Istnieje wiele sposobów na budowanie ruchu w witrynie. Jednym z najlepszych jest osiągnięcie wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania. Warto jednak pamiętać, że mimo iż optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to doskonała droga do tego sukcesu, nie zawsze gwarantuje miejsce na szczycie SERP.
Google od czasu do czasu zmienia bowiem swoje algorytmy, przez co konieczna jest dbałość o różnorodne czynniki. Wszystkich elementów, na które wyszukiwarka zwraca uwagę podczas budowania SERP, jest ponad 200! Dzięki poniższej liście będziesz w stanie przyjrzeć się najważniejszym z nich oraz opracować skuteczny plan optymalizacji. Dziś pod lupę weźmiemy wnętrze witryny i poszczególne strony internetowe.
To niewielki szczegół, a mimo to bardzo ważny dla rankingu strony.
Tagi tytułów są istotnym czynnikiem, gdyż informują wyszukiwarki i użytkowników, o czym jest dana strona.
Dzięki temu łatwiej przedstawić użytkownikom zawartość strony.
Tagi nagłówka są kolejnym ważnym sygnałem odnośnie do trafności danej strony.
Słowa kluczowe gwarantują dostęp do grupy docelowych odbiorców i mają korzystny wpływ na pozycję w SERP.
To dość mało znaczący czynnik. Pomaga on Google określić trafność strony i zaprezentować użytkownikom wyniki, których rzeczywiście poszukują.
Elementy te pomagają wyszukiwarkom określić dokładny temat strony i odróżnić od siebie podobne słowa kluczowe.
Doświadczenie użytkownika to bardzo ważny aspekt, na który Google zwraca szczególną uwagę. Szybkość witryny jest więc jednym z najistotniejszych czynników rankingowych, gdyż bezpośrednio wpływa na zadowolenie odbiorców.
Im bardziej unikalna treść, tym lepsze wrażenia użytkowników.
Idealna treść powinna mieścić się w zakresie od 500 do 1500 słów. Warto też dodać, że dłuższe strony bardziej angażują odbiorców, o ile są wystarczająco interesujące.
Interesujące obrazy i filmy pokazują Google, że Twoja treść jest oryginalna i warta przedstawienia szerszej publiczności.
Duży rozmiar obrazów sprawi, że strona będzie ładować się wolniej, a użytkownicy częściej decydować się będą na jej opuszczenie.
Google dba o dostarczanie użytkownikom jak najświeższych treści. Ważne jest zatem regularne aktualizowanie zawartości stron.
Linki wewnętrzne pokazują Google, jak zorganizowana jest strona i sygnalizują, które jej elementy są najważniejsze.
Jest to treść wykorzystywana do wzmocnienia lub rozszerzenia zawartości podstawowej. Jeśli na przykład masz witrynę poświęconą podatkom, możesz umieścić na niej kalkulatory podatkowe.
Im bardziej czytelna i zrozumiała treść, tym wyższą pozycję w SERP zajmie dana strona.
Autorytet domeny wpływa na PageRank, który brany jest przez Google pod uwagę podczas tworzenia rankingu.
Miejsca, w których znajdują się słowa kluczowe, mają istotny wpływ na budowę rankingu Google.
Treść musi być naturalna. Upychanie słów kluczowych z pewnością przyniesie efekt przeciwny do zamierzonego.
Właściwe tagi kanoniczne będą zwalczać zduplikowane treści, co pozwoli uniknąć kary za ich posiadanie.
Jeśli chcesz, żeby wprowadzone zmiany zostały zauważone przez wyszukiwarkę, warto zmienić nieco więcej niż tylko pojedyncze słowa w treści.
Odpowiednio dobrane linki wychodzące pomagają klasyfikować treść i umożliwiają Google identyfikowanie problemów z zakupem łączy.
Zduplikowane meta opisy to jeden z najczęściej popełnianych błędów. Google zwraca na ten czynnik szczególną uwagę, dlatego warto odpowiedzialnie podejść do procesu opisywania stron.
Jak już wspomniano, tagi tytułowe są bardzo ważnymi wskaźnikami dla Google. Jeśli więc którykolwiek z Twoich znaczników okaże się duplikatem, możesz zapomnieć o wysokiej pozycji w rankingu.
Upychanie słów kluczowych w jakimkolwiek elemencie witryny to jeden z najmniej skutecznych sposobów na zwiększenie rankingu strony w Google.
Google zależy na zadowoleniu użytkowników. Powolna witryna jest natomiast czynnikiem, który to zadowolenie znacznie obniża.
Zduplikowane treści to jeden z najbardziej szkodliwych aspektów witryny. Warto więc zidentyfikować powieloną zawartość i jak najszybciej się jej pozbyć.
Ukryte treści to podstępny sposób na manipulowanie wynikami wyszukiwania, który obejmuje maskowanie tekstu i niewidoczne upychanie słów kluczowych. Mimo że użytkownicy tego nie zauważą, Google nie będzie miał problemu z wykryciem i ukaraniem tego typu zagrań.
Posiadanie uszkodzonych łączy sugeruje Google, że nie dbasz o jakość swojej witryny.
Linki afiliacyjne nie stanowią żadnego problemu. W oczach Google niekorzystne jest jednak spamowanie tego typu łączami. Warto więc umieścić na nich atrybut NoFollow.
Nie jest to czynnik rankingowy, ale ma znaczący wpływ na proces indeksowania witryny przez boty wyszukiwarki.
Wyżej wymienione czynniki to tylko niewielka część wszystkich elementów, które Google bierze pod uwagę podczas budowania rankingu SERP. Warto jednak regularnie śledzić ich skuteczność, gdyż kompleksowa dbałość o nawet najdrobniejsze szczegóły strony, okazać się może kluczem do sukcesu każdego współczesnego biznesu online.
Chciałbyś zacząć pozycjonować swoją stronę? Zapraszamy do kontaktu! Nasi specjaliści z agencji SEO Grupa iCEA chętnie odpowiedzą na każde pytanie! Pozycjonowanie Twojej strony pomoże Ci rozwinąć skrzydła.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.