Marketing online. Czym jest strona docelowa i jak ją wykorzystać?

Marketing online. Czym jest strona docelowa i jak ją wykorzystać?

Mikael Blomkvist/pexels.com

Współczesny marketing internetowy stwarza niekończące się możliwości dotarcia do klientów. Jeśli prowadzisz stronę e-commerce, Twoim kluczowym zadaniem jest promocja swojej oferty. Dowiedz się, jakimi kanałami dystrybucji możesz poprawiać swoją widoczność w sieci. Sięgnij do zasobów landing page – dowiedz się, czym jest strona docelowa, jakie są jej rodzaje oraz czym powinna się charakteryzować.

Landing page

Mówiąc wprost, jest to strona produktowa. Landing page to rodzaj witryny, na którą w pierwszej kolejności trafia potencjalny odbiorca na skutek działań promocyjnych danej marki bądź firmy. Może to być samodzielna strona bądź element większego portalu. Najczęściej klient trafia na nią po kliknięciu w baner, mail, link reklamowy bądź sponsorowany. Celem tejże witryny jest przede wszystkim konwersja, czyli wykonanie przez użytkownika określonej interakcji.

Konwersję można podzielić na dwa rodzaje:

  • makro, np. dokonanie zakupu, utworzenie konta, kliknięcie w link;
  • mikro, np. zapis do newslettera, pobranie pliku, obejrzenie wideo, dodanie produktu do koszyka, skorzystanie z kontaktu.

Rodzaje

Lead generated

Jak wskazuje nazwa, celem jest pozyskanie leadów, czyli zamienienie potencjalnego odbiorcy w klienta. Tutaj zależy głównie na pozyskaniu danych od odbiorcy, więc w tym przypadku najczęściej będą to wspomniane wyżej strony formularzowe tworzące konto czy ankiety.

Click-through landing page

Ten rodzaj strony jest zachętą do skorzystania ze strony głównej. Zawiera ona jedynie namiastkę informacji oraz, w większości przypadków, call to action. Celem jest kliknięcie.

Strona sprzedażowa

Tutaj mamy już do czynienia z konkretną, bezpośrednią sprzedażą produktu lub usługi. Jest więc to w zasadzie strona transakcyjna.

Strona coming soon

Rzadziej spotykany rodzaj strony, wykorzystywany przede wszystkim w sytuacjach nowych produktów, które wchodzą na rynek. Ich zadaniem jest zbadanie potencjalnego popytu oraz zainteresowania. Stanowi więc rodzaj zapowiedzi.

Strona docelowa a strona główna

Landing page ma za zadanie nakłonić odbiorcę do wykonania działania, oczywiście w ujęciu strategii reklamowej. Posiada mniej treści, jest elementem przykuwającym uwagę i zachęcającym do skorzystania ze strony głównej. Tradycyjna strona internetowa pełni zaś funkcję informacyjną, jest rozbudowanym portalem z dostępnym menu. Bardziej prezentuje ofertę.

Sprawdź: Czy warto zagłębiać się w tematykę doorway pages?

Wartość landing page

Strony docelowe są świetną praktyką pomagającą zrozumieć swoich klientów. Są również ważnym elementem budowania wizerunku marki. Witryny produktowe są wsparciem dla praktyk SEO ze względu na kierowanie ruchem, jesteś w stanie zbadać jego przepływ oraz sprawdzić, w których miejscach jest on niewystarczający. Jest to również uzupełnienie zasadniczej kampanii promocyjnej strony. Treści, które mogą umknąć odbiorcy na stronie głównej, w tym przypadku mają szansę lepiej wybrzmieć.

Źródło: Daria Shevtsova/pexels.com

Porady i wskazówki – o czym pamiętać, tworząc stronę docelową?

Proces budowania landing page dzieli się na trzy zasadnicze kroki: content, design oraz elementy techniczne.

Content

  • Stwórz personę produktową
  • Przede wszystkim musisz wiedzieć, kto będzie Twoim odbiorcą. Wykonaj badanie rynku, aby ustalić płeć, wiek, wykształcenie, lokalizację, zainteresowania oraz potrzeby potencjalnego klienta. Pamiętaj, że Twoim celem jest spełnianie pragnień. Określenie grupy docelowej pozwoli na określenie języka, słów kluczowych oraz tematyki treści.

  • Pisz językiem korzyści
  • Tworząc treść, musisz poinformować klienta, co zyska dzięki skorzystaniu z oferowanej usługi. Odpowiedz sobie na proste pytanie: Co pokazuję? Co to może dać klientowi? Poznanie motywacji odbiorcy pomoże Ci w ocenie konkurencji.

