DARMOWY AUDYT SEO

Google Moja Firma – jak zoptymalizować swoją wizytówkę?

5 min czytania
Google Moja Firma – jak zoptymalizować swoją wizytówkę?
Kategoria Pozycjonowanie

Google Moja Firma to narzędzie, którego wykorzystanie może zapewnić Ci doskonałe wyniki. Sprawdź więc, jak zoptymalizować swoją wizytówkę!

Google moja firma (GMB) to bezpłatne narzędzie, które znacznie ułatwia małym firmom działalność w Internecie. Korzystanie z tego serwisu pomaga witrynie uzyskać widoczność w wyszukiwarce, a co za tym idzie, przyciągnąć nowych klientów, co jest szczególnie ważne, zwłaszcza z punktu widzenia początkujących firm.

Google Moja Firma usprawnia działanie w szczególności lokalnych firm, które budują w ten sposób swoją obecność w sieci i rozpowszechniają oferowane produkty czy usługi. Wykorzystanie tego narzędzia ułatwia również kontakt z konsumentami, gdyż umożliwia dzielenie się informacjami, takimi jak godziny pracy, numer telefonu czy adres e-mail.

Spis treści:

Kto może korzystać z wizytówki Google Moja Firma?

  • Firma, która ma zarejestrowany adres fizyczny;
  • Firma, której pracownik udaje się pod fizyczny adres, aby świadczyć usługi klientowi;
  • Indywidualni pracownicy, tacy jak prawnicy czy księgowi.
Sprawdź: Jak korzystanie z Google Moja Firma może wpłynąć na strony wielu lokalizacji?

Jak korzystać z Google Moja Firma?

Aby zrozumieć, jak działa Google Moja Firma, trzeba wiedzieć, jak umieścić na liście swoją markę. Oto kilka przydatnych wskazówek:

Załóż konto

Każda firma, która chce mieć dostęp do swojej wizytówki, musi utworzyć konto w Google Moja firma lub zalogować się do niego za pomocą dowolnego konta Google.

Uzupełnij najważniejsze informacje

Następnym krokiem jest uzupełnienie wszystkich niezbędnych informacji o firmie, takich jak nazwa, kategoria branży, godziny pracy, numer telefonu czy lokalizacja. Dane te pozwolą Ci zbudować relacje z klientem i pokażą mu, że można Ci zaufać.

Zweryfikuj swoją firmę

Możesz zweryfikować swoją firmę na różne sposoby: za pomocą listu pocztowego, przez telefon czy poprzez weryfikację zbiorczą, jeśli posiadasz kilka lokalizacji swojego biznesu.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Jak zoptymalizować wizytówkę Google Moja Firma?

Optymalizacja konta Google Moja Firma składa się z kilku kroków:

Zgłoś swoją markę

Konta GMF mogą być tworzone przez każdego, nawet kogoś, kto nie jest właścicielem danej firmy. Upewnij się więc, że jesteś właścicielem swojej marki w Google Moja Firma. Dzięki temu uzyskasz pełną kontrolę nad swoją wizytówką. Będziesz w stanie publikować informacje o nowych produktach, a także zarządzać recenzjami i odpowiadać na pozostawione przez klientów opinie.

Uzupełnij wszystkie informacje

Jednym z najważniejszych środków budowania zaufania klientów jest dostarczanie im kompletnych informacji o swojej firmie. Zadbaj więc o spójność danych w GMF i w swojej witrynie, aby zostać uznanym za wiarygodnego sprzedawcę. Uzupełnij więc pola, takie jak nazwa firmy, adres, numer telefonu, godziny pracy, link do witryny biznesowej, opis swojej działalności, kategoria branży. Możesz też dodać wysokiej jakości zdjęcia i sekcję Q&A.

Stwórz interesujący opis firmy

Optymalizacja opisu firmy ma na celu wyróżnienie Cię wśród branżowych rywali. Zadbaj więc o użycie trafnych słów kluczowych związanych z prowadzoną działalnością oraz dokładnie przedstaw charakter swojej marki i oferowane usługi. Opis może osiągać maksymalnie około 700 słów, ale musisz pamiętać, że tylko 200 znaków jest widocznych w standardowym panelu w Google.

