Wszystko, co musisz wiedzieć o meta tagach w SEO

Wszystko, co musisz wiedzieć o meta tagach w SEO

olia danilevich/pexels.com

Meta tagi są jednym z ważniejszych elementów optymalizacji strony WWW. To właśnie dzięki nim przekazuje się niezbędne informacje do wyszukiwarek. Są one małymi fragmentami informacji tekstowych, które zapewniają wyszukiwarkom ogólny pogląd na to, co znajduje się na Twojej stronie internetowej. Działają jak źródłowy kod witryny, który pomaga wyszukiwarkom indeksować strony w celu wyświetlenia najlepszych wyników.

W tym artykule wyjaśnimy Ci, na czym polegają meta tagi, jak je stosować oraz dlaczego są tak ważne dla SEO.

Jak meta tagi wpływają na SEO?

Kluczowe znaczenie dla optymalizacji witryny mają meta tagi znajdujące się na Twojej stronie internetowej. Mogą one pomóc osiągnąć lepszą pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Znajdują się w dowolnej sekcji strony HTML, która jest określana jako <head>.

Meta tagi zapewniają wyszukiwarkom dokładny przegląd zawartości Twojej strony WWW. Przykładowo, jeśli w opisie witryny znajduje się konkretne słowo kluczowe, to za każdym razem, gdy termin ten zostanie wyszukany przez użytkownika, wyszukiwarki wyświetlą Twoją stronę internetową.

Sprawdź: Najczęściej popełniane błędy podczas tworzenia meta description na stronie WWW

Rodzaje najważniejszych meta tagów na stronie

Tagi w mediach społecznościowych

Tagi w mediach społecznościowych kontrolują sposób wyświetlania w nich treści. Warto stosować takie tagi, zamiast pozwalać platformom automatycznie generować nagłówki czy opisy do postów. Działa to na Twitterze, Facebooku i LinkedIn.

Meta tytuły

Użytkownik, odwiedzając stronę WWW, zwraca najpierw uwagę na jej tytuł. To właśnie on jest głównym tytułem Twojej witryny. Najlepiej tworzyć unikalne tytuły meta, które będą przyciągały wzrok odbiorcy, a także ograniczyć ich długość do max. 50-60 znaków.

Opisy meta

Meta opisy idą w parze z tytułami na stronie. Zapewniają one dokładny opis tego, co użytkownik znajdzie w witrynie internetowej po kliknięciu w adres URL. Tutaj również, jak w przypadku tytułów, stawia się na unikalność i przyciągnięcie uwagi odbiorców. Treść nie powinna być zbyt długa (ok. 160 znaków), a także zawierać odpowiednie słowo kluczowe.

Tag nofollow

Jest on częścią podstawowego kodu HTML i pomaga kontrolować, czy wyszukiwarki powinny podążać za konkretnym linkiem na stronie. Jeśli dodasz tag nofollow, spowoduje to, że algorytmy wyszukiwarki nie zajrzą do tej witryny, ani nie wyświetlą jej w wynikach wyszukiwania.

Tag nagłówka

Jak sama nazwa wskazuje, służą one do definiowania nagłówków i podtytułów w treści strony. Najczęściej stosuje się trzy typy nagłówków: H1, H2 i H3. Najważniejsze, aby nagłówki były czytelne dla użytkowników oraz nie były złożone z przypadkowych słów kluczowych.

Tagi obrazów

Odnoszą się one do procesu optymalizacji obrazów na stronie. Kiedy grafiki nie wczytują się użytkownikom, wtedy wyświetlany zostaje alternatywny, zastępujący je tekst. Tagi obrazów pomagają również wyszukiwarkom w indeksowaniu grafik na stronie internetowej.

Meta przekierowania

Nakazują przeglądarce internetowej przekierować użytkownika na inną stronę po określonym czasie. Są one najczęściej związane z kilkusekundowym odliczaniem i wyświetlanym tekstem: „Jeśli nie zostaniesz przekierowany, kliknij tutaj”.

Meta słowa kluczowe

Są to tagi znajdujące się w kodzie HTML witryny. Meta słowa kluczowe dokładnie opisują zawartość strony. Są one ważnym wskaźnikiem pozycjonującym dla wyszukiwarek. Koniecznie trzeba zadbać o to, aby gęstość słów nie była zbyt duża. Mówi się, że nie można używać więcej niż dziesięciu słów kluczowych w treści, ponieważ w innym przypadku wyszukiwarki odbierają to jako spam. Upychanie na siłę słów kluczowych nie będzie działać na korzyść SEO.

Znaczniki kanoniczne

Tagi kanoniczne, które są używane w postaci „rel canonical”, służą do informowania wyszukiwarek o zduplikowanych treściach w witrynie. Określają, która wersja strony jest właściwa. Stosowanie tego tagu eliminuje problemy spowodowane zduplikowaną treścią, która znajduje się na wielu adresach URL. Pamiętaj, jeśli tego nie zastosujesz na swojej stronie, wyszukiwarki będą indeksować wszystko, co się na niej znajduje, przez co może się ona w ogóle nie wyświetlać w wynikach wyszukiwania na konkretne zapytania użytkowników. Jeśli algorytm będzie zmuszony zaindeksować całą treść w witrynie, to może pominąć te unikalne, które powinny być indeksowane w pierwszej kolejności. Zduplikowane treści osłabiają autentyczność strony, a tym samym wpływają negatywnie na SEO. Dlatego warto stosować znaczniki kanoniczne, aby zapobiec problemom w przyszłości.

Źródło: Andrea Piacquadio/pexels.com

Znacznik schematu

Znaczniki schematu również przyczyniają się do lepszej pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Jest to pewien rodzaj mikrodanych, który po zakodowaniu w witrynie udostępnia rozszerzony opis, znany inaczej jako fragment rozszerzony w wynikach wyszukiwania wyświetlający się innym użytkownikom.

Podsumowanie

Meta tagi są bardzo pomocne podczas zarządzania stroną internetową. Jeśli chcesz znaleźć się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, musisz się nimi zainteresować. Mamy nadzieję, że nasz artykuł okazał się dla Ciebie pomocny i pomyślisz nad zastosowaniem niektórych meta tagów w swojej witrynie. Pomyśl o usprawnieniu swojej pozycji w rankingu!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Ile kosztuje pozycjonowanie? – modele rozliczeń, nieograniczony budżet oraz SEO na rynkach zagranicznych

    Ile kosztuje pozycjonowanie? – modele rozliczeń, nieograniczony budżet oraz SEO na rynkach zagranicznych

    W ostatniej części tej serii przeczytasz, dlaczego rozliczanie za ruch to ryzykowne rozwiązanie, ile może Cię kosztować wejście na nowy rynek i jakie oszczędności może dać Ci agencja SEO.
    Co to jest pozycjonowanie? Na czym polega SEO?

    Co to jest pozycjonowanie? Na czym polega SEO?

    Pozycjonowanie i SEO mają kluczowe znaczenie z punktu widzenia przygotowania takiej strony firmowej, która będzie w stanie przyciągać zainteresowanie użytkowników Internetu.
    Rodzaje SEO

    Rodzaje SEO

    Jeśli prowadzisz stronę internetową, koniecznie powinieneś zainteresować się optymalizacją jej treści. Sprawdź, co możesz zyskać dzięki SEO!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.

        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę