olia danilevich/pexels.com
Meta tagi są jednym z ważniejszych elementów optymalizacji strony WWW. To właśnie dzięki nim przekazuje się niezbędne informacje do wyszukiwarek. Są one małymi fragmentami informacji tekstowych, które zapewniają wyszukiwarkom ogólny pogląd na to, co znajduje się na Twojej stronie internetowej. Działają jak źródłowy kod witryny, który pomaga wyszukiwarkom indeksować strony w celu wyświetlenia najlepszych wyników.
W tym artykule wyjaśnimy Ci, na czym polegają meta tagi, jak je stosować oraz dlaczego są tak ważne dla SEO.
Kluczowe znaczenie dla optymalizacji witryny mają meta tagi znajdujące się na Twojej stronie internetowej. Mogą one pomóc osiągnąć lepszą pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Znajdują się w dowolnej sekcji strony HTML, która jest określana jako <head>.
Meta tagi zapewniają wyszukiwarkom dokładny przegląd zawartości Twojej strony WWW. Przykładowo, jeśli w opisie witryny znajduje się konkretne słowo kluczowe, to za każdym razem, gdy termin ten zostanie wyszukany przez użytkownika, wyszukiwarki wyświetlą Twoją stronę internetową.
Tagi w mediach społecznościowych kontrolują sposób wyświetlania w nich treści. Warto stosować takie tagi, zamiast pozwalać platformom automatycznie generować nagłówki czy opisy do postów. Działa to na Twitterze, Facebooku i LinkedIn.
Użytkownik, odwiedzając stronę WWW, zwraca najpierw uwagę na jej tytuł. To właśnie on jest głównym tytułem Twojej witryny. Najlepiej tworzyć unikalne tytuły meta, które będą przyciągały wzrok odbiorcy, a także ograniczyć ich długość do max. 50-60 znaków.
Meta opisy idą w parze z tytułami na stronie. Zapewniają one dokładny opis tego, co użytkownik znajdzie w witrynie internetowej po kliknięciu w adres URL. Tutaj również, jak w przypadku tytułów, stawia się na unikalność i przyciągnięcie uwagi odbiorców. Treść nie powinna być zbyt długa (ok. 160 znaków), a także zawierać odpowiednie słowo kluczowe.
Jest on częścią podstawowego kodu HTML i pomaga kontrolować, czy wyszukiwarki powinny podążać za konkretnym linkiem na stronie. Jeśli dodasz tag nofollow, spowoduje to, że algorytmy wyszukiwarki nie zajrzą do tej witryny, ani nie wyświetlą jej w wynikach wyszukiwania.
Jak sama nazwa wskazuje, służą one do definiowania nagłówków i podtytułów w treści strony. Najczęściej stosuje się trzy typy nagłówków: H1, H2 i H3. Najważniejsze, aby nagłówki były czytelne dla użytkowników oraz nie były złożone z przypadkowych słów kluczowych.
Odnoszą się one do procesu optymalizacji obrazów na stronie. Kiedy grafiki nie wczytują się użytkownikom, wtedy wyświetlany zostaje alternatywny, zastępujący je tekst. Tagi obrazów pomagają również wyszukiwarkom w indeksowaniu grafik na stronie internetowej.
Nakazują przeglądarce internetowej przekierować użytkownika na inną stronę po określonym czasie. Są one najczęściej związane z kilkusekundowym odliczaniem i wyświetlanym tekstem: „Jeśli nie zostaniesz przekierowany, kliknij tutaj”.
Są to tagi znajdujące się w kodzie HTML witryny. Meta słowa kluczowe dokładnie opisują zawartość strony. Są one ważnym wskaźnikiem pozycjonującym dla wyszukiwarek. Koniecznie trzeba zadbać o to, aby gęstość słów nie była zbyt duża. Mówi się, że nie można używać więcej niż dziesięciu słów kluczowych w treści, ponieważ w innym przypadku wyszukiwarki odbierają to jako spam. Upychanie na siłę słów kluczowych nie będzie działać na korzyść SEO.
Tagi kanoniczne, które są używane w postaci „rel canonical”, służą do informowania wyszukiwarek o zduplikowanych treściach w witrynie. Określają, która wersja strony jest właściwa. Stosowanie tego tagu eliminuje problemy spowodowane zduplikowaną treścią, która znajduje się na wielu adresach URL. Pamiętaj, jeśli tego nie zastosujesz na swojej stronie, wyszukiwarki będą indeksować wszystko, co się na niej znajduje, przez co może się ona w ogóle nie wyświetlać w wynikach wyszukiwania na konkretne zapytania użytkowników. Jeśli algorytm będzie zmuszony zaindeksować całą treść w witrynie, to może pominąć te unikalne, które powinny być indeksowane w pierwszej kolejności. Zduplikowane treści osłabiają autentyczność strony, a tym samym wpływają negatywnie na SEO. Dlatego warto stosować znaczniki kanoniczne, aby zapobiec problemom w przyszłości.
Znaczniki schematu również przyczyniają się do lepszej pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Jest to pewien rodzaj mikrodanych, który po zakodowaniu w witrynie udostępnia rozszerzony opis, znany inaczej jako fragment rozszerzony w wynikach wyszukiwania wyświetlający się innym użytkownikom.
Meta tagi są bardzo pomocne podczas zarządzania stroną internetową. Jeśli chcesz znaleźć się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, musisz się nimi zainteresować. Mamy nadzieję, że nasz artykuł okazał się dla Ciebie pomocny i pomyślisz nad zastosowaniem niektórych meta tagów w swojej witrynie. Pomyśl o usprawnieniu swojej pozycji w rankingu!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.
Interesujące jak wiele można powiedzieć na ten temat. Myślałem, że nie dotrwam do końca, ale wywód jest odpowiednio poprowadzony i przyjemnie i szybko się to czyta. Czekam na więcej wpisów, które mają podobną wartość 🙂