DARMOWY AUDYT SEO

Obrazy jako istotny element strategii sprzedażowej

6 min czytania
Obrazy jako istotny element strategii sprzedażowej
Kategoria Pozycjonowanie

Nie od dzisiaj wiadomo, że zdjęcia są bardzo ważne. Korzystnie wpływają bowiem na digital marketing Twojej firmy. Tak samo, jak barwna ilustracja w książce przyciąga wzrok dzieci, tak samo wysokiej jakości obrazy zwracają uwagę klientów.

Spis treści:

Dlaczego warto korzystać z obrazów?

Wysokiej jakości obraz może pomóc Ci wzmocnić przekaz treści. Użytkownicy są stale zalewani morzem wiadomości i reklam. Niezależnie od tego, czy ktoś przegląda media społecznościowe, czy po prostu szuka informacji w Internecie, odpowiednio dobrane zdjęcie ma większą szansę na przyciągnięcie uwagi odbiorcy niż jakikolwiek inny tekst. Jeśli więc chcesz zainteresować użytkownika, zadbaj o wysokiej jakości zdjęcia, które uatrakcyjnią Twoje treści. Dzięki temu szanse na zaangażowanie odbiorcy i skłonienie go do określonych akcji wzrosną. Ta sama sytuacja ma miejsce w związku z publikowaniem postów w mediach społecznościowych. Z danych wynika, że wpisy, które mają zdjęcia, cieszą się ponad dwukrotnie większym zainteresowaniem. Ponadto okazało się, że im więcej grafik znajduje się w artykule, tym częściej post jest udostępniany, co bezpośrednio przekłada się na osiągane wyniki.

Kolejną sprawą są zakupy online. Odpowiednie zdjęcie produktu to klucz do sukcesu. Niezależnie od tego, czy sprzedajesz przedmioty, usługę, wydarzenie czy coś innego, obrazy mogą pomóc Ci osiągnąć większe zyski. Pamiętaj, że każdy klient chce zobaczyć, za co płaci, zanim przejdzie do realizacji zakupu. Odpowiednio dobrana strategia marketingu wizualnego może przynieść niesamowite efekty. Jak się bowiem okazało, prawie 70% konsumentów twierdzi, że wartościowy obraz produktu jest bardzo ważny przy podejmowaniu decyzji, dotyczącej jego zakupu. Ponadto aż 60% klientów uważa, że zdjęcie jest ważniejsze niż opis przedmiotu czy recenzje i opinie.

Jak widać posiadanie obrazów jako elementów zawartości stron internetowych ma bezpośredni wpływ na osiągane wyniki, dlatego nie warto z nich rezygnować.

Sprawdź: Co to jest Facebook Marketplace i czy warto się nim zainteresować?

Jakich obrazów unikać?

Wszystko ma wady i zalety. Warto więc zwrócić uwagę, że używanie niewłaściwych obrazów może poważnie zaszkodzić Twojej firmie. Niektóre grafiki po prostu nie zainteresują czytelników, a inne mogą dosłownie zrujnować wszystkie Twoje dotychczasowe osiągnięcia. Jakich zdjęć więc unikać? Oto kilka przykładów:

  • Pozowane zdjęcia – sztuczne aranżacje straciły wartość. Obecnie liczy się pokazanie prawdziwego życia, ludzi w ruchu i naturalnych emocji, co pomoże użytkownikom utożsamić się z prezentowaną ofertą.
  • Stereotypy – tradycyjne formy odeszły już w niepamięć. Staraj się więc nie używać zbyt wielu obrazów, które odnoszą się do stereotypowych wyobrażeń wieku, rasy, płci lub czegokolwiek innego. Zależy Ci przecież, aby Twoja firma była atrakcyjna dla osób każdego pokroju, więc używaj obrazów, które to odzwierciedlają.
  • Sztuczne uśmiechy – autentyczność fotografii może zostać zachwiana, jeśli opublikujesz zdjęcia z wyraźnie fałszywymi uśmiechami. Osiągniesz znacznie lepsze wyniki, jeśli będziesz przedstawiać ludzi wyglądających naturalnie.
  • Brak kreatywności – świat marketingu jest niezwykle konkurencyjny. Musisz więc się wyróżniać. Skorzystaj z programów do obróbki zdjęć i znajdź sposób, aby zwróciły uwagę odbiorców.
  • Perfekcja – każdy chce być doskonały. Wszyscy jednak wiemy, że nie jest to możliwe. Idealne zdjęcie zostanie więc uznane za typową reklamę i zginie w morzu innych ofert, podczas gdy naturalne fotografie okażą się przystępniejszą formą prezentowania treści.
Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Działaj legalnie

Upewnij się, że nie robisz czegoś, co może wpędzić Cię w kłopoty prawne. W tym celu zapoznaj się z zasadami praw autorskich każdego obrazu, którego planujesz użyć w swojej kampanii. Poniżej wymieniono kilka wskazówek, które pozwolą Ci uniknąć wszelkich nieprawidłowości.

Skorzystaj z obrazów royalty-free

Dokładnie zbadaj źródło, z którego czerpiesz swoje fotografie. Pamiętaj, że użycie zdjęć, na które nie masz pozwolenia, może narazić Cię na wysokie opłaty i procesy sądowe, a tego z pewnością wolałbyś uniknąć.

Jednym z najlepszych sposobów na znalezienie obrazów jest wyszukiwanie grafik w Google. Jak to zrobić? Możesz przefiltrować wyniki, by znaleźć obrazy, filmy lub tekst, do których posiadasz uprawnienia. W tym celu użyj filtru wyszukiwania zaawansowanego o nazwie “prawa użytkowania”, który powie Ci, kiedy możesz używać, udostępniać lub modyfikować treści znalezione w Internecie. Następnie wykonaj niżej opisane czynności.

  1. Przejdź do sekcji “Zaawansowane wyszukiwanie obrazów” lub “Wyszukiwanie zaawansowane”.
  2. W wyznaczonym polu wpisz to, co chcesz wyszukać.
  3. W sekcji “Prawa użytkowania” wybierz rodzaj licencji, którą chcesz umieścić w treści.
  4. Wybierz opcję “Wyszukiwanie zaawansowane”.

Pamiętaj, aby zawsze upewniać się, czy licencja jest zgodna z prawem i sprawdzać dokładne warunki ponownego użycia. Dzięki temu unikniesz wszelkich kłopotów i z powodzeniem będziesz mógł wykorzystywać wszelkie zgromadzone materiały.

Zrób własne zdjęcia

Najprostszym sposobem uniknięcia kłopotów związanych z publikowaniem nieswoich zdjęć, jest zrobienie własnych! Nie musisz się wówczas martwić o prawa autorskie, a sam proces wykonania wysokiej jakości fotografii wcale nie jest taki trudny. Ponadto, kiedy robisz własne zdjęcia, możesz dostosować je do charakteru swojej marki, dzięki czemu będą znacznie bardziej skuteczne.

Sprawdź: Narzędzia do map ciepła na stronie internetowej – do czego służą i czym się różnią?

Podsumowanie

Jakość fotografii jest obecnie ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Wykorzystując wyżej wymienione wskazówki, jesteś w stanie stworzyć niesamowicie skuteczną strategię marketingu wizualnego, dzięki której przyciągniesz nowych klientów i zwiększysz sprzedaż. Unikaj więc nielegalnych źródeł, rób własne fotografie, optymalizuj zdjęcia i bądź kreatywny, a możesz być pewien, że osiągniesz sukces. Nie czekaj więc dłużej, weź aparat do ręki i zacznij działać już dziś! Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 9

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Na czym polega kampania lokalna w Google Ads?
Na czym polega kampania lokalna w Google Ads?
Czy wybór kampanii lokalnej w Google Ads to dobre rozwiązanie dla stacjonarnego biznesu? Sprawdźmy.
Jak stworzyć płatną kampanię w Internecie – czyli wszystko o Google Ads
Jak stworzyć płatną kampanię w Internecie – czyli wszystko o Google Ads
Chcesz stworzyć płatną kampanię w internecie? Koniecznie przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się wszystkiego o Google Ads!
Adres URL z www czy bez www? – co wybrać i dlaczego?
Adres URL z www czy bez www? – co wybrać i dlaczego?
Z pewnością zastanawiałeś się kiedyś, jaka jest różnica między domeną www a adresem bez tej formy. W tym artykule dowiesz się, na czym to polega!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie