te trudne czasy i stanąć na nogi po pandemii. Pamiętaj, nie jesteś sam!
Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.
Do usłyszenia!