Zapytaj o ofertę

Czym jest Planer słów kluczowych?

5 min czytania
Czym jest Planer słów kluczowych?
Kategoria SEM

Na słowach kluczowych opiera się cały proces pozyskiwania ruchu z wyszukiwarek internetowych. Aby zaplanować kampanię Google Ads czy pozycjonowania, konieczna jest szczegółowa analiza wybranych fraz. Największą skuteczność osiągniesz, jeśli wykorzystasz do tego sprawdzone narzędzia, takie jak Planer słów kluczowych Google Ads. Czym jest, jakie daje możliwości i jak go używać? Sprawdź!

Spis treści:

Czym jest Planer słów kluczowych Google?

Planer słów kluczowych to darmowe narzędzie od dostawcy najpopularniejszej na świecie wyszukiwarki, czyli Google. Jak wskazuje nazwa, służy do planowania strategii pozwalających pozyskiwać ruch za pomocą fraz kluczowych.

Dwie główne funkcje narzędzia to:

  1. Odkrywanie nowych słów kluczowych. Jeśli nie wiesz, jakie frazy wykorzystać w swojej kampanii, wybierz tę opcję i sprawdź, jak użytkownicy szukają w Internecie Twoich usług czy produktów.
  2. Analizowanie skuteczności wybranych wcześniej fraz. Dzięki tej opcji sprawdzisz, czy wybrane przez Ciebie słowa będą skuteczne, a także poznasz szacunkowe koszty kampanii PPC.

Główne funkcję - Planer słów kluczowychads.google.com

Funkcja Poznaj nowe słowa kluczowe pozwala przeanalizować stronę konkurencji i sprawdzić wykorzystane na niej frazy. Pamiętaj, że to bardzo ważny etap zarówno przy planowaniu kampanii pozycjonowania, jak i płatnych reklam PPC.

Jakie dane udostępnia Planer słów kluczowych Google?

Dane udostępniane przez narzędzie od Google to:

  • wolumen wyszukiwań – średnia miesięczna liczba wyszukiwań danego słowa kluczowego i jego bliskich odmian,
  • zmiana przez 3 miesiące – pokazuje zmiany dotyczące wyszukiwań frazy w ciągu ostatnich trzech miesięcy,
  • zmiana rok do roku – porównanie wolumenu wyszukiwań w danym miesiącu bieżącego roku i w tym samym miesiącu w poprzednim roku,
  • udział w wyświetleniach reklam – liczba uzyskanych wyświetleń w danym miesiącu, podzielona przez całkowitą liczbę wyszukiwań,
  • konkurencja – pokazuje poziom konkurencji określany na podstawie liczby reklamodawców walczących o wyświetlenia na daną frazę,
  • stan konta – informuje, czy dana fraza została już wcześniej wykorzystana w Twoich kampaniach,
  • stawka za górę strony (górny zakres) – pokazuje wyższy zakres stawek za wyświetlenie na górze strony,
  • stawka za górę strony (dolny zakres) – pokazuje niższy zakres stawek za wyświetlenie na górze strony,
  • udział w wyświetleniach w bezpłatnych wynikach wyszukiwania – aby uzyskać te dane, konieczne jest połączenie konta Google Search Console z kontem Google Ads,
  • średnia pozycja w bezpłatnych wynikach wyszukiwania – jak wyżej.

Niektóre informacje będą dla Ciebie dostępne tylko w przypadku, gdy wcześniej prowadziłeś kampanie reklamowe na swoim koncie Google Ads, ponieważ szacunkowe wyliczenia oparte są na dotychczasowej działalności.

Większość danych dostępnych jest nawet na nowo utworzonym koncie bez wcześniejszej aktywności, jednak trzeba wiedzieć, że w takiej sytuacji będą one mniej rzetelne. Przykładowo, na koncie, na którym nie prowadzono wcześniej kampanii, Planer słów kluczowych pokaże szeroki zakres liczby wyszukiwań – np. 10-100 tys. Natomiast na koncie z bogatą historią można uzyskać konkretną liczbę. To samo dotyczy stawek za kliknięcia i innych informacji.

Jeśli Twoje konto Google Ads jest nowe, lepiej nie planować strategii i nie szacować kosztów na podstawie dostępnych w narzędziu stawek CPC, ponieważ może się to negatywnie odbić na efektywności kampanii.

Jak używać Planera słów kluczowych?

Z Planera słów kluczowych może korzystać każdy. Wystarczy założyć konto Google Ads i włączyć tryb eksperta.

  1. Zaloguj się do panelu administracyjnego i po prawej stronie w górnej części ekranu kliknij zakładkę Narzędzia i Ustawienia.
  2. Odszukaj Planer słów kluczowych.

Planer słów kluczowych

  1. Wybierz jedną z dwóch dostępnych opcji, w zależności od swoich potrzeb.

Główne funkcję - Planer słów kluczowych

  1. Wpisz frazę związaną z Twoim biznesem i kliknij Zobacz wyniki (w przypadku odkrywania nowych słów kluczowych).

Wybór frazy kluczowej

Aby sprawdzić frazy konkurencji, wejdź w zakładkę Zacznij od witryny i podaj adres strony Twojego branżowego rywala.

W przypadku sprawdzania statystyk wybranych wcześniej słów wystarczy umieścić frazy w okienku i kliknąć Rozpocznij.

Sprawdzanie słów kluczowych

Listę wyników możesz filtrować według różnych wskaźników np. konkurencyjności, liczby wyszukiwań, a także dodać lub wykluczyć dane słowo.

Filtrowanie listy wyników

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Planer Słów Kluczowych Google Ads w kampanii SEO

Wolumen wyszukiwań, zmiany w ciągu ostatnich kilku miesięcy czy konkurencja to informacje przydatne nie tylko w przypadku płatnych reklam Google – Planer słów kluczowych śmiało możesz wykorzystać do planowania kampanii SEO. Za pomocą narzędzia uzyskasz propozycje słów kluczowych istotnych dla Twojego biznesu, przeanalizujesz skuteczność dobranych wcześniej fraz, a także sprawdzisz, na jakie frazy pozycjonuje się konkurencja.

Planer słów kluczowych jest jednym z najczęściej wykorzystywanych narzędzi do analizy fraz. Mimo że jest darmowy, pozwala uzyskać naprawdę przydatne w planowaniu kampanii informacje. Pamiętaj jednak, że jakość i szczegółowość danych jest zależna od Twojej aktywności na koncie Google Ads.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 12

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Wszystko, co powinieneś wiedzieć na temat SEO, SMM, SEM i SMO
Wszystko, co powinieneś wiedzieć na temat SEO, SMM, SEM i SMO
Istnieje tyle metod, które wpływają na pozycjonowanie Twojej witryny, że możesz nie wiedzieć, którą powinieneś wybrać… Jednak my znamy na to odpowiedź!
Czy wciąż popularne jest budowanie zaplecza SEO?
Czy wciąż popularne jest budowanie zaplecza SEO?
Tworzenie zaplecza SEO wspiera stronę, która ma być widoczna w Google. Czy jest to proste i czy każdy może prowadzić takie zaplecze – sprawdź!
Kampania Discovery Google Ads
Kampania Discovery Google Ads
Kampania Discovery Google Ads to nietypowy sposób na dotarcie do nowych użytkowników oraz na remarketing. Czym jest taka forma reklamy i czy się sprawdza?

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę