Andrea Piacquadio / pexels.com
Otwierasz przeglądarkę i wpisujesz hasło, które Cię interesuje. Co widzisz jako pierwsze po kliknięciu „szukaj”? Dostajesz szereg wyników z listą tysięcy stron, które zostały dopasowane do Twojego zapytania. Na jakiej jednak podstawie podejmujesz decyzję o wybraniu akurat tej jednej strony? Jest to właśnie tag tytułowy. Dowiedz się w takim razie czym jest oraz jak wielki wpływ ma na wybór danej witryny.
Najprościej rzecz ujmując, jest to rodzaj tytułu, który zwraca się bardziej w stronę robotów w wyszukiwarkach internetowych. Znajduje się on w znaczniku HTML w sekcji head każdej strony internetowej, gdzie oznaczony jest jako <title>. Możesz go łatwo sprawdzić, klikając prawym przyciskiem myszy na danej stronie, wyświetlając jej źródło. W kontekście SEO powinien mieć on między 60-70 znaków, za długi tekst zostanie obcięty i nie będzie się wyświetlać.
Pamiętaj: Wpływ na długość wyświetlanego tytułu ma szerokość znaków, co ma w tym przypadku większe znaczenie od ich ilości.
Błędem, który popełniają twórcy jest traktowanie tagu tytułowego i nagłówka H1 jako synonimów. Jest to duży błąd wynikający z tego powodu, iż oba znaczniki są określeniami stron tytułowych, jednak są one wyświetlane na inne sposoby. Podstawowa różnica jest taka, że tag tytułowy nie jest wyświetlany na stronie internetowej – jest jedynie w zakładkach wyszukiwarki, wynikach i strona zewnętrznych. H1 zaś to największy i najważniejszy nagłówek na stronie. Jego podstawowym zadaniem jest informowanie o zawartości strony użytkownika.
Pamiętaj: Tag tytułowy i H1 powinny się od siebie różnić. Dzięki temu powiększamy swoją bazę słów kluczowych, co jest ważne w kontekście strategii pozycjonowania.
Pod kątem optymalizacji dobrze, jeśli tag tytułowy wyświetla się w różnych miejscach. Gdzie w takim razie można go znaleźć?
Tag tytułowy ma wpływ na poprawę widoczności strony w wynikach SERP. Jest on sprofilowany pod algorytmy i roboty indeksujące zawartość stron, dzięki czemu dopasowują je do zapytań użytkowników. Należy jednak pamiętać, iż jest on jedynie jednym z elementów, który ma wpływ na pozycjonowanie SEO.
Tag z jednej strony zwiększa widoczność strony, z drugiej zaś zawiera w sobie element call to action dla potencjalnego użytkownika. Może się jednak zdarzyć tak, że wyszukiwarka (Google) przepisze nasz tag tytułowu i zmieni opis meta, wówczas w wynikach wyszukiwania pojawi się inny zapis. Skąd to wynika? Algorytmy Google niekiedy po indeksowaniu strony mają inny pomysł na opisanie jej zawartości.
Zebraliśmy dla Ciebie 10 najlepszych wskazówek dotyczących tworzenia tagów tytułowych.
1. Pamiętaj o odpowiedniej długości – 60-70 znaków to Twoja górna granica. W przypadku urządzeń mobilnych o mniejszym ekranie zaleca się mniejszą liczbę znaków.
2. Unikaj tagów pisanych wielkimi literami. W praktyce utrudniają one czytanie, co wpływa negatywnie na odbiór strony przez użytkowników.
3. Nie nadużywaj słów kluczowych w obrębie tagu. Ich „upychanie” skutkuje negatywną oceną robotów, ale i samych użytkowników.
4. Bądź oryginalny – postaw na unikalne słowa. Wykorzystaj nazwę własnej marki.
5. Unikaj tagów domyślnych, w ich przypadku istnieje ryzyko zduplikowania z tytułem strony.
6. Zadbaj o odpowiednią kolejność i hierarchię słów – im bliżej początku, tym mają większy wpływ na pozycjonowania i klikalność.
7. Używaj fraz zamiast pojedynczych słów. Tytuły opisowe zawierają więcej potrzebnych informacji.
8. Nie używaj przecinków, algorytmy mają z nimi kłopot. Lepiej zastosować dla oddzielenia słów myślników bądź kresek.
9. Pamiętaj, że tag tytułowy musi odpowiadać treści strony. Nie możesz wprowadzać w błąd swoich potencjalnych użytkowników.
10. Zastosuj tag tytułowy także do podstron swojej witryny.
Źródło: Anna Nekrashevich / pexels.com
Teraz już wiesz dlaczego tag title jest tak ważny. To jeden z szeregu elementów wpływających na optymalizację pod kątem wyszukiwarek. Ma on duży wpływ na poruszanie się w obrębie przeglądarek internetowych, zakładek społecznościowych i działań użytkowników sieci. Zadbaj za jego pomocą o wysoki współczynnik CTR. Możesz opracować go samodzielnie bądź zlecić to zadanie specjalistom optymalizacji SEO, aby w prostszy sposób generować ruch na własnej stronie.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.