Zapytaj o ofertę
Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?

Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?

15 min. czytania

Zastanawiasz się nad założeniem swojego sklepu internetowego? Z pewnością jesteś ciekaw, ile kosztuje takie przedsięwzięcie. Na wydatki związane z uruchomieniem e-commerce wpływa wiele czynników. Od tego, jakie warianty wybierzesz, będzie zależeć to, ile będziesz musiał wydać na realizację tego celu. W tym artykule dowiesz się, jaki jest średni koszt założenia sklepu internetowego i poznasz czynniki, które na to wpływają.

Ile kosztuje założenie e-commerce?

Jako że obszar e-commerce nieustannie się rozwija, jego konkurencyjność dynamicznie wzrasta. Wpływa to nie tylko na zwiększenie liczby sklepów internetowych, ale też koszt tego przedsięwzięcia. W związku z tym otworzenie e-commerce jest obecnie znacznie droższe niż jeszcze kilka lat temu. Na szczęście idzie to w parze ze wzrostem jakości oraz efektywności sklepów. Jeśli czytasz ten artykuł, z pewnością chcesz się dowiedzieć, ile dokładnie będziesz musiał przeznaczyć na uruchomienie e-commerce.

Decydując się na samodzielne stworzenie sklepu internetowego od podstaw, możesz wydać tylko 500 zł. Jeśli zlecisz ten proces agencji interaktywnej, będziesz musiał przeznaczyć do 30 000 zł. Średni koszt stworzenia sklepu internetowego w Polsce przez profesjonalistę wynosi od 4 000 do 8 000 zł. Im bardziej niestandardowy projekt zamierzasz wdrożyć, tym ten koszt będzie wyższy.

Na koszt uruchomienia sklepu internetowego wpływa wiele czynników. Już za chwilę poznasz najważniejsze z nich, na które musisz zwrócić uwagę, aby, nie przepłacając, stworzyć wydajny e-commerce.

Oprogramowanie sklepu

Jedną z najważniejszych decyzji, które musisz podjąć, jest wybór platformy e-commerce. Musisz zdecydować się na taką, która umożliwi Ci stworzenie atrakcyjnego, funkcjonalnego i wydajnego sklepu internetowego. Precyzyjnie określ więc swoje potrzeby oraz ustal, co zamierzasz osiągnąć w przyszłości. W zakresie oprogramowania e-commerce masz do wyboru trzy systemy: open-source, płatny i dedykowany.

Oprogramowanie typu open-source ma wiele zalet. Są to między innymi nieograniczone możliwości rozwoju, darmowy skrypt, duża popularność, możliwość skorzystania z pomocy użytkowników na forach internetowych i dostęp do wielu dodatków, z których większość jest darmowa.

Płatne platformy do tworzenia sklepów internetowych oparte są w głównej mierze na modelu SaaS (Software as a Service). Rozwiązanie to działa na zasadzie wynajmu usługi udostępnianej przez producenta oprogramowania. Zwykle jest to opłata za rok, rzadziej za miesiąc użytkowania. W ramach abonamentu masz dostęp do wielu rozszerzeń dotyczących między innymi wysyłki, płatności czy integracji z serwisami zewnętrznymi. Pamiętaj jednak, że tutaj nie masz wglądu w kod, a funkcjonalności sklepu są bardzo ograniczone.

W przypadku sklepu dedykowanego agencja interaktywna dostosuje funkcjonalność i wygląd serwisu to Twoich potrzeb i oczekiwań. Mimo że koszt tej usługi jest dość wysoki, gdyż musisz nastawić się na wydatki rzędu kilkudziesięciu, a nawet kilkuset tysięcy złotych, to jeśli posiadasz taki budżet, warto się na nią zdecydować. Spersonalizowany projekt sklepu jest bowiem najlepszym sposobem na pozyskiwanie klientów i rozwijanie swojego e-commerce.

Znasz już typy oprogramowań sklepów internetowych. Pora, abyś zaznajomił się z najpopularniejszymi programami, dzięki którym stworzysz swój wymarzony e-commerce.

