Na słowach kluczowych opiera się cały proces pozyskiwania ruchu z wyszukiwarek internetowych. Aby zaplanować kampanię Google Ads czy pozycjonowania, konieczna jest szczegółowa analiza wybranych fraz. Największą skuteczność osiągniesz, jeśli wykorzystasz do tego sprawdzone narzędzia, takie jak Planer słów kluczowych Google Ads. Czym jest, jakie daje możliwości i jak go używać? Sprawdź!
Planer słów kluczowych to darmowe narzędzie od dostawcy najpopularniejszej na świecie wyszukiwarki, czyli Google. Jak wskazuje nazwa, służy do planowania strategii pozwalających pozyskiwać ruch za pomocą fraz kluczowych.
Dwie główne funkcje narzędzia to:
ads.google.com
Funkcja Poznaj nowe słowa kluczowe pozwala przeanalizować stronę konkurencji i sprawdzić wykorzystane na niej frazy. Pamiętaj, że to bardzo ważny etap zarówno przy planowaniu kampanii pozycjonowania, jak i płatnych reklam PPC.
Dane udostępniane przez narzędzie od Google to:
Niektóre informacje będą dla Ciebie dostępne tylko w przypadku, gdy wcześniej prowadziłeś kampanie reklamowe na swoim koncie Google Ads, ponieważ szacunkowe wyliczenia oparte są na dotychczasowej działalności.
Większość danych dostępnych jest nawet na nowo utworzonym koncie bez wcześniejszej aktywności, jednak trzeba wiedzieć, że w takiej sytuacji będą one mniej rzetelne. Przykładowo, na koncie, na którym nie prowadzono wcześniej kampanii, Planer słów kluczowych pokaże szeroki zakres liczby wyszukiwań – np. 10-100 tys. Natomiast na koncie z bogatą historią można uzyskać konkretną liczbę. To samo dotyczy stawek za kliknięcia i innych informacji.
Jeśli Twoje konto Google Ads jest nowe, lepiej nie planować strategii i nie szacować kosztów na podstawie dostępnych w narzędziu stawek CPC, ponieważ może się to negatywnie odbić na efektywności kampanii.
Z Planera słów kluczowych może korzystać każdy. Wystarczy założyć konto Google Ads i włączyć tryb eksperta.
Aby sprawdzić frazy konkurencji, wejdź w zakładkę Zacznij od witryny i podaj adres strony Twojego branżowego rywala.
W przypadku sprawdzania statystyk wybranych wcześniej słów wystarczy umieścić frazy w okienku i kliknąć Rozpocznij.
Listę wyników możesz filtrować według różnych wskaźników np. konkurencyjności, liczby wyszukiwań, a także dodać lub wykluczyć dane słowo.
Wolumen wyszukiwań, zmiany w ciągu ostatnich kilku miesięcy czy konkurencja to informacje przydatne nie tylko w przypadku płatnych reklam Google – Planer słów kluczowych śmiało możesz wykorzystać do planowania kampanii SEO. Za pomocą narzędzia uzyskasz propozycje słów kluczowych istotnych dla Twojego biznesu, przeanalizujesz skuteczność dobranych wcześniej fraz, a także sprawdzisz, na jakie frazy pozycjonuje się konkurencja.
Planer słów kluczowych jest jednym z najczęściej wykorzystywanych narzędzi do analizy fraz. Mimo że jest darmowy, pozwala uzyskać naprawdę przydatne w planowaniu kampanii informacje. Pamiętaj jednak, że jakość i szczegółowość danych jest zależna od Twojej aktywności na koncie Google Ads.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.