Zapytaj o ofertę
Jak reklamować suplementy diety w Internecie?
9 min. czytania

Jak reklamować suplementy diety w Internecie?

Zajmujesz się sprzedażą suplementów diety i chcesz poprawić swoje wyniki? Zależy Ci na pozyskaniu nowych klientów? Chcesz wzmocnić wizerunek swojej marki? Skuteczna reklama w Internecie jest najlepszym rozwiązaniem! W tym artykule dowiesz się, na co zwrócić uwagę podczas promowania suplementów diety w sieci i poznasz skuteczne techniki, dzięki którym osiągniesz sukces! Zapraszam do lektury.

Reklama suplementów diety – ograniczenia

Rynek suplementów diety nieustannie się rozwija. Coraz więcej Polaków chce zadbać o swoje zdrowie, uzupełniając dietę o niezbędne witaminy i minerały. Jeśli działasz w tej branży, musisz być jednak ostrożny. Jako że suplementy diety dotyczą zdrowia, ich sprzedaż i reklama ograniczone są wieloma regulacjami.

Polskie i unijne prawo bardzo dokładnie określa warunki sprzedaży i promocji suplementów diety. Ich reklama musi być rzetelna, zrozumiała i obiektywna. Nie możesz wykorzystywać stwierdzeń, które mogłyby wprowadzić konsumenta w błąd. Dotyczy to w szczególności: właściwości suplementu, zwłaszcza jego składu, ilości, trwałości, pochodzenia czy metod wytwarzania. Unikaj także przypisywania mu działania, którego nie posiada. Nie sugeruj ponadto, że suplement ma jakieś szczególne właściwości, kiedy w rzeczywistości nie różni się niczym od innych dostępnych na rynku. Zwróć też uwagę na prezentację graficzną reklamy. Nie powinna ona zawierać elementów, które mogłyby wskazywać na obecność w suplemencie składników, których faktycznie nie ma.

Ścisłe regulacje dotyczą nie tylko reklamy, ale też sprzedaży suplementów diety w sieci. Oferując takie produkty, musisz udostępnić klientowi następujące informacje:

  • nazwę suplementu,
  • wykaz składników,
  • spis substancji pomocniczych, w szczególności tych, które mogłyby powodować alergie,
  • ilość poszczególnych składników,
  • ilość netto suplementu,
  • warunki przechowywania,
  • nazwę i adres producenta,
  • kraj i miejsce pochodzenia,
  • instrukcję użycia,
  • wartości odżywcze.

Wszystkie te informacje powinny być udostępnione w taki sposób, aby użytkownik mógł się z nimi zapoznać jeszcze przed dokonaniem zakupu.

Pamiętaj też, że w reklamie suplementów diety możesz stosować wyłącznie tzw. dozwolone oświadczenia zdrowotne i żywieniowe. Zabronione jest ponadto odwoływanie się do zaleceń lekarzy i specjalistów w zakresie zdrowia. Wciąż możesz jednak wykorzystywać oświadczenia zdrowotne uwzględniające zalecenia krajowych stowarzyszeń lekarzy, specjalistów do spraw żywienia oraz dietetyków.

Tworząc strategię marketingową, musisz także pamiętać o przepisach ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Zgodnie z nimi, reklama nie może:

  • być sprzeczna z przepisami prawa i zasadami moralnymi,
  • wprowadzać konsumenta w błąd, wpływając przez to na jego decyzje,
  • odwoływać się do uczuć klientów,
  • sprawiać wrażenia neutralnej informacji,
  • ingerować w prywatność klientów.

Jak powinna wyglądać reklama suplementów diety w Internecie?

Wiesz już, jak powinna wyglądać reklama suplementów diety w kontekście prawnym. W Kodeksie Dobrych Praktyk Reklamy znajduje się jednak wiele innych zasad, które musisz uwzględnić, promując swoje produkty w Internecie. Czego dotyczą? Już wyjaśniam.

  1. Reklama nie może wykorzystywać wizerunku lekarza, farmaceuty, położnej, pielęgniarki i innej osoby mającej wykształcenie medyczne.
  2. W dolnym prawym rogu reklamy musi znaleźć się nazwa suplement diety.
  3. W reklamie nie można podawać nazw chorób, wskazując przy tym na lecznicze działanie suplementów.
  4. Wszystkie wyniki badań przedstawione w reklamie powinny być opisane źródłem i powinny mieć podpis autora.
  5. Reklama nie może być skierowana do dzieci.

Jeśli działasz w tej branży od jakiegoś czasu, z pewnością znasz te zasady. Pamiętaj, aby przed opublikowaniem każdej reklamy zweryfikować jej zgodność z tymi wytycznymi. Naruszenie zasad reklamy suplementów diety może bowiem doprowadzić do poważnych konsekwencji prawnych, których z pewnością wolałbyś uniknąć.

Praktyki marketingowe dla suplementów diety

O ile zgodność reklamy z przepisami prawnymi jest niezwykle ważna, o tyle nie możesz także zapomnieć o jej atrakcyjności w oczach klientów. Jeśli chcesz zdobyć popularność w sieci i zwiększyć zyski, postaw na sprawdzone praktyki marketingowe.

SEO dla sklepów z suplementami

SEO (Search Engine Optimization) to jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych w Internecie. Działania z zakresu optymalizacji pod kątem wyszukiwarek mają na celu zwiększenie widoczności Twojego sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania Google. Dzięki temu trafisz do większej liczby osób i podkreślisz wiarygodność świadczonych przez Ciebie usług.

SEO ma dość skomplikowaną strukturę. Jeśli miałeś już do czynienia z marketingiem internetowym, pewnie zdajesz sobie sprawę z tego, jak czasochłonnym i wymagającym procesem jest pozycjonowanie. Niemniej jednak warto się w niego zaangażować, szczególnie jeśli zależy Ci na długotrwałych efektach. Oto kilka kluczowych technik, które powinieneś wdrożyć, aby skutecznie wypromować swoje suplementy diety w Internecie.

Słowa kluczowe

Słowa kluczowe to jeden z najważniejszych elementów strategii optymalizacyjnej. Dzięki nim Twoja oferta trafi do osób, które są nią szczególnie zainteresowane, a sklep uplasuje się na wyższej pozycji w wyszukiwarce.

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z marketingiem online, postaw na słowa kluczowe long tail. Są one nieco mniej konkurencyjne niż standardowe frazy, dzięki czemu pierwsze efekty zauważysz znacznie szybciej. Najlepsze słowa kluczowe możesz zidentyfikować za pomocą takich narzędzi, jak Google Trends, Senuto czy Keyword Tool.

suplementy diety - Senuto – przykład słów kluczowychSenuto – przykład słów kluczowych

Linki zwrotne

Link building to kolejna technika z zakresu SEO, którą musisz wdrożyć, aby zwiększyć widoczność swojego sklepu z suplementami w wyszukiwarce Google. Istnieje wiele sposobów pozyskiwania linków zwrotnych. Pamiętaj jednak, aby nawiązywać połączenia wyłącznie z wartościowymi i wiarygodnymi witrynami. W przeciwnym razie wyszukiwarka nie przypisze Ci wysokiego autorytetu, a szanse na uzyskanie wysokiej pozycji w rankingu będą dość niskie. Z pewnością zastanawiasz się zatem, jakie techniki wykorzystać aby pozyskać wartościowe łącza i poprawić widoczność swojego sklepu z suplementami. Postaw na:

  • blogowanie gościnne,
  • udzielanie się na forach internetowych o tematyce zdrowia i żywienia,
  • udostępnianie linków w katalogach branżowych.

