DARMOWY AUDYT SEO

Czynniki rankingowe Google – obszar witryny

Czynniki rankingowe Google – obszar witryny

Aleksi Tappura/unsplash.com

Istnieje wiele sposobów na budowanie ruchu w witrynie. Jednym z najlepszych jest osiągnięcie wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania. Warto jednak pamiętać, że mimo iż optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to doskonała droga do tego sukcesu, nie zawsze gwarantuje miejsce na szczycie SERP.

Google od czasu do czasu zmienia bowiem swoje algorytmy, przez co konieczna jest dbałość o różnorodne czynniki. Wszystkich elementów, na które wyszukiwarka zwraca uwagę podczas budowania SERP, jest ponad 200! Dzięki poniższej liście będziesz w stanie przyjrzeć się najważniejszym z nich oraz opracować skuteczny plan optymalizacji. Dziś pod lupę weźmiemy wnętrze witryny i poszczególne strony internetowe.

Czynniki rankingowe na poziomie strony internetowej

Czynniki zwiększające ranking

  1. Słowo kluczowe w adresie URL
  2. To niewielki szczegół, a mimo to bardzo ważny dla rankingu strony.

  3. Słowo kluczowe w tagu tytułu
  4. Tagi tytułów są istotnym czynnikiem, gdyż informują wyszukiwarki i użytkowników, o czym jest dana strona.

  5. Słowo kluczowe w meta opisie
  6. Dzięki temu łatwiej przedstawić użytkownikom zawartość strony.

  7. Słowo kluczowe w tagu H1
  8. Tagi nagłówka są kolejnym ważnym sygnałem odnośnie do trafności danej strony.

  9. Słowa kluczowe w treści
  10. Słowa kluczowe gwarantują dostęp do grupy docelowych odbiorców i mają korzystny wpływ na pozycję w SERP.

  11. Kolejność słów kluczowych
  12. To dość mało znaczący czynnik. Pomaga on Google określić trafność strony i zaprezentować użytkownikom wyniki, których rzeczywiście poszukują.

  13. Słowa kluczowe ukrytego indeksowania
  14. Elementy te pomagają wyszukiwarkom określić dokładny temat strony i odróżnić od siebie podobne słowa kluczowe.

  15. Szybkość witryny
  16. Doświadczenie użytkownika to bardzo ważny aspekt, na który Google zwraca szczególną uwagę. Szybkość witryny jest więc jednym z najistotniejszych czynników rankingowych, gdyż bezpośrednio wpływa na zadowolenie odbiorców.

  17. Oryginalność zawartości
  18. Im bardziej unikalna treść, tym lepsze wrażenia użytkowników.

  19. Długość treści
  20. Idealna treść powinna mieścić się w zakresie od 500 do 1500 słów. Warto też dodać, że dłuższe strony bardziej angażują odbiorców, o ile są wystarczająco interesujące.

  21. Pliki multimedialne
  22. Interesujące obrazy i filmy pokazują Google, że Twoja treść jest oryginalna i warta przedstawienia szerszej publiczności.

  23. Jakość obrazów
  24. Duży rozmiar obrazów sprawi, że strona będzie ładować się wolniej, a użytkownicy częściej decydować się będą na jej opuszczenie.

    Źródło: fauxels/pexels.com

  25. Aktualność zawartości
  26. Google dba o dostarczanie użytkownikom jak najświeższych treści. Ważne jest zatem regularne aktualizowanie zawartości stron.

  27. Linki wewnętrzne
  28. Linki wewnętrzne pokazują Google, jak zorganizowana jest strona i sygnalizują, które jej elementy są najważniejsze.

  29. Treść uzupełniająca
  30. Jest to treść wykorzystywana do wzmocnienia lub rozszerzenia zawartości podstawowej. Jeśli na przykład masz witrynę poświęconą podatkom, możesz umieścić na niej kalkulatory podatkowe.

  31. Czytelność treści
  32. Im bardziej czytelna i zrozumiała treść, tym wyższą pozycję w SERP zajmie dana strona.

  33. Autorytet domeny
  34. Autorytet domeny wpływa na PageRank, który brany jest przez Google pod uwagę podczas tworzenia rankingu.

  35. Rozmieszczenie słów kluczowych
  36. Miejsca, w których znajdują się słowa kluczowe, mają istotny wpływ na budowę rankingu Google.

  37. Liczba i częstotliwość słów kluczowych
  38. Treść musi być naturalna. Upychanie słów kluczowych z pewnością przyniesie efekt przeciwny do zamierzonego.

