Zapytaj o ofertę
Jakie czynniki wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce Google?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Jakie czynniki wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce Google?

Jakie czynniki wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce Google?

19 min. czytania

Żyjemy w czasach, w których żaden biznes nie może w pełni rozwinąć swoich możliwości bez zaistnienia w Internecie, a szansę dotarcia do jak największego grona odbiorców zwiększa witryna internetowa. Z naszego artykułu dowiesz się, jak sprawdzić pozycję swojej strony w Google przy pomocy dostępnych narzędzi i jak przeprowadzić analizę SEO, by ją poprawić.

Czym jest pozycja strony w wyszukiwarce?

Pozycja strony internetowej to nic innego jak miejsce, na którym wyświetla się ona na liście SERP (Search Engine Results Page) wyszukiwarki w odpowiedzi na konkretne zapytanie użytkownika. Z poziomu takiej listy potencjalni klienci i odbiorcy Twoich treści przechodzą na odpowiednie podstrony witryny. Statystyki pokazują, że większość osób kończy poszukiwania na pierwszych dziesięciu wyświetlanych wynikach wyszukiwania Google, dlatego tak ważne jest, by Twoja strona znalazła się na szczycie rankingu.

Jeśli nadrzędnym elementem Twojej kampanii jest SEO, musisz nie tylko stale śledzić pozycję swojej strony w Google, ale też analizować czynniki, które na nią wpływają. W ten sposób łatwiej będzie Ci ustalić, jakie działania podjąć, aby zwiększyć widoczność witryny w wynikach wyszukiwania i dotrzeć do szerszego grona odbiorców.

Jakie czynniki wpływają na pozycję strony w Google?

Istnieje wiele aspektów, które wpływają na pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Na szczęście wiele z nich możesz optymalizować, tak aby stale zwiększać jej widoczność w Google. Na co zwrócić wówczas szczególną uwagę? Już wyjaśniam.

Jakość treści

To właśnie treści publikowane na witrynie mają największy wpływ na pozycję w Google. W związku z tym muszą być wiarygodne, rzetelne i odpowiadać na pytania użytkowników. Istnieje kilka wskaźników, które oceniają stronę pod kątem jakości obecnych na niej treści.

Warto zwrócić uwagę m.in. na EAT, czyli zbiór czynników rankingowych skupiających się na trzech niezwykle ważnych aspektach:

  • expertise – ekspertyza;
  • authoritativeness – autorytatywność;
  • trustworthiness – wiarygodność.

Strony internetowe z eksperckimi treściami, interesującą zawartością i przydatnymi informacjami w naturalny sposób przyciągają więcej czytelników, a od pewnego czasu w coraz większym stopniu są doceniane także przez Google. Konieczne będzie także zadbanie o linkowanie – zarówno umieszczanie odnośników do rzetelnych źródeł na własnej stronie, jak i postaranie się, by inne witryny chciały linkować do naszych treści. Na wynik EAT wpływają również m.in. opinie w Mapach Google (w przypadku firm, które dodały adres swojej fizycznej siedziby), wiarygodność autorów treści (jeśli przy artykułach widnieją ich dane osobowe) i regularne publikowanie oraz aktualizowanie zawartości strony.

Struktura strony

Aby pozycja w wyszukiwarce Google była jak najwyższa, musisz zadbać także o szereg kwestii związanych z kodem witryny. Szczególne znaczenie mają tutaj tytuł i nagłówki – pierwszy z nich jest umieszczony w tagu „title”, a jego treść wyświetla się na pasku zakładki lub okna przeglądarki; nagłówki z kolei są dostępne w kilku poziomach, które pomagają uporządkować content. Zarówno w tytule, jak i w śródtytułach powinny znaleźć się frazy kluczowe – nie powinieneś jednak przesadzać z ich ilością. Podobna zasada dotyczy właściwej części tekstu.

Warto przy tym zaznaczyć, że choć znaczniki HTML są bezpośrednio interpretowane przez algorytmy wyszukiwarki, mają one również wpływ na wygląd strony. Dzięki nagłówkom, listom, tabelom i innym elementom HTML możesz znacznie zwiększyć atrakcyjność i przejrzystość witryny. W centrum uwagi działań SEO zawsze powinien stać użytkownik: czytelnicy z pewnością docenią treści, które będą zarówno wartościowe, jak i łatwe do przyswojenia. Tekst generalnie wymaga dobrego, logicznego zaprojektowania – podobnie jak np. książka czy artykuł naukowy.

Linki zewnętrzne

Innym ważnym czynnikiem wpływającym na pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania jest sieć linków zewnętrznych. Dzięki nim wzrasta ruch w witrynie, korzystnie wpływając w ten sposób na pozycjonowanie. Zwróć więc uwagę na łącza prowadzące do Twojego serwisu. Zadbaj nie tylko o ich liczbę, ale też jakość, gdyż to właśnie na ten wyznacznik Google zwraca szczególną uwagę podczas budowania rankingu.

Jak Google widzi Twoją stronę?

Do czego w ogóle może Ci się przydać wiedza na temat tego, jak robot czyta stronę i co bierze pod uwagę? Takie informacje możesz wykorzystać do poprawy widoczności witryny. Wprowadzając zmiany na stronie oraz dostosowując ją do wytycznych Google, poprawisz jej widoczność w Google i uczynisz bardziej przejrzystą i czytelną dla potencjalnych użytkowników.

W czasie indeksowania witryn brane jest pod uwagę kilka czynników, które odgrywają również dużą rolę w optymalizacji strony. Wśród najważniejszych elementów znajdują się:

  1. Tytuł witryny – mimo, że wyszukiwarka odczytuje cały tytuł, liczy się 65 znaków. Pamiętaj, że tytuły podstron powinny być unikalne, czyli nie powinny się powtarzać. Upewnij się też, że zawarłeś w tytule słowa kluczowe.
  2. Meta description – aby wyszukiwarka wyświetliła w wynikach wyszukiwania cały opis, nie powinien on zawierać więcej niż 160 znaków. Opis powinien również uwzględniać słowa kluczowe oraz informacje, które zachęcą potencjalnych odbiorców do odwiedzenia witryny.
  3. Atrybuty alt obrazów – zwane inaczej alternatywnymi opisami obrazów. Warto umieszczać takie opisy (wraz z frazami), by grafiki znajdujące się na Twojej stronie mogły być odczytywane przez robota Google.
  4. Treści na stronie – przede wszystkim powinny być one zoptymalizowane pod kątem SEO, a także uwzględniać potrzeby i oczekiwania docelowych odbiorców.

    Zerowa pozycja w Google – czym jest i jak się tam znaleźć?

    Fragmenty z odpowiedzią Google lub inaczej zerowa pozycja wyszukiwania, a także featured snippet to nazwy tego samego okna w wyszukiwarce. Chodzi o bezpośrednie wyróżnienie na górze strony odpowiedzi na zapytanie użytkownika. Wyświetlają się one w specjalnym polu wyszukiwarki nad wynikami organicznymi. Fragmenty z odpowiedzią są “wyciągane” ze strony najlepiej odpowiadającej na pytania odbiorców.

    Z pomocą tego pola Google stara się dostarczyć użytkownikowi najlepsze wrażenia z wyszukiwania. Pamiętaj, że treść, która pojawia się na zerowej pozycji w wyszukiwarce, nie zawsze bierze udział w rankingu wyników wyszukiwania. Chodzi tu bardziej o istotne informacje, które są w stanie zaspokoić ciekawość odbiorcy.

    Dzięki znalezieniu się we fragmentach z odpowiedzią Google może ona zyskać na wartości oraz generować większy ruch. Najważniejsze jest to, że omijasz całą swoją konkurencję i nie musisz walczyć z nimi o wysoką pozycję w rankingu wyszukiwarki, ponieważ Ty już wygrałeś!