WooCommerce

WooCommerce to jedna z najtańszych platform do tworzenia sklepów internetowych. Dzięki niej możesz rozbudować swoją stronę WordPress. Na to przedsięwzięcie wydasz od 1 500 do 3 000 zł. Otrzymasz wówczas w pełni funkcjonalny sklep oparty na wybranym szablonie. Pamiętaj jednak, że uruchomienie e-commerce to wiele innych wydatków. Jeśli w tym zakresie skorzystasz z pomocy agencji marketingowej, wyniesie Cię to od 3 000 do 12 000 zł.

sklep na woocommerce

Comarch

Platforma Comarch to świetne rozwiązanie do tworzenia sklepów internetowych oraz nawiązywania relacji B2B. Miesięczny koszt użytkowania programu waha się od 95 zł do 1 100 zł. Niemniej jednak będziesz musiał aktywować system Comarch ERP, który wiąże się z dodatkowymi kosztami.

sklep na platformie comarch

Magento

Magento jest już nieco bardziej wymagającą platformą, której użytkowanie generuje wyższe koszty. Jeśli zlecisz stworzenie sklepu internetowego agencji interaktywnej, będziesz musiał na to przeznaczyć około 20 000 zł.

sklep na platformie magento

Shoper

Shoper to platforma wykorzystująca model SaaS, której abonament zaczyna się od 33 zł miesięcznie. Za cały rok użytkowania zapłacisz więc jedynie 396 zł. W tej cenie masz zapewniony hosting z ręcznym transferem do 300 GB, aktywny panel administracyjny z limitem 10 000 produktów oraz pełne wsparcie techniczne. Jeśli więc chcesz wykorzystać oprogramowanie z abonamentem, Shoper będzie jednym z najlepszych wyborów.

sklep na platformie shoper

Domena, hosting, SSL

Wybór nazwy sklepu to krok, który większość przedsiębiorców może uznawać za dość mało znaczący. Jeśli jednak chcesz sukcesywnie budować wizerunek swojej marki i generować pozytywne doświadczenia odbiorców, musisz stworzyć atrakcyjną domenę. Pamiętaj, że zostanie ona z Tobą aż do końca funkcjonowania sklepu.

Nazwa powinna być krótka, chwytliwa i łatwa do zapamiętania. Ceny domeny z rozszerzeniem .pl zaczynają się już od 70 zł. Na inne rozszerzenia, takie jak .com czy .eu, nie powinnaś wydać jednak więcej niż 100 zł rocznie.

W swoim budżecie musisz też uwzględnić certyfikat SSL, czyli gwarancję wiarygodności sklepu internetowego. Jest on konieczny, jeśli chcesz budować pozytywne relacje z odbiorcami i lepiej pozycjonować się w wynikach wyszukiwania. Certyfikat SSL polega na szyfrowaniu komunikacji między komputerami oraz zapewnia bezpieczeństwo danych przesyłanych przez Internet. Dzięki niemu transakcje gotówkowe będą w pełni zabezpieczone, a klienci zaufają Twojej marce. Certyfikat SSL możesz zakupić za około 80 zł rocznie.

Kolejna ważna decyzja to wybór hostingu, czyli miejsca, w którym będzie przechowywany sklep internetowy. Jeśli Twój e-commerce działa w oparciu o WordPress, wystarczy Ci tak zwany hosting współdzielony. Jego koszt zaczyna się od 100 zł rocznie. W przypadku większych sklepów lepszym rozwiązaniem będzie jednak hosting VPS lub Cloud, których cena to około 50 zł miesięcznie. Możesz też zdecydować się na serwer dedykowany dla swojego e-commerce, jednak w tym przypadku koszt będzie już nieco wyższy, bo od 300 do 600 zł miesięcznie. Oto kilka przykładowych firm hostingowych, które możesz wybrać dla swojego sklepu.

Hostinger

Hostinger to jedna z najpopularniejszych platform hostingowych z bezpłatną domeną, certyfikatem SSL, instalacją WordPressa i obsługą klienta 24/7. Miesięczny plan to koszt zaczynający się już od 13,99 zł miesięcznie.

Platforma jest świetnym rozwiązaniem, jeśli dopiero zaczynasz przygodę z e-commerce. Dzięki niej możesz nauczyć się budowania stron WordPress oraz doskonalić swoje umiejętności. Intuicyjny pulpit nawigacyjny oraz szybki czas ładowania strony z pewnością Ci to ułatwią.

platforma hostingowa hostinger

Home

Home.pl to jedna z najlepszych polskojęzycznych platform hostingowych dedykowana małym firmom. Koszty użytkowania zaczynają się już od 29,90 zł rocznie. W tej cenie uzyskujesz dostęp do rozbudowanej oferty, stabilnych serwerów, opcji SNI oraz szerokiej przepustowości łącz do sieci internetowych.

platforma hostingowa home

SiteGround

SiteGround oferuje świetną obsługę klienta. Będzie więc świetnym rozwiązaniem, jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę w sieci. Pracownicy szybko odpowiedzą na Twoje pytania, a w ramach abonamentu otrzymasz bezpłatny certyfikat SSL, automatycznie generowane kopie zapasowe oraz do 10 000 odwiedzających miesięcznie. Koszt użytkowania tej platformy zaczyna się od 3,95 USD miesięcznie.

firma hostingowa SiteGround

Konfiguracja sklepu internetowego

Po instalacji oprogramowania Twój sklep jest czystą kartą. Przed Tobą jeszcze dość długa droga. Musisz określić między innymi koszty i rodzaje wysyłki, opcje płatności, opracować aspekty wizualne, system nawigacji czy politykę prywatności. Jeśli realizację tych zadań zlecisz profesjonalnej agencji marketingowej, musisz przeznaczyć na ten cel około 1 000 zł.

Pamiętaj, że struktura Twojej witryny powinna uwzględniać indywidualne cele, charakterystykę branży oraz rodzaj oferowanych produktów. Dokładnie przemyśl więc, jakie rozwiązania chcesz wdrożyć do swojego sklepu. Zrób listę funkcjonalności, jakich będziesz potrzebować, gdyż wszystkie mogą mieć wpływ na ostateczną cenę.

Projekty graficzne i funkcjonalne

Kiedy skonfigurujesz swój sklep internetowy, możesz przejść do jednego z najbardziej złożonych procesów. Mowa o opracowaniu projektów graficznych i funkcjonalnych. W tym przypadku masz niemal nieograniczone pole do popisu. Możesz bowiem zdecydować się zarówno na tańsze, jak i te nieco droższe rozwiązania. Koszt każdego z nich uwarunkowany będzie między innymi standardem, innowacyjnością oraz skomplikowaniem struktury wybranego modelu.

Platforma abonamentowa zapewnia wiele gotowych szablonów dostępnych w zakresie usługi lub za opłatą nie większą niż 400 zł. W tym przypadku będziesz musiał sam zoptymalizować niektóre elementy. Zlecenie tego zadania specjaliście to dodatkowy koszt zaczynający się od kilkuset złotych.

Jeśli jednak zdecydujesz się na projekt realizowany na platformie WordPress, korzystając przy tym z pomocy agencji interaktywnej, będziesz musiał wydać od 1 000 do 2 000 zł. Jest to jednak proces, na którym nie warto oszczędzać. Oprawa graficzna ma bowiem bezpośredni wpływ na decyzje zakupowe klientów i ich skłonność do ponownych odwiedzin Twojego sklepu. W tym miejscu warto wspomnieć o roli UX i SXO w kontekście e-commerce.

Doświadczenia użytkowników są najważniejszym aspektem sprzedaży online. Nawet najwyższej jakości produkty nie zapewnią Ci zadowalających wyników, jeśli nie zadbasz o satysfakcję odbiorców. W tym celu musisz zoptymalizować swój sklep internetowy pod kątem UX i SXO. Dzięki temu nie tylko zdobędziesz wielu nowych klientów, ale też zwiększysz widoczność swojego e-commerce w wynikach wyszukiwania Google, co przyniesie długoterminowe korzyści.

Dodatkowe funkcjonalności i wtyczki

Istnieje wiele wtyczek, które możesz dodać do swojego sklepu internetowego. Pamiętaj jednak, aby wybrać tylko te, które są Ci faktycznie potrzebne. W przypadku systemów, takich jak WooCommerce czy Magento, koszt pojedynczego modułu waha się od 100 do 800 zł bez kosztów wdrożenia. Na rynku dostępnych jest wiele znacznie droższych wtyczek, które wymagają zaawansowanych rozwiązań. Najdroższe moduły oferowane są przez platformy opierające się na modelu SaaS. W tym przypadku wyceniane są one indywidualnie, a koszt ich wdrożenia może być nawet kilkukrotnie wyższy.

Funkcjonalnością, na którą powinieneś zwrócić szczególną uwagę, są tak zwane bramki płatności. Dzięki nim klienci mogą płacić za swoje zakupy za pomocą płatności elektronicznych, automatycznie przekierowujących na stronę ich banku. Wdrożenie tego rozwiązania jest darmowe w przypadku platform abonamentowych. Korzystając z innych oprogramowań, będziesz musiał zapłacić za to około 250 zł.

Obsługa sklepu internetowego

W swoim budżecie musisz uwzględnić koszty obsługi sklepu internetowego. Mowa tu o takich aspektach jak administracja witryny, która obejmuje prace techniczne związane z bezpieczeństwem, aktualizacjami, optymalizacją oraz wprowadzaniem nowych produktów. W zależności od wielkości Twojego sklepu, koszt będzie wahać się od 100 do nawet 1 000 zł miesięcznie.

W cenę obsługi witryny musisz także wliczyć koszty promocji, reklamy i pozycjonowania. Tylko dzięki tym procesom możesz przyciągnąć nowych klientów i zachęcić ich do skorzystania ze swoich usług. Działania marketingowe są więc kolejnym aspektem, na którym nie powinieneś oszczędzać.

W przypadku małych i początkujących sklepów działania związane z ich obsługą można realizować samodzielnie. Dzięki darmowym poradnikom nie tylko zaoszczędzisz dużo pieniędzy, ale też zwiększysz efektywność swojego biznesu. Poznasz wówczas świetne rozwiązania uwzględniające pozycjonowanie sklepu, pozyskiwanie klientów, wybór metod płatności czy analityki internetowej.

Jeśli jednak zamierzasz prowadzić większy sklep internetowy, będziesz musiał zatrudnić pracowników odpowiedzialnych za poszczególne działania związane z jego obsługą. W tym przypadku nie dasz rady samodzielnie realizować zamówień, wysyłać towarów i promować swojego biznesu. Skorzystaj więc z pomocy marketerów, grafików, copywriterów czy księgowych. Koszt zatrudnienia pracownika zarabiającego płacę minimalną w 2023 roku wynosi 4204,75 zł. Od lipca kwota ta wzrośnie do 4337,28 zł. Stworzenie kompetentnego zespołu jest więc trudne nie tylko w kontekście znalezienia odpowiednich osób, ale też utrzymania płynności finansowej. Pamiętaj jednak, że jeśli chcesz generować zyski i rozwijać swój biznes, poszerzanie grona pracowników jest koniecznością.

Koszt produktów

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z e-commerce, być może nie masz nawet pojęcia, że wprowadzanie nowych produktów do sklepu wiąże się z pewnymi kosztami. Jeśli w swoim zespole nie masz pracownika, który zajmuje się tym procesem, będziesz musiał zlecić go freelancerowi. Koszt dodania jednego produktu zaczyna się od około 5 zł. Nie jest to jednak jedyny wydatek. Odrębna opłata dotyczy także dodania opisu. Co więcej, jeśli producent nie dostarczy Ci zdjęcia produktu, będziesz musiał zlecić sesję fotograficzną profesjonaliście. Koszt jednego zdjęcia waha się w granicach od 5 do 30 zł. Za umieszczenie jednego produktu w swoim sklepie z pełną obróbką oferty będziesz musiał więc zapłacić około 40 zł. Na początku działalności e-commerce koszt ten może wydawać się dość wysoki. Jak poradzić sobie z tym problemem? Najlepszym rozwiązaniem okazuje się dropshipping.

Dropshipping

Dropshipping to model sprzedażowy, który polega na oferowaniu produktów, których nie masz na stanie. Towar jest bezpośrednio przesyłany z hurtowni, z którą masz podpisaną umowę. Dzięki temu nie musisz posiadać magazynu i tracić czasu na wysyłanie zamówień. Dzięki skutecznej reklamie i właściwym działaniom promocyjnym sprzedaż działa automatycznie. W tym modelu zarabiasz na narzuconej marży wynikającej z pośredniczenia między hurtownią a klientem. Dropshipping jest więc świetnym sposobem na oszczędność pieniędzy przy jednakowym efekcie.

Promocja sklepu

Promocja sklepu internetowego jest elementem strategii, na który prawdopodobnie przeznaczysz większą część swojego budżetu. Bez skutecznej reklamy nie będziesz bowiem w stanie pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaży. W tym aspekcie możliwości są niemal nieograniczone, a wszystko zależy od Twoich celów i możliwości finansowych. Warto wspomnieć, że wiele działań z zakresu digital marketingu możesz zrealizować praktycznie za darmo. Niemniej jednak skorzystanie z pomocy profesjonalnej agencji marketingowej może przynieść znacznie lepsze efekty. Co składa się na efektywną promocję sklepu internetowego?

Facebook Ads i Google Ads

Płatne reklamy to jeden z najskuteczniejszych sposobów promocji sklepu internetowego. Masz do wyboru promocję w mediach społecznościowych, takich jak Facebook Ads, oraz tradycyjną formę, czyli Google Ads.

Koszt reklam uwarunkowany jest między innymi rodzajem sprzedawanych produktów, szerokością grupy docelowej oraz wykorzystywanymi słowami kluczowymi. Trudno jest więc wskazać choć przybliżoną cenę tego procesu, gdyż może się ona wahać od 40 zł do nawet 50 000 zł rocznie.

lampy, oświetlenie - Wyniki wyszukiwania – przykład reklam Google Ads

Media społecznościowe

Dzięki mediom społecznościowym możesz skutecznie promować swoje produkty, docierając do ściśle określonej grupy docelowej. Obsługa popularnych serwisów jest dość prosta, dlatego nie musisz zatrudniać agencji. Najdroższym kanałem promocji za pośrednictwem mediów społecznościowych jest współpraca z influencerami. Koszt takiej usługi zależy od zasięgów danej osoby, liczby obserwatorów czy terminu realizacji i waha się między kilkoma a kilkudziesięcioma tysiącami złotych miesięcznie.

Facebook – social media marketing na przykładzie firmy Reserved

SEO

Jeśli od jakiegoś czasu działasz w sieci, z pewnością wiesz, że pozycjonowanie sklepów internetowych to jeden z najskuteczniejszych sposobów pozyskiwania nowych klientów. Czy zastanawiałeś się jednak kiedyś, ile faktycznie kosztuje ten proces?

Koszty związane z wdrożeniem SEO uwarunkowane są takimi czynnikami, jak popularność Twojej firmy, aktualna pozycja w Google, bieżący stan witryny czy konkurencyjność wykorzystywanych słów kluczowych. W zakresie pozycjonowania możesz działać zarówno na własną rękę, jak i zlecić ten proces profesjonalnej agencji. Budżet wyniesie wówczas od kilkuset złotych do kilku tysięcy złotych miesięcznie. W tym przypadku nie ma górnej granicy. Im większe masz możliwości finansowe, tym bardziej kompleksowo będą mogli działać specjaliści, zapewniając Twojej marce wyższą pozycję dla różnych słów kluczowych.

Podsumowanie

Jak widzisz, na koszt założenia sklepu internetowego wpływa wiele czynników. Zaliczyć do nich można zarówno drobne szczegóły, takie jak koszt dodania produktu do oferty, jak i poważne przedsięwzięcia związane z wyborem oprogramowania e-commerce. Jedno jest pewne: od Twoich decyzji będzie zależeć nie tylko budżet, ale też efektywność biznesu. Jeśli więc chcesz maksymalnie wykorzystać potencjał swojej marki i uniknąć nieopłacalnych inwestycji, skorzystaj z pomocy doświadczonej agencji marketingowej.

Współpracując z firmą, taką jak nasza, zredukujesz koszty uruchomienia sklepu internetowego, wdrożysz rentowne rozwiązania oraz zadbasz o wydajność strategii w dłuższej perspektywie. Specjaliści w dziedzinie handlu i promocji dostosują bowiem działania do Twoich potrzeb oraz możliwości finansowych. Dzięki ich wiedzy i doświadczeniu unikniesz wszelkich błędów oraz znacznie zbliżysz się do tytułu lidera w swojej branży.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 3
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Jakie płatności do sklepu internetowego?
    Jakie płatności do sklepu internetowego?
    Zakupy online to zdecydowanie komfort dla współczesnego klienta. Wystarczy, że wyposażysz się w odpowiedni sprzęt i dostęp do sieci internetowej!
    Targetowanie kontekstowe w erze post-cookies okiem prawnika. Jak zmiana w Google wpłynie na sprzedaż w e-commerce?
    Targetowanie kontekstowe w erze post-cookies okiem prawnika. Jak zmiana w Google wpłynie na sprzedaż w e-commerce?
    Lubisz ciasteczka? Jeśli sprzedajesz w e-commerce, to z pewnością. Nie trzeba być ekspertem od marketingu aby wiedzieć, że pliki cookies […]
    Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
    Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
    Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Odpowiedź na to pytanie i garść cennych wskazówek dla e-commerce znajdziesz w tym artykule!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.