Klik, klik, klik – zadbaj o swój CTR!

Klik, klik, klik – zadbaj o swój CTR!

Tranmautritam/pexels.com

Prowadząc kampanię internetową, nieustannie musisz analizować jej zyski oraz straty, sprawdzać, które rozwiązania są odpowiednie, a które należy wykluczyć. Reklama internetowa jest skuteczna, jeśli zajmuje wysoką pozycję w rankingu wyszukiwarek. Z tego powodu konieczne jest opracowanie strategii zgodnie z sektorem, w którym się działa – zrozumienie go przekłada się na proces definiowania czynników wpływających na sukces. Jedną z takich miar jest współczynnik klikalności. Jak zachęcić klienta do wybrania naszej usługi i skorzystania z oferty?

Czym jest CTR?

Click-through rate to współczynnik używany w marketingu internetowym w celu analizowania wyników e-kampanii. Określa on liczbę kliknięć w stosunku do liczby wyświetleń reklam. Wysoki wskaźnik kliknięć świadczy o dopasowaniu treści bądź tytułu reklamy do intencji potencjalnych klientów. Należy jednak pamiętać, że aby wynik kampanii był miarodajny, należy zestawić CTR ze współczynnikiem konwersji i współczynnikiem odrzuceń.

Jak obliczyć współczynnik klikalności?

Podziel liczbę kliknięć przez ilość wyświetleń, wynik pomnóż razy 100, aby otrzymać wartość procentową:

CTR = liczba kliknięć / liczba wyświetleń reklam x 100%

Jeśli mamy już swój wynik, należy określić, czy jest on satysfakcjonujący, czy wymaga poprawy. Wszystko zależy od tego, jaki jest cel naszej kampanii. Jednak niezależnie od jej charakteru, tym, co łączy się z każdą z nich, są słowa kluczowe. W przypadku wykorzystywania bardziej ogólnych słów za dobry wynik uznaje się 7%. Jeśli jednak bierzemy pod uwagę przede wszystkim frazy typu long-tail, „dobry” wynik plasuje się pomiędzy 15 a 20%. Ostatnim przypadkiem są słowa branżowe (brandowe). Tutaj idealny wynik zbliża się do 100%, jednak uzyskanie maksimum jest niemożliwe. Z tego powodu dobry wynik plasuje się pomiędzy 65-80%. Jak widzisz, zrozumienie istoty słów kluczowych jest fundamentem, aby określić poziom współczynnika klikalności.

Z czego może wynikać niski CTR?

Podstawowe błędy, które obniżają nasz współczynnik, to:

  • błędne dopasowanie słów i fraz kluczowych,
  • reklama niedopasowana do treści strony,
  • reklama niedopasowana do słów kluczowych,
  • nieciekawa oferta,
  • nieintuicyjna ścieżka podejmowania decyzji.

Jak sprawdzić swój CTR?

  • Google Search Console
  • Google Analytics

Pozycjonowanie SEO a współczynnik CTR

Dopasowanie charakteru treści do strony ma kluczowe znaczenie, również w kampanii internetowej. Content is King (Bill Gates) – nigdy o tym nie zapominaj. Musisz dać swoim potencjalnym klientom powód do wyświetlenia i skorzystania z Twojej strony, a więc przykuć ich uwagę. Wzrost współczynnika CTR oznacza, że Twoja strona cieszy się wysokim ruchem. Każde odwiedziny są szansą na pozyskanie klienta oraz zwiększenie konwersji. W przypadku SEO współczynnik kliknięć określa liczbę wejść na stronę w stosunku do wyświetleń, co ma odbicie w organicznych wynikach wyszukiwania. Dodatkowo jest to jeden z elementów rankingowych dla Google.

Metody na poprawę swojego wyniku CTR

W pierwszej kolejności musisz sobie uświadomić, że wysokość Twojego współczynnika klikalności zależy od ciągłej optymalizacji. Bez niej, prędzej czy później, wynik spadnie, a cały Twój wkład pójdzie na marne. Istnieją jednak sprawdzone metody na poprawę wyniku CTR.

Źródło: Pixabay/pexels.com

Personalizacja

W kontekście stron e-commerce oraz kampanii promocyjnych hasło „klient indywidualny” pojawia się jako pierwsze. Konkurencja jest na rynku niezwykle wysoka i codziennie rośnie, z tego powodu klienci z łatwością mogą zmienić swoje zdanie na rzecz miejsca, które oferuje im spersonalizowane usługi. Musisz w tym celu stworzyć profil potencjalnego kupca zgodny z Twoją branżą. Poczucie, że wyświetla się nam to, czego poszukujemy, sprawia, że lepiej reagujemy na prezentowane treści.

Call to action (CTA)

Możesz nie zdawać sobie z tego sprawy, ale bezpośredni zwrot w stronę klienta, który ma za zadanie zachęcić go do interakcji, sprawdza się w większości kampanii internetowych. Zawołania w stylu „Sprawdź to sam!”, „Dowiedz się”, „Nie czekaj” sprawiają, że na moment się zatrzymujemy. Jeśli już znasz swoją grupę docelową, zbadaj, które zwroty będą dla niej odpowiednie i jak najbardziej naturalne. Tutaj z pomocą przyjdzie CTR. Zobaczysz, na jakie treści reagują odbiorcy.

Naturalność i nienachalność

Wyczucie jest podstawą sukcesu reklamy. Zbyt duża ilość pojawiających się okien pop-up sprawi, że ruch na Twojej stronie spadnie, a roboty wyszukiwarek ocenią ją jako mało interesującą. Pamiętaj, że każda branża charakteryzuje się czymś innym – to, co sprawdzi się w przypadku branży modowej, nie będzie mieć przełożenia na rynek IT. Działaj więc tak, jakbyś sam sobie życzył doświadczać reklamy w sieci.

Nawigacja

Nawigacja strony to podstawa user experience, które dla Google jest podstawowym elementem oceny jakości strony. Możesz wykorzystać menu okruszkowe bądź spisy treści w przypadku artykułów – w tych miejscach odnośniki z kotwicami, które poprowadzą odbiorcę do poszczególnych fragmentów. Tym sposobem zaczynają się one pojawiać w wynikach SERP i bardziej rzucają się w oczy. Z poziomu wyszukiwarki warto również wykorzystać możliwości rich snippets (wyróżnione fragmenty), które zachęcą odbiorcę do przeczytania całej treści.

Przyjazny URL

Dowiedziono, że adresy, które zawierają w swojej strukturze słowa kluczowe, mają średnio o 45% wyższy współczynnik CTR. Zadbaj więc o jak najbardziej przyjazny adres za pomocą krótkiej, chwytliwej nazwy, unikaj spacji i cyfr, a także znaków specjalnych. Zmień adres swojej witryny, aby poprawić swój wynik.

Reklamy PPC

Pay-per-click mają średni współczynnik klikalności na poziomie około 2%. Oczywiście, jak już wiesz, zależy to od branży. Wykorzystanie płatnych reklam może być przydatnym narzędziem, wypróbuj więc dostępne rozszerzenia Google Ads. Nie zapomnij zawrzeć w obrębie tego typu reklamy słów kluczowych i CTA.

Mailing

Kampanie mailowe mają nieco wyższy CTR, który plasuje się na poziomie 2,5-3%. Cechuje je wysoka konwersja, z tego względu pamiętaj o CTA, zadbaj o mobilność witryny, dopasuj słowa kluczowe i sprawdź, czy wiadomość może być skanowana.

Social media

Tutaj wysokość CTR waha się od 1, do 10% w zależności od portalu. Twitter ma wynik na poziomie 2%, Instagram i Facebook niewiele mniej, a YouTube waha się od 2, do 10%. Warto więc wesprzeć swoją kampanię o dodatkowe media, które powiększą naszą grupę odbiorców.

Podsumowanie

Klikalność zależy od wielu czynników:

  • rodzaju projektu,
  • specyfiki rynku (niszy),
  • konkurencyjności słów,
  • rodzaju reklamy.

Przeanalizuj więc swoją branżę i nie martw się, jeśli Twój wynik CTR nie plasuje się na poziomie 20% – być może to w ogóle Ciebie nie dotyczy. Współczynnik ten jest jednak dobrą miarą analityczną, pozwalającą określić skuteczność kampanii internetowej. W końcu to, na czym zależy każdemu właścicielowi strony, to zysk. Bądź więc o dwa kroki do przodu!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 2
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jakie informacje powinien zawierać audyt SEO?

    Jakie informacje powinien zawierać audyt SEO?

    Audyt SEO jest kluczem do przeprowadzenia późniejszych działań optymalizacyjnych. Chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat? Sprawdź nasz artykuł!
    Strategie budowania linków zwrotnych, które warto wykorzystać w digital marketingu

    Strategie budowania linków zwrotnych, które warto wykorzystać w digital marketingu

    Chcesz zdobyć nowych odbiorców? Zależy Ci na zyskaniu popularności? Link building to coś dla Ciebie! Sprawdź, jakie techniki są najlepsze.
    Kiedy Twoja firma powinna zainwestować w agencję SEO?

    Kiedy Twoja firma powinna zainwestować w agencję SEO?

    Czy agencja SEO jest potrzebna, aby utrzymać się na rynku? Zastanawiasz się, czy jest ona dla Ciebie odpowiednia? Podpowiemy Ci co musisz zrobić!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.