Optymalizacja techniczna

Użytkownik, który uzna Twoją stronę za mało użyteczną i nieatrakcyjną, z pewnością nie będzie zbyt skłonny do zakupu. Upewnij się więc, że sklep jest w pełni funkcjonalny i zapewnia odbiorcom łatwy dostęp do swoich zasobów. W tym celu zoptymalizuj go pod kątem technicznym. Zwróć wówczas uwagę na takie aspekty, jak:

  • szybkość ładowania,
  • dostępność dla urządzeń mobilnych,
  • strukturę menu,
  • intuicyjność nawigacji,
  • system przekierowań,
  • jakość zdjęć,
  • czytelność treści.

Pamiętaj, że priorytetem klientów zainteresowanych zakupem suplementów diety jest wiarygodność i bezpieczeństwo. Jeśli Twój sklep i jego struktura nie wzbudzi ich zaufania, nie uzyskasz pożądanych efektów.

Reklama suplementów w Google Ads

Google Ads to świetny sposób na napędzenie biznesu. Pierwsze efekty kampanii pojawiają się znacznie szybciej niż w przypadku pozycjonowania. Są jednak nietrwałe, gdyż warunkiem ich utrzymania są Twoje nieprzerwane nakłady finansowe. Niemniej jednak promocja suplementów diety za pomocą płatnych reklam w wyszukiwarce może przynieść wymierne korzyści, dlatego warto się nią zainteresować.

Tworząc kampanię Google Ads, musisz uwzględnić wytyczne Google odnoszące się do tego typu produktów. Znajdziesz je w Centrum zasad Google Ads.

reklama suplementów w google adshttps://support.google.com/adspolicy/answer/176031?sjid=15366417765679890571-EU

Reklamy Google Ads mogą przybrać różne formy. W przypadku kampanii promocyjnej suplementów diety, postaw na następujące rozwiązania.

    • Reklama w sieci wyszukiwania – najpopularniejszy format reklamy Google Ads, który polega na wyświetlaniu sklepu na samej górze wyników wyszukiwania.

Wyniki wyszukiwania – przykład reklam w sieci wyszukiwania suplementówWyniki wyszukiwania – przykład reklam w sieci wyszukiwania

    • Reklama produktowa – graficzna reklama wyświetlana w Google, która przedstawia dany suplement diety.

Wyniki wyszukiwania – przykład reklam w sieci wyszukiwania suplementówWyniki wyszukiwania – przykład reklam w sieci wyszukiwania

  • Remarketing – format reklamy pozwalający dotrzeć do klientów, którzy kiedyś już odwiedzili Twój sklep, ale nie zrealizowali zakupu.

Promocja w mediach społecznościowych

Na wstępie warto zaznaczyć, że przepisy prawne dotyczą reklamowania suplementów diety na wszystkich kanałach, także w mediach społecznościowych. Decydując się na ten krok, musisz pamiętać o kilku istotnych zasadach:

  • reklama nie może uwzględniać nazw chorób;
  • przekaz nie może sugerować, że suplement ma właściwości lecznicze;
  • w reklamie nie można używać wizerunku lekarzy lub innych specjalistów związanych z medycyną.

Poza tymi ograniczeniami masz niemal nieograniczone pole manewru. Możesz tworzyć kampanie Facebook Ads, reklamy na Instagramie, TikToku czy LinkedIn. Ogranicza Cię własna wyobraźnia i przepisy prawne rzecz jasna, dlatego przestudiuj je bardzo dokładnie.

Tworząc reklamy w mediach społecznościowych, pamiętaj, że suplementy diety związane są ze zdrowiem. Klienci oczekują więc profesjonalizmu i powagi, dlatego upewnij się, że Twój przekaz uwzględnia te wartości.

suplementy diety - Facebook – przykład reklamy firmy Vitama NatureFacebook – przykład reklamy firmy Vitama Nature

Optymalizacja sklepu z suplementami diety – na co zwrócić uwagę?

Zachęcenie klienta do odwiedzenia swojego sklepu internetowego to nie wszystko. Musisz wykorzystać rozwiązania, które pomogą mu zdecydować się na zakup i ponowne odwiedziny witryny. Najważniejsza jest wówczas optymalizacja struktury sklepu pod kątem UX. W ten sposób nie tylko ułatwisz odbiorcom podejmowanie określonych działań, ale też pokażesz wyszukiwarce, że to właśnie Twój sklep zasługuje na najwyższą pozycję w rankingu. Pewnie zastanawiasz się, jak zoptymalizować swój sklep z suplementami. Już tłumaczę.

  1. Zoptymalizuj system wyszukiwania, dodając możliwość filtrowania i sortowania wyników.
  2. Dodaj menu okruszkowe.
  3. Zoptymalizuj proces transakcyjny, dodając wiele opcji płatności i dostawy.
  4. Wykorzystaj chatboty, które pomogą użytkom w wybranych czynnościach.
  5. Podziel produkty na kategorie.
  6. Zadbaj o użyteczność przycisków Call To Action.
  7. Upewnij się, że użytkownik może zrealizować zamówienie bez konieczności rejestracji.
  8. Na bieżąco informuj klienta o przebiegu procesu zakupowego.

Reklama suplementów diety w pigułce

Reklama suplementów diety w Internecie nie jest łatwa. Wpływają na to nie tylko szczegółowe przepisy prawne, ale też wysokie oczekiwania konsumentów i często niezrozumiałe algorytmy wyszukiwarek. Jak odnaleźć się w tym trudnym obszarze?

Najlepszym sposobem na minimalizację ryzyka i maksymalne wykorzystanie potencjału narzędzi digital marketingu jest współpraca z doświadczoną agencją interaktywną. Zlecając reklamę suplementów diety firmie, takiej jak my, nie tylko unikniesz wszelkich problemów, ale też znacznie skrócisz czas oczekiwania na pierwsze efekty. Jeśli więc chcesz zdobyć zaufanie docelowych odbiorców i poprawić wizerunek swojej marki w Internecie, zgłoś się do nas już dziś!

FAQ dotyczące reklamy suplementów diety w Internecie

Jakie są zalety reklamy suplementów diety w Internecie?

Reklama suplementów diety w Internecie to świetny sposób na zwiększenie sprzedaży. Do najważniejszych zalet tego rozwiązania można zaliczyć między innymi dostęp do szerokiego grona odbiorców, możliwość bieżącej analizy efektywności podejmowanych działań, wiele kanałów marketingowych do wyboru oraz satysfakcjonującą skuteczność reklam.

Od czego zacząć reklamę suplementów diety w Internecie?

Przed wdrożeniem strategii marketingowej dotyczącej suplementów diety należy przyjrzeć się regulacjom prawnym w zakresie reklamy tych produktów. Warto też zbadać potrzeby i oczekiwania rynku docelowego oraz prześledzić działania konkurencji. W ten sposób skuteczność strategii znacznie wzrośnie.

Ile trwa reklamowanie suplemnetów diety w Internecie?

Czas trwania kampanii reklamowej suplementów diety w Internecie zależy w głównej mierze od wykorzystywanych środków. Reklamy Google Ads przyniosą bowiem znacznie szybsze efekty niż na przykład pozycjonowanie sklepu. Niemniej jednak na pierwsze rezultaty będzie trzeba poczekać od kilku do nawet kilkunastu miesięcy.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 3
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Jakie wyróżniamy kanały sprzedaży internetowej?
    Jakie wyróżniamy kanały sprzedaży internetowej?
    Obecnie nie wystarczy skupić się na sprzedaży dobrej jakości produktów. Aby zbudować bazę klientów, należy wykorzystać potencjał Internetu. W jaki sposób?
    Czym jest engagement marketing?
    Czym jest engagement marketing?
    Engagement marketing to świetny sposób na rozwijanie marki. Warto więc wiedzieć, na czym polega i dlaczego warto wykorzystać go w swojej strategii!
    Marketing B2B – kompleksowy plan działania
    Marketing B2B – kompleksowy plan działania
    Prowadzisz firmę nastawioną na kontakty B2B? Koniecznie zadbaj o dobrą strategię marketingową. W naszym artykule dowiesz się, jak to zrobić.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.