Nie od dzisiaj wiadomo, że zdjęcia są bardzo ważne. Korzystnie wpływają bowiem na digital marketing Twojej firmy. Tak samo, jak barwna ilustracja w książce przyciąga wzrok dzieci, tak samo wysokiej jakości obrazy zwracają uwagę klientów.
Wysokiej jakości obraz może pomóc Ci wzmocnić przekaz treści. Użytkownicy są stale zalewani morzem wiadomości i reklam. Niezależnie od tego, czy ktoś przegląda media społecznościowe, czy po prostu szuka informacji w Internecie, odpowiednio dobrane zdjęcie ma większą szansę na przyciągnięcie uwagi odbiorcy niż jakikolwiek inny tekst. Jeśli więc chcesz zainteresować użytkownika, zadbaj o wysokiej jakości zdjęcia, które uatrakcyjnią Twoje treści. Dzięki temu szanse na zaangażowanie odbiorcy i skłonienie go do określonych akcji wzrosną. Ta sama sytuacja ma miejsce w związku z publikowaniem postów w mediach społecznościowych. Z danych wynika, że wpisy, które mają zdjęcia, cieszą się ponad dwukrotnie większym zainteresowaniem. Ponadto okazało się, że im więcej grafik znajduje się w artykule, tym częściej post jest udostępniany, co bezpośrednio przekłada się na osiągane wyniki.
Kolejną sprawą są zakupy online. Odpowiednie zdjęcie produktu to klucz do sukcesu. Niezależnie od tego, czy sprzedajesz przedmioty, usługę, wydarzenie czy coś innego, obrazy mogą pomóc Ci osiągnąć większe zyski. Pamiętaj, że każdy klient chce zobaczyć, za co płaci, zanim przejdzie do realizacji zakupu. Odpowiednio dobrana strategia marketingu wizualnego może przynieść niesamowite efekty. Jak się bowiem okazało, prawie 70% konsumentów twierdzi, że wartościowy obraz produktu jest bardzo ważny przy podejmowaniu decyzji, dotyczącej jego zakupu. Ponadto aż 60% klientów uważa, że zdjęcie jest ważniejsze niż opis przedmiotu czy recenzje i opinie.
Jak widać posiadanie obrazów jako elementów zawartości stron internetowych ma bezpośredni wpływ na osiągane wyniki, dlatego nie warto z nich rezygnować.
Wszystko ma wady i zalety. Warto więc zwrócić uwagę, że używanie niewłaściwych obrazów może poważnie zaszkodzić Twojej firmie. Niektóre grafiki po prostu nie zainteresują czytelników, a inne mogą dosłownie zrujnować wszystkie Twoje dotychczasowe osiągnięcia. Jakich zdjęć więc unikać? Oto kilka przykładów:
Upewnij się, że nie robisz czegoś, co może wpędzić Cię w kłopoty prawne. W tym celu zapoznaj się z zasadami praw autorskich każdego obrazu, którego planujesz użyć w swojej kampanii. Poniżej wymieniono kilka wskazówek, które pozwolą Ci uniknąć wszelkich nieprawidłowości.
Dokładnie zbadaj źródło, z którego czerpiesz swoje fotografie. Pamiętaj, że użycie zdjęć, na które nie masz pozwolenia, może narazić Cię na wysokie opłaty i procesy sądowe, a tego z pewnością wolałbyś uniknąć.
Jednym z najlepszych sposobów na znalezienie obrazów jest wyszukiwanie grafik w Google. Jak to zrobić? Możesz przefiltrować wyniki, by znaleźć obrazy, filmy lub tekst, do których posiadasz uprawnienia. W tym celu użyj filtru wyszukiwania zaawansowanego o nazwie “prawa użytkowania”, który powie Ci, kiedy możesz używać, udostępniać lub modyfikować treści znalezione w Internecie. Następnie wykonaj niżej opisane czynności.
Pamiętaj, aby zawsze upewniać się, czy licencja jest zgodna z prawem i sprawdzać dokładne warunki ponownego użycia. Dzięki temu unikniesz wszelkich kłopotów i z powodzeniem będziesz mógł wykorzystywać wszelkie zgromadzone materiały.
Najprostszym sposobem uniknięcia kłopotów związanych z publikowaniem nieswoich zdjęć, jest zrobienie własnych! Nie musisz się wówczas martwić o prawa autorskie, a sam proces wykonania wysokiej jakości fotografii wcale nie jest taki trudny. Ponadto, kiedy robisz własne zdjęcia, możesz dostosować je do charakteru swojej marki, dzięki czemu będą znacznie bardziej skuteczne.
Jakość fotografii jest obecnie ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Wykorzystując wyżej wymienione wskazówki, jesteś w stanie stworzyć niesamowicie skuteczną strategię marketingu wizualnego, dzięki której przyciągniesz nowych klientów i zwiększysz sprzedaż. Unikaj więc nielegalnych źródeł, rób własne fotografie, optymalizuj zdjęcia i bądź kreatywny, a możesz być pewien, że osiągniesz sukces. Nie czekaj więc dłużej, weź aparat do ręki i zacznij działać już dziś! Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.