Współczesny marketing internetowy stwarza niekończące się możliwości dotarcia do klientów. Jeśli prowadzisz stronę e-commerce, Twoim kluczowym zadaniem jest promocja swojej oferty. Dowiedz się, jakimi kanałami dystrybucji możesz poprawiać swoją widoczność w sieci. Sięgnij do zasobów landing page – dowiedz się, czym jest strona docelowa, jakie są jej rodzaje oraz czym powinna się charakteryzować.
Mówiąc wprost, jest to strona produktowa. Landing page to rodzaj witryny, na którą w pierwszej kolejności trafia potencjalny odbiorca na skutek działań promocyjnych danej marki bądź firmy. Może to być samodzielna strona bądź element większego portalu. Najczęściej klient trafia na nią po kliknięciu w baner, mail, link reklamowy bądź sponsorowany. Celem tejże witryny jest przede wszystkim konwersja, czyli wykonanie przez użytkownika określonej interakcji.
Konwersję można podzielić na dwa rodzaje:
Jak wskazuje nazwa, celem jest pozyskanie leadów, czyli zamienienie potencjalnego odbiorcy w klienta. Tutaj zależy głównie na pozyskaniu danych od odbiorcy, więc w tym przypadku najczęściej będą to wspomniane wyżej strony formularzowe tworzące konto czy ankiety.
Ten rodzaj strony jest zachętą do skorzystania ze strony głównej. Zawiera ona jedynie namiastkę informacji oraz, w większości przypadków, call to action. Celem jest kliknięcie.
Tutaj mamy już do czynienia z konkretną, bezpośrednią sprzedażą produktu lub usługi. Jest więc to w zasadzie strona transakcyjna.
Rzadziej spotykany rodzaj strony, wykorzystywany przede wszystkim w sytuacjach nowych produktów, które wchodzą na rynek. Ich zadaniem jest zbadanie potencjalnego popytu oraz zainteresowania. Stanowi więc rodzaj zapowiedzi.
Landing page ma za zadanie nakłonić odbiorcę do wykonania działania, oczywiście w ujęciu strategii reklamowej. Posiada mniej treści, jest elementem przykuwającym uwagę i zachęcającym do skorzystania ze strony głównej. Tradycyjna strona internetowa pełni zaś funkcję informacyjną, jest rozbudowanym portalem z dostępnym menu. Bardziej prezentuje ofertę.
Strony docelowe są świetną praktyką pomagającą zrozumieć swoich klientów. Są również ważnym elementem budowania wizerunku marki. Witryny produktowe są wsparciem dla praktyk SEO ze względu na kierowanie ruchem, jesteś w stanie zbadać jego przepływ oraz sprawdzić, w których miejscach jest on niewystarczający. Jest to również uzupełnienie zasadniczej kampanii promocyjnej strony. Treści, które mogą umknąć odbiorcy na stronie głównej, w tym przypadku mają szansę lepiej wybrzmieć.
Proces budowania landing page dzieli się na trzy zasadnicze kroki: content, design oraz elementy techniczne.
Przede wszystkim musisz wiedzieć, kto będzie Twoim odbiorcą. Wykonaj badanie rynku, aby ustalić płeć, wiek, wykształcenie, lokalizację, zainteresowania oraz potrzeby potencjalnego klienta. Pamiętaj, że Twoim celem jest spełnianie pragnień. Określenie grupy docelowej pozwoli na określenie języka, słów kluczowych oraz tematyki treści.
Tworząc treść, musisz poinformować klienta, co zyska dzięki skorzystaniu z oferowanej usługi. Odpowiedz sobie na proste pytanie: Co pokazuję? Co to może dać klientowi? Poznanie motywacji odbiorcy pomoże Ci w ocenie konkurencji.
Zachęcający nagłówek to pierwszy element, z którym styka się odbiorca. Musi więc wyróżniać się na tle konkurencji, która oferuje te same bądź podobne usługi. Nie może być jednak za długi – im prościej, tym lepiej.
Drugim niezwykle ważnym elementem jest wezwanie do działania. Jest to spersonalizowany, bezpośredni zwrot do klienta. Nie czuje się on częścią masy, a osobą, do której bezpośrednio kierowany jest komunikat. Postaraj się unikać agresywnych zawołań w stylu „kup to” – musisz być bardziej niekonwencjonalny i naturalny.
Trzecim elementem, o którym nie możesz zapomnieć, są multimedia. Obraz niekiedy mówi znacznie więcej niż słowa. Jest to również szansa na oryginalne zaprezentowanie produktu.
Nie będzie zaskoczeniem stwierdzenie, że strona docelowa musi przykuwać uwagę. Atrakcyjny design to podstawa, która pozwoli wydłużyć uwagę odbiorcy. Strona powinna być jak najbardziej przejrzysta i czytelna – użytkownik po wejściu ma od razu znaleźć coś interesującego. Zrezygnuj z rozbudowanych elementów, skup się na przydatnych informacjach. Całość powinna być lekka i przyjazna. Wystrzegaj się nudy, sięgnij do sliderów, animacji czy niebanalnych szablonów. Pamiętaj jednak, aby zachować umiar.
Znając już typ klienta, musisz stworzyć bank słów kluczowych, które są jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania. Muszą się one pokrywać z intencjami wpisywanymi do wyszukiwarki, im lepsze dopasowanie, tym wyższa pozycja w rankingu.
Nie możesz zapomnieć o tagu tytułowym oraz opisie meta. Są to element wyświetlane w organicznych wynikach wyszukiwania. Tag tytułowy powinien być jak najbardziej zachęcający, w jego obrębie możesz zawrzeć słowa kluczowe. Opis meta zaś ma informować o zawartości strony w jak najbardziej zwięzły sposób – zadbaj zatem, by pisać krótko i na temat.
Linkowanie wewnętrzne wzmacnia strukturę strony. Linki pomagają szybciej dostać się na stronę docelową. Nie możesz również pominąć wszystkich linków zewnętrznych, prowadzących do Twojej strony. Każdy dodatkowy odnośnik zwiększa widoczność w sieci, zwłaszcza jeśli pochodzi z autorytatywnych stron.
Na koniec nie zapomnij o prędkości ładowania się witryny. Czy wiesz, że większość klientów opuszcza stronę, jeśli ładuje się powyżej trzech sekund? Masz więc niewiele czasu na pierwsze wrażenie. W tym kontekście warto sięgnąć do podstawowych wskaźników internetowych, które są dostępne w panelu Google Search Console.
Aby wesprzeć działanie strony docelowej, sięgnij po metody przekierowywania ruchu za pośrednictwem mediów społecznościowych (Facebook, Instagram, Twitter, TikTok) czy e-mail marketingu. Landing page może wygenerować wiele korzyści dla Twojej strony. Wiesz już, od czego zacząć, zaplanuj więc strategię zwiększania konwersji. Dotrzyj do jak najszerszego grona odbiorców!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.