DARMOWY AUDYT SEO

Black Hat SEO – jakich technik unikać podczas optymalizacji treści?

5 min czytania
Black Hat SEO – jakich technik unikać podczas optymalizacji treści?
Kategoria Pozycjonowanie

Black Hat SEO to techniki krytykowane przez działaczy SEO i karane przez Google, niezależnie od tego, czy zostały użyte celowo, czy nie. Wiele tego typu taktyk było niegdyś wykorzystywane w celu oszukania wyszukiwarek i łatwego zdobycia wysokiej pozycji w rankingu SERP. Obecnie Google podjął jednak konsekwentne działania i wciąż aktualizuje swoje algorytmy, aby wyeliminować te podstępne metody i zapewnić użytkownikom wysokiej jakości wyniki wyszukiwania.

W tym artykule dowiesz się, czym jest Black Hat SEO i poznasz powody, dla których są to niekorzystne metody. Dodatkowo przedstawimy Ci najczęstsze niedozwolone techniki oraz sposoby ich karania przez Google. To bardzo ważna i przydatna wiedza, więc czytaj dalej!

Spis treści:

Dlaczego nie warto stosować Black Hat SEO?

Niekorzystny wpływ na pozycję w SERP

Twoja witryna będzie miała niższą pozycję w wyszukiwarce lub całkowicie wypadnie z SERP, gdy Google odkryje, że pokusiłeś się o zastosowanie tych podstępnych metod. Jeśli szybko nie rozwiążesz tych problemów, powrót do wcześniejszej pozycji może okazać się bardzo trudny, a nawet niemożliwy do osiągnięcia.

Utrata zaufania użytkownika

W obecnych czasach Google uznaje UX jako główny czynnik rankingowy. Z racji tego, że techniki Black Hat SEO zwykle prowadzą do prezentowania niskiej jakości, bezsensownych i niewiarygodnych treści, możesz być pewien, że stracisz zaufanie użytkowników, którzy prędzej czy później zrezygnują z wchodzenia w interakcję z Twoją marką.

Zrujnowanie E-A-T.

E-A-T (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness) odnosi się do wrażeń użytkownika, jednak Google nie ma żadnych problemów w zrozumieniu, które treści są cenne i czy zasługują na uwagę szerszej publiczności. Techniki Black Hat SEO bardzo niekorzystnie wpływają na Twój autorytet, więc zdecydowanie powinieneś ich unikać.

 

Sprawdź: Czym jest Black Hat SEO?

Jakie techniki zaszkodzą Twojej stronie internetowej?

  1. Automatyczne tworzenie lub powielanie treści. Chodzi tu o używanie narzędzi, które umożliwiają tworzenie treści bez żadnego wysiłku z Twojej strony. Nawet tak niepozorne działanie może skutkować karą wymierzoną w całą witrynę.
  2. Strona z niskiej jakości zawartością. Niskiej jakości lub bezwartościowe strony są wynikiem skopiowanych treści, źle napisanych postów na blogu, wielu stron przejściowych i słabych linków, które nie wnoszą żadnej wartości w zadowolenie użytkownika.
  3. Nadużywanie słów kluczowych. Upychanie słów kluczowych to taktyka Black Hat SEO, która polega na przepełnianiu stron słowami kluczowymi, w celu manipulacji robotami indeksującymi. Prowadzi to do używania fraz w bardzo nienaturalny sposób, co jest źle odbierane zarówno przez użytkowników, jak i wyszukiwarki.
  4. Podstępne budowanie linków. Techniki Black Hat SEO dotyczące linków obejmują kupowanie lub sprzedawanie łączy w celu osiągnięcia wyższej pozycji w SERP. Nienaturalne linki lub te, które nie pochodzą z wartościowych stron są również elementem, który Google uznaje za próbę oszustwa.
  5. Ukrywanie treści. Ukrywanie linków lub fragmentów tekstu w treści w celu polepszenia rankingu w wyszukiwarce to kolejne działania manipulacyjne, które mogą zrujnować całą Twoją strategię. Przykładem tych technik jest używanie CSS do pozycjonowania treści poza wyświetlaczem, umieszczanie tekstu za obrazem, linkowanie do niezauważalnego znaku, używanie białego tekstu na białym tle itp. Zdecydowanie unikaj tych metod, gdyż, mimo że nie są widoczne dla użytkowników, wyszukiwarki łatwo je odkryją i ukarają.
  6. Maskowanie. Maskowanie to sposób prezentowania zawartości strony- pokazuje się ona inaczej robotowi indeksującemu Google, a inaczej użytkownikom. Polega to na przykład na umieszczaniu słów kluczowych na stronie tylko wtedy, gdy jest ona wyświetlana wyszukiwarkom celem zdobycia wyższej pozycji w rankingu.
  7. Nadmierne strony przejściowe. Strony przejściowe są podobne do techniki maskowania, ponieważ są stosowane do pozycjonowania dla określonych słów kluczowych, ale następnie przekierowują użytkowników do innego miejsca.
  8. Podejrzane przekierowania. Przekierowanie występuje, gdy użytkownik klika w adres URL, po czym jest wysyłany do innego. Przekierowania są akceptowaną przez Google metodą organizowania stron, lecz przekierowania Black Hat SEO manipulują systemem wyszukiwarek, pokazując im jedną, korzystnie wpływającą na pozycję witryny rzecz, a następnie wysyłają użytkowników gdzie indziej.
  9. Scraping treści. Scraping jest podobny do duplikacji, ponieważ powiela zawartość, często z wprowadzeniem niewielkich zmian. Przykładem takiego działania może być kopiowanie i ponowne publikowanie niepowiązanych treści, nieznaczne ich modyfikowanie lub uzupełnianie o zdjęcia, które nie wnoszą żadnej wartości w eksplorowanie użytkownika.
  10. Złośliwe oprogramowania. Rozpowszechnianie oprogramowania lub treści, które nie są zgodne z Zasadami Google dotyczącymi bezpieczeństwa w sieci, będzie skutkować bardzo poważnymi karami. Chodzi tu na przykład o zmianę preferencji wyszukiwania bez świadomej zgody, manipulowanie lokalizacją treści oraz instalowanie programów szpiegujących czy wirusów.
  11. Spam. Nawet jeśli masz wartościową witrynę, nadal jest ona narażona na spam od złośliwych użytkowników, zwłaszcza jeśli umożliwisz im dodawanie treści lub tworzenie nowych podstron. Jeśli okaże się, że Twoja witryna zawiera zbyt dużo bezwartościowego contentu generowanego przez użytkowników, Google uzna ją za wyjątkowo niskiej jakości i nie wyświetli jej na liście wyników wyszukiwania.
Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Podsumowanie

Widzisz już pewnie, jakie szkody może wyrządzić korzystanie z podstępnych taktyk Black Hat SEO. Unikaj więc ich jak tylko możesz, aby utrzymać zaufanie użytkowników i nie narażać się na kary od Google, które mogą się okazać naprawdę bolesne. Wykorzystaj optymalizację treści, która pozwoli Ci stanąć na czele listy wyników wyszukiwania bez użycia jakichkolwiek oszustw, dzięki czemu utrzymasz tę pozycję na bardzo długo. W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 7

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Frazy pomocnicze – czy warto je stosować?
Frazy pomocnicze – czy warto je stosować?
Słowa kluczowe to fundament skutecznego pozycjonowania stron. Nie od dziś wiadomo, że przy pomocy fraz można wygenerować oczekiwany ruch w witrynie.
Jak rozszerzone fragmenty w wyszukiwarce wpływają na SEO?
Jak rozszerzone fragmenty w wyszukiwarce wpływają na SEO?
Fragmenty rozszerzone Google są bardzo pożądanym czynnikiem, który wpływa na konwersję w witrynie. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jak wpływają one na pozycjonowanie.
Pozycjonowanie plików PDF
Pozycjonowanie plików PDF
Pozycjonowanie to obszerny temat. Myślisz, że wyczerpałeś już pulę elementów, które mogą podlegać optymalizacji? Świat e-marketingu znów Cię zaskoczy.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie