Zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym nie jest takie proste, gdy dookoła dużo konkurencji, a promocje i przystępne ceny już nie działają. Z pewnością każda osoba korzystająca z wyszukiwarki, poszukuje tych najtańszych produktów, jednak jeśli nie zadbasz o swoją pozycję w wynikach wyszukiwania, to potencjalni klienci nawet do Ciebie nie trafią, przez co nie będą mieli szansy na zapoznanie się z ofertą…
Jeżeli chcesz wypromować swój sklep internetowy, możesz to zrobić dzięki działaniom SEO. Od razu spowoduje to zwiększenie sprzedaży w Twoim sklepie.
W tym artykule postaramy się wyjaśnić, na czym polega SEO, jak może wpłynąć na Twoją firmę oraz jak dzięki temu zwiększyć sprzedaż.
Zwiększysz swoją sprzedaż w sklepie internetowym tylko i wyłącznie wtedy, kiedy Twoja strona WWW zacznie być widoczna na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Wszystkie informacje i promocje muszą docierać do potencjalnych odbiorców witryny. Pamiętaj, że większość użytkowników Internetu odwiedza pierwszą witrynę, jaką zobaczy w wyszukiwarce.
Chyba już się domyślasz, na czym polega SEO? Są to różnego rodzaju działania marketingowe pod kątem treści na stronie WWW. Można tutaj zaliczyć stosowanie słów kluczowych, backlinków, nagłówków H1 i H2 itp. To wszystko wpływa na SEO Twojej witryny.
Praca nad pozycjonowaniem strony internetowej jest bardzo pracochłonna i dużo czasu minie, zanim znajdziesz się na wysokiej pozycji wyników wyszukiwania. Najważniejsza jest umiejętność zaplanowania swoich działań marketingowych, ponieważ to klucz do sukcesu firmy. Bez odpowiednio przygotowanej kampanii, nie będziesz generował zysków ze sprzedaży produktów. Dlatego postanowiliśmy przedstawić Ci kilka najważniejszych działań, które powinieneś podjąć podczas tworzenia swojej kampanii marketingowej SEO.
Pamiętaj, że w dużej mierze sukces SEO zależy od tego, jakie tworzysz treści na swojej stronie internetowej. Solidna strategia obejmuje właściwe słowa kluczowe i określa, co należy napisać, aby zaangażować swoich klientów i zostać zauważonym przez algorytmy wyszukiwarek.
Na samym początku warto zastanowić się nad słowami kluczowymi i wybrać te, które najbardziej pasują do Twojej strony WWW i zamieszczonych na niej treści. Musisz być na bieżąco z tym, co wyszukują Twoi odbiorcy, ponieważ tylko dzięki temu będą mogli szybko do Ciebie trafiać. Staraj się ustalić priorytety swoich słów kluczowych na podstawie trafności, liczby wyszukiwań, trudności i kosztu kliknięcia.
Słowa kluczowe mogą też pomóc Ci napisać konkretny artykuł na blogu firmowym, ponieważ to one podpowiadają, co aktualnie odbiorcy potrzebują.
Stworzenie strategii treści jest jednym z najważniejszych kroków w celu zwiększenia sprzedaży online poprzez SEO.
Kiedy już umieścisz treść na swojej stronie WWW, będziesz mógł zaobserwować zwiększanie się Twojej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. To wszystko tylko i wyłącznie dzięki słowom kluczowym! Witryna zacznie przyciągać ruch organiczny, ponieważ frazy, które użyłeś, są często wyszukiwane. Dzięki temu wzrasta również Twoja sprzedaż internetowa.
Okazuje się, że duża część firm ignoruje najprostszy sposób na zwiększenie ruchu w swojej witrynie, czyli tagi tytułu strony. Są to słowa, które informują wyszukiwarki, o czym jest Twoja witryna. Jeśli tag tytułu strony zawiera słowa, takie jak: strona główna, czy witamy, to oznacza, że Twoja witryna nie dostarcza wystarczających informacji, co znajduje się na stronie WWW. Tracisz przez to na rankingu pozycji wyszukiwania.
Tagi tytułu strony są ważne, ponieważ wyszukiwarki używają ich do łączenia treści internetowych z zapytaniami wyszukiwanymi przez użytkowników. Jeśli użytkownik wyszukuje „czarne spodnie wizytowe”, to wyszukiwarka wyświetli mu tylko takie strony, które faktycznie będą zawierały te słowa.
Czasami zmiana tagów tytułu strony wystarczy, aby zwiększyć sprzedaż online poprzez SEO.
Pamiętaj, że SEO i marketing w mediach społecznościowych współpracują ze sobą. Jeżeli chcesz zwiększyć swoją sprzedaż, to pomyśl o takim profilu, na którym możesz zbierać swoją społeczność i wchodzić z nią w interakcję. Zacznij udostępniać swoje treści i reagować na komentarze swoich odbiorców.
Dzięki temu staniesz się popularną marką i zaczniesz zdobywać więcej udostępnień swojej strony WWW. Zapomnij jednak o nachalnych reklamach i nienaturalnych próbach sprzedaży produktów. Musisz robić to w sposób subtelny i niezauważalny.
Techniczne aspekty strony internetowej mogą sprawić, że użytkownik chętnie będzie z niej korzystał. Ułatwiają one poruszanie się po witrynie. Najbardziej negatywny wpływ na SEO strony ma zbyt wolne jej ładowanie. Odbiorca od razu rezygnuje z takiej witryny, ponieważ nie zamierza tracić swojego cennego czasu na czekanie, co zauważają algorytmy Google i przestają pozycjonować Ciebie wysoko w wynikach wyszukiwania.
Do negatywnych aspektów technicznych SEO zaliczyć można również niebezpieczne połączenie sieciowe, stronę jako spam, nieistniejącą witrynę lub niekompatybilną z urządzeniami mobilnymi, a także trudną w nawigacji.
Jak możesz zauważyć, lista jest długa, ale są to typowe problemy, z jakimi muszą się zmierzyć witryny E-Commerce. Dlatego zadbaj o pozycjonowanie techniczne swojej strony WWW, ponieważ to zapewni zadowolenie zarówno Twojej grupie docelowej, jak i algorytmom wysukiwarek.
Pamiętaj, że SEO wymaga czasu i dużej ilości pracy, aby zobaczyć pierwsze zadowalające wyniki. Jeśli szukasz natychmiastowych sposobów na zwiększenie sprzedaży w swoim sklepie internetowym, to działania SEO mogą nie być najlepszym wyborem dla Ciebie. Ale jeśli chcesz zbudować coś długotrwałego, to SEO i wyszukiwanie organiczne mogą pomóc Ci w tym celu.
Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.