Podstawy social media marketingu

Podstawy social media marketingu

Lisa Fotios/pexels.com

Internet to ogromna sieć połączeń, które nieustannie się rozrastają. Przeciętny użytkownik spędza dziennie ponad sześć godzin w świecie wirtualnym, co przekłada się na około sto dni bycia online w ciągu całego roku. Gdzie spędzamy ten czas? Odpowiedź jest banalnie prosta – w social mediach.

Stan na 2022 rok:

  • 3 miliardy użytkowników – Facebook.
  • 2 miliardy użytkowników – Instagram.
  • 1,5 miliarda użytkowników – TikTok.
  • 1,3 miliarda użytkowników – Twitter.

Jak widzisz, są to ogromne liczby. Trudno nie zwrócić na nie uwagi, zwłaszcza jeśli mamy zamiar sięgnąć do strategii social media marketingu. Dziś dowiesz się, jakie możliwości stwarzają media społecznościowe oraz o czym pamiętać, planując strategię marketingową w sieci.

Social media

Sam termin pojawił się 2005 roku i służył jako określenie na wszystkie nowe formy mediów dostępne w świecie internetowym, gdzie możliwe było publikowanie treści oraz komunikacja pomiędzy użytkownikami. Te podstawy się nie zmieniły.

Media społecznościowe to platformy umożliwiające szybką komunikację, wymianę informacji oraz publikowanie treści. Można z nich korzystać prywatnie, ale także w kontekście prowadzenia firm i marek. Od lat prym w tym zakresie wiodą Facebook, Instagram, Twitter, TikTok. Ich możliwości są niebywale szerokie, od świadczenia rozrywki, po dzielenie się informacjami ze świata. W odróżnieniu od mediów tradycyjnych cechuje je dwustronna komunikacja. Dialog zastępuje monolog.

Jakie stwarzają możliwości?

  • tworzenie indywidualnego konta,
  • możliwość publikacji dowolnych materiałów oraz prowadzenia relacji na żywo,
  • oglądanie innych użytkowników i interakcja z nimi,
  • subskrypcja wybranych kont,
  • dokonywanie zakupów w sieci,
  • bycie na bieżąco.
Sprawdź: Sposoby na weryfikację i przejęcie wizytówki Google

Social media marketing

47% internautów przegląda w mediach społecznościowych profile marek lub firm. Społeczność sieciowa stwarza często większe możliwości aniżeli kampania reklamowa. Działania marketingowe w social mediach przyczyniają się do budowania wizerunku marki, do zwiększenia jej świadomości, a także plasowania się na rynku w roli eksperta. Najważniejsza jest wiarygodność oraz komunikacja. Użytkownicy powinni czuć się częścią społeczności, jaką kreujemy w mediach. Duże firmy prowadzą kompleksowe działania w obrębie wszelkich dostępnych form mediów społecznościowych, aby zwiększyć swoją widoczność w przestrzeni internetowej.

Źródło: cottonbro/pexels.com

Możliwości:

  • budowanie świadomości,
  • zwiększenie sprzedaży,
  • pozyskiwanie leadów,
  • łatwiejsza, szybsza, spersonalizowana komunikacja,
  • stworzenie grupy fanów.

Kampania w SM – o czym pamiętać?

Po pierwsze: cel

Zanim zaczniesz cokolwiek planować, musisz określić cel swoich działań na platformach społecznościowych. To są fundamenty twojej strategii i planu działania.

Po drugie: audyt

Niezależnie od tego, czy masz w planie zacząć działania w social mediach, czy już jesteś w ich trakcie, zaleca się przeprowadzenie audytu. Przeanalizowanie funkcjonowania kont pozwala na poprawienie wyników, określenie, które z treści są interesujące, a z jakich zrezygnować. Dowiesz się też, czym charakteryzuje się grupa twoich odbiorców, a dzięki temu poprawisz swoją komunikację z uwagi na potrzeby i intencje internautów.

Po trzecie: treść

Kiedy wiesz już, kto chce Cię obserwować, musisz postawić na treść. To ona rozpoczyna wszelką komunikację. Dobierz odpowiedni język i twórz niebanalne materiały. Nigdy nie kopiuj, nie duplikuj – internauci od razu zorientują się, kiedy mają do czynienia z niską jakością. Później warto ich słuchać – musisz starać się stworzyć jak najbliższe relacje.

Po czwarte: hashtagi

Spełniają one niejako rolę słów kluczowych. Użytkownicy za ich pomocą przyspieszają oraz zawężają swoje wyszukiwania. W marketingu są to najczęściej najmodniejsze trendy i tzw. virale. W kontekście SEO warto do nich sięgnąć, ponieważ wszystkie wyszukiwarki internetowe mają hashtagi indeksujące. Stały się one częścią popkultury, ale pamiętaj, aby ich nie nadużywać.

Po piąte: harmonogram

Każda dobra strategia ma swój długofalowy plan. To nie tylko planowanie postów, ale cały proces związany z udostępnieniem, komunikacją, promocją. Dzięki temu zachowasz również spójność, a przede wszystkim usystematyzujesz własną pracę. Zaoszczędzisz także czas.

Po szóste: reklama

Warto sięgnąć po reklamy, które pozwolą na zwiększenie rozpoznawalności, będą generować leady oraz skłaniać e-konsumentów do interakcji. Każda z topowych platform komunikacyjnych posiada własny system reklam: Facebook Ads, Instagram Ads, Twitter Ads, TikTok Ads. Musisz ustalić swój target, aby reklama była dobrana odpowiednio do potrzeb.

Po siódme: Multimedia

Pamiętaj, że media społecznościowe operują obrazami. Nie możesz o nich zapomnieć, ponieważ to właśnie je scrollują najczęściej użytkownicy. Zadbaj więc o ciekawe, wysokiej jakości zdjęcia lub wideo, które pozwolą zatrzymać na dłużej uwagę internauty. Dziś myślimy obrazami bardziej niż kiedykolwiek wcześniej.

Po ósme: Regularność

No i najważniejsze – regularność. Nie możesz zaniedbywać swoich odbiorców, ale i zalewać ich codzienną dawką nowych informacji. Konieczne jest znalezienie złotego środka – w tym celu pomogą Ci wszelkie narzędzia statystyczne, które pokażą, w jakich dniach i godzinach odnotowuje się największą aktywność na profilu.

Sprawdź: Jak reklamować się na Twitterze?

Social media marketing w 2022 roku

Pamiętaj, że trendy często się zmieniają. Zobacz, na co warto zwrócić uwagę w najbliższym czasie, aby zwiększyć swoje możliwości:

Influencer marketing

Marki promują ludzie. Nie od dziś wiadomo, że wpływ na nasze decyzje mają poglądy oraz preferencje innych. Mowa wówczas o opiniotwórczych liderach. Media społecznościowe powstały w celu obserwowania innych użytkowników, wielu z nich chcemy naśladować. Sięgnij więc do internetowych promotorów – jednak wybieraj ich z rozwagą. Nie bez znaczenia jest ich aktywność w świecie online i offline.

Marketing konwersacyjny

Większość użytkowników sieci za wszelką cenę unika rozmów telefonicznych, zwłaszcza w kontekście zakupów bądź zamówień. Znacznie lepiej czujemy się, korzystając z komunikatorów. Jeśli więc zależy Ci na komunikacji z klientami, sięgnij do tej formy, dbaj o doświadczenie consumer care.

Real Time Marketing

Działania w czasie rzeczywistym są zawsze na topie. Cechuje je szybka reakcja – zrób zajawkę, aby zaprezentować nowy produkt, informuj na bieżąco o swoich działaniach. Dzięki temu klienci zyskają do Ciebie większe zaufanie.

Content marketing

Treść nie traci na wartości. Coraz więcej użytkowników ceni sobie spersonalizowane treści, zadbaj więc o oryginalność i prostotę. Nie zapomnij też o języku – social media nie są tak formalne jak media tradycyjne. Pokaż więc, że za ekranem kryje się ludzka twarz.

Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SEO!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    5 sposobów na zwiększenie sprzedaży internetowej

    5 sposobów na zwiększenie sprzedaży internetowej

    Wraz z postępującą migracją produktów i usług do sieci należy jasno stwierdzić – sprzedaż internetowa to podwaliny handlu. Obecnie wiele […]
    Nowy podatek od reklamy: kto będzie musiał go zapłacić?

    Nowy podatek od reklamy: kto będzie musiał go zapłacić?

    Na tym świecie pewne są podobno tylko dwie rzeczy, a jedną z nich są podatki. Zobacz, kogo dotknie nowy podatek od reklamy i dlaczego wywołał on falę prawdziwego oburzenia.
    Czy warto stosować cold mailing w swojej firmie?

    Czy warto stosować cold mailing w swojej firmie?

    Zastanawiasz się czym jest właściwie cold mailing? Może słyszałeś o nim, ale uważasz, że nie można odnieść z nim sukcesu w branży? Sprawdź!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.

        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę