DARMOWY AUDYT SEO

Słownik SEO

We did it! Prezentujemy nasz słownik pojęć z zakresu SEO, SEM, SXO i E-Commerce. Ponad 200 pojęć w jednym miejscu! Każde z nich wytłumaczone jest w jasny i przejrzysty sposób, tak, aby nawet osoby mniej doświadczone mogły na co dzień z niego korzystać. Od teraz nie musisz szukać poszczególnych terminów związanych z pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych w czeluściach internetu - wszystko alfabetycznie uszeregowane znajdziesz u nas! Są tu pojęcia, które pomogą Ci rozwijać swoją wiedzę w zakresie marketingu internetowego. Możesz tu wracać za każdym razem, gdy będziesz potrzebować merytorycznego wsparcia.
Wszystkie
A
B
C
D
E
F
G
H
I
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
W
X
Y
Z
a
Above the fold (ATF)
Obszar widoczny dla użytkownika po załadowaniu strony bez konieczności scrollowania. Wszystko to, co znajduje się poniżej określane jest mianem Below the fold. ATF to bardzo ważny element z punktu widzenia UX, ponieważ ma zachęcić użytkownika do zapoznania się z pozostałymi elementami znajdującymi się na stronie.
Accelerated Mobile Pages (AMP)
Platforma open source, która przeznaczona jest do tworzenia stron internetowych, których główną cechą jest szybkość działania. Jest to świetne rozwiązanie dla firm, które chcą tworzyć strony internetowe dostosowane do urządzeń mobilnych. Czytaj więcej..
Ahrefs
Narzędzie wykorzystywane przez specjalistów SEO w celu pozycjonowania strony. Służy przede wszystkim do dokładnej analizy profilu linków. Oprócz tego bada również widoczność strony w wyszukiwarce, ruch organiczny oraz umożliwia analizę słów kluczowych.
AI Content
Z ang. artificial intelligence. To sztuczna inteligencja. Technologia ta naśladuje ludzkie procesy myślowe i działa bardzo szybko. W content marketingu wykorzystuje się ją do generowania treści.
Algorytm Google
Wyszukiwarka Google regularnie tworzy nowe algorytmy, które analizują treści dodawane na stronach internetowych. Algorytm to wszystkie czynności, które należy wykonać, aby osiągnąć zamierzony cel. Celem algorytmów Google jest wyświetlanie użytkownikom stron wysokiej jakości. Do jednych z najpopularniejszych algorytmów Google należą: Panda, Page Rank, Pingwin, Pirat oraz Koliber. Czytaj więcej..
Dowiedz się więcej o Algorytm Google
Anchor
Inaczej kotwica, tekst zakotwiczenia lub anchor text; to treść linka umieszczana w kodzie HTML. Anchor jest zazwyczaj wyróżniony w tekście np. pogrubiony lub zaznaczony kolorem. Tekst zakotwiczenia przenosi użytkownika na inną stronę internetową.
Dowiedz się więcej o Anchor
    Answer Boxes
    To odpowiedzi na pytania użytkowników, które pojawiają się w wyszukiwarce. Dzięki temu użytkownicy nie muszą wchodzić na konkretną stronę internetową, aby uzyskać odpowiedź na nurtujące ich pytanie.
    Artykuł sponsorowany (Content marketing)
    Jeden z elementów, który wchodzi w skład content marketingu. Jest to merytoryczny, wysokiej jakości artykuł, którego celem jest promocja marki bądź jakiejś usługi. W artykule sponsorowanym znajdują się linki, które odsyłają do reklamowanych produktów. Jego celem jest zachęcenie odbiorcy do skorzystania z usługi bądź zakupu promowanych dóbr. Czytaj więcej..
    Dowiedz się więcej o Artykuł sponsorowany (Content marketing)
    Atrybut Alt
    To inaczej alternatywny opis obrazka. Jest to znacznik w języku HTML, który opisuje zawartość plików graficznych. Jego głównym zadaniem jest dostarczenie wyszukiwarce jak najwięcej informacji o obrazku. Jest to jeden z głównych elementów prawidłowej optymalizacji strony internetowej. Czytaj więcej..
    Dowiedz się więcej o Atrybut Alt
    Audyt SEO
    To analiza strony internetowej umożliwiająca wykrycie wszelkich błędów na stronie, które uniemożliwiają skuteczne pozycjonowanie. Jest to jeden z ważniejszych elementów skutecznej optymalizacji. Dzięki audytowi można poznać mocne i słabe strony witryny, nad którymi należy popracować. Czytaj więcej..
    Dowiedz się więcej o Audyt SEO
    Audyt UX
    Audyt UX to testowanie strony i jej analizowanie, które dotyczy bezpośrednio doświadczeń użytkownika podczas pobytu na stronie internetowej. Audyt UX odpowiada przede wszystkim na takie pytania jak: czy strona jest przyjazna dla użytkownika, czy kolory są w porządku oraz czy poruszanie się po witrynie jest dla odbiorcy intuicyjne czy raczej sprawia mu problemy. Taka dokładna analiza umożliwia wprowadzenie wszelkich poprawek w nawigacji witryny. Czytaj więcej..
    b
    Ban Google
    To jedna z najsurowszych kar od tej wyszukiwarki. Nakładana jest na te strony internetowe, które nie przestrzegają dobrych praktyk i łamią wytyczne dla programistów internetowych. Skutkiem tego jest usunięcie całej domeny z Google, co oznacza, że żadne strony ani podstrony nie będą widoczne w wynikach wyszukiwania. Czytaj więcej..
    Dowiedz się więcej o Ban Google
    Bezwzględny adres URL
    Łącze, które stosowane jest do linkowania wewnętrznego. Adres ten zawiera pełną ścieżkę dostępu niezależnie od miejsca, w którym ulokowany jest link. Taki link składa się z: protokołu, nazwy domeny lub nazwy pliku.
    Bing
    Wyszukiwarka internetowa, której właścicielem jest firma Microsoft. Jej popularność z roku na rok rośnie, jednak do popularności wyszukiwarki Google jeszcze jej daleko.
    Dowiedz się więcej o Bing
    Bing Webmaster Tools
    Bezpłatna usługa w wyszukiwarce Bing, która umożliwia dodawanie witryn do indeksu wyszukiwania. Dzięki niej można na bieżąco monitorować i analizować statystyki i poprawiać ranking stron w wyszukiwarce Bing.
    Black Hat SEO
    Są to wszelkie praktyki niezgodne z wytycznymi wyszukiwarki, które stosowane są, aby poprawić ranking stron. Działania takie manipulują wyszukiwarką i nie biorą pod uwagę doświadczeń użytkowników. Do najczęstszych praktyk Black Hat Seo zaliczamy: kupowanie linków, upychanie na siłę fraz kluczowych, stosowanie białego tekstu na białym tle czy umieszczanie tekstu za obrazem.
    Dowiedz się więcej o Black Hat SEO
    Błąd 403
    Jest to błąd, który występuje w momencie, gdy serwer zabrania dostępu do strony, którą próbuje otworzyć użytkownik. Dlaczego się tak dzieje? Może to wynikać z nieprawidłowej konfiguracji serwera lub braku uprawnień.
    Błąd 404
    Kod statusu odpowiedzi HTTP, który informuje użytkownika, że wyszukiwarka co prawda połączyła się z serwerem, ale nie może znaleźć zasobu, ponieważ odwołuje się on do nieistniejącego już pliku. Czytaj więcej..
    Dowiedz się więcej o Błąd 404
    Błąd 500
    To komunikat o błędzie HTTP, który wskazuje na pojawienie się wewnętrznego problemu podczas próby połączenia z serwerem. Oznacza to, że na serwerze występują jakieś wewnętrzne problemy, ale nie można jasno określić jakie. Skutkiem pojawienia się tego błędu jest to, że użytkownik nie może otrzymać dostępu do żadnej części witryny. Czytaj więcej..
    Breadcrumbs (nawigacja okruszkowa)
    Jest to nawigacja, która umożliwia użytkownikowi określić swoją lokalizację w witrynie. To dodatkowa ścieżka menu, która dodawana jest do standardowej mapy strony – dzięki temu można stworzyć ścieżkę, którą podążał użytkownik. Breadcrumbs znajdują się najczęściej na górze strony.
    Dowiedz się więcej o Breadcrumbs (nawigacja okruszkowa)
    Brief SEO
    Jest to zbiór wszystkich najważniejszych informacji, które są niezbędne dla pozycjonera, aby kampania odniosła sukces. Im dokładniejszy dokument, tym lepiej. Co należy w nim umieścić? Między innymi: cele, założenia, oczekiwania a także wszelkie informacje dotyczące firmy (nazwa, aktualna sytuacja na rynku oraz konkurencja). Czytaj więcej..
    Broken links (zepsute linki)
    Są to linki, które po prostu nie działają. Powodem tego może być usunięcie strony do której odsyłał link lub nieprawidłowy adres URL. Zepsute linki mają negatywny wpływ na stronę i często obniżają pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Czytaj więcej..
    Dowiedz się więcej o Broken links (zepsute linki)
      c
      Canonical
      Inaczej rel= canonical; to metatag, który umieszczany jest w nagłówku dokumentu HTML. Rel canonical informuje wyszukiwarkę, który z adresów URL jest oryginalny. Jest to świetna metoda na pozbycie się problemu dotyczącego zduplikowanych treści. Czytaj więcej..
      Dowiedz się więcej o Canonical
      Carousel Results
      To karuzela z wynikami wyszukiwania. Jest to przewijany pasek na stronie wyników wyszukiwania (SERP), który najczęściej pojawia się na urządzeniach mobilnych.
      Case study SEO
      Nazywane też studium przypadku, czyli bardzo dokładna analiza konkretnego przypadku. W case study znajdują się takie informacje jak początkowa sytuacja, problem, który wymagał naprawy, sposoby jego rozwiązania, wdrożone pomysły i efekt, jaki udało się uzyskać. W studium przypadku znajdują się też zazwyczaj różne porady i wskazówki.
      CDN (Content Delivery Network)
      To sieć serwerów, które rozproszone są po całym świecie. Do głównych zadań tej sieci należy zapewnienie bezpieczeństwa i szybszego dostępu do informacji bez względu na lokalizację. Jak to działa? Sieć CDN korzysta z zasobów najbliżej dostępnych serwerów od użytkownika.
      Cloaking
      To ukazywanie robotom wyszukiwarek innej treści niż użytkownikom. Jest to niedozwolone działanie zaliczane do praktyk Black Hat SEO. Działanie, jakim jest cloaking, służy do oszukiwania zarówno wyszukiwarki, jak i użytkowników. Prowadzić ma do uzyskania wyższej pozycji w rankingu. Czytaj więcej..
      Content
      Jest to cała zawartość strony internetowej (podstrony, zdjęcia, infografiki, wpisy blogowe). Na dobry content składają się wysokiej jakości, merytoryczne treści, które umożliwiają pozyskanie nowych klientów i wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania.
      Dowiedz się więcej o Content
      Copywriter
      To osoba odpowiedzialna za tworzenie wysokiej jakości, merytorycznej i unikalnej treści. Copywriter tworzy teksty na strony internetowe, ulotki, plakaty itp. Do jego zadań zaliczamy również generowanie wpisów zgodnych z zasadami SEO. Czytaj więcej..
      Dowiedz się więcej o Copywriter
      Core Web Vitals
      To wytyczne dotyczące aspektów, które wpływają na doświadczenie użytkownika. To wszystkie czynniki, które mają znaczenie dla użytkownika i które, według niego, wpływają na łatwość użytkowania strony. Do podstawowych Core Web Vitals zaliczamy: CLS, FID i LCP.
      Dowiedz się więcej o Core Web Vitals
      Crawl budget
      Wskazuje na liczbę podstron, które mogą zostać zaindeksowane przez wyszukiwarkę w obrębie jednej witryny. Na czas indeksowania wpływa przede wszystkim liczba podstron. Czytaj więcej..
      Dowiedz się więcej o Crawl budget
      Crawler
      To robot internetowy, czyli specjalny program, który przegląda i indeksuje zawartość stron internetowych. Do jednych z najważniejszych robotów internetowych należą: Googlebot, Googlebot News, Googlebot Images czy Google AdsBot. Czytaj więcej..
      Dowiedz się więcej o Crawler
      Cross-linking
      Wymiana linków pomiędzy dwiema stronami internetowymi, które są powiązane tematycznie. Może mieć też formę gościnnych wpisów specjalistycznych. Czytaj więcej..
      CTA (Call to Action)
      Z ang. Call to Action, czyli wezwanie do działania. To zachęcanie użytkownika do podjęcia konkretnego działania, np. do zakupu czy zapisania się do newslettera. CTA ma najczęściej formę rozkazującą, np. Sprawdź teraz! Czytaj więcej..
      Dowiedz się więcej o CTA (Call to Action)
        CTR (współczynnik klikalności)
        Z ang. Click-Through Rate. Wskaźnik, który informuje o liczbie kliknięć w stosunku do wyświetleń reklamy czy jakiegoś linka. Wskaźnik CTR umożliwią ocenę skuteczności internetowych działań reklamowych.
        Dowiedz się więcej o CTR (współczynnik klikalności)
        d
        Dane strukturalne (Mikrodane)
        Z ang. structural data; to specjalny kod RDSA, JSON-LD lub Microdata, który umieszczony jest na stronie. Schema służą przede wszystkim robotom Google, ponieważ przedstawiają im zawartość strony w czytelniejszy sposób. Czytaj więcej..
        Dowiedz się więcej o Dane strukturalne (Mikrodane)
        De-indexing
        To indeksowanie wyszukiwarki internetowej. To zbieranie, przechowywanie oraz analizowanie, które usprawnia proces dokładnego wyszukiwania informacji.
        Dead-Eng Page
        To strona z której nie da się dostać nigdzie indziej. Po wejściu na taką stronę użytkownik nie zobaczy żadnych linków prowadzących na inne podstrony. Negatywnie wpływa to na pozycjonowanie strony, ponieważ użytkownik nie wiążę z nią pozytywnych doświadczeń i ją opuszcza.
        Deep link
        To link do podstrony; inaczej głębokie linkowanie, które polega na umieszczeniu linku na stronie do innej witryny. Link ten prowadzi do wewnętrznej podstrony, a nie do strony głównej innego serwisu. Czytaj więcej..
        Depozycjonowanie
        Z ang. negative SEO. To odwrotność pozycjonowania. Są to wszystkie działania, które prowadzą do obniżenia pozycji danej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Zaliczamy do nich takie działania jak: usuwanie linków ze strony czy duplikowanie treści. Najczęściej są stosowane przez konkurencyjne strony internetowe, które pozycjonują się na te same słowa kluczowe.
        Dowiedz się więcej o Depozycjonowanie
        Direct Answer
        To bezpośrednie odpowiedzi. Jedna z funkcji wyszukiwarki, która dostarcza użytkownikowi odpowiedzi na zadane przez niego pytanie. Wyszukiwarka czerpie te informacje ze stron internetowych, które są przez nią zaindeksowane. Czytaj więcej..
        Dowiedz się więcej o Direct Answer
        Direct traffic (ruch bezpośredni)
        To jeden z rodzajów ruchu, który zawarty jest w raportach Google Analytics. Ruch bezpośredni oznacza, że użytkownik wszedł na stronę internetową poprzez wpisanie w przeglądarkę całego adresu URL. Direct traffic to również wejście przez użytkownika na stronę za pomocą paska zakładek, linku umieszczonego w e-mailu czy z linku umieszczonego w pliku, np. w Wordzie. Czytaj więcej..
        Disavow Tool
        To narzędzie Google, które służy do usuwania linków. Umożliwia pozbycie się linków, które negatywnie wpływają na pozycjonowanie strony. Najlepiej z niego korzystać po nałożeniu przez wyszukiwarkę Google kary w postaci filtra. Czytaj więcej..
        Dofollow
        To atrybut przypisany linkom na stronie internetowej, który informuje roboty wyszukiwarek, aby przeszły na stronę do której prowadzi link. Dzięki wykorzystaniu atrybutów dofollow dana domena przekazuje swoją wartość innej, do której linkuje. Czytaj więcej..
        Dowiedz się więcej o Dofollow
          Domain age (wiek domeny)
          Jest to wiek domeny, czyli po prostu czas jej istnienia. Liczony jest od pierwszego zarejestrowania strony. Jest jednym z najważniejszych czynników, które wpływają na pozycjonowanie.
          Domena
          Jest to adres, który umożliwia użytkownikom odnalezienie zasobów serwera w sieci (np. strona www, serwer FTP czy poczta e-mail). Domena powinna być unikalna, przyjazna dla użytkownika i składać się z nazwy oraz rozszerzenia. Czytaj więcej..
          Dowiedz się więcej o Domena
          Doorway page (strona przejściowa)
          Jest to jedna z metod Black Hat SEO, której celem jest zdobycie ruchu z wyszukiwarek. Na czym dokładnie polega? Na stworzeniu strony internetowej i wypozycjonowaniu jej na wybrane frazy kluczowe niezgodnie z zasadami wyszukiwarki Google i przekierowanie użytkownika na stronę docelową. Czytaj więcej..
          Dowiedz się więcej o Doorway page (strona przejściowa)
          DR (Domain Rating)
          To wskaźnik jakości domeny, który mierzony jest za pomocą narzędzia Ahrefs. Dzięki DR istnieje możliwość analizy jakości i liczby linków prowadzących do konkretnej domeny. Przyjmuje wartość od 0-100. Czytaj więcej..
          Duplicate content
          To zduplikowana treść. Mamy z nią do czynienia w momencie, gdy dany tekst znajdzie się na kilu stronach internetowych. Ma to bardzo negatywny wpływ na pozycjonowanie. Czytaj więcej..
          Dowiedz się więcej o Duplicate content
          Dwell time (czas spędzony na stronie)
          Jest to czas liczony od wejścia użytkownika na daną stronę internetową do jego powrotu do wyników wyszukiwania. Im użytkownik więcej czasu spędzi na stronie, tym jest większe prawdopodobieństwo, że spełnia ona jego wymagania. Czytaj więcej..
          Dowiedz się więcej o Dwell time (czas spędzony na stronie)
          Dywersyfikacja linków
          To zróżnicowanie linków w sieci, które bezpośrednio prowadzą do naszej strony docelowej. Takie linki warto na bieżąco analizować i sprawdzać ich rodzaj (czy są do-follow czy no-follow). Czytaj więcej..
          e
          E-commerce
          Inaczej handel elektroniczny. To zawieranie transakcji za pomocą nowoczesnych rozwiązań telekomunikacyjnych i teleinformatycznych. Najpopularniejszą formą e-commerce są sklepy internetowe, ale też różnego rodzaju portale.
          Dowiedz się więcej o E-commerce
          EAT SEO
          To skrót od słów: Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness. To proces, który polega na ocenianiu przez pracowników Google jakości treści umieszczanej na stronach internetowych. Wytyczne EAT znajdują się w Search Quality Evaluator Guidelines. Zostały opublikowane w 2013 roku i cały czas są aktualizowane. Czytaj więcej..
          Dowiedz się więcej o EAT SEO
          Entry page
          To strona wejściowa, czyli pierwsza strona, jaką widzi użytkownik, wchodząc na daną domenę.
          Evergreen content
          To treści, które nie ulegają dezaktualizacji, czyli nie są sezonowe i zainteresują czytelnika w każdym okresie. Tego typu treści generują stały ruch w witrynie. Powinny zawierać silne słowa kluczowe. Czytaj więcej..
          Exact Match Domain (EMD)
          To dokładnie dopasowana domena, czyli nazwa domeny, która pokrywa się ze słowem kluczowym. Dla frazy tani sklep odzieżowy nazwa domeny będzie brzmiała: tanisklepodzieżowy.pl.
          Exact-match anchor
          To rodzaj anchora, który wykorzystuje słowa kluczowe do pozycjonowania strony internetowej. Dana fraza, którą umieszcza się w linku, jest wskazówką dla wyszukiwarki, że konkretne słowo kluczowe jest ważne dla jakiejś podstrony.
          f
          Farma linków
          Nazywana jest również farmą hiperłączy. Jest to zbiór stron internetowych, które zawierają linki odsyłające do siebie nawzajem. Jest to niedozwolone działanie i może skutkować nałożeniem kary przez Google. Czytaj więcej..
          Dowiedz się więcej o Farma linków
          Featured Snippet
          To polecany fragment z odpowiedzią – blok w Search Engine Results Page (SERP), w którym zamieszczony jest fragment strony internetowej zawierający odpowiedź na zadane przez użytkownika pytanie. Czytaj więcej..
          Dowiedz się więcej o Featured Snippet
          Feed produktowy
          To plik w formacie .xml, .gz, .zip, .bz2, .txt, .xls, który zawiera informacje dotyczące produktów zawartych w ofercie sklepu internetowego. Zawiera nazwę sklepu, produktu, opis, cenę i zdjęcia.
          Filtr algorytmiczny
          Kara od Google nałożona automatycznie przez algorytm na stronę internetową o której nie zostaniesz poinformowany. Jej skutkiem jest gwałtowny spadek pozycji w wynikach wyszukiwania. Czytaj więcej..
          Dowiedz się więcej o Filtr algorytmiczny
            Filtr ręczny
            Kolejny rodzaj kary nakładany przez pracowników Google na stronę internetową. Powody jej nałożenia można sprawdzić w GSC. Kary ręczne dotyczyć mogą całych stron lub tylko poszczególnych podstron. Czytaj więcej..
            Dowiedz się więcej o Filtr ręczny
              FLC (First Link Counts)
              To tak zwana zasada pierwszego linka. Co oznacza? Jeśli na jednej podstronie umieścimy kilka razy ten sam link z identycznym anchorem, to wyszukiwarka weźmie pod uwagę tylko ten pierwszy link.
              Footer link
              Przekierowanie znajdujące się w stopce strony internetowej. Może mieć formę linkowania wewnętrznego lub zewnętrznego.
              Frazy long tail (długi ogon)
              To fraza długiego ogona, czyli rozbudowane frazy składające się z dwóch, trzech słów. Wykorzystuje się je, aby uzyskać bardzo precyzyjne wyniki wyszukiwanych informacji. Frazy long tail mają mniejszą liczbę wyszukiwań, za to większy współczynnik konwersji. Czytaj więcej..
              Dowiedz się więcej o Frazy long tail (długi ogon)
              Frazy short tail (krótki ogon)
              To krótkie frazy najczęściej jedno- lub dwuwyrazowe np. bluzka damska, krem nawilżający. Są bardzo popularne, ogólne i najczęściej wpisywane w wyszukiwarkę przez użytkowników. Ich minusem jest duża konkurencyjność, co oznacza, że czasem ciężko je wypozycjonować.
              Fresh Site Bonus
              Bonus, który przyznawany jest nowym stronom internetowym przez Google. Dzięki niemu strony te przez pewien czas wyświetlają się wyżej w wynikach wyszukiwania. Po upływie czasu trwania bonusu, strony wracają na pozycje pod konkretnymi frazami kluczowymi.
              FTP
              Z ang. File Transfer Protocol. To protokół transferu plików, który umożliwia przesyłanie danych między serwerem FTP a klientem. Możliwe jest to dzięki połączeniu TCP/IP. Jest bardzo często wykorzystywany do zarządzania stroną internetową.
              g
              Geolokalizacja
              Proces, który polega na ustaleniu położenia geograficznego urządzenia, z którego korzysta użytkownik. Dzięki temu można określić także lokalizację użytkownika i dać mu dostęp do wielu funkcji. Czytaj więcej..
              Dowiedz się więcej o Geolokalizacja
              Geotargeting
              Targetowanie wyników wyszukiwania z pomocą geolokalizacji. Polega to na dostosowywaniu wyników wyszukiwania do lokalizacji użytkownika. Czytaj więcej..
              Google Analytics
              Bezpłatne narzędzie od Google, które daje dostęp do podstawowych statystyk dotyczących witryny. Dzięki niemu można na bieżąco monitorować ruch na stronie, pozycje w wynikach wyszukiwania a także obserwować zachowania użytkowników w witrynie.
              Dowiedz się więcej o Google Analytics
              Google Bomb
              Proces polegający na intensywnym spamowaniu stron linkami zewnętrznymi, których celem jest szybkie wypozycjonowanie konkretnej frazy, która nie jest związana z zawartością strony internetowej. Google Bomb zaliczane jest do praktyk Black Hat SEO i grozi za to kara w postaci nałożonego na stronę filtra.
              Google Maps
              To narzędzie Google, które umożliwia ustalenie lokalizacji użytkownika, a także oglądanie map, powierzchni ziemi, wyznaczanie tras, czy przeglądanie wizytówek. Czytaj więcej..
              Google Mobile-Friendly Test
              To test optymalizacji mobilnej od Google, który polega na ocenie jakości witryny. Pozwala określić czy wyszukiwarka określa daną stronę jako przyjazną dla urządzeń mobilnych.
              Google Search Console (GSC)
              Bezpłatna platforma Google przeznaczona dla właścicieli stron internetowych. W skład GSC wchodzą narzędzia, które umożliwiają bieżące monitorowanie strony w wyszukiwarce, a dokładniej: wszelkie problemy na stronie, stan indeksowania strony, monitorowanie linków wewnętrznych i zewnętrznych.
              Dowiedz się więcej o Google Search Console (GSC)
              Google Tag Manager (GTM)
              Darmowe narzędzie Google, które umożliwia śledzenie działań użytkowników na stronie poprzez wdrażanie kodów śledzących. Zapewnia bardzo dokładną konfigurację analityki witryny.
              Dowiedz się więcej o Google Tag Manager (GTM)
              Google Trends
              Darmowe narzędzie oferowane przez Google. Umożliwia bieżący monitoring statystyk na temat trendów wyszukiwań poszczególnych fraz w wyszukiwarce Google. Jest to bardzo przydatne narzędzie podczas prowadzenia strony internetowej. Czytaj więcej..
              Googlebot
              Robot internetowy Google. Robot ten dokładnie analizuje oraz indeksuje regularnie wszystkie strony internetowe, przechodząc przez każdą podstronę witryny. Czytaj więcej..
              Dowiedz się więcej o Googlebot
              Grey Hat SEO
              Proces pozycjonowania pomiędzy Black Hat SEO a White Hat SEO. Na czym polega? Na publikowaniu wysokiej jakości treści przy odpowiedniej optymalizacji, ale pozyskiwaniu linków nie w sposób naturalny a sztuczny – poprzez dodawanie linków przez agencje na zapleczach. Dzięki GHS można uzyskać dobre wyniki bez kary od Google.
              h
              Hreflang
              Atrybut, który znajduje się w pierwszej części kodu strony. Dostarcza on informacji o dostępnych wersjach językowych danej strony internetowej. Hreflang powinien zawierać kod języka strony i adres URL w danej wersji językowej.
              Dowiedz się więcej o Hreflang
              htaccess
              Plik z informacją dotyczącą ustawień katalogów serwera. Pliki .htaccess wykorzystuje się m.in. do zabezpieczenia strony internetowej czy do budowania stron błędów http. Czytaj więcej..
              HTTP Status Code
              Inaczej kod odpowiedzi HTTP. To informacja wysyłana przez serwer HTTP do przeglądarki w formie danych numerycznych. Dostarcza użytkownikowi informacji czy przesłane przez niego zapytanie zostało zrealizowane, a jeśli nie, to dlaczego. Czytaj więcej..
              HTTP/HTTPS
              Protokół, który odpowiada za komunikację między serwerem a użytkownikiem. HTTPS to zabezpieczona wersja protokołu HTTP, która szyfruje wszystkie przesyłane dane. Dla SEO ma on duże znaczenie, ponieważ wyszukiwarki zwracają na to uwagę. Czytaj więcej..
              Dowiedz się więcej o HTTP/HTTPS
              i
              Indeks
              Wszystkie dane zbierane i analizowane przez algorytmy. Na podstawie takiego indeksu wyszukiwarka proponuje użytkownikom (na podstawie ich zapytań) odwiedzenie witryn z konkretnymi frazami kluczowymi. Warto podkreślić, że jeśli witryna nie znajduje się w indeksie, to nie będzie wyświetlać się w wynikach wyszukiwania.
              Dowiedz się więcej o Indeks
              Indeksowanie
              Działanie wykonywane przez roboty Google. Polega na zbieraniu danych ze stron WWW i zapisywaniu ich w bazie wyszukiwarki. Podczas indeksacji roboty ustalają pozycję witryny w wyszukiwarce pod kątem różnych fraz kluczowych.
              Dowiedz się więcej o Indeksowanie
              k
              Kanibalizacja
              Mamy z nią do czynienia w momencie, gdy kilka podstron jednej witryny pozycjonuje się na te same frazy lub frazę kluczową. Kanibalizacja bardzo negatywnie wpływa na SEO, ponieważ wyszukiwarka nie wie, którą podstronę ma promować w wynikach wyszukiwania. Czytaj więcej..
              Dowiedz się więcej o Kanibalizacja
                Karty rozszerzone (Rich cards)
                Jeden ze sposobów prezentowania wyników w wyszukiwarce. Za pomocą kart rozszerzonych prezentuje się wyniki w formie dużych grafik, które można przesuwać w prawo lub w lewo.
                Dowiedz się więcej o Karty rozszerzone (Rich cards)
                Katalogowanie stron
                Dodawanie stron do katalogów internetowych. Katalog to pogrupowany tematycznie zbiór adresów URL. Takie działanie umożliwia polepszenie pozycji w rankingu. Czytaj więcej..
                Keyword stuffing
                Upychanie fraz – jedna z praktyk stosowana w Black Hat SEO. Technika ta polega na sztucznym umieszczaniu fraz kluczowych na podstronie. Taki tekst nie ma żadnej wartości dla odbiorcy, ponieważ przepełniony jest frazami kluczowymi. Warto podkreślić, że za takie działanie Google nakłada na strony kary. Czytaj więcej..
                Konwersja
                To wykonanie przez odbiorcę konkretnej, oczekiwanej przez właściciela strony internetowej czynności (np. dokonanie zakupu, zapisanie się do newslettera). Konwersja może dotyczyć zarówno wyników wyszukiwania organicznego, jak i płatnych reklam. Jest to bardzo ważny wskaźnik w e-commerce. Czytaj więcej..
                Dowiedz się więcej o Konwersja
                KPI
                Kluczowe Wskaźniki Efektywności. To wskaźniki, które umożliwiają ocenę efektywności konkretnych działań. Dostarczają informacji na temat tego, czy dany cel został zrealizowany oraz dają możliwość bieżącego monitorowania postępów pracy. Czytaj więcej..
                l
                Landing page
                Strona docelowa; jest to witryna, do której od razu zostaje przekierowany użytkownik po kliknięciu linka. Landing page to najczęściej podstrona, która zachęca do określonego działania, np. zakupu produktu czy pobrania e-booka. Czytaj więcej..
                Dowiedz się więcej o Landing page
                  Lazyloading
                  To inaczej leniwe ładowanie. Technika optymalizująca ładowanie się contentu na stronie lub w aplikacji. Ma na celu ładowanie tylko tych zasobów, które są w danej chwili najważniejsze dla użytkownika, a dopiero później pozostałych elementów witryny. Dzięki temu strony są wydajniejsze a użytkownicy szybciej docierają do interesującej ich treści. Czytaj więcej..
                  Link (hiperłącze)
                  To przekierowanie na stronę internetową. Link może być wewnętrzny (w obrębie witryny) lub zewnętrzny (odsyła na inną stronę). Link ma formę adresu URL lub ukryty jest pod jakąś nazwą (anchor).
                  Link Baiting
                  Działania prowadzące do zdobycia naturalnych, darmowych i wysokiej jakości linków prowadzących do witryny. Jednym z przykładów link baitingu są gościnne wpisy z linkami do własnej strony. Czytaj więcej..
                  Link bezpośredni
                  Odnośnik, który przekierowuje użytkownika bezpośrednio do strony docelowej. Aby linki bezpośrednie miały znaczenie dla procesu pozycjonowania, muszą mieć atrybut nofollow.
                  Link building
                  Wszystkie działania związane z linkowaniem zarówno do strony głównej, jak i podstron danej strony WWW. Link building polega na zdobywaniu wartościowych linków prowadzących do strony. Czytaj więcej..
                  Dowiedz się więcej o Link building
                  Link juice
                  Inaczej to moc SEO. Link juice określa wartość, jaką jedna strona przekazuje drugiej. Wartość ta przekazywana jest poprzez linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne. Moc zależy od jakości linków i ich liczby.
                  Dowiedz się więcej o Link juice
                  Link naturalny
                  Link dodany naturalnie przez użytkownika bez udziału pozycjonera. Linki naturalne mają często formę aktywnego adresu URL lub komunikatów typu: „wejdź tutaj”. Czytaj więcej..
                  Link nienaturalny
                  To odnośnik, który nie jest efektem naturalnych działań użytkowników, a został zamieszczony tylko w celu polepszenia pozycji w wyszukiwarce. Takie linki są z reguły niskiej jakości i nie są nawet powiązane z treścią znajdującą się na stronie. Czytaj więcej..
                  Link pośredni
                  Odnośnik, który przekierowuje użytkownika na stronę docelową za pomocą przekierowania 301 lub 302. Ma to na celu doprowadzenie robotów wyszukiwarek do szukanej przez użytkownika witryny, ale przeprowadzając ją najpierw przez własną domenę.
                  Linkowanie wewnętrzne
                  Umieszczanie linków prowadzących do innych podstron, ale znajdujących się na tej samej stronie internetowej. Linkowanie wewnętrzne przyczynia się do poprawienia widoczności strony w wynikach wyszukiwania.
                  Dowiedz się więcej o Linkowanie wewnętrzne
                  Long click
                  Z taką sytuacją mamy do czynienia, gdy użytkownik długo pozostaje na danej stronie i nie wraca przez określony czas do wyników wyszukiwania. Long Click jest informacją dla wyszukiwarki, że dana witryna jest wartościowa, co przekłada się na lepszą pozycję w rankingu.
                  m
                  Mapa ciepła (heat map)
                  Technika, która umożliwia graficzną prezentację zachowań użytkowników, którzy korzystają z danej strony internetowej. Dzięki mapie ciepła można ustalić, które elementy witryny są najchętniej odwiedzane przez internautów.
                  Mapa przekierowań (redirect map)
                  To lista, na której znajduje się spis wszystkich stron starego serwisu i przyporządkowane im nowe adresy. Czytaj więcej..
                  Mapa witryny
                  Dokument zawierający informacje o podstronach znajdujących się na danej stronie internetowej. Dzięki mapie witryny roboty indeksujące lepiej rozumieją stronę, co umożliwia szybsze pojawienie się na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Czytaj więcej..
                  Dowiedz się więcej o Mapa witryny
                  Meta tag
                  To znacznik, który znajduje się w kodzie źródłowym strony. Dzięki meta tagom można opisać zawartość strony, co pozytywnie wpływa na jej pozycjonowanie. Do meta tagów zaliczamy: tytuł strony (title), opis strony (meta description) oraz frazy kluczowe strony.
                  Dowiedz się więcej o Meta tag
                  Międzynarodowe SEO
                  Pozycjonowanie stron w zagranicznych wersjach wyszukiwarek. Jego celem jest dotarcie z usługami do zagranicznych klientów. Wyszukiwarki, rozpoznając kraj, do którego skierowana jest domena, wyświetlają ją w danym państwie na konkretne frazy kluczowe. Czytaj więcej..
                  Dowiedz się więcej o Międzynarodowe SEO
                  Mobile first index
                  To sposób indeksacji stron internetowych przez roboty indeksujące. Mobile first index oznacza, że wersje mobilne strony są analizowane i indeksowane w pierwszej kolejności. Witryny, które nie są dostosowane do wersji mobilnych, nie uzyskają wysokiej pozycji w rankingu wyszukiwania. Czytaj więcej..
                  Dowiedz się więcej o Mobile first index
                    Mobile-friendly website
                    To strony dostosowane do urządzeń mobilnych. Wygląd takich stron i ich działanie przystosowane jest do użytkowników korzystających z nich na smartfonach. Taka strona musi być przede wszystkim responsywna, czyli dostosowywać się do rozmiaru wyświetlacza urządzenia, na którym jest wyświetlana. Strony mobile friendly mają znacznie lepszą konwersję.
                    Dowiedz się więcej o Mobile-friendly website
                    Multilingual SEO
                    Pozycjonowanie, które polega na optymalizacji contentu nie tylko dla różnych języków, ale także dla regionów, gwar, czy dialektów. Pozytywnie wpływa to na pozycjonowanie lokalne i umożliwia dotarcie do konkretnych, wyselekcjonowanych użytkowników. Czytaj więcej..
                    Dowiedz się więcej o Multilingual SEO
                    n
                    Nagłówki h1-h6
                    Stosuje się je, aby wyróżnić tekst na stronie. Nagłówki h1-h6 wskazują słowa kluczowe. H oznacza header a cyfry wskazują miejsce w hierarchii – h1 to najważniejszy nagłówek a h6 najmniej istotny.
                    Dowiedz się więcej o Nagłówki h1-h6
                    NAP
                    Jest to internetowa wizytówka firmy. To skrót od angielskich słów: Name, Address, Phone Number. Posiadanie wizytówki NAP umożliwia pozyskiwanie nowych klientów i pozytywnie wpływa na pozycjonowanie.
                    Dowiedz się więcej o NAP
                    Narzędzia SEO
                    Zbiór instrumentów (płatnych i darmowych), które usprawniają i ułatwiają pracę pozycjonerów na wielu płaszczyznach – umożliwiają analizę witryny, słów kluczowych, linków itp. Do jednych z najbardziej przydatnych narzędzi ułatwiających pozycjonowanie należą: Google Search Console, Senuto, Google Analytics, Ahrefs, czy Semstorm. Czytaj więcej..
                    Dowiedz się więcej o Narzędzia SEO
                    Nofollow
                    Atrybut, który jest informacją dla robotów indeksujących, aby nie podążały za stroną, do której kieruje hiperłącze. Linki nofollow nie przekazują swojej “mocy” innym stronom, dlatego też nie wpływają bezpośrednio na pozycjonowanie.
                    Dowiedz się więcej o Nofollow
                    Noindex
                    Robots noindex uniemożliwia wyszukiwarkom indeksowanie strony. Oznacza to, że wyszukiwarki podczas indeksacji treści znajdujących się na stronie, nie umieszczają danej strony w indeksie. Dzięki temu linki wychodzące z metatagiem robots noindex mogą przekazywać swoją moc i wpływać na pozycjonowanie. Czytaj więcej..
                    Dowiedz się więcej o Noindex
                    Not provided
                    Ukrywanie słów kluczowych w systemach statystycznych (np. Google Analytics), które wpływa na zwiększenie bezpieczeństwa w sieci. Frazy kluczowe odgrywają bardzo ważną rolę w procesie pozycjonowania, dlatego jest to działanie, które źle wpływa na SEO.
                    Dowiedz się więcej o Not provided
                      o
                      Off-page SEO
                      Działania optymalizacyjne poza stroną. Celem takich działań jest zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Co obejmują takie działania? Przede wszystkim link building i aktywność w mediach społecznościowych.
                      Dowiedz się więcej o Off-page SEO
                      On-page SEO
                      Są to działania optymalizacyjne w obrębie witryny. To wszystkie działania, które bezpośrednio związane są ze stroną i jej ulepszaniem. Działania on page obejmują działania techniczne na stronie oraz pracę nad treścią. Czytaj więcej..
                      Open Graph
                      To znacznik, który określa, jakie treści i grafiki znajdujące się pod linkiem powinny wyświetlać się w mediach społecznościowych. Są one niewidoczne dla użytkownika, ale dla Facebooka czy Instagrama tak.
                      Optymalizacja strony
                      Wszystkie działania prowadzone na stronie oraz poza nią, które wpływają na poprawę widoczności strony internetowej w wyszukiwarce. Działania optymalizacyjne skutkują poprawieniem jakości strony zarówno dla wyszukiwarek, jak i użytkowników.
                      Dowiedz się więcej o Optymalizacja strony
                      Orphan page
                      To inaczej osierocone strony. To strony, które znajdują się w indeksie uzupełniającym. Do osieroconych stron nie prowadzą żadne linki, dlatego nie mają one wartości dla SEO. Czytaj więcej..
                      Dowiedz się więcej o Orphan page
                      p
                      Page Authority (PA)
                      Parametr, który określa autorytet danej strony internetowej. Wynik podaje się w skali od 1-100. Metoda obliczania tego autorytetu opracowana została przez firmę MOZ i bierze pod uwagę ponad 150 parametrów. Duże znaczenie mają tutaj linki.
                      Dowiedz się więcej o Page Authority (PA)
                      PageRank
                      To wartość liczbowa przypisywana indeksowanej stronie internetowej. Wartość ta obliczana jest na podstawie jakości witryny oraz wszystkich elementów, które na tę jakość się składają. Wartości te dla poszczególnych stron nie są publikowane. Czytaj więcej..
                      Dowiedz się więcej o PageRank
                        Panda
                        Algorytm, który ocenia treści na stronach internetowych. Wybiera spośród nich te najwyższej jakości, najbardziej pasujące do zapytań użytkowników. Zwiększa widoczność stron wysokiej jakości, a obniża stron ze słabej jakości treściami, zduplikowanymi.
                        Partial-match anchor
                        Inaczej częściowe dopasowanie anchoru. Tekst odnośnika, który zawiera w sobie fragment frazy kluczowej.
                        People also ask
                        Inaczej Podobne Pytania. Boks, który wskazuje podobne pytania użytkownikom do tych, które wpisali w wyszukiwarkę. Są to propozycje innych użytkowników, których interesuje podobna tematyka. Czytaj więcej..
                        Pingwin
                        Algorytm, który powstał w celu ograniczania spamu w sieci. Wyszukiwarka Google nakłada kary na strony ze słabej jakości linkami, które traktowane są jako spam. Algorytm Pingwin podnosi pozycje stron, które zawierają wysokiej jakości linki i treści nieprzesycone frazami kluczowymi.
                        Planer słów kluczowych
                        Darmowe narzędzie Google, które pomaga w analizie słów kluczowych. Dzięki planerowi słów kluczowych otrzymujemy informacje na temat miesięcznej liczby wyszukiwań danego słowa, jego konkurencyjność czy stawkę za kliknięcie. Czytaj więcej..
                        Poison words
                        Inaczej zatrute słowa. To frazy kluczowe, które negatywnie wpływają na proces pozycjonowania i prowadzą do spadku pozycji w wyszukiwarce. Są to słowa, które wzbudzają nieufność zarówno użytkowników, jak i robotów.
                        Pozycjonowanie
                        To wszystkie działania optymalizacyjne prowadzone na stronie w celu zwiększenia jej widoczności w wyszukiwarce. Działania te możemy podzielić na takie, które prowadzone są w obrębie witryny, czyli optymalizacja treści, dodawanie meta description czy meta title, oraz na działania prowadzone poza stroną, np. link building czy aktywność w serwisach społecznościowych. Czytaj więcej..
                        Presell pages
                        Strona z dużą ilością niskiej jakości tekstu. Dla użytkowników nie ma żadnej wartości, służy wyłącznie pozycjonowaniu. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem są teksty wysokiej jakości. Czytaj więcej..
                        Profil linków
                        Zbiór wszystkich linków, które prowadzą do danej witryny. Ich jakość określa się na podstawie anchorów, źródła linków, rodzaju i typu linków. Czytaj więcej..
                        Przekierowania
                        Wyświetlanie innego adresu URL niż ten wpisany przez użytkownika w wyszukiwarkę. Jest to informacja, że lokalizacja strony została przeniesiona.
                        Dowiedz się więcej o Przekierowania
                        Przyjazny adres URL
                        To taki, który ma 3 cechy: jest czytelny (użytkownik spodziewa się na jaką stronę trafi), poprawny (nie zawiera żadnych znaków, które mogłyby być kłopotliwe dla wyszukiwarki), krótki (powinien być łatwy do zapamiętania). Czytaj więcej..
                        Dowiedz się więcej o Przyjazny adres URL
                        r
                        Referrer
                        Adres odsyłający; to adres, z którego nastąpiło przekierowanie użytkownika do strony docelowej. Referrer wysyłany jest w nagłówku żądania HTTP.
                        Renderowanie witryny
                        Dzięki temu wyszukiwarka jest w stanie przeszukać i zrozumieć zawartość strony internetowej.
                        robots.txt
                        Plik, który informuje, jakie podstrony i ich elementy należy indeksować. Działa to również w drugą stronę – wskazuje, jaka strona nie powinna być indeksowana. Wykonuje się to najczęściej jeszcze przed całkowitym zoptymalizowaniem witryny. Czytaj więcej..
                        Dowiedz się więcej o robots.txt
                        ROI
                        Zwrot z inwestycji; wskaźnik oceniający efektywność danej inwestycji. Umożliwia ocenę podejmowanych działań marketingowych i opłacalność reklam. Dzięki ROI można obliczyć kwotę zwrotu z inwestycji w stosunku do jej kosztów. Aby to obliczyć, korzysta się ze wzoru: zysk z kampanii dzielony przez jej koszt.
                        Ruch nieorganiczny
                        Ruch, który mierzy się, biorąc pod uwagę wejścia na stronę z płatnych wyników wyszukiwania.
                        Ruch organiczny
                        Ruch, który mierzy się, biorąc pod uwagę tylko wejścia na stronę z bezpłatnych wyników wyszukiwania. To każde kliknięcie w link, który nie jest reklamą. Dzięki temu można zmierzyć efektywność działań pozycjonerskich i widoczność witryny internetowej w rankingu. Czytaj więcej..
                        Dowiedz się więcej o Ruch organiczny
                        s
                        SaaS
                        Oprogramowanie jako usługa. Jest to usługa oparta na chmurze, która dostarcza oprogramowania. Dzięki SaaS można mieć dostęp do danych z dowolnego urządzenia – wystarczy mieć dostęp do Internetu.
                        Dowiedz się więcej o SaaS
                        Sandbox
                        To filtr nakładany na nowo powstałe strony. Uniemożliwia to uzyskanie przez nie wysokich pozycji w wyszukiwarce. Wyszukiwarka Google ocenia w tym czasie jakość i wiarygodność strony. Czytaj więcej..
                        Scraping
                        Wykorzystywanie programu do zbierania meta danych z witryn internetowych. W White Hat SEO służy wyłącznie celom informacyjnym, natomiast w Black Hat SEO służy do kopiowania treści z innych stron. Jest do działanie niedozwolone.
                        SEM (Search Engine Marketing)
                        Marketing w wyszukiwarkach internetowych, który obejmuje zarówno promocje w darmowych, jak i płatnych wynikach wyszukiwania. Jego zadaniem jest zwiększenie widoczności witryn internetowych. Zalicza się do niego SEO i PPC. Czytaj więcej..
                        Dowiedz się więcej o SEM (Search Engine Marketing)
                        Semstorm
                        Narzędzie, które służy do monitorowania i planowania działań z zakresu SEO i SEM. Jest to niezwykle przydatne narzędzie do wyboru i monitorowania słów kluczowych, analizy konkurencji oraz widoczności witryny.
                        Senuto
                        Narzędzie analityczne, które oferuje usługi z zakresu SEO. Jego funkcje ułatwiają pozycjonowanie i umożliwiają zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce. Narzędzie to wykorzystuje się między innymi w celu przeprowadzenia audytu, sprawdzenia widoczności strony, analizy linków wewnętrznych czy analizę treści.
                        SEO (Search Engine Optimalization)
                        Jest to proces, którego celem jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe. Czytaj więcej..
                        Dowiedz się więcej o SEO (Search Engine Optimalization)
                        Short click
                        Inaczej szybkie kliknięcie. Oznacza sytuację, w której użytkownik wchodzi na stronę internetową a po chwili z niej wychodzi i wybiera inną.
                        Site-wide link
                        Jest to link na blogach, forach czy stronach internetowych, który wyświetla się na wszystkich podstronach serwisu. Można go najczęściej znaleźć w sygnaturze serwisu.
                        Site:
                        Wpisując tę komendę w wyszukiwarkę: “site:domena strony internetowej”, można otrzymać informacje na temat zaindeksowanych podstron w obrębie witryny.
                        Sitelinks (w wynikach wyszukiwania)
                        Bardziej lub mniej rozbudowane linki, które prowadzą do witryny znajdującej się na wysokiej pozycji w płatnych lub organicznych wynikach wyszukiwania. Wyszukiwarka Google wyróżnia w ten sposób domeny, które według niej najlepiej odpowiadają na pytania użytkowników.
                        Spam
                        Wszelkiego rodzaju komunikaty, które są wysyłane do użytkowników bez ich zgody za pomocą maila lub mediów społecznościowych i które nie wnoszą żadnej wartości. Warto dodać, że algorytmy Google obniżają pozycję stron, które uznają za spamerskie.
                        SSL
                        Protokół sieciowy, który zapewnia bezpieczeństwo komunikacji między przeglądarką, z której korzysta użytkownik a serwerem. Protokół SSL szyfruje poufne dane, takie jak: adres e-mail, hasła czy dane kontaktowe. Czytaj więcej..
                        Dowiedz się więcej o SSL
                        Strategia SEO
                        Długofalowy plan, którego celem jest zwiększenie widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Obejmuje wszystkie działania (prowadzone zarówno w obrębie witryny, jak i poza nią), które prowadzą do osiągnięcia wyższej pozycji w wyszukiwarce. Czytaj więcej..
                        Dowiedz się więcej o Strategia SEO
                        Strona Multi Page
                        Rodzaj strony internetowej, która zawiera wiele podstron i umożliwia zbudowanie ich hierarchii. Na takiej stronie menu główne kieruje do poszczególnych podstron. Strona multipage musi mieć przemyślaną nawigację, aby użytkownik mógł bez problemu się po niej poruszać, szczególnie jeśli jest mocno rozbudowana.
                        Dowiedz się więcej o Strona Multi Page
                        Strona Single Page
                        Rodzaj strony internetowej, na której nie ma podstron. Na single page cała zawartość znajduje się na stronie głównej. Strony tego typu charakteryzują się długą stroną główną, która często podzielona jest na sekcje – dzięki temu łatwo można odnaleźć na niej interesujące nas treści.
                        Struktura witryny
                        Jest to hierarchia podstron. Prawidłowa struktura witryny to taka, która zwiększa konwersję, ułatwia użytkownikom odnalezienie w witrynie tego, czego szukają, wydłuża czas przebywania ich na stronie oraz ułatwia indeksowanie. Prawidłowa struktura witryny ma duży wpływ na pozycję w wyszukiwarce.
                        Dowiedz się więcej o Struktura witryny
                        Subdomena
                        Unikalny adres internetowy utworzony w ramach głównej domeny. Jest to po prostu adres, który powstał w ramach istniejącej już domeny. Subdomena oddzielana jest od domeny kropką. Jest to jeden z łatwiejszych sposobów na tworzenie nowych stron internetowych. Czytaj więcej..
                        SXO (Search Experience Optimization)
                        Stanowi połączenie SEO z UX. Sposób optymalizacji witryn, który bierze pod uwagę organiczne działania pozycjonerskie i doświadczenia użytkownika. Taka witryna nie tylko jest bardzo dobrze zoptymalizowana, ale uwzględnia też wymagania użytkowników i ich doświadczenia podczas korzystania ze strony. Czytaj więcej..
                        Dowiedz się więcej o SXO (Search Experience Optimization)
                        System Wymiany Linków (SWL)
                        Platforma, która umożliwia pozyskiwanie w szybkim czasie dużej liczby linków prowadzących do konkretnej strony ze zbioru tysięcy podstron witryn, które znajdują się w systemie.
                        t
                        Tag blogowy
                        To słowo kluczowe, które przypisane jest do konkretnego artykułu blogowego. Służy grupowaniu wpisów o podobnej tematyce na stronie internetowej. Tag blogowy składa się najczęściej z jednego lub kilku słów i ułatwia odnajdywanie wpisów użytkownikom. Czytaj więcej..
                        Testy A/B
                        Rodzaj badania, które polega na przedstawieniu użytkownikom najczęściej dwóch różnych wersji treści, np. e-maili czy stron internetowych, w celu sprawdzenia, który wariant działa najlepiej. Wersje te różnią się zazwyczaj jakimś drobnym szczegółem, np. grafiką lub nagłówkiem, ale mogą też być zupełnie różne. Czytaj więcej..
                        Dowiedz się więcej o Testy A/B
                        Thin content
                        Są to niskiej jakości treści na stronie internetowej. Takie teksty zawierają liczne błędy językowe i merytoryczne, nie stanowią dla użytkownika żadnej wartości a dodatkowo często są zduplikowane lub generowane automatycznie.
                        TLS
                        To protokół, który jest częścią protokołu HTTPS. Służy do szyfrowania danych. Jego zadaniem jest ochrona danych przed nieupoważnionymi osobami podczas transmisji pomiędzy serwerem a przeglądarką.
                        Toksyczne linki
                        Są to linki zwrotne, które pochodzą z nienaturalnych źródeł. Toksyczne linki szkodzą witrynie, obniżając jej pozycję w rankingu. Dodatkowo takie linki nie stanowią żadnej wartości dla witryny.
                        Topical Authority
                        To koncepcja, która zakłada, że Google rankuje lepiej te strony, które zawierają wartościowe treści powiązane z tematyką strony. Głównym zadaniem Topical Authority jest promowanie specjalistycznej wiedzy przydatnej użytkownikom. Czytaj więcej..
                        Trailing Slash
                        To ukośnik na końcu adresu URL. Istnieją strony, które mają taki ukośnik i takie, które go nie mają. W przeszłości strony z ukośnikiem traktowane były jako katalogi, a te bez jako plik. Dziś Google już tego tak nie interpretuje. Aktualnie trailing slash nie wpływa na sposób wyświetlania stron przez wyszukiwarki. Czytaj więcej..
                        Trust Flow (TF)
                        Jest to wskaźnik, który określa wiarygodność oraz jakość domen internetowych. Trust Flow wylicza się na podstawie jakości linków przychodzących. Podaje się go w skali od 0 do 100. Im wyższy wynik, tym lepiej – świadczy to o dobrej jakości linkach. Czytaj więcej..
                        Dowiedz się więcej o Trust Flow (TF)
                        Trust Rank (TR)
                        Wskaźnik zaufania; stanowi alternatywę dla PageRank. Określa wartość danej strony internetowej. Umożliwia analizę linków i podział witryn na te jakościowe i bezużyteczne. Pomaga ustalić ranking stron w wyszukiwarkach w SERP.
                        u
                        UGC
                        Z ang. user generated content; to wszystkie treści, które tworzone są przez użytkowników, np. komentarze, obrazy czy nagrania dźwiękowe. Mają pozytywny wpływ na SEO, ponieważ wpływają na wzrost rozpoznawalności marki.
                        UI
                        Z ang. User Interface; wszystkie elementy graficzne aplikacji, które umożliwiają interakcję między użytkownikiem a systemem. Jest to część UX, czyli User Experience. UI obejmuje m.in. menu, animacje, grafiki, kolorystykę, czy rozkład tekstu.
                        Dowiedz się więcej o UI
                        URL
                        Z ang. Uniform Resource Locator; to adres strony internetowej. Ustala lokalizację danych zasobów. Składa się z “www”, nazwy domeny i rozszerzenia, np. pl. czy com.
                        Usability (użyteczność)
                        To funkcjonalność i łatwość obsługi konkretnej strony internetowej. Użyteczna strona to taka, na której bez problemu użytkownik odnajdzie interesujące go treści, złoży zamówienie czy znajdzie kontakt do firmy. Bardzo ważna jest tutaj responsywność strony.
                        Dowiedz się więcej o Usability (użyteczność)
                        User Intent
                        To intencje użytkownika, które wyrażane są przez niego podczas wpisywania w wyszukiwarkę konkretnych haseł. Podczas tworzenia strategii marketingowej warto wziąć user intent pod uwagę. Czytaj więcej..
                        User-Agent
                        To nagłówek identyfikujący, który wysyłany jest protokołem HTTP przez program. Nawiązuje on połączenie z serwerem www.
                        User-Friendly
                        Przyjazny dla użytkownika, łatwy w obsłudze dla każdego. Strony user friendly odpowiadają na potrzeby użytkowników i mają łatwą nawigację. Warto dodać, że algorytmy Google bardzo lubią takie strony.
                        UTM
                        Z ang. Urchin Tracking Module; to parametr, który można dołączyć do adresu URL. Dzięki temu możliwe jest śledzenie ruchu na stronie pochodzącego z różnych źródeł. Tag został stworzony przez firmę Urchin Software, a później został przejęty przez Google i dał początek Google Analytics. Czytaj więcej..
                        Dowiedz się więcej o UTM
                        UX
                        Z ang. User Experience; jest to doświadczenie użytkownika. Są to wrażenia i emocje, które towarzyszą użytkownikom podczas korzystania z danej strony internetowej, ale mogą to być również odczucia towarzyszące im podczas korzystania z produktów fizycznych. UX obejmuje m.in. wygląd strony, jej użyteczność, interfejs, tekst i zawarte w nim linki.
                        Dowiedz się więcej o UX
                        w
                        WebP
                        To format plików, który zapewnia bardzo dobrą stratną bądź bezstratną kompresję statyczną animowanej grafiki rastrowej. Stosuje się go w celu przyspieszenia działania stron internetowych.
                        Dowiedz się więcej o WebP
                          White Hat SEO
                          Wszystkie działania optymalizacyjne zgodne z wytycznymi Google. Ich celem jest zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce. Do praktyk White Hat SEO zaliczamy: wysokiej jakości treści, odpowiednią optymalizację nagłówków i meta tagów, stosowanie atrybutów Alt, czy naturalne linkowanie. Czytaj więcej..
                          Dowiedz się więcej o White Hat SEO
                          Wildcard
                          Certyfikat, który zabezpiecza dowolną liczbę subdomen w obrębie danej domeny. Dzięki Wildcard można szyfrować transmisje dla wielu adresów internetowych. Bezpieczeństwo zapewnione mają wszystkie subdomeny, które prowadzą do tego samego adresu IP.
                          Współczynnik konwersji
                          To odsetek użytkowników, którzy dokonują oczekiwanych działań w stosunku do wszystkich osób odwiedzających stronę. Takim działaniem może być: dokonanie zakupu, dodanie produktów do koszyka, zapisanie się do newslettera, czy założenie konta na stronie. Aby go obliczyć, należy podzielić liczbę użytkowników, którzy wykonali konkretne działanie przez liczbę wszystkich użytkowników lub kliknięć w reklamę i pomnożyć razy 100%.
                          Dowiedz się więcej o Współczynnik konwersji
                          Współczynnik odrzuceń (bounce rate)
                          Wskaźnik informujący ilu użytkowników porzuciło stronę po wejściu na nią. Jest to opuszczenie strony i zakończenie sesji bez wykonania działania żądanego przez serwer. Współczynnik odrzuceń zależy m.in. od: odbiorców, branży, budowy strony. Podaje się go w procentach. Czytaj więcej..
                          Dowiedz się więcej o Współczynnik odrzuceń (bounce rate)
                          Wyszukiwanie głosowe
                          Technologia, która umożliwia użytkownikom wyszukiwanie na tablecie, komputerze, czy laptopie interesujących ich informacji za pomocą poleceń głosowych. Na pytanie odpowiada wyszukiwarka lub asystent cyfrowy.
                          Dowiedz się więcej o Wyszukiwanie głosowe
                          Względny adres URL
                          Z ang. relative link; są to linki, które nie zawierają pełnej ścieżki adresu.
                          x
                          X Robots Tag
                          Dyrektywa dodana przez Google w 2007 roku dzięki której można ograniczyć dostęp do wyszukiwarki za pomocą pliku robots.txt. Może być elementem nagłówka HTTP odpowiedzi na żądanie adresu URL. W nagłówku x robots tag działają wszystkie dyrektywy z metatagu robots. Czytaj więcej..
                          y
                          Yahoo
                          Portal internetowy stworzony w 1994 roku dostępny w kilkunastu wersjach językowych. Yahoo oferuje użytkownikom m.in. bloga, wyszukiwarkę internetową, czy pocztę e-mail. Dziś korzysta z niej niewielki odsetek ludzi.
                          Dowiedz się więcej o Yahoo
                          Yandex
                          Rosyjska wyszukiwarka internetowa, która została stworzona w 1997 roku. Największą popularnością cieszy się oczywiście w Rosji. Wyszukiwarka daje dostęp do map, poczty e-mail, najświeższych wiadomości, czy tłumacza.
                          YMYL
                          Z ang. Your Money or Your Life. Oznacza to strony, które poruszają ważne dla człowieka zagadnienia. Google wskazuje, że są to strony, które zawierają treść wpływającą na bezpieczeństwo finansowe, zdrowie, czy szczęście użytkowników. Na takich stronach znajdują się treści z zakresu prawa, finansów, medycyny. W związku z tym algorytmy bardzo dokładnie analizują zawartość stron typu YML.
                          z
                          Zero-Click searches
                          Wyszukiwanie Google bez kliknięcia. Przyczyną takiego wyszukiwania są informacje wyświetlane na najwyższej pozycji w rankingu. Wynik wyszukiwania ma być tak satysfakcjonujący, aby użytkownik nie musiał wchodzić na stronę i szukać dodatkowych informacji.
                          Oceń tekst
                          Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 20

                          Rozpocznij

                          od bezpłatnej
                          konsultacji SEO

                          Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

                          • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
                          • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
                          • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
                          • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

                            Chcesz poznać
                            ofertę?
                            Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
                            Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
                            Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
                            Wysyłanie
                            Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
                            Rozpocznij chat
                            Zamów rozmowę
                            Umów spotkanie