  39. Tagi kanoniczne
  40. Właściwe tagi kanoniczne będą zwalczać zduplikowane treści, co pozwoli uniknąć kary za ich posiadanie.

  41. Stopień aktualizacji zawartości
  42. Jeśli chcesz, żeby wprowadzone zmiany zostały zauważone przez wyszukiwarkę, warto zmienić nieco więcej niż tylko pojedyncze słowa w treści.

  43. Łącza wychodzące

Odpowiednio dobrane linki wychodzące pomagają klasyfikować treść i umożliwiają Google identyfikowanie problemów z zakupem łączy.

Czynniki obniżające ranking

  1. Zduplikowane opisy meta
  2. Zduplikowane meta opisy to jeden z najczęściej popełnianych błędów. Google zwraca na ten czynnik szczególną uwagę, dlatego warto odpowiedzialnie podejść do procesu opisywania stron.

  3. Zduplikowane tagi tytułowe
  4. Jak już wspomniano, tagi tytułowe są bardzo ważnymi wskaźnikami dla Google. Jeśli więc którykolwiek z Twoich znaczników okaże się duplikatem, możesz zapomnieć o wysokiej pozycji w rankingu.

  5. Meta tagi przepełnione słowami kluczowymi
  6. Upychanie słów kluczowych w jakimkolwiek elemencie witryny to jeden z najmniej skutecznych sposobów na zwiększenie rankingu strony w Google.

  7. Powolna witryna
  8. Google zależy na zadowoleniu użytkowników. Powolna witryna jest natomiast czynnikiem, który to zadowolenie znacznie obniża.

  9. Zduplikowana treść
  10. Zduplikowane treści to jeden z najbardziej szkodliwych aspektów witryny. Warto więc zidentyfikować powieloną zawartość i jak najszybciej się jej pozbyć.

  11. Ukryta zawartość
  12. Ukryte treści to podstępny sposób na manipulowanie wynikami wyszukiwania, który obejmuje maskowanie tekstu i niewidoczne upychanie słów kluczowych. Mimo że użytkownicy tego nie zauważą, Google nie będzie miał problemu z wykryciem i ukaraniem tego typu zagrań.

  13. Uszkodzone linki
  14. Posiadanie uszkodzonych łączy sugeruje Google, że nie dbasz o jakość swojej witryny.

  15. Zbyt wiele linków afiliacyjnych
  16. Linki afiliacyjne nie stanowią żadnego problemu. W oczach Google niekorzystne jest jednak spamowanie tego typu łączami. Warto więc umieścić na nich atrybut NoFollow.

  17. Błędy HTML

Nie jest to czynnik rankingowy, ale ma znaczący wpływ na proces indeksowania witryny przez boty wyszukiwarki.

Sprawdź: Co zmieniło się w algorytmie Google w 2021 roku? – przegląd zmian

Podsumowanie

Wyżej wymienione czynniki to tylko niewielka część wszystkich elementów, które Google bierze pod uwagę podczas budowania rankingu SERP. Warto jednak regularnie śledzić ich skuteczność, gdyż kompleksowa dbałość o nawet najdrobniejsze szczegóły strony, okazać się może kluczem do sukcesu każdego współczesnego biznesu online.

Chciałbyś zacząć pozycjonować swoją stronę? Zapraszamy do kontaktu! Nasi specjaliści z agencji SEO Grupa iCEA chętnie odpowiedzą na każde pytanie! Pozycjonowanie Twojej strony pomoże Ci rozwinąć skrzydła.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Aktualizacja strategii słów kluczowych – co zmienić, aby wciąż działać skutecznie?
    Aktualizacja strategii słów kluczowych – co zmienić, aby wciąż działać skutecznie?
    Zauważyłeś spadek swoich wyników? Być może to efekt nieaktualnej strategii słów kluczowych. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jak rozwiązać ten problem.
    Co trzeba wiedzieć podczas migrowania strony na platformę Shoper?
    Co trzeba wiedzieć podczas migrowania strony na platformę Shoper?
    Migracja strony na platformę Shoper to dość złożony proces. Warto więc wiedzieć, o czym pamiętać podczas jego realizacji i jakich błędów unikać.
    Dwell time – czym jest?
    Dwell time – czym jest?
    Czy wiesz, czym jest dwell time? Nie martw się, my też kiedyś nie wiedzieliśmy, dlatego przygotowaliśmy ten wpis specjalnie dla Ciebie!

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę