DARMOWY AUDYT SEO

Treści SEO – dlaczego są tak ważne?

11 min czytania
Treści SEO – dlaczego są tak ważne?
Kategoria Content

Artykuły SEO to treści zoptymalizowane pod kątem wytycznych rankingowych wyszukiwarek w celu wyniesienia witryny na szczyty wyników wyszukiwania. Nowoczesne teksty pod SEO pisane są z myślą o użytkownikach. To znaczy, że nie wystarczy już stworzyć treści przepełnionych słowami kluczowymi, by trafić na wysokie pozycje w SERP-ach. Wymagania dotyczące jakości contentu w zasobach internetowych stale się zmieniają, więc jak pisać teksty pod SEO, by były dobre? Unikalność, użyteczność i merytoryczność, a także odpowiednie słowa kluczowe, to wyznaczniki nowej jakości oraz gwarancja sukcesu.

Spis treści:

Czym są teksty SEO?

Tego typu treści tworzone są zgodnie z wytycznymi algorytmów wyszukiwarek i mają jeden główny cel – udzielenie trafnej, wartościowej odpowiedzi na zapytanie użytkownika. Jednak po co witrynom takie teksty?

Internet to ogólnoświatowa sieć, w której można znaleźć dowolne informacje, kupić i sprzedać produkt lub usługę. To aktualnie najpopularniejsza przestrzeń do wymiany informacji, więc w efekcie stale panuje aktywna konkurencja między witrynami. Aby zwiększyć ruch organiczny na stronie, ważne, aby być o krok przed konkurentami i znajdować się w top 10 wyników wyszukiwania.

Top 10 w SERP-ach to pierwsze 10 linków (poza linkami sponsorowanymi) do stron, które wyszukiwarka wyświetla w odpowiedzi na konkretne zapytanie użytkownika. Jednak nie są to przypadkowe witryny – algorytm ocenia je pod kątem m.in. trafności odpowiedzi i jej użyteczności dla czytelnika, a także obecności wymaganych fraz kluczowych. W tym systemie jednym z zaawansowanych elementów zwiększania ruchu jest właśnie tekst pod SEO.

O ile kiedyś takie treści były bardziej zoptymalizowane dla wyszukiwarek, to współcześnie wymaga się od nich naprawdę wysokiej jakości. Nie może to być zwykły materiał składający się z samych słów kluczowych, ale merytoryczny artykuł dostarczający ważnych informacji w sposób naturalny, logiczny i wyczerpujący.

Sprawdź: Czy istnieje tanie pozycjonowanie stron?

Rodzaje treści SEO

Przewodniki

Jest to dobry sposób, aby pokazać użytkownikom oraz wyszukiwarkom, że jesteś ekspertem w danej dziedzinie. Wystarczy, że stworzysz przewodnik i krok po kroku wyjaśnisz odbiorcy, co powinien zrobić. Jest on kopalnią wiedzy w danej branży, dzięki której zostaniesz zauważony!

Posty na blogu

Jeśli stworzysz wpisy na swoim blogu w wartościowy i oryginalny sposób, to możesz znaleźć się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Wystarczy, że opiszesz wskazówki, informacje o nowych funkcjach produktów czy spostrzeżenia na temat bieżących wydarzeń w Twojej branży. Pamiętaj jednak, że jeśli chodzi o SEO, to wyszukiwarki zwracają tutaj ogromną uwagę na aktualność i trafność postów podczas ustalania rankingu SERP.

Filmy

Jest to przyjemna alternatywa dla osób, które nie lubią marnować swojego czasu na czytanie długich treści na stronie. Możesz zawrzeć w nim edukacyjne treści oraz samouczki, które przydadzą się innym. Chociaż samego filmu nie można zoptymalizować pod kątem SEO, to można zoptymalizować tytuł, opis, a nawet transkrypcję tekstową.

Infografiki i obrazy

Obrazy, a także infografiki na stronie dają kolejną szansę na optymalizację witryny pod kątem SEO. Działają one na tej samej zasadzie, co filmy. Wystarczy, że zoptymalizujesz nazwę, tytuł obrazu oraz podpisy dla poszczególnych grafik. Infografiki są popularnym sposobem prezentacji różnorodnych, cennych informacji w zorganizowany sposób. Infografika to pojedynczy plik, który zwykle zawiera wiele obrazów wraz z blokami tekstu i szczegółowymi informacjami. Jeśli chcesz wyświetlać się w Google na konkretne słowa kluczowe, to warto zoptymalizować grafiki!

Strony produktów

To właśnie one przekazują odbiorcy konkretne informacje na temat danego produktu w Twoim sklepie internetowym. Potencjalni odbiorcy mogą uzyskać dostęp do niego poprzez właściwą nawigację w witrynie, ale również poprzez wyszukiwarkę Google. Mając to na uwadze, strony produktów powinny być zoptymalizowane pod kątem produktu i zawierać odpowiednie, związane z nimi słowa kluczowe.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

W jaki sposób treść wpływa na SEO?

Media społecznościowe zdecydowanie pomagają w sukcesie SEO, ale nawet przy udanej kampanii w mediach społecznościowych i strategicznie rozmieszczonych słowach kluczowych nadal potrzebujesz doskonałej treści na stronie internetowej. Gdy masz dobrej jakości wpisy, możesz skuteczniej umieszczać w nich słowa kluczowe. Pamiętaj również o tym, że promowane w mediach społecznościowych materiały mają większe szanse na dotarcie do konkretnych odbiorców. Dzięki temu podniesiesz swoją pozycję w rankingu wyników wyszukiwania!

Treść generuje ruch w witrynie

Tak samo, jak odpowiedniej jakości posty mogą wpływać na poprawienie się ruchu w Twojej witrynie, tak samo pamiętaj, że istnieje wiele tekstów, które źle wpływają na SEO. Można sobie z tym łatwo poradzić, jeśli poznasz sposoby radzenia sobie z takim problemem. Należy pamiętać o tym, aby treść była wartościowa i angażująca odbiorców – oni po prostu muszą chcieć ją czytać! Dzięki temu obserwatorzy z chęcią będą chcieli szukać więcej na Twojej stronie, ponieważ ich zaintrygujesz!

Promowanie treści w mediach społecznościowych również odgrywa dużą rolę w generowaniu ruchu. Jednak ważne jest, aby pamiętać o dodaniu kilku linków w swoich wpisach. To kolejny sposób, aby prawidłowo promować markę.

Treści budują relację

Sama treść nie spowoduje, że Twoja strona znajdzie się na lepszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Potrzebujesz mocnego i przekonującego przekazu! Staraj się stworzyć dialog pomiędzy firmą a klientem. Jest to Twoja szansa na zbudowanie satysfakcjonującej relacji z odbiorcami.

Zaoferuj porady swoim użytkownikom oraz przedstaw się, jako autorytet w swojej branży. Po prostu zainteresuj odbiorców i zapewnij im rozrywkę. To sprawi, że będą powracać do Ciebie za każdym razem. Najważniejsze to stworzyć oryginalne i użyteczne wpisy, ponieważ to właśnie one najbardziej przemawiają do odbiorców. Jeśli tworzysz content tylko ze względu na samą treść, która nie ma sensu, to prawdopodobnie nie zauważysz większych zmian w konwersji, a czasami możesz osiągnąć odwrotny skutek od zamierzonego.

Google stale dodaje nowe aktualizacje i szuka sposobów na poprawę jakości wyników wyszukiwania dla użytkowników. Dlatego, jeśli Twoja witryna zawiera kreatywną, unikatową i angażującą treść, Google wykryje to i oceni ją wyżej niż inne strony. Pamiętaj jednak, że działa to w obie strony. Nie możesz publikować spamerskich postów, ze zbyt dużą ilością słów kluczowych, myśląc, że zobaczysz wzrost w rankingu wyszukiwarek. Google zawsze ma to na uwadze i takie strony otrzymują karę. Duplikowanie treści lub pisanie tak, aby wypełnić miejsce na stronie, nie spowoduje, że osiągniesz sukces. Najlepiej jak od razu skończyć z takimi działaniami. Treść wpływa bezpośrednio na ranking Google. Dlatego teraz ważniejsze niż kiedykolwiek jest skupienie się na jakości swoich słów na stronie internetowej.

Sprawdź: Lokalne cytaty – czym są i jaki mają wpływ na pozycjonowanie stron internetowych?

Jakościowe treści SEO, czyli jakie?

Wstępnie już wiesz, czym są teksty SEO. Musisz jednak jeszcze wiedzieć, czym jest dobry tekst SEO. Powinien zawierać nagłówki, metatagi, obrazy, słowa kluczowe i frazy LSI, a także mieć odpowiednią strukturę. Przy tym powinien być informacyjny, użyteczny i unikalny. Trzeba jednak uważać na kilka najczęściej popełnianych błędów, których algorytm Google nie lubi:

  • teksty przesycone słowami kluczowymi – tak zwany spam jest bardzo negatywnie odbierany przez wyszukiwarki. Treści tego typu są niewygodne do czytania, więc z reguły użytkownicy szybko opuszczają stronę, w efekcie czego wzrasta współczynnik odrzuceń i strona spada w wynikach wyszukiwania;
  • niespójność kluczowego zapytania z samym tekstem – ta metoda była stosowana jeszcze kilka lat temu – copywriterzy pisali tekst i wstawiali do niego słowa-klucze z zupełnie innej tematyki. Obecnie jest to uważane za rażące naruszenie i prowadzi do zablokowania zasobu;
  • nadmierne wyróżnianie fraz kluczowych w treści – ta technika tylko denerwuje użytkownika i nie wpływa na optymalizację pod kątem wyszukiwarek;
  • nieumiejętne i nienaturalne użycie słów kluczowych – nie mogą być wplecione w tekst w sposób utrudniający jego odbiór i niezgodny z normami języka polskiego.

Jeśli chodzi o unikalność treści, to idealnie, gdyby wynosiła 100%, ale w praktyce wystarczy 90-95%, a w niektórych niszach (prawo, medycyna, publikacje naukowe) nawet 80%. 100% oryginalność może niekiedy nawet zaszkodzić. Na przykład, gdy autor zredagował informacje z kilku źródeł, “lejąc wodę” i dodając synonimy. Algorytm wyszukiwarki zrozumie, że w takim artykule nie ma semantycznej unikalności i nie oceni go wysoko.

Dobór słów kluczowych

Jednym z ważniejszych elementów ułatwiających systemowi zrozumienie tematu artykułu są zawarte w nim słowa kluczowe. To podstawa do napisania dobrego tekstu pod SEO, dlatego ich dobór powinna poprzedzać wnikliwa analiza zapytań użytkowników. W ten sposób możesz określić, jak potencjalni odbiorcy będą szukać informacji w wyszukiwarce, czyli za pomocą jakich słów. Właśnie te słowa i frazy powinny znaleźć się w Twoim tekście.

Na rynku dostępne są zarówno darmowe, jak i płatne narzędzia do analizy zapytań i słów kluczowych. Z ich pomocą możesz stworzyć mocną podstawę semantyczną zawierającą frazy długiego i krótkiego ogona. Warto też pamiętać, że słowa kluczowe należy odmieniać, by brzmiały naturalnie. Można też rozdzielać je innymi wyrazami – do 40 znaków. Aby uniknąć spamowania, zwracaj uwagę na to, by fraza występowała raz na około 400-700 znaków, w zależności od objętości artykułu.

Sprawdź: Negatywne SEO: Co zrobić, kiedy Twoja witryna została zaatakowana?

Techniczne aspekty treści tworzonych pod SEO

Struktura

Artykuły SEO muszą mieć ścisłą, logiczną strukturę złożoną z nagłówków i akapitów. Standardowo tekst zawiera:

  • nagłówki – zacznij od nagłówka (H1), następnie twórz kolejne poziomy tekstu za pomocą podtytułów (H2-H6);
  • lead, czyli tekst wprowadzający, który zawiera streszczenie głównej myśli artykułu. Ten blok ma na celu przyciągnięcie uwagi czytelnika;
  • treść złożoną z krótszych akapitów. Dobrym pomysłem jest dodanie także wygodnego spisu treści;
  • linki tematycznie powiązane i odsyłające do badań, danych statystycznych, produktów, innych artykułów itd.;
  • zakończenie z podsumowaniem i wyciągnięciem wniosków.

Warto na początku i na końcu tekstu użyć CTA, by zachęcić czytelnika do określonego działania.