Wybierz odpowiednią kategorię

Wybranie konkretnej kategorii pomaga Google zrozumieć, jaki rodzaj działalności prowadzisz, przez co wyszukiwarka będzie w stanie wyświetlić Twoją firmę jako wynik odpowiednich wyszukiwań.

Dodaj wartościowe zdjęcia

Regularnie dodawaj zdjęcia, które przyciągną uwagę użytkowników i zachęcą ich do skorzystania z Twojej oferty. Google Moja Firma udostępnia kilka opcji przesyłania zdjęć:

  • Zdjęcie profilowe

Zdjęcie profilowe jest prezentowane podczas wyświetlania wizytówki w lokalnych wynikach wyszukiwania. Obrazy powinny być zoptymalizowane w taki sposób, aby można je było przedstawić w formacie kwadratowym i prostokątnym, aby dostosowały się do wyszukiwań za pomocą zarówno komputerów, jak i urządzeniach mobilnych.

  • Zdjęcie w tle

Zdjęcie w tle jest widoczne, gdy wizytówka wyświetla się w wynikach wyszukiwania w Google. Będzie to obraz, który klient zobaczy w SERP, więc upewnij się, że stawia on Twoją markę w korzystnym świetle.

Zadbaj o opinie w Google Moja Firma

Pozytywne recenzje pomagają generować zaufanie do marki i znacząco zwiększają sprzedaż. Warto też dodać, że Google bierze je pod uwagę podczas budowania rankingu SERP, co można wykorzystać, aby zyskać popularność w sieci. Jest to również świetny sposób, aby dowiedzieć się, czy oferowany produkt lub usługa spełnia oczekiwania klientów. Zachęcaj więc konsumentów do pozostawiania opinii i regularnie na nie odpowiadaj, aby zwiększyć swoją wiarygodność i pokazać odbiorcom, że zależy Ci na ich zadowoleniu.

Wprowadź sekcję pytań i odpowiedzi

Umieszczenie w wizytówce Google Moja Firma odpowiedzi na najczęściej zadawane przez użytkowników pytania może bardzo korzystnie wpłynąć na Twoje wyniki. Dzięki temu klient dokładnie pozna markę i oferowane usługi, a sekcja Q&A rozwieje jego wszelkie wątpliwości związane z zakupem danego produktu, przez co szanse na osiągnięcie wyższej sprzedaży znacznie wzrosną.

Sprawdź: Google Moja Firma – optymalizacja w kilku prostych krokach

Podsumowanie

Jak widać, posiadanie wizytówki Google Moja Firma może przynieść wiele korzyści. Dzięki temu dotrzesz bowiem do nowych klientów i pokażesz wyszukiwarce, że zasługujesz na wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania. Jeśli zatem chcesz przenieść swoją markę na wyższy poziom i osiągnąć doskonałe rezultaty, zastosuj się do powyższych wskazówek, zweryfikuj swój profil w GMF, uzupełnij niezbędne informacje i zadbaj o opinie klientów, a pokażesz im, że mogą Ci zaufać. W ten sposób zyskasz popularność w sieci, a wyniki sprzedażowe znacznie wzrosną. Nie zwlekaj więc i zoptymalizuj swoją wizytówkę w Google Moja Firma już dziś, aby móc szybko cieszyć się pożądanymi efektami!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 14

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Co to jest cross-linking?
Co to jest cross-linking?
Budowanie profilu linkowego nie należy do najprostszych zadań wykonywanych przez pozycjonerów. Niektóre z technik wymagają wiedzy i doświadczenia.
Top 16 narzędzi SEO – podręcznikowe “must have agencji”
Top 16 narzędzi SEO – podręcznikowe “must have agencji”
Efektywne pozycjonowanie jest możliwe, dzięki wachlarzowi skutecznych narzędzi. W artykule wyszczególnione te, które cieszą się największą popularnością.
EAT i YMYL – czym są i jakie mają znaczenie w SEO?
EAT i YMYL – czym są i jakie mają znaczenie w SEO?
Najważniejszym zadaniem Google jest zapewnienie użytkownikom najlepszych wyników wyszukiwania. Podpowiemy Ci, jak sprostać tym oczekiwaniom.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie