Najczęstsze grzeszki użytkowników z narzędziem “Moja firma” od Google

Najczęstsze grzeszki użytkowników z narzędziem “Moja firma” od Google

Benjamin Child/unsplash.com

Platforma zaprojektowana przez Google – “Moja Firma”, w teorii ma umożliwić odbiorcom, uzyskać szybki wgląd w prowadzoną przez nas działalność. GMF pełni rolę wirtualnej wizytówki, a jak na wizytówkę przystało, powinna ona zawierać elementarne informacje, takie jak kontaktowe. Google idzie jednak krok dalej i umożliwia nam stworzenie profilu, który ma szansę na diametralną zmianę stosunku potencjalnego klienta do naszej działalności – co więc zrobić, aby zdecydował/a się on/ona na skorzystanie z naszych usług? O tym dowiecie się, czytając niniejszy wpis.

google my business Benjamin Child/unsplash.com

Źródło: Benjamin Child/unsplash.com

Google nie pierwszy raz postanowił, zrobić ukłon w stronę biznesowych użytkowników swojego oprogramowania. Tak oto pod koniec pierwszej połowy 2014 roku, w ich ręce oddane zostało narzędzie Google Moja Firma, które ma na celu umożliwiać intuicyjne zarządzanie wizytówkami widocznymi dla potencjalnych klientów, pod postacią prostego w obsłudze panelu. Osoba zainteresowana konkretną usługą może przebierać w ofertach świadomie, gdyż omawiane narzędzie udostępnia niemałą ilość informacji dotyczących lokalnych firm, przy czym samym przedsiębiorstwom upraszcza proces interakcji i kontaktu z klientem. Informacje nie powinny jednak ograniczać się wyłącznie do danych kontaktowych – uszczegółowiony i co najważniejsze rzetelny profil w GMF, to kolejny mały sukces na drodze optymalizacji na lokalnych listach wyszukiwań.

Google chce, aby Twoja firma była widoczna…

Ze wstępu można łatwo wywnioskować, że proponowane przez Google narzędzie, ma przynieść nam korzyści jako przedsiębiorcom. Sęk w tym, że aby mogło się to wydarzyć, musimy korzystać z niego prawidłowo, ponieważ to krótka droga do sukcesu. Na czym nam zależy? Dokładnie tak, na widoczności! Pośród konkurencyjnych usług, nierzadko sąsiadujących drzwiami, ten, który jako pierwszy zostanie zarekomendowany zainteresowanej osobie, stanie się zwycięzcą. Gdy już zostaniemy dostrzeżeni, warto, aby ta sama osoba zrozumiała co oferujemy, w jakich godzinach, jaki jest zakres cen za nasze usług, a nawet, jaki jest średni ruch w naszej firmie o określonej porze – to z kolei może okazać się korzystne z uwagi na wymogi sanitarne i społeczną obawę przed wciąż żywą pandemią COVID-19.

Dlatego musisz o tym pamiętać!

Nim przejdziemy do omówienia ciężkich grzechów GMF, przejdźmy pokrótce przez działania, które powinniśmy zrealizować. Regularne aktualizowanie danych naszej firmy – nie tylko wskazanym by było, aby nasze dane kontaktowe pozwalały do nas dotrzeć, ale sama częstotliwość naszej aktywności w panelu GMF, zwraca się pod postacią korzystniejszego pozycjonowania w SERP. Teraz mały as w rękawie – klienci widzą oceny naszych usług, co należy traktować nierzadko jako pierwsze wrażenie, tym bardziej, jeżeli to może być ich pierwsza wizyta. Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz, a teraz przypomnij sobie swoją ostatnią reakcję na wyświetlony na liście wyników biznes z oceną w przedziale 2.0 – 3.0… Krótkie podsumowanie co twoi przyszli klienci powinni wiedzieć o twojej firmie, znajdując jej cyfrową wizytówkę: godziny funkcjonowania firmy, numer kontaktowy (oraz adres mailowy), lokalizacja i w czym firma się specjalizuje. Jako opcjonalne potraktuj zwięzły opis działalności, czy też stronę WWW, którą mieć warto, jednak o tym innym razem.

Grzeszki tych, którzy w Google widoczni być nie chcą

Wychodząc z założenia, że jesteśmy w stanie oszukać algorytm Google, z miejsca startu skażemy się na niepowodzenie. Nie stosowanie się do zasad, nie tylko nie przyprowadzi do nas klientów, ale również może dosłownie pogrzebać nasz cyfrowy wizerunek, a wtedy i magiczne zagrania SEO nie pomogą. W przypadku postępowania niezgodnego z regulaminem profili firmowych kwestią czasu jest zablokowanie Twojego profilu przez Google – oszustwa mogą być długo nie wykrywane, jednak prędzej czy później będą one weryfikowane, a konsekwencje mogą okazać się daleko idące i zwyczajnie niewarte świeczki. W zgodzie z wytycznymi W nazwie firmy nie umieszczamy: lokalizacji, której nasza firma nie obsługuje, symboli, które nie są zarejestrowane w nazwie naszej firmy (emotikony), słów kluczowych, czy też rodzaju prowadzonej działalności – warto mieć na uwadze, że użytkownicy serwisu (w tym konkurencja), prowadzi istne polowanie na tego typu zagrania, które natychmiast zgłaszane są do administracji.

Zwracaj uwagę również na…

Nawet jeżeli wypełniłeś wszystkie dane w zgodzie z regulaminem, zwróć uwagę czy twoje informacje, nie są niekompletne – uzupełniając dane firmy w GMF, warto zrobić to raz a dobrze. Pominięte informacje mogą stanowić tzw. red flag dla Google, który jak to zwykle bywa, przypomni o sobie w postaci niezbyt optymistycznych wyników wyszukiwania dla naszej firmy. Decydując się na uczestnictwo na platformie “Moja firma”, bierzemy odpowiedzialność za stworzony profil, dlatego najlepiej by było gdyby nie stanowił on wizytówki, którą możemy określić mianem wikipedycznej. Jeżeli pozostawimy nasz profil samemu sobie, może on paść ofiarą edytorów, którzy przerobią go na treści nieodpowiednie, a to z kolei w zupełności skreśli nasze szanse na jego drugą młodość, gdy już sobie o nim przypomnimy – Google takie profile znajduje, a następnie pozbawia szans na optymalizację ich wyszukiwania. Warto pochylić się również nad kwestią lokalizacji firmy. Jeżeli jesteś najemcą biura, udowodnij to, istnieje możliwość zatwierdzenia takowego rozwiązania w GMF. Pamiętaj jednak, że miejsce zamieszkania nie może być traktowane jako adres firmowy i wytyczne Google wyraźnie wyszczególniają tą kwestię.

Podsumowanie

Platforma Google Moja Firma to aktywnie użytkowane, korzystne i warte rozważenie rozwiązanie dla twojego przedsiębiorstwa. Jak widzisz, wymaga ono odrobiny uwagi w postaci regularnego kontrolowania i szczypty czułości w charakterze rzetelnie dostarczonych do Google danych o prowadzonej działalności. Dla współczesnego człowieka biznesu to rozwiązanie optymalne, które zwiększy współczynnik konwersji dla strony WWW – jeżeli Twoja firma taką posiada, ale przede wszystkim zaowocuje w rzeczywistej konwersji, gdyż dostarczy informacje o twoich usługach, do potencjalnych klientów. Narzędzie to informuje, pozwala na stworzenie pierwszego wrażenia, ułatwia komunikację i sprawia, że stajesz się bardziej otwarty. Ostatecznie jest wielkim plusem dla wizerunku, ponieważ prawidłowo prowadzony przez Ciebie biznes, zyskuje wysokie oceny, a Google daje Ci miejsce, w którym możesz się tym pochwalić i uwierz nam, naprawdę warto.

Jeżeli zainteresowało Cię rozwiązanie Google Moja Firma, z pewnością rozważasz wzniesienie swojej działalności na wyższy poziom. Nasi specjaliści sprawią, że przyszli klienci pokochają Twoją markę. Skontaktuj się z naszą agencją SEO już teraz i nie każ czekać swoim celom na realizację!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Na czym polega real-time marketing?

    Na czym polega real-time marketing?

    Każdy chce robić Real Time Marketing, ale niewielu wie jak podejść do niego z głową. W tym wpisie podpowiemy Ci, co może być Twoim kluczem do sukcesu i udowodnimy, że niektóre RTM-y możesz zaplanować!
    5 kroków do stworzenia najlepszej strony firmowej na Facebooku!

    5 kroków do stworzenia najlepszej strony firmowej na Facebooku!

    Masz firmę i chciałbyś założyć jej stronę na Facebooku, która przyciągnie do Ciebie więcej odbiorców? Tutaj znajdziesz najlepsze wskazówki!
    Witamy w klubie, czyli czym jest Clubhouse

    Witamy w klubie, czyli czym jest Clubhouse

    Do 2021 roku aplikację tę pobrało ponad 8 milionów użytkowników! Sprawdź na czym polega jej fenomen i dlaczego dostęp do niej wcale nie jest taki prosty, jakby się mogło wydawać.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.