DARMOWY AUDYT SEO

Czym jest profil Google Moja Firma i jak wykorzystać go w swojej strategii? – TOP 10 porad

6 min czytania
Czym jest profil Google Moja Firma i jak wykorzystać go w swojej strategii? – TOP 10 porad
Kategoria Pozycjonowanie

Profil Google Moja Firma jest niezbędny, niezależnie od tego, czy prowadzisz biznes internetowy, czy tradycyjny. Odpowiednia optymalizacja informacji o Twoich produktach i usługach pozwoli Ci wyróżnić się na niezwykle konkurencyjnym w obecnych czasach rynku i przyciągnąć potencjalnych klientów. Wizytówki Google Moja Firma zbierają bowiem średnio około 5% współczynnik konwersji, co stanowi niemal dwukrotność średniego wskaźnika witryny e-commerce. W tym artykule dowiesz się, czym jest GMF i jak zoptymalizować swoją wizytówkę, aby stać się widocznym dla klientów i zwiększyć przychody ze sprzedaży.

Spis treści:

Czym jest Google Moja Firma?

GMF to oficjalny katalog firm Google, który umożliwia wyszukiwarce wyświetlanie dokładnych informacji o Twojej działalności za każdym razem, gdy użytkownik wpisuje w wyszukiwarce powiązaną z nią frazę.

Profil GMF pojawia się na najwyższych pozycjach listy wyników wyszukiwania, dzięki czemu odbiorca jest w stanie bardzo szybko odszukać konkretną markę i przejść do jej strony czy poznać istotne informacje, które pozwolą im się z Tobą skontaktować albo dotrzeć do rzeczywistej lokalizacji.

Wyniki te są kierowane geograficznie, więc profil GMF będzie widoczny dla konkretnych wyszukiwań w Twojej najbliższej okolicy.

Jakie informacje warto uwzględnić podczas konfigurowania profilu Google Moja Firma? Zadbaj o takie elementy jak nazwa marki, kategoria branży, adres, numer telefonu, adres strony internetowej, godziny pracy, obrazy, mapa dojazdu czy opinie klientów.

Dobrze zoptymalizowany profil GMF robi doskonałe wrażenie na potencjalnych klientach i zachęca ich do skorzystania z oferowanych usług. Pokazuje on bowiem Twój profesjonalizm i generuje zaufanie konsumentów, co bezpośrednio przełoży się na osiągane przez Ciebie wyniki.

Sprawdź: Google Moja Firma – optymalizacja w kilku prostych krokach

Optymalizacja wizytówki Google Moja Firma

Samo utworzenie profilu GMF to nie wszystko. Jeśli chcesz zyskać popularność w sieci i uznanie wśród klientów, musisz ją odpowiednio zoptymalizować. Jak? Skorzystaj z poniższych wskazówek.

    1. Wybierz dopasowaną kategorię

Jeśli prowadzisz sklep, w którym sprzedajesz buty sportowe, wybierz kategorię “sklep z obuwiem sportowym”, zamiast po prostu “sklep z obuwiem” czy “sklep sportowy”. Musisz znaleźć taką, która najlepiej oddaje charakter Twoich usług.

    1. Dodaj kilka innych kategorii

Możesz wybrać maksymalnie 10 kategorii, więc rozważ te najistotniejsze dla Twojej firmy. Dzięki temu zmaksymalizujesz obszar swojego działania i pokażesz potencjalnym klientom, jaką dokładnie działalność prowadzisz.

    1. Wprowadź wszystkie swoje lokalizacje

Profil GMF umożliwia wyświetlenie listy wielu lokalizacji świadczonych usług. Jeśli zatem Twoja firma działa w Warszawie, Poznaniu i Krakowie, koniecznie musisz uwzględnić to w swojej ofercie. Dzięki temu rozszerzysz świadomość marki i zwiększysz liczbę klientów, a co za tym idzie, również sprzedaż.

    1. Zoptymalizuj opis marki

Opis powinien przedstawiać produkty lub usługi, które posiadasz w swoim asortymencie. Ważne jest, aby uwzględnić w nim kluczowe terminy, których potencjalny klient może poszukiwać w Google. Określ więc najistotniejsze frazy i umieść je w swoim opisie, dzięki czemu zachęcisz konsumentów do skorzystania ze swojej oferty.

    1. Zadbaj o spójność informacji

Algorytm Google będzie porównywał informacje przedstawione na wizytówce z danymi pochodzącymi na przykład ze strony internetowej Twojej marki Jeśli okażą nie niezgodne, Google może zawiesić wyświetlanie profilu Google Moja Firma w SERP. Upewnij się więc, że wszelkie dane są spójne i dokładne, dzięki czemu zyskasz zaufanie zarówno klientów, jak i wyszukiwarek.