Meta znaczniki

Metatagi to narzędzia nawigacyjne używane przez roboty podczas indeksowania stron, określające zawartość tekstu. Copywriterzy SEO używają trzech głównych znaczników, które mają wpływ na pozycję zasobu w SERP-ach:

  • title oznaczony nagłówkiem H1, może być użyty tylko raz na stronę. Jest kluczowy, ponieważ definiuje temat treści. Pojawia się również w wynikach wyszukiwania;
  • description to krótki alternatywny opis treści artykułu. Z reguły jest wyświetlany w wynikach wyszukiwania pod tytułem;
  • atrybut ALT jako opis obrazu. To narzędzie pomaga botowi zrozumieć, co znajduje się na grafikach dołączonych do tekstu.

Metatagi odgrywają obecnie ważną rolę w pozycjonowaniu. Aby dostarczyć użytkownikom odpowiednich treści, roboty w pierwszej kolejności zwracają się właśnie do znaczników artykułów.

Formatowanie

Ponieważ wyszukiwarki kierują się czynnikami behawioralnymi w rankingu stron, wygoda w odbiorze jest niezwykle istotna. Aby ułatwić użytkownikom czytanie materiału:

  • podziel go na krótsze akapity (300-400 znaków ze spacjami);
  • używaj zdań o różnej długości, aby uniknąć monotonii;
  • oddziel akapity nagłówkami;
  • urozmaicaj tekst tabelami, schematami, zdjęciami, listami wypunktowanymi i numerowanymi;
  • zadbaj o ciekawe wprowadzenie.

Warto też wyróżnić pogrubieniem najważniejsze informacje (ale nie słowa kluczowe).

Teksty SEO – jak pisać dla użytkowników i wyszukiwarek?

Właściwie przygotowany tekst pod SEO pomaga witrynie poprawić pozycję w SERP-ach. Nie jest łatwo uwzględnić wszystkie wytyczne, ale pomocny może okazać się odpowiedni plan działania. Schemat tworzenia jakościowego tekstu pod wyszukiwarki i dla użytkowników wygląda następująco:

  • wybór tematu;
  • dobór słów kluczowych;
  • segmentacja fraz kluczowych;
  • wnikliwy research;
  • pisanie tekstu;
  • umieszczanie linków w tekście, dodanie grafik;
  • tworzenie metatagów;
  • sprawdzanie tekstu pod kątem unikalności, błędów i innych parametrów;
  • publikacja.

Po pewnym czasie warto przeprowadzić analizę efektywności danego tekstu SEO i w razie potrzeby zrealizować dodatkową optymalizację.

Sprawdź: Czy SEO jest potrzebne podczas udostępniania obrazów na stronie internetowej?

Podsumowanie

Wiemy, że opracowanie dobrej, angażującej strategii SEO to trudne i złożone zadanie. Często, nawet jeśli stosujesz prawidłowe zasady SEO, to stałe monitorowanie działań jest niezbędne. Mamy nadzieję, że nasz artykuł pomógł Ci zrozumieć ideę pisania treści na stronie WWW pod kątem SEO i postanowisz sam wdrożyć takie działania u siebie. Nie czekaj – zacznij działać już teraz!

iCEA Group
Jako iCEA Group jesteśmy czołową agencją SEO w Polsce, z siedzibą w Poznaniu, specjalizującą się w biznesowym podejściu do pozycjonowania stron internetowych. Od 2007 roku ustanawiamy standardy w branży SEO/SEM i z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 4.9/5 | Liczba ocen: 7

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Skuteczne narzędzia dla copywriterów
Skuteczne narzędzia dla copywriterów
Specjalistyczne narzędzia mogą usprawnić proces tworzenia treści. Warto więc wiedzieć, które z nich są szczególnie przydatne dla copywriterów.
“Content is King”. Jak zacząć pisać bloga?
“Content is King”. Jak zacząć pisać bloga?
Blogowanie - od czego zacząć? Jakie są podstawy dobrze zoptymalizowanej treści? Jak zostać wpływowym członkiem blogosfery? Czytaj dalej.
Copy poradnik: Co to jest webwriting?
Copy poradnik: Co to jest webwriting?
Tworzenie contentu na stronę to podstawa zaistnienia w sieci. Witryna musi być przystępna dla czytelników oraz Google. Warto wykorzystać więc webwriting.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę