Profil Google Moja Firma jest niezbędny, niezależnie od tego, czy prowadzisz biznes internetowy, czy tradycyjny. Odpowiednia optymalizacja informacji o Twoich produktach i usługach pozwoli Ci wyróżnić się na niezwykle konkurencyjnym w obecnych czasach rynku i przyciągnąć potencjalnych klientów. Wizytówki Google Moja Firma zbierają bowiem średnio około 5% współczynnik konwersji, co stanowi niemal dwukrotność średniego wskaźnika witryny e-commerce. W tym artykule dowiesz się, czym jest GMF i jak zoptymalizować swoją wizytówkę, aby stać się widocznym dla klientów i zwiększyć przychody ze sprzedaży.
GMF to oficjalny katalog firm Google, który umożliwia wyszukiwarce wyświetlanie dokładnych informacji o Twojej działalności za każdym razem, gdy użytkownik wpisuje w wyszukiwarce powiązaną z nią frazę.
Profil GMF pojawia się na najwyższych pozycjach listy wyników wyszukiwania, dzięki czemu odbiorca jest w stanie bardzo szybko odszukać konkretną markę i przejść do jej strony czy poznać istotne informacje, które pozwolą im się z Tobą skontaktować albo dotrzeć do rzeczywistej lokalizacji.
Wyniki te są kierowane geograficznie, więc profil GMF będzie widoczny dla konkretnych wyszukiwań w Twojej najbliższej okolicy.
Jakie informacje warto uwzględnić podczas konfigurowania profilu Google Moja Firma? Zadbaj o takie elementy jak nazwa marki, kategoria branży, adres, numer telefonu, adres strony internetowej, godziny pracy, obrazy, mapa dojazdu czy opinie klientów.
Dobrze zoptymalizowany profil GMF robi doskonałe wrażenie na potencjalnych klientach i zachęca ich do skorzystania z oferowanych usług. Pokazuje on bowiem Twój profesjonalizm i generuje zaufanie konsumentów, co bezpośrednio przełoży się na osiągane przez Ciebie wyniki.
Samo utworzenie profilu GMF to nie wszystko. Jeśli chcesz zyskać popularność w sieci i uznanie wśród klientów, musisz ją odpowiednio zoptymalizować. Jak? Skorzystaj z poniższych wskazówek.
Jeśli prowadzisz sklep, w którym sprzedajesz buty sportowe, wybierz kategorię “sklep z obuwiem sportowym”, zamiast po prostu “sklep z obuwiem” czy “sklep sportowy”. Musisz znaleźć taką, która najlepiej oddaje charakter Twoich usług.
Możesz wybrać maksymalnie 10 kategorii, więc rozważ te najistotniejsze dla Twojej firmy. Dzięki temu zmaksymalizujesz obszar swojego działania i pokażesz potencjalnym klientom, jaką dokładnie działalność prowadzisz.
Profil GMF umożliwia wyświetlenie listy wielu lokalizacji świadczonych usług. Jeśli zatem Twoja firma działa w Warszawie, Poznaniu i Krakowie, koniecznie musisz uwzględnić to w swojej ofercie. Dzięki temu rozszerzysz świadomość marki i zwiększysz liczbę klientów, a co za tym idzie, również sprzedaż.
Opis powinien przedstawiać produkty lub usługi, które posiadasz w swoim asortymencie. Ważne jest, aby uwzględnić w nim kluczowe terminy, których potencjalny klient może poszukiwać w Google. Określ więc najistotniejsze frazy i umieść je w swoim opisie, dzięki czemu zachęcisz konsumentów do skorzystania ze swojej oferty.
Algorytm Google będzie porównywał informacje przedstawione na wizytówce z danymi pochodzącymi na przykład ze strony internetowej Twojej marki Jeśli okażą nie niezgodne, Google może zawiesić wyświetlanie profilu Google Moja Firma w SERP. Upewnij się więc, że wszelkie dane są spójne i dokładne, dzięki czemu zyskasz zaufanie zarówno klientów, jak i wyszukiwarek.
Pozytywne opinie zadowolonych klientów pokazują wartość Twojej firmy, co zostanie docenione zarówno przez Google, jak i wyszukiwarki. Zachęć więc konsumentów do wystawienia Ci recenzji. Te kilka złotych gwiazdek może całkowicie odmienić wyniki Twojej marki i sprawić, że stanie się bardziej wiarygodna.
Odpowiednio zoptymalizowane zdjęcia przyciągają uwagę odbiorców i zachęcają ich do odwiedzin Twojej witryny. Dodaj więc do wizytówki fotografie swojej firmy z zewnątrz i od środka oraz pokaż potencjalnym klientom, czego mogą się spodziewać po odwiedzeniu Twojego sklepu. Najlepsze efekty zapewnią Ci zdjęcia w formacie JPG lub PNG o minimalnej rozdzielczości 720×720.
Mimo że Twoja strona internetowa i wizytówka Google Moja Firma są oddzielnymi elementami, jest między nimi pewna zależność. Profil GMF buduje autorytet witryny, która z kolei korzystnie wpływa na jego widoczność w wyszukiwarce. Zadbaj więc o lokalne SEO i zoptymalizuj swoją stronę pod kątem wyszukiwań osób znajdujących się w najbliższej okolicy. W tym celu przeprowadź badania słów kluczowych, stwórz wysokiej jakości treści, zbuduj sieć wartościowych linków i zadbaj o techniczne aspekty witryny. Dzięki temu kompleksowo wzmocnisz działanie swojej firmy i zapewnisz jej doskonałe wyniki.
Weź pod uwagę, że klienci mogą dodawać własne zdjęcia i aktualizować informacje na profilu GMF. Jako że jesteś jego właścicielem, możesz kontrolować udostępniane przez użytkowników treści. Jedynym elementem, na który nie masz wpływu są opinie. Regularnie sprawdzaj więc swój profil i upewniaj się, że publikowane informacje są prawdziwe i aktualne.
Google podał szczegółowe dane dotyczące optymalizacji treści w profilach GMF. Jeśli się do nich nie dostosujesz, Twoja wizytówka może nie pojawić się na liście wyników wyszukiwania, przez co nie zdobędziesz nowych klientów. Czego unikać? Oto kilka przykładów:
Widzisz już zapewne, jak ważna jest optymalizacja profilu Google Moja Firma. Jeśli więc chcesz cieszyć się niesamowitymi wynikami, zastosuj się do wyżej wymienionych wskazówek, dzięki którym zyskasz zaufanie klientów i korzystnie wpłyniesz na swój wizerunek w oczach wyszukiwarek. Nie czekaj więc i zacznij działać już dziś!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.