    1. Poproś o opinie

Pozytywne opinie zadowolonych klientów pokazują wartość Twojej firmy, co zostanie docenione zarówno przez Google, jak i wyszukiwarki. Zachęć więc konsumentów do wystawienia Ci recenzji. Te kilka złotych gwiazdek może całkowicie odmienić wyniki Twojej marki i sprawić, że stanie się bardziej wiarygodna.

 

    1. Dołącz wysokiej jakości zdjęcia

Odpowiednio zoptymalizowane zdjęcia przyciągają uwagę odbiorców i zachęcają ich do odwiedzin Twojej witryny. Dodaj więc do wizytówki fotografie swojej firmy z zewnątrz i od środka oraz pokaż potencjalnym klientom, czego mogą się spodziewać po odwiedzeniu Twojego sklepu. Najlepsze efekty zapewnią Ci zdjęcia w formacie JPG lub PNG o minimalnej rozdzielczości 720×720.

    1. Zoptymalizuj stronę docelową

Mimo że Twoja strona internetowa i wizytówka Google Moja Firma są oddzielnymi elementami, jest między nimi pewna zależność. Profil GMF buduje autorytet witryny, która z kolei korzystnie wpływa na jego widoczność w wyszukiwarce. Zadbaj więc o lokalne SEO i zoptymalizuj swoją stronę pod kątem wyszukiwań osób znajdujących się w najbliższej okolicy. W tym celu przeprowadź badania słów kluczowych, stwórz wysokiej jakości treści, zbuduj sieć wartościowych linków i zadbaj o techniczne aspekty witryny. Dzięki temu kompleksowo wzmocnisz działanie swojej firmy i zapewnisz jej doskonałe wyniki.

    1. Dbaj o aktualność treści

Weź pod uwagę, że klienci mogą dodawać własne zdjęcia i aktualizować informacje na profilu GMF. Jako że jesteś jego właścicielem, możesz kontrolować udostępniane przez użytkowników treści. Jedynym elementem, na który nie masz wpływu są opinie. Regularnie sprawdzaj więc swój profil i upewniaj się, że publikowane informacje są prawdziwe i aktualne.

    1. Uwzględniaj wytyczne Google

Google podał szczegółowe dane dotyczące optymalizacji treści w profilach GMF. Jeśli się do nich nie dostosujesz, Twoja wizytówka może nie pojawić się na liście wyników wyszukiwania, przez co nie zdobędziesz nowych klientów. Czego unikać? Oto kilka przykładów:

  • nie podawaj fałszywych informacji na temat swojej marki;
  • nie próbuj konfigurować profilu firmy, której nie jesteś właścicielem;
  • nie publikuj niskiej jakości treści;
  • nie twórz wielu wizytówek dla tej samej lokalizacji firmy;
  • nie podawaj nieprawdziwego adresu;
  • nie publikuj niestosownych treści;
  • nie promuj nielegalnych działań
Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Podsumowanie

Widzisz już zapewne, jak ważna jest optymalizacja profilu Google Moja Firma. Jeśli więc chcesz cieszyć się niesamowitymi wynikami, zastosuj się do wyżej wymienionych wskazówek, dzięki którym zyskasz zaufanie klientów i korzystnie wpłyniesz na swój wizerunek w oczach wyszukiwarek. Nie czekaj więc i zacznij działać już dziś!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 14

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Na co zwrócić uwagę przy pozycjonowaniu subdomeny?
Na co zwrócić uwagę przy pozycjonowaniu subdomeny?
Subdomeny dają możliwość założenia dodatkowych stron w obrębie domeny. Czy to lepszy wybór od dodania witryny w podkatalogu? Co wybrać pod kątem SEO?
Frazy pomocnicze – czy warto je stosować?
Frazy pomocnicze – czy warto je stosować?
Słowa kluczowe to fundament skutecznego pozycjonowania stron. Nie od dziś wiadomo, że przy pomocy fraz można wygenerować oczekiwany ruch w witrynie.
Jak zwiększyć ruch na stronie dzięki mediom społecznościowym?
Jak zwiększyć ruch na stronie dzięki mediom społecznościowym?
Media społecznościowe odgrywają ważną rolę w pozyskiwaniu wartościowego ruchu na stronie. Jak je wykorzystać, aby poprawić statystyki odwiedzin? Sprawdź!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie