Google Moja Firma to narzędzie, którego wykorzystanie może zapewnić Ci doskonałe wyniki. Sprawdź więc, jak zoptymalizować swoją wizytówkę!
Google moja firma (GMB) to bezpłatne narzędzie, które znacznie ułatwia małym firmom działalność w Internecie. Korzystanie z tego serwisu pomaga witrynie uzyskać widoczność w wyszukiwarce, a co za tym idzie, przyciągnąć nowych klientów, co jest szczególnie ważne, zwłaszcza z punktu widzenia początkujących firm.
Google Moja Firma usprawnia działanie w szczególności lokalnych firm, które budują w ten sposób swoją obecność w sieci i rozpowszechniają oferowane produkty czy usługi. Wykorzystanie tego narzędzia ułatwia również kontakt z konsumentami, gdyż umożliwia dzielenie się informacjami, takimi jak godziny pracy, numer telefonu czy adres e-mail.
Aby zrozumieć, jak działa Google Moja Firma, trzeba wiedzieć, jak umieścić na liście swoją markę. Oto kilka przydatnych wskazówek:
Każda firma, która chce mieć dostęp do swojej wizytówki, musi utworzyć konto w Google Moja firma lub zalogować się do niego za pomocą dowolnego konta Google.
Następnym krokiem jest uzupełnienie wszystkich niezbędnych informacji o firmie, takich jak nazwa, kategoria branży, godziny pracy, numer telefonu czy lokalizacja. Dane te pozwolą Ci zbudować relacje z klientem i pokażą mu, że można Ci zaufać.
Możesz zweryfikować swoją firmę na różne sposoby: za pomocą listu pocztowego, przez telefon czy poprzez weryfikację zbiorczą, jeśli posiadasz kilka lokalizacji swojego biznesu.
Optymalizacja konta Google Moja Firma składa się z kilku kroków:
Konta GMF mogą być tworzone przez każdego, nawet kogoś, kto nie jest właścicielem danej firmy. Upewnij się więc, że jesteś właścicielem swojej marki w Google Moja Firma. Dzięki temu uzyskasz pełną kontrolę nad swoją wizytówką. Będziesz w stanie publikować informacje o nowych produktach, a także zarządzać recenzjami i odpowiadać na pozostawione przez klientów opinie.
Jednym z najważniejszych środków budowania zaufania klientów jest dostarczanie im kompletnych informacji o swojej firmie. Zadbaj więc o spójność danych w GMF i w swojej witrynie, aby zostać uznanym za wiarygodnego sprzedawcę. Uzupełnij więc pola, takie jak nazwa firmy, adres, numer telefonu, godziny pracy, link do witryny biznesowej, opis swojej działalności, kategoria branży. Możesz też dodać wysokiej jakości zdjęcia i sekcję Q&A.
Optymalizacja opisu firmy ma na celu wyróżnienie Cię wśród branżowych rywali. Zadbaj więc o użycie trafnych słów kluczowych związanych z prowadzoną działalnością oraz dokładnie przedstaw charakter swojej marki i oferowane usługi. Opis może osiągać maksymalnie około 700 słów, ale musisz pamiętać, że tylko 200 znaków jest widocznych w standardowym panelu w Google.
Wybranie konkretnej kategorii pomaga Google zrozumieć, jaki rodzaj działalności prowadzisz, przez co wyszukiwarka będzie w stanie wyświetlić Twoją firmę jako wynik odpowiednich wyszukiwań.
Regularnie dodawaj zdjęcia, które przyciągną uwagę użytkowników i zachęcą ich do skorzystania z Twojej oferty. Google Moja Firma udostępnia kilka opcji przesyłania zdjęć:
Zdjęcie profilowe jest prezentowane podczas wyświetlania wizytówki w lokalnych wynikach wyszukiwania. Obrazy powinny być zoptymalizowane w taki sposób, aby można je było przedstawić w formacie kwadratowym i prostokątnym, aby dostosowały się do wyszukiwań za pomocą zarówno komputerów, jak i urządzeniach mobilnych.
Zdjęcie w tle jest widoczne, gdy wizytówka wyświetla się w wynikach wyszukiwania w Google. Będzie to obraz, który klient zobaczy w SERP, więc upewnij się, że stawia on Twoją markę w korzystnym świetle.
Pozytywne recenzje pomagają generować zaufanie do marki i znacząco zwiększają sprzedaż. Warto też dodać, że Google bierze je pod uwagę podczas budowania rankingu SERP, co można wykorzystać, aby zyskać popularność w sieci. Jest to również świetny sposób, aby dowiedzieć się, czy oferowany produkt lub usługa spełnia oczekiwania klientów. Zachęcaj więc konsumentów do pozostawiania opinii i regularnie na nie odpowiadaj, aby zwiększyć swoją wiarygodność i pokazać odbiorcom, że zależy Ci na ich zadowoleniu.
Umieszczenie w wizytówce Google Moja Firma odpowiedzi na najczęściej zadawane przez użytkowników pytania może bardzo korzystnie wpłynąć na Twoje wyniki. Dzięki temu klient dokładnie pozna markę i oferowane usługi, a sekcja Q&A rozwieje jego wszelkie wątpliwości związane z zakupem danego produktu, przez co szanse na osiągnięcie wyższej sprzedaży znacznie wzrosną.
Jak widać, posiadanie wizytówki Google Moja Firma może przynieść wiele korzyści. Dzięki temu dotrzesz bowiem do nowych klientów i pokażesz wyszukiwarce, że zasługujesz na wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania. Jeśli zatem chcesz przenieść swoją markę na wyższy poziom i osiągnąć doskonałe rezultaty, zastosuj się do powyższych wskazówek, zweryfikuj swój profil w GMF, uzupełnij niezbędne informacje i zadbaj o opinie klientów, a pokażesz im, że mogą Ci zaufać. W ten sposób zyskasz popularność w sieci, a wyniki sprzedażowe znacznie wzrosną. Nie zwlekaj więc i zoptymalizuj swoją wizytówkę w Google Moja Firma już dziś, aby móc szybko cieszyć się pożądanymi efektami!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.