    Google prezentuje na zerowej pozycji trzy rodzaje treści. To, jaki format zostanie przedstawiony, zależy w głównej mierze od sposobu jego kreacji na Twojej stronie internetowej. Jeśli więc chcesz znaleźć się na szczycie wyszukiwarki, uwzględnij je w swojej treści.

    • Akapit – jest najczęściej używaną opcją przez wyszukiwarkę oraz najbardziej naturalną formą odpowiedzi. Wiąże się z ustrukturyzowanymi odpowiedziami dla zapytań wyszukiwanych przez użytkowników.
    • Wyniki wyszukiwania – akapit na zerowej pozycjiWyniki wyszukiwania – akapit na zerowej pozycji

    • Tabela – to pole odpowiedzi wyświetla się w celu pokazania konkretnych danych liczbowych, takich jak ceny, wynagrodzenie, kryteria kwalifikacyjne lub dane, które dostarczają odpowiedzi na zapytania informacyjne lub statystyczne.
    • Lista – Google wybiera tę formę odpowiedzi, aby opisać konkretne kroki, procedury lub listę pozycji dla konkretnych zapytań. Warto wiedzieć, że słowa kluczowe, które zaczynają się między innymi od: „jak to zrobić”, czy “typy…” tworzą punktory.
    • Wyniki wyszukiwania – lista na pozycji zerowejWyniki wyszukiwania – lista na pozycji zerowej

    Jak sprawdzić pozycję strony w wyszukiwarce?

    Chcesz sprawdzić pozycję swojej strony w wyszukiwarce? Istnieje kilka sposobów, za pomocą których możesz to zrobić. Przyjrzyjmy się im bliżej.

    Ręczna analiza pozycji

    To najbardziej czasochłonny i wymagający sposób, który powinieneś wykorzystać tylko podczas sprawdzania pozycji strony dla kilku fraz. Polega on na ręcznym wpisaniu poszczególnych słów kluczowych w polu wyszukiwarki i odnalezieniu swojej witryny w wynikach SERP. Pamiętaj jednak, że analiza może znacząco odbiegać od rzeczywistości z uwagi na Twoje indywidualne preferencje i ustawienia wyszukiwania. Dlatego najlepiej zrób to w trybie incognito, a dla pewności wyloguj się ze wszystkich kont i usuń pliki cookie.

    Google Search Console

    Google Search Console to bezpłatne narzędzie dla webmasterów i specjalistów SEO, które pokazuje, jak Google indeksuje i prezentuje witrynę w wynikach wyszukiwania. Gromadzi i przetwarza dane, określając pozycję strony w rankingu SERP wyszukiwarki, a także monitoruje liczbę wyświetleń i oblicza CTR (współczynnik klikalności) dla konkretnych fraz. Biorąc pod uwagę wszystkie darmowe narzędzia, Google Search Console może pochwalić się najbardziej rozbudowaną funkcjonalnością i dokładnością generowanych wyników. Jest prosty w obsłudze i ma przyjazny interfejs, dlatego nawet początkujący w SEO poradzą sobie z jego obsługą.

    Google Search ConsoleGoogle Search Console

    Gspot

    Bezpłatne narzędzie typu SERP checker do bardzo podstawowej analizy SEO. Wystarczy w odpowiednie pola wpisać adres domeny oraz jednorazowo do 5 fraz kluczowych. Narzędzie przeszuka pierwsze 10 stron wyszukiwarki i po kilku sekundach pokaże Ci wyniki w formie tabeli. Dowiesz się z nich, jaką pozycję dla każdego zapytania zajmuje Twoja strona. Dane możesz pobrać w formie raportu.

    WebPozycja

    Podobnie jak gspot WebPozycja jest aplikacją typu SERP checker, ale daje więcej możliwości. Wersja darmowa nakłada dzienny limit – maksymalnie 15 fraz dla 10 stron. W wersji płatnej możesz wyszukać nawet kilkaset zapytań, generować raporty, wybierać lokalizację czy rodzaj urządzenia, prowadzić badania i sprawdzać pozycję strony także w Bing, Yahoo i YouTube.

    Senuto

    To profesjonalne, wszechstronne i rozbudowane narzędzie, które ułatwi Ci weryfikację wydajności strony i dobór słów kluczowych, a także umożliwi przeprowadzenie analizy porównawczej z danymi konkurencji. Przechowuje historię SERP do 16 miesięcy, generuje okresowe raporty i wykrywa ewentualne problemy optymalizacyjne. Niestety, to jedno z płatnych narzędzi, chociaż przed zakupem możesz wypróbować je za darmo przez 14 dni.

    Podobne możliwości oferują takie narzędzia, jak SeoStation, Ahrefs czy SemStorm. Ciekawą opcją jest także Stat4Seo, który po zakupie otrzymasz dożywotnio i który nie ogranicza Cię limitami dziennymi na wyszukiwanie fraz.

    Jak sprawdzić, na jakie frazy pozycjonuje się strona?

    Google Search Console pozwala monitorować pozycję strony lub domeny, do której masz prawa. Dlatego też niemożliwa będzie tu analiza porównawcza danych konkurencji. Niemniej jednak narzędzie oferuje najwięcej możliwości ze wszystkich darmowych produktów. Nie tylko sprawdzisz w nim widoczność swojej strony czy pozycjonowanie dla konkretnych zapytań, ale też zidentyfikujesz problematyczne adresy URL, zoptymalizujesz działanie witryny w wersji mobilnej oraz zbierzesz dane o swoich odbiorcach.

    Przy takiej liczbie funkcji i zerowych kosztach Google Search Console będzie najlepszym wyborem, jeśli jesteś amatorem lub początkującą osobą w dziedzinie SEO. Jak więc z nim pracować? Już wyjaśniam.

    Zaindeksowanie strony – czy wyszukiwarka widzi Twoją witrynę?

    Zanim przejdziesz do właściwej analizy, musisz upewnić się, że Twoja strona w ogóle pojawia się wynikach wyszukiwania. W tym celu sprawdź zaindeksowanie strony. Możesz to zrobić za pomocą prostej komendy, „site:nazwastrony.pl”, którą wpisujesz w pole wyszukiwarki. Innym sposobem jest użycie odpowiedniej opcji w Google Search Console. Jeśli Twoja strona nie jest zaindeksowana, kilka kliknięć w aplikacji może to zmienić.

    Dodawanie strony do Google Search Console

    Zaloguj się do konta Google, przejdź do Google Search Console i wybierz typ usługi, którą chcesz dodać. Od tego zależy sposób weryfikacji Twojego prawa do strony. Dostępne są dwie opcje:

    • domena – sprawdzany jest nie pojedynczy protokół, ale źródło, w tym wszystkie jego subdomeny, protokoły i katalogi. Uprawnienia można potwierdzić tylko za pomocą DNS;
    • prefiks adresu URL – weryfikacja odbywa się tylko pod określonym adresem z określonym protokołem. W tym przypadku możliwe są różne sposoby potwierdzenia uprawnień do adresu.

    Jeśli chcesz dodać więcej stron do Google Search Console, musisz rozwinąć listę w menu, wybierz „Dodaj usługę” i ponownie przeprowadź właściwą weryfikację.

    Sprawdzenie pozycji strony w Google

    W Google Search Console bardzo łatwo sprawdzić pozycję strony w Google dla określonych słów kluczowych. Aby to zrobić, wejdź w zakładkę „Skuteczność” i zaznacz pole „Średnia pozycja”. Niżej na stronie wygenerują się słowa kluczowe, liczba wyświetleń i kliknięć oraz średnia pozycja. Aby uporządkować frazy w kolejności rosnącej lub malejącej pozycji, kliknij strzałkę obok słowa „Pozycja”. Aby wyświetlić zapytania i pozycję w określonym zakresie, użyj filtra w prawym górnym rogu tabeli statystyk.

    Jak sprawdzić, na jakie frazy pozycjonowana jest strona?

    W Google Search Console możesz wyświetlić statystyki dotyczące konkretnego zapytania lub słowa, które powinno zawierać się w tym zapytaniu. Jeśli chcesz sprawdzić wszystkie frazy kluczowe, dla których dana strona jest pozycjonowana w wyszukiwarce, w zakładce „Skuteczność” wybierz kategorię „Strony”.

    Zobaczysz listę adresów URL uporządkowanych według liczby kliknięć, zaczynając od najpopularniejszych. Zaznacz adres, który chcesz przeanalizować i przejdź do kategorii „Zapytania”. Tutaj otrzymasz pełną listę fraz kluczowych, na które Twoja strona jest pozycjonowana. Po aktywacji pola „Średnia pozycja” zobaczysz pozycję dla każdej z tych fraz.

    Jeśli masz problem ze znalezieniem interesującego Cię adresu URL na liście, wystarczy, że ustawisz filtr umieszczony nad wykresem. Pojawi się okno, w którym możesz wybrać opcję wyświetlania wyników dla dokładnego adresu URL i wpisać go w polu poniżej.

    Google Search Console – analiza słów kluczowych, na które pozycjonuje się stronaGoogle Search Console – analiza słów kluczowych, na które pozycjonuje się strona

    Co może być przyczyną spadku pozycji?

    Zauważyłeś spadek swojej pozycji w Google? Zastanawiasz się, co może być jego przyczyną? Powodów może być wiele. Ważne jest zatem, aby znać kluczowe czynniki, które mogą obniżać Twój ranking w Google.

    Niskiej jakości linki zwrotne

    Linki zwrotne to swego rodzaju recenzje czy rekomendacje witryny. Im więcej „poleceń” słów kluczowych na stronie, tym większe zaufanie zarówno ze strony odbiorców, jak i wyszukiwarek. Czynnik ten bezpośrednio przekłada się ponadto na ranking w wyszukiwarce, co wynika z faktu, iż Google chce zaprezentować swoim użytkownikom jak najbardziej wiarygodne treści. Jeśli zatem nie posiadasz wielu wartościowych linków zwrotnych, Twoja witryna narażona jest na utratę pozycji w SERP.

    Mało wartościowa treść

    Z pewnością spotkałeś się ze stwierdzeniem, że treść jest najważniejszym elementem optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Wynika z tego też fakt, iż dbałość o ten aspekt ma bezpośredni wpływ na pozycję strony w rankingu Google.

    Warto zaznaczyć, że zadaniem Google jest analiza całego Internetu. Zrozumienie niejasnych treści lub stron bez wyraźnej tematyki wydłuża indeksację i z reguły obniża pozycję witryny w wyszukiwarce. Ważne jest zatem, aby poszczególne fragmenty zawartości były jak najbardziej zrozumiałe dla Google. Bez tego aspektu z pewnością przegrasz wyścig o najwyższą pozycję w SERP ze swoimi branżowymi rywalami.

    Domena bez autorytetu

    W SEO kluczowe znacznie ma holistyczne podejście do optymalizacji treści. Aby osiągnąć najlepsze wyniki, konieczna jest dbałość o nawet najmniejsze szczegóły witryny. Taką drobnostką, o której wciąż zapomina wielu webmasterów, jest udoskonalenie domeny.

    Google zawsze umieszcza w rankingu aktywne witryny nad nieaktywnymi. Pamiętaj, że wyszukiwarka nie jest w stanie stwierdzić, czy zakończyłeś działalność, zawiesiłeś ją sezonowo, czy też koncentrujesz się na strategii marketingowej na następny kwartał. Google dostrzega tylko to, że na stronie znajduje się niewiele stron z wartościowymi treściami i od kilku miesięcy nie pojawia się nic nowego. Jeśli więc chcesz odzyskać widoczność w SERP, musisz to zmienić.

    Brak optymalizacji technicznej

    Priorytetem Google jest dokładne zrozumienie funkcjonalności poszczególnych stron i całej domeny. Wyszukiwarka indeksuje zatem Twoją witrynę, aby zobaczyć, czy zawiera jakieś wartościowe treści dla użytkowników. Jeśli więc masz wiele przekierowań, błędów 404 i innych nieprawidłowości technicznych, które utrudniają Google łatwe poruszanie się po witrynie, możesz zapomnieć o wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania.

    Kanibalizacja słów kluczowych

    Kanibalizacja słów kluczowych to sytuacja, gdy wiele stron w witrynie próbuje pozycjonować się na tę samą frazę. Zjawisko to jest dość trudne do zdiagnozowania dla wewnętrznych zespołów marketingowych. Mimo iż dla przeciętnego użytkownika poszczególne artykuły mogą wydawać się zupełnie różne, Google nie zrozumie tej odrębność i uzna je za podlegające kanibalizacji słów kluczowych.

    Jest to szczególnie powszechny problem wśród małych firm i ich stron internetowych. Jeśli masz w swojej ofercie specjalistyczny produkt, którego właściwości laik nie jest w stanie dokładnie zrozumieć, istnieje spora szansa, że doświadczysz kanibalizacji słów kluczowych. Jeśli Google zidentyfikuje dwie strony w jednej domenie skierowane na ten sam zestaw fraz, podzieli ich uprawnienia. W konsekwencji obie te strony uzyskają niższą pozycję w rankingu SERP i nie przyciągną pożądanego ruchu organicznego.

    Brak linków wewnętrznych

    Im więcej wewnętrznych linków zawiera dana strona, tym lepiej prezentuje się w oczach Google i z reguły osiąga wyższą pozycję na liście wyników wyszukiwania. Warto jednak zadbać o jakość tych połączeń i wybór właściwego anchor text. W świecie SEO istnieje bowiem jedna żelazna zasada: liczy się jakość, a nie ilość.

    Aktualizacja treści

    Zjawisko fluktuacji witryny w SERP często wiąże się z wprowadzaniem pewnych zmian na stronie lub w witrynie. Linki zwrotne, treść, linki wewnętrzne i inne elementy są ważnymi czynnikami wpływającymi na ranking w wyszukiwarce. Wprowadzenie wszelkich zmian w tychże obszarach może zatem znacząco wpływać na pozycję w SERP, dlatego warto obchodzić się z tymi działaniami bardzo ostrożnie.

    Nieuczciwe działania konkurencji

    Pamiętaj, że liczba pozycji na pierwszej stronie wyników wyszukiwania jest ograniczona. Jeśli konkurencyjne marki zastosują skuteczne działania optymalizacyjne, mogą po pewnym czasie ulokować się w rankingu ponad Twoją witryną. Nie jesteś w stanie przewidzieć, kiedy inne firmy z Twojej branży zaczną inwestować w SEO. Najlepszą strategią jest zatem ciągłe budowanie widoczności strony w sieci i regularne monitorowanie skuteczności wykorzystywanych słów kluczowych. Bądź jednak uważny. Czasami może się zdarzyć, że konkurencja wystosuje wobec Ciebie depozyzcjonowanie. Musisz wówczas szybko wykryć ten problem i błyskawicznie go rozwiązać.

    Zmiany algorytmów Google

    Algorytmy Google to element, który ma największy wpływ na pozycjonowanie stron internetowych. Nawet jeśli Twoja strategia przynosiła pożądane efekty, po zmianie systemu indeksowania okazać się może, że jest zupełnie nieskuteczna. Pamiętaj, że celem Google nieustannie jest prezentowanie użytkownikom jak najlepszych wyników w SERP. Na szczycie wyszukiwarki wyświetlać się więc będą strony, które spełniają wytyczne algorytmów i prezentują szczególną wartość grupie docelowych odbiorców. Przeprowadź zatem dokładne badania i opracuj skuteczną strategię optymalizacyjną, dzięki której osiągniesz wysoką pozycję w rankingu Google, przyciągniesz ruch do witryny i zyskasz miano lidera w swojej branży!

    Atrybut noindex

    Możliwe, że przypadkiem w kodzie strony pojawi się tag noindex, który oznacza nieindeksowanie zasobów witryny przez roboty wyszukiwarki. W takim przypadku podstrony, które dotąd znajdowały się Google, znikają z indexu.. Jak poradzić sobie z tym problemem? Usuń fragment kodu, który jest za to odpowiedzialny. Nie musisz wówczas sprawdzać zawartości plików witryny. Wystarczy, że skorzystasz z narzędzia: https://seositecheckup.com/tools/noindex-tag-test. Tag noindex w kodzie wygląda następująco:

    <meta name=”robots” content=”noindex”>

    Źle przeprowadzona migracja

    Zmieniasz strukturę witryny? Wdrażasz nowy system CMS i odtąd adresy URL podstron będą inne? W takim przypadku niezbędne jest dodanie przekierowań 301, aby stare odnośniki powodowały otwarcie nowych. Jeśli pominiesz ten krok, szybko zaczniesz zauważać malejącą widoczność. Dzięki przekierowaniu 301 moc SEO poszczególnych podstron jest przenoszona na inne, ale też nie jest tak, że dochodzi do przekazania jej w 100%. Według moz.com w takim przypadku traci się jej około 15%, co również może wiązać się ze spadkami pozycji. Nie są one natomiast wtedy aż tak duże, jak w przypadku braku przekierowań 301.

    Ręczna kara od Google

    Do jej nałożenia dochodzi obecnie bardzo rzadko, ale w dalszym ciągu jest to możliwe. Dzieje się tak z powodu nieprzestrzegania wytycznych dla webmasterów, które przygotowało Google. Przykładowe przyczyny kary ręcznej to prowadzenie witryny, której wyłącznym celem jest manipulowanie wynikami wyszukiwania, automatyczne generowanie stron czy upychanie słów kluczowych

    Awaria pluginów na stronie

    Wtyczki w systemie CMS mogą odpowiadać za przeróżne funkcje. Często internauci sięgają po pluginy do automatycznego linkowania wewnętrznego, które jest ważnym czynnikiem rankingowym. Jeśli doszło do wyłączenia tej wtyczki, z witryny mogą zniknąć nawet tysiące odnośników. Taka sytuacja niemal na pewno będzie wiązać się ze spadkiem Twojej pozycji.

    Wtyczki mogą być odpowiedzialne również za inne funkcje np. wyświetlanie różnych elementów na stronie głównej. Rozwiązanie tego problemu polega oczywiście na aktualizacji pluginów czy ich włączeniu, w zależności od specyfiki usterki.

    Stale monitoruj pozycję swojej strony!

    Stałe monitorowanie pozycji strony internetowej w Google to podstawa każdej strategii marketingowej. Dzięki temu możesz szybko zidentyfikować wszelkie błędy i wdrożyć rozwiązania, które zahamują spadek widoczności i poprawią pozycjonowanie witryny. Niestety, bieżąca analiza tego aspektu i stosowanie niezbędnych optymalizacji są dość czasochłonne i wymagające. Najlepszym rozwiązaniem jest zatem skorzystanie z pomocy profesjonalnej agencji SEO. Specjaliści nie tylko szybko zauważą spadki rankingu, ale też zdefiniują ich przyczyny, dzięki czemu unikniesz podobnych problemów w przyszłości.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 11
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Core Web Vitals – analiza szybkości strony internetowej
    Core Web Vitals – analiza szybkości strony internetowej
    Jak zoptymalizować witrynę pod kątem poprawy doświadczeń użytkowników? Czym są czynniki Core Web Vitals? Dowiesz się w tym artykule!
    Czego możemy spodziewać się w branży SEO w 2023 roku?
    Czego możemy spodziewać się w branży SEO w 2023 roku?
    W 2022 roku w branży SEO działo się sporo, a częste aktualizacje algorytmów Google utrudniały pozycjonerom osiąganie stabilnych pozycji. Dobra […]
    Linki dofollow a nofollow – co warto o nich wiedzieć i czym się różnią?
    Linki dofollow a nofollow – co warto o nich wiedzieć i czym się różnią?
    Linki prowadzące do Twojej witryny mogą mieć różne atrybuty. Czym różnią się linki dofollow i nofollow? Kiedy z nich korzystać? Sprawdź to z nami.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.