Google opublikował w sieci video o tym, jak zatrudnić dobrą agencję. Podpowiada również, w jaki sposób uniknąć współpracy z taką, która nie tylko nie osiągnie zadowalających wyników, ale może również poważnie zaszkodzić Twojej stronie internetowej (i sprowadzić na nią filtr).
Podobnych filmików i artykułów jest w sieci oczywiście bardzo dużo. Dlaczego powinieneś zwrócić swoją uwagę właśnie na ten? Odpowiedź jest bardzo prosta – to oficjalny materiał Google, a nikt nie wie tyle o pozycjonowaniu, co on.
„Zacznijmy od tego, do czego w ogóle służy SEO:
Skuteczne działania SEO wydobywają potencjał Twojej strony internetowej. Mają również na celu poprawienie doświadczeń użytkowników przez całą ścieżkę ich kontaktu z Twoją witryną.”
Agencja SEO, z którą warto współpracować, sprawi, że strona będzie przyjazna dla wyszukiwarek. Zoptymalizuje najmniejsze rzeczy (jak opis tytułu strony) po całą masę tych bardziej złożonych. Wszystko dąży do tego, żeby strona była przydatna i wygodna w obsłudze dla użytkowników. Nie ma znaczenia, czy wchodzą na nią z komputera, tabletu albo telefonu komórkowego.
Poprawienie pozycji strony w organicznych wynikach wyszukiwania trwa zazwyczaj przynajmniej 4 miesiące. Często znacznie więcej. Nie istnieją żadne magiczne sztuczki, które mogłyby ten proces przyspieszyć. Jeżeli chcesz wypozycjonować swoją stronę, musisz się uzbroić w cierpliwość. „Chcę szybkich efektów pozycjonowania.” – niestety takie nie istnieją. Przedsiębiorcy wiedzą, że prowadzenie biznesu to proces, na którego owoce trzeba zapracować i poczekać. Podobnie jest z wyszukiwarką Google. Radość z uzyskania wysokich pozycji będzie ogromna. O ile do niej doczekamy.
Google mówi wprost – jeżeli agencja nie pyta o takie rzeczy, nie zatrudniaj jej. Trzeba znać cele firmy, wiedzieć, co chce osiągnąć, żeby móc jej w tym pomóc. Agencje, którym na tym nie zależy, nie będą dobrymi podmiotami do współpracy.
Agencja powinna ponadto porozmawiać z Twoimi programistami. Dowiedzieć się od nich, jak zbudowana jest Twoja strona internetowa i czy mogą być jakieś problemy z wprowadzaniem potrzebnych zmian. W ten sposób oszacuje koszty i przybliżony czas, po którym będą zauważalne pierwsze efekty optymalizacji strony.
Musisz wiedzieć, po jakim czasie możesz się spodziewać pierwszych efektów i ile będzie Cię to kosztowało. Agencja powinna przy audycie zwrócić szczególną uwagę na to, czy na stronie nie występują problemy z linkami wewnętrznymi, parametrami url, połączeniem z serwerem, kodami odpowiedzi itp.
Nie krępuj się zadawać pytań. Zapytaj firmę:
Co więcej, zadaniem agencji jest zarekomendowanie Ci słów kluczowych, na które najlepiej pozycjonować Twoją stronę. Mogą to być frazy związane bezpośrednio z prezentowaną przez Ciebie marką, jak i bardziej ogólne.
Kolejna kwestia to analityka internetowa i poprawienie doświadczeń użytkowników, którzy wchodzą na Twoją witrynę. Sposobów na to może być całe mnóstwo, jak aktualizacja przestarzałego contentu, poprawienie linkowania, wygenerowanie ruchu na stronie, który wpłynie na rozpoznawalność marki, wdrożenie rozwiązań przetestowanych przez konkurencję, itp. Czasem, żeby to osiągnąć wystarczy poprawić nawigacje na stronie, wdrożyć jej wersję mobilną, przyśpieszyć ładowanie, czy promować ją szerzej w mediach społecznościowych.
Dobra agencja SEO opracuje dla Twojej firmy strategię, która przyniesie przedsiębiorstwu jak najwięcej korzyści w jak najkrótszym czasie i przy jak najmniejszym koszcie.
Patrz nie tylko na ręce wybranej agencji, ale również samemu sobie. Okazuje się bowiem, że właśnie brak współpracy ze strony zleceniodawców jest jedną z najczęstszych przyczyn niepowodzeń w procesach optymalizacyjnych. Przed podpisaniem umowy zastanów się więc, czy jesteś w stanie poświęcić trochę czasu dla dobra całego procesu. Agencja może Cię prosić o dodatkowe informacje, dostępy, grafiki i wiele wiele innych rzeczy. Musisz sobie na to zarezerwować chwilę, zwłaszcza na początku działań. Nie dasz rady? W takim razie to nie jest dla Ciebie dobry moment na pozycjonowanie. Cały filmik do obejrzenia tutaj:
Zastanawiasz się, dlaczego agencja, która sama pozycjonuje strony internetowe, udostępnia tekst i video o poszukiwaniu firmy zajmującej się SEO?
Odpowiedź jest bardzo prosta – od samego początku naszego istnienia działamy zgodnie z oficjalną polityką Google. Cieszymy się statusem Partnera Google. Regularnie jeździmy na organizowane przez niego szkolenia. Znamy z wyprzedzeniem wszystkie nowości. Żadna kwestia poruszona w tym artykule nie jest dla nas zaskoczeniem. To po prostu opis standardów, które realizujemy na co dzień. Jeżeli więc szukasz agencji, która spełni wszystkie wymienione w artykule założenia – zadzwoń lub napisz do nas! Jesteśmy pewni, ze będziesz zadowolony ze współpracy z nami.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.