  • Zadbaj o nagłówki
  • Zachęcający nagłówek to pierwszy element, z którym styka się odbiorca. Musi więc wyróżniać się na tle konkurencji, która oferuje te same bądź podobne usługi. Nie może być jednak za długi – im prościej, tym lepiej.

  • Nie zapomnij o call to action
  • Drugim niezwykle ważnym elementem jest wezwanie do działania. Jest to spersonalizowany, bezpośredni zwrot do klienta. Nie czuje się on częścią masy, a osobą, do której bezpośrednio kierowany jest komunikat. Postaraj się unikać agresywnych zawołań w stylu „kup to” – musisz być bardziej niekonwencjonalny i naturalny.

  • Grafika / wideo
  • Trzecim elementem, o którym nie możesz zapomnieć, są multimedia. Obraz niekiedy mówi znacznie więcej niż słowa. Jest to również szansa na oryginalne zaprezentowanie produktu.

Design

Nie będzie zaskoczeniem stwierdzenie, że strona docelowa musi przykuwać uwagę. Atrakcyjny design to podstawa, która pozwoli wydłużyć uwagę odbiorcy. Strona powinna być jak najbardziej przejrzysta i czytelna – użytkownik po wejściu ma od razu znaleźć coś interesującego. Zrezygnuj z rozbudowanych elementów, skup się na przydatnych informacjach. Całość powinna być lekka i przyjazna. Wystrzegaj się nudy, sięgnij do sliderów, animacji czy niebanalnych szablonów. Pamiętaj jednak, aby zachować umiar.

Elementy techniczne

  • Słowa kluczowe
  • Znając już typ klienta, musisz stworzyć bank słów kluczowych, które są jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania. Muszą się one pokrywać z intencjami wpisywanymi do wyszukiwarki, im lepsze dopasowanie, tym wyższa pozycja w rankingu.

  • Meta tagi
  • Nie możesz zapomnieć o tagu tytułowym oraz opisie meta. Są to element wyświetlane w organicznych wynikach wyszukiwania. Tag tytułowy powinien być jak najbardziej zachęcający, w jego obrębie możesz zawrzeć słowa kluczowe. Opis meta zaś ma informować o zawartości strony w jak najbardziej zwięzły sposób – zadbaj zatem, by pisać krótko i na temat.

  • Linki wewnętrzne i zewnętrzne
  • Linkowanie wewnętrzne wzmacnia strukturę strony. Linki pomagają szybciej dostać się na stronę docelową. Nie możesz również pominąć wszystkich linków zewnętrznych, prowadzących do Twojej strony. Każdy dodatkowy odnośnik zwiększa widoczność w sieci, zwłaszcza jeśli pochodzi z autorytatywnych stron.

  • Prędkość
  • Na koniec nie zapomnij o prędkości ładowania się witryny. Czy wiesz, że większość klientów opuszcza stronę, jeśli ładuje się powyżej trzech sekund? Masz więc niewiele czasu na pierwsze wrażenie. W tym kontekście warto sięgnąć do podstawowych wskaźników internetowych, które są dostępne w panelu Google Search Console.

Zapewnij sobie miękkie lądowanie – wnioski

Aby wesprzeć działanie strony docelowej, sięgnij po metody przekierowywania ruchu za pośrednictwem mediów społecznościowych (Facebook, Instagram, Twitter, TikTok) czy e-mail marketingu. Landing page może wygenerować wiele korzyści dla Twojej strony. Wiesz już, od czego zacząć, zaplanuj więc strategię zwiększania konwersji. Dotrzyj do jak najszerszego grona odbiorców!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 13
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    10 najczęściej popełnianych błędów, przez które social media nie sprzedają

    10 najczęściej popełnianych błędów, przez które social media nie sprzedają

    Media społecznościowe to potężne narzędzie marketingowe, które daje szansę na rozwój oraz zdobycie popularności. Na co uważać, aby nie popełnić błędów?
    Jaką rolę w marketingu odgrywają infografiki?

    Jaką rolę w marketingu odgrywają infografiki?

    W obecnych czasach światem rządzi obraz. Jak za pomocą grafik zaangażować odbiorcę? Czy mogą one wpłynąć na promocję marki? Warto wiedzieć.
    Jak stworzyć skuteczną kampanię w mediach społecznościowych?

    Jak stworzyć skuteczną kampanię w mediach społecznościowych?

    Stworzenie dobrej kampanii w mediach społecznościowych to nie lada wyzwanie, jednak dzięki naszym wskazówkom na pewno będzie łatwiej. Przekonaj się!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę